PVV ''dit is ISLAM' '

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:44

Magrathea schreef:
Lepeltje, je hebt absoluut gelijk in de zin van dat er twee kanten aan een verhaal zijn. Het verschil is echter dat vele buitenlanders consequent anders behandeld worden vanwege hun huidskleur/achtergrond, en dat is bij witte Nederlanders gewoon niet aan de orde. Ik vind eerlijk gezegd dat je dus eigenlijk niet kunt meepraten over gediscrimineerd worden obv 'anders zijn' als je een witte Nederlander bent. Kijk naar Sylvana Simons, wat heeft zij nou helemaal voor verschrikkelijks gedaan? Als je kijkt naar wat mensen posten op haar social media kanalen (of die van Bij1) dan zou je denken dat ze dagelijks treinen vol witte mensen deporteert naar concentratiekampen, terwijl ze in de praktijk alleen pleit voor een Nederland waar iedereen zich thuis voelt en niemand zich gediscrimineerd voelt. Hoe kan je daar nou tegen zijn? En toch vinden mensen het normaal om haar voor vanalles uit te maken, dood te wensen, roepen dat ze terug moet naar haar apenland etc etc etc.

Maar we willen eigenlijk dus hetzelfde, gelijkheid voor iedereen. En dan neem ik aan dat je het er ook mee eens bent dat verbaal of fysiek geweld van beide kanten even intolerant is. Als een Moslim wel kritiek of commentaar mag hebben op de Nederlandse cultuur, maar een Nederlander dat andersom niet mag, dan spreken we niet van gelijkheid. Van mij mogen ze dat dus allebei.
Overigens zijn bedreigingen dus ook niet gelimiteerd tot één kant, net zoals Sylvana Simons, staan ook mensen die kritiek leveren op andere culturen op tientallen dodenlijsten. Zelfs vluchtelingen die van hun geloof afgestapt zijn en kritiek durven te leveren.

Citaat:
Ik zeg niet dat we alles maar moeten pikken van migranten. Ik zeg wél dat het niet nodig is om hen aan een andere standaard te willen laten voldoen dan Nederlanders (zie de eerdere discussie over criminaliteit). Het probleem is helaas dat veel Nederlanders zichzelf erg vriendelijk, tolerant en absoluut niet racistisch vinden maar onbewust wel vooroordelen hebben en hier niet op gewezen wensen te worden (ze zijn namelijk super tolerant en hebben een Marokkaanse buurman waar ze goed mee bevriend zijn dus ze kunnen geen racist zijn). Een erg verhelderend artikel hierover lees je hier: https://www.ukrant.nl/magazine/geintje- ... riminatie/

En het zou de discussie trouwens goed doen als we niet steeds vervallen op enkele voorbeelden ('ik ken iemand die dit en dat' 'er is iemand die zus en zo'), die heb je overal.

Zie hierboven, ik heb het ook niet over een andere standaard, eigenlijk heb jij die dan wel. Al begrijp ik wel waar je vandaan komt, want we zijn ermee opgevoed dat we andere culturen en gebruiken moeten proberen te begrijpen en tolereren. Althans, ik wel. Er zijn echter grenzen, net zoals we Moslims niet mogen bedreigen en kleineren, moeten zij dat andersom ook niet mogen. Gelijkheid is gelijkheid, we kunnen wel in de geschiedenis blijven hangen en zeggen dat de een meer verdiend heeft voor alle nare dingen die ze aangedaan zijn, maar dat lijkt me een slecht uitgangspunt. Zo kom je nooit tot echte gelijkheid.

Al wil ik trouwens niet zeggen dat discriminatie niet bestaat, mijn vriend is Pools en ook hij wordt gediscrimineerd. Voor hem vervelender dan voor mij maar ook ik merk daar vanalles van, al vind ik het vooral kortzichtigheid van iemand anders als ik uit moet leggen waarom ik in hemelsnaam een Poolse vriend heb. Dat ie ook vast heel veel kan zuipen.. :') Ik krijg veel makkelijker een visa dan hij.

Overigens is het merendeel van mijn collega's buitenlands en ze hebben ook echt wel vooroordelen over Nederlanders. Zuunige zeurende verwende kniepers zijn we. :P Maar eigenlijk kan ik me daar wel in vinden. :') En ja, als blanke Nederlander heb ik het ongetwijfeld makkelijker.

Maar discriminatie los je niet op door buitenlanders omwille van politieke correctheid en eindeloze acceptatie voor alle aspecten van hun cultuur helemaal vrij te laten dingen te doen die niet stroken met onze normen en waarden.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 15:53

Janneke2 schreef:
...te belachelijk voor woorden.
De daders zijn gewoon on de cel gegooid - zo hoort dat (en de laatste jaren |( gaat dat ook zo. Dat heeft weinig met de westerse cultuur van doen, maar meer met de vrouwenbeweging).

Gelukkig wel, maar dat ging wel met aarzeling. Heb je de reactie van de burgemeester van Keulen gelezen?

Citaat:
?
Ik weet het niet hoor - ik ben niet zo laf.
En ik voel ook nul stigma of wat dan ook.

