Howick en Lili worden het land uit gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:22

Petpa schreef:
Kinderen leren nu dat drammen en weglopen werkt... Dit zijn de criminelen van de toekomst.

Haha mag ik hier even heel hard om lachen?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:23

Onali schreef:
Sani schreef:
Dus over een x periode krijgen we hetzelfde riedeltje nog een keer?

Yup.
Het heeft blijkbaar toch zin.

Fijn voor de kinderen hoor, maar dit geeft een heel verkeerd signaal af.

Wat is een fout signaal? Wil je zeggen dat de raad voor de Kinderbescherming ongelijk heeft? Moet een fatsoenlijk land kinderen verder mishandelen en traumatiseren en verder de dupe laten zijn van falend asielbeleid? Deze twee kindertjes wel uitzetten terwijl er geen geld is om de echt illegale criminelen eruit te gooien? Blijf jij dat dan maar steunen, ik trek mijn handen liever ervan af en geef de kinderen liever een knuffel en warm welkom na alle ellende die ze al hebben moeten doorstaan. Dan moet je wel wat sadistisch/bang ingesteld zijn dat niet goed te vinden.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-09-18 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:25

Toch wel heel plezierig dat de mensen die zichzelf o zo goed en vredelievend vinden wel op o.a. mij persoonlijk moeten worden. Zegt mij weer genoeg...
Wees er maar trots op, er zijn in NL nog zoveel mensen die geholpen moeten worden en het niet veel beter hebben dan de achterstandswijk in Armenië, maar prijs jezelf maar gelukkig als je dat soort mensen niet kent en denkt dat iedereen in NL het zo goed heeft...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:27

Voordat we allemaal conclusies gaan trekken denk ik dat we eerst maar eens moeten wachten op nieuws van en over moeder en kinderen. Ik ben erg bezorgd waarom opeens deze kanteling van besluit. De staatssecretaris draait niet zomaar opeens om.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:28

Ik denk dat die kinderen pas ' gevonden' worden als moeders ook weer in Nederland is.
En ze er een goede deal uit hebben kunnen halen, zoals een beschermd leven in de anonimiteit, betaald door Nederland. En professionele begeleiding, traumaverwerking etc, het wordt ze vast nagedragen.
Het kan bijna niet anders namelijk, ze zijn al te bekend geworden.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:28

@Myrthe3; misschien moet je Pauw van gister even terugkijken bij uitzending gemist ofzo. Je weet duidelijk niet waar je over praat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:29

Myrthe3 schreef:
Slecht gedrag wordt dus beloond?!
Waar gaat het toch heen... Als ik mijn huur een week later betaal omdat ik anders geen geld heb voor eten krijg ik meteen allerlei instanties op mn dak. Volgende keer loop ik ook weg...
Onbegrijpelijk...

Echt he. Zelfde om als uitgeprocedeerde asielzoekers een aantal huizen te gaan kraken. Moeten wij eens doen dan hebben we gelijk een proces aan ons broek hangen.
(al is het geen verkeerd signaal om te laten zien hoe belachelijk de leegstaande woningen zijn hier in Nederland)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:30

Barbet schreef:
Ik denk dat die kinderen pas ' gevonden' worden als moeders ook weer in Nederland is.
En ze er een goede deal uit hebben kunnen halen, zoals een beschermd leven in de anonimiteit, betaald door Nederland. En professionele begeleiding, traumaverwerking etc, het wordt ze vast nagedragen.
Het kan bijna niet anders namelijk, ze zijn al te bekend geworden.

Heerlijke aannames en vooroordelen...

Autumnn

Re: Howick en Lili worden het land uit gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:32

Anoniem

Sabri schreef:
@Myrthe3; misschien moet je Pauw van gister even terugkijken bij uitzending gemist ofzo. Je weet duidelijk niet waar je over praat.

Ik denk dat jij niet weet waar ik over praat. Als je denkt dat iedereen in NL een onderdak en eten heeft dan mis je geloof ik iets.
In verpleegtehuizen wordt onmenselijk omgegaan met ouderen. Wel eens van dichtbij gezien? Dat is pas mensonterend!

Urbanus

Palmera schreef:
Onzin! Ik heb zojuist mijn reacties even nagekeken in dat topic en dat was ik niet. ;)

Jawel. Oomens maakte de referentie en jij zei "Oomens amen". Dus óf je begreep de tulpenbol niet of amen?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:33

Myrthe3 schreef:
Toch wel heel plezierig dat de mensen die zichzelf o zo goed en vredelievend vinden wel op o.a. mij persoonlijk moeten worden. Zegt mij weer genoeg...
Wees er maar trots op, er zijn in NL nog zoveel mensen die geholpen moeten worden en het niet veel beter hebben dan de achterstandswijk in Armenië, maar prijs jezelf maar gelukkig als je dat soort mensen niet kent en denkt dat iedereen in NL het zo goed heeft...

Ik denk helemaal niet sat iedereen het in Nederland zo goed heeft. Ik weet precies wat voor ellende zich af speelt bij Nederlandse gezinnen en wat voor ar oede er voorkomt. En heb ook persoonlijk gezien hoe het er in onze tehuizen voor ouderen aan toe gaat en daar word je niet vrolijk van.

