fransje23 schreef:Vlees is natuurlijk wel inefficiënter dan direct plantaardig materiaal eten.
Maar sommige stukken kunnen wij als mens moeilijk verbouwen maar een dier kan de planten die daar groeien wel eten en omzetten naar vlees.
Dat nu goede grondstoffen worden opgevoerd aan dieren voor een inefficiënt proc3s kun je best kritisch op zijn.maar aan de andere kant krijgen mijn paarden, die puur voor mijn plezier zijn, ook goed voer.. En ja, dat vergroot mijn ecologische voetafdruk. Idem mijn kat die bovendien ook nog eens vlees eet...
Veel van wat de dieren gevoerd wordt, zijn inderdaad bijproducten van gewassen. Delen die wij mensen niet kunnen (of willen) eten maar door dieren prima geaccepteerd worden. Daarom is het meest efficiënte voor de aarde en het gezondst voor de mens een dieet waarin je gemiddeld 57 gram dierlijk eiwit per dag eet.
Kortom, eten we als we deze regel volgen teveel vlees? Ja. Wordt er nog veel meer geproduceerd omdat er veel wordt weggegooid en we vooral het malse spierweefsel willen eten? Ja. Maar vlees in ons dieet is meer dan natuurlijk, mensen zijn nog steeds omnivoren.