Jij bent niet zo laf, dat is fantastisch. Maar je hebt een mening die makkelijker geaccepteerd wordt.
Er zijn een heleboel mensen die hun mening niet durven te geven, hun vrienden accepteren het niet bijvoorbeeld. En ook binnen de politie wordt er voorzichtig mee omgegaan, etnisch profileren willen we allemaal niet.

Citaat:
Dat is een kwart van de waarheid.
Waar de pvv fiks op hamert - niet in meegaan!

1) Er is destijds geworven in die delen van Marokko en Turkije die zo on - westers mogelijk waren.
Expres - dan kon je ze makkelijker misleiden, onderbetalen en onwettige gezondheidsrisico's laten nemen.

2) Alle emigranten, ook Nederlandse, hebben de neiging wat conservatief te worden.

3) Die "politieke doctrine" komt niet mee, hoor. Die is wereldwijd.
'Zoals je zaait zul je oogsten" - luitjes zoals Saddam Hoessein (de lijst is erg lang) mocht op gezag van de CIA de verschrikkelijkste dingen doen met zijn 'eigen' bevolking
zolang de Amerikaanse oliebelangen maar gediend werden.

Dat is een kwalijke westerse politieke doctrine - waar reactie op komt. Logisch.
...en het heeft gemene trekjes die lijken op ongeletterde mensen optrommelen om gevaarlijk werk in jouw fabriek te doen.

Dus nee - we zijn geen onschuldige slachtoffers (al gaat GW daar natuurlijk wel voor).

Over punt 1 heb ik het gehad, we hebben onder de Turken en Marokkanen zelf het probleem gecreëerd. Maar wat wil je dan nu? Dat we het negeren en onze verliezen nemen? Of dat we iets constructiefs doen aan het probleem.

En ja, ik ben het met je eens dat we niet onschuldig zijn. Zoals ik het al zei; misschien verdienen we het inderdaad wel. Maar zoals iemand al zei: vluchtelingen en andere immigranten zijn ook maar gewoon mensen. In essentie willen we allemaal hetzelfde, gelijke behandeling. Hoe we om zijn gegaan met ze is indirect een reden dat veel Moslims de neiging hebben conservatiever te worden. Wat Geert wilders doet maakt dat alleen maar erger, jammer dat je mij daaronder schaart. Hij heeft geen invloed op mijn mening.

Citaat:
Gezellig beeld, hoor.

Ik kan niet bewijzen dat het nul keer gebeurt, maar veel Turkse vrouwen zijn hoog opgeleid.

Om de een of andere reden vat je alles dat ik schrijf verkeerd op, misschien omdat je mijn (sorry maar hij is best genuanceerd) mening zo repulsive vindt dat we het onmogelijk ergens over eens kunnen zijn.
Mijn opmerking over de Turkse vrouw heeft niks met de opleiding van Turkse vrouwen te maken. Het heeft iets te maken met wat extreem rechts met hen doet, het drijft ons alleen maar verder uit elkaar. We willen allemaal gewoon samen kunnen leven zonder vooroordelen en gezeik, wat er nu gebeurt is dat Moslims alleen maar conservatiever worden, autochtone Nederlanders steeds minder leuk vinden want die willen ze niet in Nederland hebben, en een aparte gemeenschap vormen. Er zijn er veel die daarom maar op een partij als Denk stemmen. Waarschijnlijk zou ik hetzelfde doen als er een Nederlandse partij was in Turkije en de Turken anti Nederlander partijen zouden hebben (even voorop gesteld dat het in mijn eigen land nog minder fijn is om te wonen, anders zou je mij er niet vinden).

Citaat:
1) Oud verwijt waar ik vaker mee te maken krijg: "dat we niet in het verleden kunnen leven".
...nergens pleitte ik daarvoor.
Dus ik snap niet waar jij het over hebt.

Je haalt het steeds aan, misschien heb je het zelf niet door maar de helft van je verhaal gaat over wat we andere mensen allemaal aangedaan hebben in het verleden. Ik begrijp niet zo goed wat je daarmee wil zeggen. Dat dat de reden is dat bepaalde bevolkingsgroepen volgens de statistieken minder meekomen en de criminaliteit hoger is? Dan snap ik waar je heen wil, en ja dat zal zeker een rol spelen, maar het wordt wel degelijk versterkt door een bepaalde cultuur, er zijn namelijk ook immigranten die op dezelfde manier 'geronseld' zijn en het significant beter doen.
En dan nog, ongeacht de reden; het is toch goed als we er iets aan proberen te doen? Niet op de manier zoals de PVV dat wil, maar als niemand anders het doet dan gaan mensen voor dat soort idioten.. Waarvan ik zeker weet dat ze geen enkele verbetering gaan brengen.

Citaat:
3) ...en ja, rr zijn altijd twee kanten aan een verhaal, en dat maakt het gewoon een moeilijke kwestie.
Daar gaat het mij om - de meeste mensen in het westen zien zichzelf als oblanke = onschuldige zieltjes en vergeten dat onze welvaart gebaseerd is op roof.