Maar het zijn dezelfde politieke partijen die voor al deze problemen zijn, dan de partijen die altijd roepen keihard optreden tegen dit soort kinderen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:37

Onali schreef:
Sani schreef:
Dus over een x periode krijgen we hetzelfde riedeltje nog een keer?

Yup.
Het heeft blijkbaar toch zin.

Fijn voor de kinderen hoor, maar dit geeft een heel verkeerd signaal af.

Dit geeft juist een heel goed signaal af, namelijk dat er goed gekeken moet worden naar het huidige systeem, aangepast wordt zodat alle 'vernederlandste' kinderen in Nederland mogen blijven.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:38

lieveli schreef:
Palmera schreef:
Onzin! Ik heb zojuist mijn reacties even nagekeken in dat topic en dat was ik niet. ;)

Jawel. Oomens maakte de referentie en jij zei "Oomens amen". Dus óf je begreep de tulpenbol niet of amen?

En dat noem jij een grove verwijzing naar jodenvervolging?

Net zo grof als beweren dat die twee kinderen hetzelfde behandeld worden als de joden in de tweede wereldoorlog?

Heb jij ooit leren relativeren?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:40

Je valt door de mand.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:41

Nee jij, komt het tóch uit dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:42

Het is heel simpel. Gelijkheid bestaat niet. In iedere samenleving leven mensen een superieur leven waar andere extreem ver onder acceptabel leven.
Dat was vroeger zo, is nu zo en zal de gehele toekomst zo blijven.

Maar betekent het dat deze kinderen niet net dat beetje geluk mogen hebben? Dat zij terug moeten keren naar een land waar ze als baby weg zijn gegaan en waar ze niets van kennen omdat ze hier de kans hebben gehad 10 jaar te zijn omdat 'het systeem' ze daar de kans voor gaf?

Ze hadden de mogelijkheid niet moeten krijgen 10 jaar te procederen. Het gezin kan hier niets aan doen. Het systeem heeft gefaald.

Ik zou willen dat het anders was of dat er een toekomst zou zijn waarin iedereen het 'goed zou hebben.

Maar voor nu gun ik deze kinderen een stabiele jeugd en een geweldig leven.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:43

Palmera schreef:
Nee jij, komt het tóch uit dat begrijpend lezen niet je sterkste punt is. ;)

Kijk, je mag best persoonlijk worden, dat gun ik je.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:44

Ik vraag me wel af waar je dan precies wel mee eens bent Palmera? Je zegt 'amen' op een post terwijl je het niet eens bent met de verwijzing?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:45

Ik vraag me af hoe de schreeuwers hier zouden reageren als zij deze twee kinderen persoonlijk zouden kennen. Waarschijnlijk heel anders. Want zo hard en kort door de bocht kun je alleen maar oordelen als het gaat over mensen die je niet kent, of over anonieme statistieken.
Dat het hier om twee kinderen gaat die zelf niks in te brengen hebben en de speelbal geworden zijn van allerlei volwassenen en instanties, doet er blijkbaar niet toe. Want tja regels zijn regels, en je kent ze toch niet, dus weg ermee en schande dat ze nu toch mogen blijven, de profiteurs.
Bah.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:46

Daar was jij al lang mee bezig, ook jij dan graag op één lijn blijven, hè.

En verder is deze discussie wat mij betreft klaar.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:47

Myrthe3 schreef:
Sabri schreef:

Ik denk dat jij niet weet waar ik over praat. Als je denkt dat iedereen in NL een onderdak en eten heeft dan mis je geloof ik iets.
In verpleegtehuizen wordt onmenselijk omgegaan met ouderen. Wel eens van dichtbij gezien? Dat is pas mensonterend!

Ja dat weet ik al te goed, ik heb er zelfs gewerkt. Ook in en intriest hoe de ouderen weggezet worden door dit rechtse kabinet. Alleen heeft deze vergelijking niks hiermee te maken. Wel met een falend asielbeleid, dit had nooit zolang gerekt mogen worden. Kinderen zijn de dupe, dat kan gewoon niet. En ook voor ouderen moet beter worden gezorgd. Daar ben ik het helemaal mee eens.
En ja, ik weet ook, er slapen ook mensen op straat..
Laatst bijgewerkt door Sabri op 08-09-18 16:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:48

Palmera schreef:

Zou je mijn vraag nog wel willen beantwoorden? Ik ben oprecht benieuwd.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:48

Lizzyy schreef:

Ik lees het nu ook. Ik hoop alleen wel dat dit geen lokkertje is en ze alsnog uitgezet gaan worden. Al kan ik me dat bijna niet voorstellen.

Ik vind echt dat het niet zover had mogen komen. Moeder is hier echt debet aan. Maar ik vind het niet kunnen om ze nu nog weg te sturen, nadat ze jaren onderwijs hebben gehad en bezig zijn geweest hier een toekomst op te bouwen. Daar is Nederland ook debet aan om ze zo lang hier te houden. En dan ineens nog uit gaan zetten? Dan gaat het ten koste van deze kinderen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 16:49

Palmera schreef:

Neenee, ik heb niks over jou persoonlijk gezegd en ik heb het óók geen grove verwijzing genoemd. Ik noemde het 'een referentie'.

Maar prima hoor.