Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:25

josie schreef:
Er stond idd op fb dat de begeleidster zou zijn overleden aan haar verwondingen, zo zou ze beide benen hebben verloren in een poging om de kindjes te redden..........

Ik vind het in en in tries wat er gebeurd is. Ik wens dan ook iedere betrokkene ontzettend veel sterkte!!

FB.... :') De telegraaf is nog betrouwbaarder.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:25

Laten we gewoon bij de bevestigde feiten blijven (door politie of andere officiële instanties).
Die zijn al erg genoeg.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:34

Off topic: Cowgirl: ook op fb komen de officiële berichten langs o.a. van de nieuwszenders, politie e.d., niet alleen de 'telegraaf' verhalen.
Ik speculeer nergens over, ik geef alleen aan dat ik het ook gelezen heb.

Voor alle betrokkenen staat het leven (even) stil, nogmaals heel veel sterkte :(:) Y;(

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:42

Er hangt een hele bizarre lucht boven oss, iedereen spreekt vol ongeloof over de situatie, het is niet te bevatten..

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 20:58

Cayenne schreef:
Laten we gewoon bij de bevestigde feiten blijven (door politie of andere officiële instanties).
Die zijn al erg genoeg.

Precies dit..
Al die misselijk makende speculaties van iedereen altijd, om over Facebook nog maar niet te spreken want daar schiet het helemaal alle kanten op qua speculaties.

De feiten zijn al erg genoeg en het is heel mooi dat wij allemaal meeleven en in gedachte bij de nabestaande en betrokkenen zijn, maar aan al die speculaties heeft niemand iets.. Al helemaal de ouders en betrokkenen niet |(

_Nancy

Re: Spoorongeluk Oss bakfiets met kinderen gegrepen door trein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:14

Wat komt het dichtbij ineens!
Ik ben al de hele dag al van slag door dit nieuws, iedereen praat erover.

Collega's met kinderen waarvan hun klasgenootjes nooit meer naar school komen.
De begeleidster een dorpsgenoot.

Het is je grootste nachtmerrie.

Wij zitten ‘fijn’ onze avond te houden terwijl er even verderop een aantal gezinnen hun grootste angst werkelijkheid hebben zien worden.. Het is niet eerlijk!

De opvang van mijn zoon vond het nodig om een bericht te sturen dat het niet om deze opvang zou gaan, omdat veel ouders bezorgd hebben gebeld. Wat een naar bericht, je wilt er niet over nadenken.
Ik ga heel vaak het spoor over bij Oss. :( :(

Woorden schieten te kort..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:24

_Lisaa_ schreef:
Cayenne schreef:
Die zijn al erg genoeg.

Precies dit..
Al die misselijk makende speculaties van iedereen altijd, om over Facebook nog maar niet te spreken want daar schiet het helemaal alle kanten op qua speculaties.

De feiten zijn al erg genoeg en het is heel mooi dat wij allemaal meeleven en in gedachte bij de nabestaande en betrokkenen zijn, maar aan al die speculaties heeft niemand iets.. Al helemaal de ouders en betrokkenen niet |(

Ik had het ook gehoord op de radio dat de 2 zwaar gewonden overleden waren.
....dus zo gek is het niet dat mensen dat hier neerzetten.

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:35

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis. Vreselijk pijnlijk voor alle nabestaanden, hulpverleners en getuigen. Die arme, arme ouders. De leidster, wat een angsten zal zij hebben moeten doorstaan. En al het leed. Verschrikkelijk. Ik was dolblij dat ik mijn kinderen na het werk weer kon zien en hen een dikke knuffel kon geven dat ik ze naar bed bracht. Geen woorden.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:40

A3a1 schreef:
_Lisaa_ schreef:

Precies dit..

Ik had het ook gehoord op de radio dat de 2 zwaar gewonden overleden waren.
....dus zo gek is het niet dat mensen dat hier neerzetten.

Ik had het ook begrepen en het werd enkel gedeeld als hoop of iemand het kon ontkennen... Het houd ons de hele dag bezig, zodra we de deur uitstappen worden we er mee geconfronteerd... Dat doet wat met een mens..

De herdenking, de prachtige bloemenzee maar ook de donkere sfeer die er hangt. Het maakt veel indruk hier in Oss.
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 20-09-18 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:45

Ik lees dat je uit Oss komt, ja dan helemaal.

Maar het houdt heel Nederland denk ik wel bezig, we kennen allemaal wel mensen met kinderen die in zo'n bolderkar worden vervoerd...of hebben ze zelf.

Veel sterkte Melissa.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 21:47

Ik kijk zometeen HvNL daar zou wel een update komen denk ik.

Ik vind het echt vreselijk, ook ik dacht er best wel aan vandaag. Ik hoorde het vanochtend vroeg al.

Vreselijk voor alle betrokkenen....familie,vrienden,hulpverleners,machinist,conducteur, getuigen, iedereen...

In en in triest

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:06

Op NOS lees ik er ook niets over. Beter om niets op internet te zetten voor het echt officieel bevestigd is. Ook al heb je het via een persoonlijke (betrouwbare) bron. Ik heb het helaas erg dichtbij meegemaakt dat een kindje na langdurige reanimatie overleden is. Doordat mensen van alles op internet zetten wist de opa al dat zijn kleinzoontje was overleden voordat zijn dochter hem op de hoogte kon brengen.