Ik zie mijzelf niet als onschuldig zieltje, en ik vind het frustrerend om te zien hoe veel mensen bijvoorbeeld een voorkeur hebben voor oneerlijke arbeid, oliebol geproduceerd in China, of Bangladesh, India, voor een paar centen. Zuinige Nederlanders zijn er gek op. Ik ben ook geen heilige daarin, overigens. Al probeer ik met mijn webshop wel iets nieuws maar het is moeilijk in dit land. Niemand wil iets meer betalen voor een eerlijk product. Natuurlijk moeten we ook onze eigen fouten onder ogen zien, ik zou dat óók graag in een politiek programma zien. Hoeveel beter zou de wereld zijn als we stoppen mensen te misbruiken in arme landen en in landen in oorlog? Dan hoeven ze uberhaupt niet hierheen te komen.

Citaat:
...mag die pvv bril af?
De 'politieke islam' maakt geen deel uit van die godsdienst.
Hervormingen zat binnen de islam, Fatima Mernissi bijvoorbeeld. Andere geloven mogen er ook gewoon zijn staat letterlijk in de Koran...

Ze zijn er, maar ze zijn niet groot genoeg. Onze politiek drijft ze steeds meer naar conservatiever Islam, maar het niet willen zien van problemen Links drijft steeds meer mensen naar Rechts. Dat moeten we niet willen. En ja, misschien moeten we beginnen bij de basis, het leven in de landen waar ze vandaan komen beter maken. Als dat is wat je bedoelt, dan ben ik voor.
Maar ondertussen moeten we ook wat met de mensen die hier zijn, en ze allemaal in dezelfde achterstandswijken dumpen terwijl ze jarenlang moeten wachten tot ze volwaardig mee mogen doen in de maatschappij helpt niet mee. Conservatieve Islam beschermen door geen grenzen aan te geven helpt ook niet mee. Die grenzen moeten ook gelden voor alle anderen natuurlijk, inclusief Christenen.

Citaat:
Begin nou maar met je eigen angst - dat groeien als een gek is gewoon Geert's gestook over die tsunami.
Gewoon niet intrappen en de feiten bekijken: er is net zo goed secularisatie. Er is geen exponentiële groei. Er zijn vele stromingen, elk met een andere sfeer - en de meesten zijn totaal ongevaarlijk.

Het zijn de statistieken, zoals ik al zei, heb ik die niet bedacht. Het Christelijk geloof groeit netto ook heel hard op de wereld. Vooral in landen als Afrika. In Inda gaan veel mensen van Hindoeisme over op Islam, omdat het ze meer mogelijkheden geeft. Binnen de Islamitische gemeenschap zijn er geen outcasts, dat maakt een gigantisch verschil.

http://www.pewforum.org/2015/04/02/reli ... 2010-2050/

Ik zie het niet als een doemscenario, maar ik leef wel liever samen met Moslims die ons en ons land leuk vinden dan met Moslims die liever iedereen als Moslim zien, inclusief Sharia law.

Electra63

Re: PVV ''dit is ISLAM' '

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 17:39

Ik merk nog steeds niet, dat mijn vrijheden mij zijn afgepakt.
Topless zonnen vinden de bewoners van bijv. De Biblebelt ook niet tof en komt sowieso amper nog voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:09

Lepeltje schreef:
We zijn het zo gewend geraakt politiek correct te zijn, dat niemand zijn handen er nog aan durft te branden.

Dit kan ik eigenlijk niet plaatsen? De LPF heeft (ok, kort) in de regering gezeten, de PVV heeft gedoogsteun verleent en is al een jaar of 16 een grote partij. Hoezo 'politiek correct zijn', hoezo brandt niemand z'n handen eraan? Volgens mij is hier echt echt echt niet te klagen over een gebrek aan aandacht of een overdaad aan 'politiek correct' zijn.

Citaat:
Maar we kunnen niet in het verleden blijven leven, en gelukkig hebben we onszelf verbeterd door ze nu wel gelijke kansen te geven.

Dat doen we dus nog eigenlijk niet: op school worden jongeren van allochtone komaf lager ingeschat, eerder gezien als storend, minder uitgedaagd en vaker negatief benaderd. Ze krijgen vervolgens een lager schooladvies en hebben bovendien vanuit hun omgeving minder kansen op bv extra ondersteuning zoals bijles.
Worden ze iets ouder en zoeken ze een baantje, dan krijgen ze minder vaak een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek dat mensen met een 'Nederlandse' naam die daadwerkelijk een strafblad hebben.

Voor een werkelijke gelijkheid van kansen moeten we nog wel even aan de bak. En desondanks volgen veel jongeren een opleiding en gaan ze daarna aan de slag, en gelukkig maar. Maar doen alsof de kansen volkomen gelijk zijn... nee, da's niet correct.

Citaat:
Islam groeit als een gek, we zullen ermee samen moeten leven dus dan kunnen we beter vroeg beginnen dat vreedzaam te doen. Maar het moet van beide kanten komen.

De islam groeit in Nederland zo goed als niet, en het gaat om ongeveer 6% van de bevolking. Met allerlei interne verschillen over hoe strict men het wel of niet volgt.
Dus dat drama valt wel mee.

