Bijzonder hè, 1 Bijbel en zoveel opvattingen.
Ik geloof namelijk dat degene die in Jezus geloven als de Redder, dat die eeuwig mogen leven. Hebben in dit leven wel te maken met de gevolgen van de zonde, maar straks niet meer. Jezus heeft namelijk je schuld (aan God) betaald.
Degene die niet in Jezus geloven als hun redder, of die niet geloven dat ze überhaupt een schuld hebben bij een God, moeten na dit leven wel betalen voor hun zonden. Wanneer ze hebben 'afbetaald' houden ze op te bestaan.
Lijkt dit jullie wel eerlijk dan?
Ik bedoel dat je ooit een keer je misstappen recht moet zetten. Anders zou je zomaar egoïstisch kunnen leven, anderen kwetsen etc. zonder dat het gevolgen heeft.
Ik geloof dat degene die geloven dat Jezus voor hun zonden betaald heeft, straks dus voor eeuwig mogen leven. Zij hoeven zelf dus niet meer te betalen ondanks de slechte dingen die ze gedaan hebben. Dat betekent niet dat je dus heel slecht gaat leven omdat je er toch niet voor op te draaien. Want dat doe je niet uit liefde tot God.
Mijn schoonfamilie is ongelovig. Mijn schoonzusje bijvoorbeeld zegt dat ze nooit zal gaan geloven want ze vindt dat iedereen zelf verantwoordelijk is voor wat hij doet. En dat niet zomaar Iemand anders dat voor je kan afbetalen.
Zou ik me genaaid voelen als God niet zou bestaan? (Ik kan het me niet voorstellen dat hij nìet zou bestaan, maar vooruit
)
Nee. Ik leef precies het leven wat ik wil.
Mijn belangrijkste leefregel, en ook het belangrijkste en enige gebod wat nu nog geldt, is God liefhebben boven alles en je naaste als je zelf. (Al kan dat soms bar lastig zijn).