Ik snap dat de emoties erg hoog zitten en dat iedereen juist wilt horen dat het niet waar is. En dat iedereen uit medeleven zichzelf afvraagt hoe het met de twee zwaargewonden gaat. Maar tot er officieel iets bevestigd is, vind ik niet dat mensen zelf feiten of fabels over het ongeluk of de slachtoffers op internet moet zetten.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:08

Delphi schreef:
Op NOS lees ik er ook niets over. Beter om niets op internet te zetten voor het echt officieel bevestigd is. Ook al heb je het via een persoonlijke (betrouwbare) bron. Ik heb het helaas erg dichtbij meegemaakt dat een kindje na langdurige reanimatie overleden is. Doordat mensen van alles op internet zetten wist de opa al dat zijn kleinzoontje was overleden voordat zijn dochter hem op de hoogte kon brengen.

Ik snap dat de emoties erg hoog zitten en dat iedereen juist wilt horen dat het niet waar is. En dat iedereen uit medeleven zichzelf afvraagt hoe het met de twee zwaargewonden gaat. Maar tot er officieel iets bevestigd is, vind ik niet dat mensen zelf feiten of fabels over het ongeluk of de slachtoffers op internet moet zetten.

Joehoe, het was op de radio!
Dan kun je verwachten dat het op internet komt.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 20-09-18 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:09

Merk dat het me de hele dag al bezig houd. Ik ga zo hart van Nederland kijken.

......zoveel verdriet....zoveel mensen die dit heeft geraakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:14

A3a1 schreef:
Delphi schreef:

Joehoe, het was op de radio!
Dan kun je verwachten dat het op internet komt.

Niet in een officieel nieuwsbulletin gok ik zo ;)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:20

Ik heb zelf ook jaren op zon ding rondgereden (elke dag over de spoorwegovergang!) en ja die dingen weigeren wel eens.. Stoppen zomaar of sturen opeens heel bijzonder dus dat gedeelte geloof ik 100%. Wat een hel dat dat precies daar gebeurde.. ;(

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:25

Geen idee maar als je op de radio hoort dat de 2 mensen die zwaargewond zijn, zijn overleden, denk ik dat het zo is.
Ik heb s middags zeker 5 mensen gesproken, die dat ook dachten....reken maar uit....

En ja, zeker dat dat op internet is beland....

Zo werkt het nou eenmaal.

( Ik kwam er pas achter toen ik uren later thuiskwam dat het dus niet klopte )

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:29

Tallie1979 schreef:
Ook prorail kan hier niks aan doen! Dit is gewoon een afschuwelijk ongeval.

Ik hoop overigens wel dat de producent van die dingen ze allemaal terugroept en controleert. En dat de betreffende bakfiets kan worden onderzocht om herhaling te voorkomen.

Ik hoop het ook... toevallig zag ik deze week nog zo'n ding rijden... met kindjes erin, ik vind het maar lompe dingen die me niet makkelijk te sturen lijken. En dan zijn er 3 spoorwegovergangen hier in de buurt...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:39

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:45

Ik hoop toch zo dat het zwaargewonde kind het er levend en uiteindelijk weer gezond vanaf gaat brengen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:45

Bigone, ik hoop zo hard met je mee! |(

A3a1, ook dan kun je eerst bronnen als de NOS of politie checken of zij dit bevestigen voor het op internet geslingerd wordt. Maar goed, ik heb van dichtbij meegemaakt dat het nieuws dat iemand hoorde inderdaad klopte en dit gelijk op social media gezet werd. Dat het zo snel op internet geknald werd, sneller dan dat familie persoonlijk op de hoogte gebracht kon worden van het overlijden van hun kleinkindje. Zij hebben dit via social media vernomen …. en dat is zéér pijnlijk.

Daarom ben ik hier zeer voorzichtig in. Ook al hoor ik het van 10 mensen of hoor ik het op de radio. Verder wil ik hier geen discussie over starten omdat dat hier niet op zijn plaats is, maar ik hoop gewoon dat mensen hier zeer voorzichtig mee om gaan.

Wat een hoop mensen bij de herdenking vanavond. Ik hoop dat dit de nabestaanden enige vorm van steun kan geven. Al die knuffeltjes en bloemen ….. mijn hart breekt als ik denk aan de ouders die vanavond hun kindje(s) niet meer in bedje kunnen leggen. Wat een hel voor deze mensen ….
Laatst bijgewerkt door Vayo op 20-09-18 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:46

bigone schreef:
Ik hoop toch zo dat het zwaargewonde kind het er levend en uiteindelijk weer gezond vanaf gaat brengen.

Hoop het ook....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:49

bigone schreef:

Ik hoop het voor allebei. Zelf geen kinderen maar zat ff met tranen op kantoor toen ik het las

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:53

Op hart van Nederland wordt nog steeds aangegeven dat het kindje en de leidster in het ziekenhuis liggen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 22:56

CRos95 schreef:
Op hart van Nederland wordt nog steeds aangegeven dat het kindje en de leidster in het ziekenhuis liggen.

Inderdaad. Verder weinig nieuws.

Ik leef mee met een ieder die er mee te maken heeft. Vreselijk om je kindjes te verliezen. Ook vreselijk dat je dit als leidster met verantwoordelijkheid moet meemaken. Als ik toch lees en zie en hoor wat mensen allemaal zeggen... :( Ook voor alle familieleden een hoop medeleven, ook zeker voor de familie van de leidster.

Ik ben van mening dat de leidster een beetje 'vergeten' word. Maar ook zij heeft familie en wellicht ook wel kinderen.