Citaat:
Ik kan je nu al vertellen dat het uit de hand gaat lopen als we zo door gaan

Dit is pure ophitserij. Nergens voor nodig.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:07

Topless zonnen mag je ook gewoon niet tof vinden, er zijn ook wel niet religieuzen die dat not-done vinden. Het is in Nederland gewoon legaal om dat in je eigen tuin te doen dus hoe stom je het ook vindt, dan kijk je maar niet over de schutting.

Leven en laten leven, toch?

Overigens is er in de politiek nu inderdaad meer dan genoeg aandacht voor, maar ook daar zie ik dat veel andere partijen zich extreem afzijdig houden om niet met Geert in verband gebracht te worden.
Daarnaast moet je de groepsdruk niet vergeten, ik heb een paar pagina's terug een filmpje over Zweden gepost, kijk die eens.

Maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat aan beide kanten mensen zich nogal snel aangevallen voelen en dat een constructieve discussie in de weg staat.

Ik weet niet of de kansen volkomen gelijk zijn, als dat niet zo is bij sollicitaties en dergelijke is dat natuurlijk een slechte zaak. Om eerlijk te zijn heb ik mijn buitenlandse collega's er nooit over horen klagen, het bedrijf waar ik bij werkt neemt eigenlijk heel veel immigranten aan, uit elke uithoek van de wereld. Ook moslims, maar die melden zich niet zo vaak aan om de een of andere reden. Alleen de taal kan een obstakel zijn maar daar werken ze allemaal hard aan. Maar goed, dat is slechts één bedrijf. Hoe dan ook moeten we dat soort discriminatie tegengaan, daar zijn we het allemaal over eens.

Onze leefwijze verschilt wel degelijk behoorlijk van die van Moslims, welke de juiste is, dat is voor iedereen anders. Ik vind het heel vervelend om te zien dat veel streng religieuze mensen zich zo enorm laten beperken door leefregels uit een oud boek, maar daar heb ik persoonlijk natuurlijk geen last van. Als ze dat willen dan mogen ze dat. We moeten er alleen op letten dat we de grenzen niet vervagen omdat andere culturen onaantastbaar zijn, je er geen kritiek op mag hebben. Als je als homopaar hand in hand over straat wil, moet je dat gewoon kunnen bijvoorbeeld, zonder je onveilig te voelen. Nu zijn er serieus mensen die vinden dat je dat dan maar niet moet doen, omdat iemand anders er aanstoot aan neemt. Of naakt in je tuin liggen. Of dat leuke jurkje aan in de stad, lekker een avondje uit zonder dat iedereen aan je moet zitten.
Dat soort ervaringen heb ik ook met autochtone Nederlanders (en andere religies) hoor, overal zitten rotte appels tussen. Maar je kan verwachten dat iemand uit een cultuur waar al deze dingen niet horen er sneller aanstoot aan neemt, en dat is ook wat er gebeurt.

Ik vind het altijd wel leuk om eens te lezen op forums van Moslims, ik lees daar hele leuke positieve dingen maar ook moeilijke. Interessant om te lezen hoe zij tegen niet-moslims aankijken.

Dit topic bijvoorbeeld http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 31&t=81527 , je merkt daarin ook hoe moeilijk het kan zijn voor een Moslim om 'gematigd' te zijn. Eigenlijk is dat helemaal niet zo geaccepteerd. Ik herken er de standpunten van Jehova's bijvoorbeeld in, wat in het boek staat is het enige juiste. Een andere interpretatie is afwijken van die standpunten, dan ben je eigenlijk al geen goede Christen (of Moslim) meer. Dat is ook wat ik merkte bij mijn Syrische collega.

Nu denk ik niet dat iedere Moslim er zo tegenaan kijkt, maar dat de culturen veel verschillen lijkt me vrij duidelijk. En dat veel Moslims een gematigde variant, die ik bijvoorbeeld liever heb, niet zien als de goede weg.

Overigens snap ik niet zo goed waarom iedereen er gelijk een drama van maakt, ik maak een constatering, Islam groeit, in gebieden van waaruit steeds meer mensen hierheen komen. De economische omstandigheden zijn hier beter, ik zou het misschien ook doen. En ja, ik weet dat we daar zelf 'schuld' aan hebben door er geen fiets om te geven waar onze producten vandaan komen, hoe ze gemaakt zijn en in welke omstandigheden bijvoorbeeld.

Het is geen reden tot paniek, dat heb ik al meerdere keren uitgelegd maar niemand wil dat lezen.
Het is ook niet bedoeld als ophitserij, wie ben ik aan het ophitsen dan? Ik zie een steeds grotere kloof en het is naief om te denken dat dat zichzelf wel oplost. Vooral als je kijkt naar de net zo groot wordende kloof tussen linkse en rechtse politiek. Daar gaan op een gegeven moment problemen van komen. In Amerika vooral zie je al veel burgers met elkaar op de vuist gaan, auto's in de fik, antifa op extreem links en nazi's op extreem rechts. Popcornmateriaal, maar het lost zichzelf niet automatisch op.
Hier gebeurt het ook maar voorlopig nog op kleinere schaal. Het blijven nuchtere Nederlanders. :P

Alsof ik nu onmiddelijk een grote Moslim holocaust in Nederland wil beginnen. :') Nee man.
Dat mag Geert wel willen maar ik niet, de meeste mensen niet. Ik heb helemaal niks met de beste man.

Het is ook niet alleen maar negatief, ik kan bijvoorbeeld absoluut niet koken, wat dat betreft heb ik nog veel van ze te leren. :P Binnen de gemeenschap zorgen ze goed voor elkaar, de familie en anderen. Ik vind dat mooi. Nederlanders zijn vaak meer individualistisch, en egoistisch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:30

Wat betreft mensen die zich laten beperken door een boek of geloof: dat zijn niet alleen moslims. ;)
Jehova's, joden (vooral de orthodoxe), (streng) gereformeerden, orthodoxe Grieken, 7-dags Adventen enz.
Zijn allemaal ook niet zo tolerant tegen homo's of de positie van de vrouw :D en laten zich ook leiden en beperken door een boek. Zelfs een broek is bij een vrouw niet altijd geoorloofd, laat staan als je topless ligt te zonnen op zondag in je tuin in Staphorst :D

En verder vind ik je post wel erg lang om op te reageren via mijn telefoon.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:38

Dat zeg ik toch. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:39

Lepeltje, ik moet zeggen dat je hier waardevolle contributies brengt. Niet je kop in het zand steken en alleen maar politiek correct geneuzel uitspuiten maar juist de problemen aankaarten en deze eerlijk behandelen!

+:)+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:41

Ik wil even zeggen dat ik me echt kapot erger aan het te pas en te onpas alles bestempelen als 'politiek correct' :\
Is een beetje netheid naar de medebewoners van dit land ineens een slecht iets geworden? (En nee, ik ben niet iemand die in een situatie dat anderen dingen doen waar ik niet achter sta gelijk begint te jengelen "maar hullie doen het ook dus ik mag ook gemeen zijn")

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:52

Lepeltje schreef:
Overigens is er in de politiek nu inderdaad meer dan genoeg aandacht voor, maar ook daar zie ik dat veel andere partijen zich extreem afzijdig houden om niet met Geert in verband gebracht te worden.

Welke van de twee is het nu volgens jou? Is er 'meer dan genoeg' aandacht voor, of vind je juist dat teveel partijen zich extreem afzijdig houden?
Het lijkt me niet allebei tegelijkertijd te kunnen spelen.

Citaat:
Maar ik denk dat we het er wel over eens kunnen zijn dat aan beide kanten mensen zich nogal snel aangevallen voelen en dat een constructieve discussie in de weg staat.

Eigenlijk ben ik het daar niet mee eens. Volgens mij is er echt meer dan genoeg ruimte om constructieve discussie aan te gaan.

Maar tegelijkertijd: sommige dingen zijn niet tot een goed compromis te brengen. Als iemand een filmpje uitzendt (voor een miljoenenpubliek) met de stelling dat islam gelijk staat aan allerlei verschrikkingen, zonder enige nuance, en mensen roepen op dat filmpje te verwerpen, dan is de gulden middenweg niet 'laten we de helft van zijn verdachtmakingen uitzenden' ofzo.

Citaat:
Hoe dan ook moeten we dat soort discriminatie tegengaan, daar zijn we het allemaal over eens.

Jij en ik misschien wel, maar Wilders heeft met zijn filmpje echt niet bedoeld 'laten we jongeren met een Turks-aandoende achternaam ook gewoon aannemen bij een sollicitatiegesprek.' Als hij zijn publiek 'minder minder minder' laat scanderen over Marokkanen, dan doet hij dat met de expliciete bedoeling om discriminatie normaal te maken en te versterken, niet om gelijke kansen te bevorderen.

Citaat:
Overigens snap ik niet zo goed waarom iedereen er gelijk een drama van maakt, ik maak een constatering, Islam groeit, in gebieden van waaruit steeds meer mensen hierheen komen.

Ten eerste omdat die constatering niet klopt: de islam groeit hier eigenlijk niet. Ten tweede omdat je nadrukkelijk een onheilsscenario aan verbond.
Daarom maak ik me daar druk om.

Citaat:
Het is geen reden tot paniek, dat heb ik al meerdere keren uitgelegd maar niemand wil dat lezen.

Tsja, maar dat werkt dus niet zo. Als je schrijft 'ik kan je nu al vertellen dat het uit de hand gaat lopen als we zo door gaan' en 'Dat gaat echt een keer uit de hand lopen, en voor niemand zal dat leuk uitpakken' dan is het niet erg overtuigend dat je schrijft dat je geen reden tot paniek ziet.
Ook daar: het kan niet beide waar zijn. Of je denkt dat we overspoeld gaan worden en er enorme problemen aankomen - of niet.

Citaat:
Vooral als je kijkt naar de net zo groot wordende kloof tussen linkse en rechtse politiek. Daar gaan op een gegeven moment problemen van komen.

Ten eerste: ook hier geldt dat je kiest voor dramatiserende woorden. Zolang je dat soort dingen zo stelt, komt het weinig geloofwaardig over als je doet alsof je geen reden tot paniek ziet.

Maar daarnaast: kun je toelichten wat je daarmee bedoelt? Wat versta je onder links en rechts? Want ik heb het idee dat dat soms termen zijn die (vooral in bepaalde bronnen) nogal makkelijk omhoog gegooid worden zonder dat er duidelijk gemaakt wordt waar ze voor staan.

Citaat:
In Amerika vooral zie je al veel burgers met elkaar op de vuist gaan, auto's in de fik, antifa op extreem links en nazi's op extreem rechts.

Dit wekt de indruk dat er twee gelijkwaardige groepen zijn die allebei extreem zijn en die redelijk aan elkaar gewaagd zijn. Zoals een stel voetbalhooligans van Ajax vs voetbalhooligans van Feyenoord ofzo.

Dat is niet zo. Er zit nu in de VS een extreemrechtse regering die al vele pogingen heeft gedaan om mensen met bepaalde afkomst te discrimineren, af te schilderen als crimineel en gevaarlijk. Er is ook een demonstratie geweest van witte mensen die met hakenkruisen, fakkels en letterlijke Nazi-leuzen over straat liepen.

Bij de tegendemonstratie (die dus niet een extremistische linkse revolutie voorstaat maar vooral gewoon geen nazi's wil) is iemand doodgereden door een extreemrechts persoon.
Er zijn meerdere mensen neergeschoten door aanhangers van extreemrechts gedachtegoed.
Er is behoorlijk wat racistisch geweld, en dat kost vele mensen het leven - en mensen komen er nu een beetje tegen in verweer, in hoofdzaak vreedzaam (zoals de 'March for our lives' dit weekend.)
Opkomen tegen racistische, extremistische en gewelddadige stromingen is niet extremistisch.

Citaat:
Popcornmateriaal

Wat bedoel je precies met popcornmateriaal?

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:02

Electra63 schreef:
Topless zonnen vinden de bewoners van bijv. De Biblebelt ook niet tof en komt sowieso amper nog voor.

Sorry dat ik het zeg maar kun je nog dommer reageren?

In mijn eigen tuin achter een schutting moet het geen probleem zijn en verder is het in dit land (ook in de biblebelt) gewoon wettelijk toegestaan. Dat ik niet naast een moskee of in de biblebelt ga liggen is vanuit mijn respect voor hen.

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:03

enzino schreef:
Lepeltje, ik moet zeggen dat je hier waardevolle contributies brengt. Niet je kop in het zand steken en alleen maar politiek correct geneuzel uitspuiten maar juist de problemen aankaarten en deze eerlijk behandelen!

+:)+

Amen!!

Er zijn helaas te weinig mensen die het van twee kanten kunnen/willen bekijken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:17

Magrathea schreef:
Ik wil even zeggen dat ik me echt kapot erger aan het te pas en te onpas alles bestempelen als 'politiek correct' :\
Is een beetje netheid naar de medebewoners van dit land ineens een slecht iets geworden? (En nee, ik ben niet iemand die in een situatie dat anderen dingen doen waar ik niet achter sta gelijk begint te jengelen "maar hullie doen het ook dus ik mag ook gemeen zijn")

Dit dus! Ik kijk niet genuanceerd naar zaken als deze omdat ik 'politiek correct' doe, of omdat ik te schijterig ben om me uit te spreken. Ik probeer zaken van meerdere kanten te bekijken, omdat ik denk dat je daar verder mee komt dat alleen maar de schuld bij een bepaalde groep neer te leggen.

Vreselijk vind ik het als ik mensen hoor zeggen 'GW zegt wat de rest van NL niet durft te zeggen'. NEE 8)7 ! Ik durf van alles te zeggen, ik ben het gewoon niet met zijn mening eens.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:22

Zolang iemand de mening van een ander als geneuzel,dom, o.i.d. bestempeld, valt er weinig inhoudelijk te discussiëren, laat staan in dialoog treden.( Waarbij je oprecht geïnteresseerd bent in de beweegredenen van de andere).

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 20:38

@Shadow:
Wat ik bedoel ik de politiek is dat Wilders er door zijn bijzondere filmpje en statements meer dan genoeg aandacht voor oproept. Wat ik eigenlijk wel mis is een partij die een genuanceerde benadering heeft, zoals je in dit topic kan zien lijkt dat niet zo populair. Ze zijn tegen, of ze zijn voor. Dat is ook een beetje hoe politiek werkt natuurlijk, maar ik vind deze kwestie gewoon niet zo simpel.

Misschien heb je eroverheen gelezen, maar ik heb me meerdere keren uitgesproken tegen Geert zijn filmpje en zijn visie. Als je dat gelezen had dan wist je dat jij en ik daar dezelfde mening over hebben.
Of het waarheid bevat of niet, dit is geen oplossing. Het drijft de twee culturen alleen maar verder uit elkaar.

Sorry overigens voor de blijkbaar apocalyptische uitspraken, ik kan soms wat sarcastisch uit de hoek komen, maar ik vergeet altijd dat mensen die mij niet kennen dat niet zo lezen. :+
Ik ben zelf in ieder geval niet in paniek, je kiest er zelf voor dat te zijn.

Wat jij doet is cherrypicking, er zijn door links extremisten ook genoeg slachtoffers gemaakt. Dan nog, is het geen kwestie van de meeste slachtoffers maken, wie is de schuldigste, het lijkt me dat we een burgeroorlog moeten willen voorkomen.

Overigens is antifa behoorlijk fanatiek, ik vind die groepering misschien wel net zo gevaarlijk als de nazi's. Een groep die communisme promoot (een regime waarin dagelijks nog steeds een hele berg mensen dood gaan of voor worden vermoord) en vrijheid van meningsuiting wil beperken. Er is een verschil tussen opkomen tegen 'verkeerde' stromingen en daar te ver in gaan.
Demonstraties zijn prima, met een leger extreem links demonstraties neer proberen te slaan, nee.

En ja, ik weet het, de extreem rechtse groeperingen doen het ook, ik keur ze allebei af.

Helemaal zeg maar. Ik heb er niks mee.

Ik ben van de middenwegen, met extremisme bereik je niet de mensen waar het om gaat.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:06

Marjolein29 schreef:
Electra63 schreef:

Sorry dat ik het zeg maar kun je nog dommer reageren?

In mijn eigen tuin achter een schutting moet het geen probleem zijn en verder is het in dit land (ook in de biblebelt) gewoon wettelijk toegestaan. Dat ik niet naast een moskee of in de biblebelt ga liggen is vanuit mijn respect voor hen.

Staat er ergens dat ik vind dat het verboden moet worden? Sorry dat ik het zeg, maar kun je misschien een cursusje begrijpend lezen doen?

Niet alleenl moslims hebben moeite met topless zonnen, veel meer mensen kunnen dat niet waarderen, maar gluren wel stiekum. :D
vrouwenemancipatie en homoseksualiteit wordt door veel gelovigen niet echt getolereerd. Maar ik begrijp dat jij alleen moeite heb met de moslims ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:11

Lepeltje schreef:
Wat ik bedoel ik de politiek is dat Wilders er door zijn bijzondere filmpje en statements meer dan genoeg aandacht voor oproept.

Dit is echt zo versleten... dit zwengelt geen discussie meer aan, dit is gewoon schoppen.

Citaat:
Wat ik eigenlijk wel mis is een partij die een genuanceerde benadering heeft, zoals je in dit topic kan zien lijkt dat niet zo populair.

Onzin. Alleen... zoals gezegd is er dus geen 'genuanceerde' vorm waarin je ipv veel vooroordelen en stigmatisering 'een beetje' doet. Maar er is echt meer dan genoeg te vinden over genuanceerde discussie om bijvoorbeeld taalonderwijs, armoede, criminaliteit, opleiding en werk aan te pakken, om maar eens een paar dwarsstraten te noemen.
Alleen... dus niet vanuit het perspectief van 'de moslims' want dat is een niet-zinnig perspectief.

Citaat:
Ze zijn tegen, of ze zijn voor. Dat is ook een beetje hoe politiek werkt natuurlijk, maar ik vind deze kwestie gewoon niet zo simpel.

De politiek is juist heel veel genuanceerder, maar juist doordat je doet alsof er een 'deze kwestie' is, sluit jij die nuance buiten.

Citaat:
Misschien heb je eroverheen gelezen, maar ik heb me meerdere keren uitgesproken tegen Geert zijn filmpje en zijn visie. Als je dat gelezen had dan wist je dat jij en ik daar dezelfde mening over hebben.

Ik heb daar niet overheen gelezen, maar het is niet heel geloofwaardig als je je uitspreekt tegen het filmpje maar het tegelijkertijd net zo goed hebt over overspoeld worden of 'dit gaat echt wel uit de hand lopen' of dat soort zaken.

Citaat:
Wat jij doet is cherrypicking, er zijn door links extremisten ook genoeg slachtoffers gemaakt.

Recent? Waar dan? Wanneer? Hoe? Door wie?

Citaat:
Dan nog, is het geen kwestie van de meeste slachtoffers maken, wie is de schuldigste, het lijkt me dat we een burgeroorlog moeten willen voorkomen.

Het is inderdaad geen wedloop, maar het is wel relevant. Een valse gelijkwaardigheid voorstellen terwijl die er echt in aantallen in de verste verte niet is, is misleidend en schadelijk. "Ik vind ze net zo gevaarlijk als" is echt zo'n cliche-argument die door rechtsextremisten behoorlijk gepusht wordt.
Het is niet waar. Het is aantoonbaar niet waar.

(Oh, en echte communisten zijn er al helemaal niet meer volgens mij. Ik zou werkelijk waar niet weten wie daar nog door worden vermoord - ik geef toe, dat verhaal van China dat Arjen Lubach aangaf is verontrustend genoeg en ze noemen zichzelf nog steeds communistische partij, maar ten eerste heeft het geen ruk met het communistische gedachtengoed te maken en ten tweede sluit niemand in het westen zich daarbij aan. Dus eh... stropop. Vijandsbeeld.)

Citaat:
En ja, ik weet het, de extreem rechtse groeperingen doen het ook, ik keur ze allebei af.

Extreemrechtse groeperingen doen het niet 'ook', zij zijn de voornaamste groeperingen in het westen die dat nu doen, die slachtoffers maken en die bovendien in aardig wat landen politieke invloed hebben.

Het is goed om zaken van twee kanten te bekijken, maar het is ronduit misleidend als je een valse gelijkenis voorstelt waar die niet is.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:14

Anoeska schreef:
Magrathea schreef:

Dit dus! Ik kijk niet genuanceerd naar zaken als deze omdat ik 'politiek correct' doe, of omdat ik te schijterig ben om me uit te spreken. Ik probeer zaken van meerdere kanten te bekijken, omdat ik denk dat je daar verder mee komt dat alleen maar de schuld bij een bepaalde groep neer te leggen.

Vreselijk vind ik het als ik mensen hoor zeggen 'GW zegt wat de rest van NL niet durft te zeggen'. NEE 8)7 ! Ik durf van alles te zeggen, ik ben het gewoon niet met zijn mening eens.

_/-\o_ Anoeska,
Ik durf alles te zeggen, ook in het echte leven :D , maar ik ben het inderdaad niet eens met de PVV, ik vind GW een dictator die maar 1 issue heeft: de islam en alleen maar verdeeldheid veroorzaakt. Ik schaam me af en toe tegenover mijn Turkse en Marokkaanse collega's.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:42

Ik moet toegeven, de meeste slachtoffers zijn in het verleden, maar wat doet je denken dat dat niet weer kan? De vorige keren volgde het ook op een toenemende polarisatie in de maatschappij.
Verder lees je niet goed, wat het een beetje vervelend discussiëren maakt. Ik vind de manier waarop Geert hier aandacht voor eist niet correct, voor de driehonderdste keer. Maar de aandacht is er wel. Een constatering.

En uhm, Noord-Korea? Wat daar gebeurt is echt verschrikkelijk..
Probeer je het te verlaten, dan wordt je hele familie vermoord, inclusief neefjes, nichtjes, opa's, oma's, tot de derde generatie, iedereen. Blijf je en heb je geen hoge functie? Dan sterf je van de honger.

Ik ben niet voor de een of de ander, ja, rechts maakt op het moment veel meer slachtoffers, zoals ik al zei keur ik het beide af. Het AIVD ook trouwens.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremi ... extremisme

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:32

@Electra:

"Topless zonnen vinden de bewoners van bijv. De Biblebelt ook niet tof en komt sowieso amper nog voor."

Met deze zin ging jij volledig voorbij aan het probleem dat ik beschreef en gaf jij zeer sterk de indruk dat aangezien het toch nog amper voorkomt het niet erg is dat men er in mijn omgeving een regelrecht achterlijke reactie op gaf.

Ik heb problemen met alle vormen van extremisme die respectloos omgaan met de vrijheden die wij hier kennen. Moslim of Christen maakt mij niet uit maar je spuugt niet op mijn hond en je noemt me geen h*** omdat mijn manier van leven, waarmee ik niemand lastig val of kwaad doe, je niet aanstaat.

Dit verhaal is voor mij een werkelijk naar moment geweest en jouw korte en botte reactie kwam op mij als zeer onbeschoft en onnadenkend over. Ook de conclusie dat ik dan wel een probleem met alleen moslims zal hebben is van jouw kant een kwestie van niet begrijpend lezen. Ik heb in dit topic al meerdere malen uitgelegd hoe ik erover denk maar menig persoon hier WIL alleen maar lezen 'moslimprobleem'.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:55

Misschien moet je het dan op een andere manier formuleren ;) als bijna iedereen je verkeerd begrijpt :D

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:00

Electra63 schreef:
Misschien moet je het dan op een andere manier formuleren ;) als bijna iedereen je verkeerd begrijpt :D

Misschien moet ik mij mengen onder mensen die slimmer zijn dan zoveel van de mensen hier, misschien dat een echte inhoudelijke discussie, waar men wel begrijpend kan lezen, mogelijk is. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 23:16

Die slimheid blijkt niet uit je berichten :+

Misschien je eerst verdiepen in het onderwerp als je jouw mening geeft?

Je hebt een mening over het filmpje, maar je hebt hem niet gezien ;)
Je hebt een mening over Meeuwissen, maar je hebt de discussie niet gezien :D maar je wilt wel inhoudelijk discussiëren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 05:36

Shadow0 schreef:
Er zit nu in de VS een extreemrechtse regering ...

Hahaha.
En jij hebt het over de noodzaak van nuance in de politieke discussie?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 08:06

Marjolein29 schreef:
Electra63 schreef:

Misschien moet ik mij mengen onder mensen die slimmer zijn dan zoveel van de mensen hier, misschien dat een echte inhoudelijke discussie, waar men wel begrijpend kan lezen, mogelijk is. :D

Nu wordt het pas echt inhoudelijk. Twee mogelijkheden, of je formuleert zodanig dat wij het allemaal snappen of je zoekt naar mensen die jouw nivo hebben(blablabla).