Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:http://www.omroepbrabant.nl/?news/27317 ... +in+Vught+[SPECIAL].aspx
Het zijn er maar 6, ik weet het.
Maar waarom zoiets nog behandelen?
En mag ik grof zijn dat ik niet erg zou vinden als die een spuitje kregen? Een hond krijgt het om minder.
[url]http://www.omroepbrabant.nl/?news/273171702/Zo+leven+de+6+gevaarlijkste+tbsers+van+ons+land+in+Vught+[SPECIAL].aspx[/url]
Sorry krijg de link niet werkend
Citaat:Het komt voor dat bewoners opknappen. Ze kunnen dan doorstromen naar een 'gewone' longstay-afdeling in bijvoorbeeld Zeeland (gemeente Landerd). Een plek met meer vrijheden, waarin ze verder kunnen werken aan herstel en uiteindelijk misschien een geleidelijke terugkeer in de samenleving.
cobiie schreef:bruintje123 schreef:Alsof ze nu zo gratis zijn met al die behandelingen.
Gaat wel een verschil zijn of mensen bijv 7 jaar in de inrichting zitten of 60 jaar.![]()
Plus er zijn extra personeel en locaties nodig want er is enkel verloop bij overlijden.
danzzz schreef:In het dierenrijk verstoten of vermoorden dieren die dieren in de groep die mentaal gestoord zijn, dat doen ze om een reden, namelijk de veiligheid van de groep.
Citaat:Kunnen we van alles van vinden, maar voorlopig doen ze het beter dan wij. Wij zijn geciviliseerd zeggen we dan, wij zijn geen beesten meer zeggen we dan. Wij moeten gewoon gezond oplettend zijn op onze omgeving en alle vreemden en bekenden altijd een beetje argwanen, dat is heel goed voor de maatschappij, zeggen we dan.
xyzutu2 schreef:danzzz schreef:In het dierenrijk verstoten of vermoorden dieren die dieren in de groep die mentaal gestoord zijn, dat doen ze om een reden, namelijk de veiligheid van de groep.
Bedoel jij met 'mentaal gestoord' nu dan weer alle levende wezens met psychische problemen en dat wij die dus ook allemaal om zeep moeten helpen, of bedoel je dat dieren in het dierenrijk op magische wijze alleen de moordende zedendelinquenten verstoten (want dat was de enige groep waar jij het hier over wilde hebben) en dat wij dit dus ook moeten doen?Citaat:Kunnen we van alles van vinden, maar voorlopig doen ze het beter dan wij. Wij zijn geciviliseerd zeggen we dan, wij zijn geen beesten meer zeggen we dan. Wij moeten gewoon gezond oplettend zijn op onze omgeving en alle vreemden en bekenden altijd een beetje argwanen, dat is heel goed voor de maatschappij, zeggen we dan.
Dieren in het wild doen niets anders dan alles wat vreemd is argwanen en wantrouwen, dus hoe doen zij het in dat aspect in vredesnaam beter dan wij?
bruintje123 schreef:Klopt. Met je eens.
Maar als ik nu iemand de keel door snij in psychose hoor ik ook vast. Bepaalde mensen hebben eerder last van geesten ziektes dan andere en dan blijk ik er ook 1 van te zijn. Moet er geen kans zijn dat ik een tweede slachtoffer kan maken. Al lijk ik daarna zo'n goeie.
bruintje123 schreef:Ja 7 jaar plus alle onkosten die ze daarna weer maken als ze weer wat uitspoken.
Plus er is geen hulp meer nodig, dat zijn heel erg dure kosten. Celletje en eten is wel genoeg.
Prrrr ja het gaat om mensen, die zich gedragen hebben als beesten.
Waarvan we dat weten en we ze ook op hebben kunnen pakken. Daar mag, moet naar mijn idee ,de samenleving tegen beschermt worden. Voor altijd.
ja dan lopen er nog steeds genoeg los, maar elk die vastzit ontwricht niet opnieuw gezinnen.
quera schreef:bruintje123 schreef:Klopt. Met je eens.
Maar als ik nu iemand de keel door snij in psychose hoor ik ook vast. Bepaalde mensen hebben eerder last van geesten ziektes dan andere en dan blijk ik er ook 1 van te zijn. Moet er geen kans zijn dat ik een tweede slachtoffer kan maken. Al lijk ik daarna zo'n goeie.
Dus jij vind dat alle mensen die in een psychose raken vast moeten blijven zitten.( bijv 1e psychose val je iemand aan maar is er geen letsel)
bruintje123 schreef:Nee het europees hof zal dat niet goedkeuren, daarom zijn er zoveel onschuldige slachtoffers.
Dus ja het zal tijd worden dat er eens wel wat wetten veranderen. Ook op dat niveau.
Verstandelijk beperkt of niet, de daad word er niet liever om. En misschien juist wel een extra reden om iemand niet meer vrij te laten, die leert echt niet bij, want dat kan niet.
bruintje123 schreef:Nee, dat heb ik nog steeds niet beweert.
Ik heb geschreven dat als iemand in een psychose al zwaar ernstig letsel of erger heeft gemaakt.
En ook "bewust" daar op uit is. En dus ook echte slachtoffers heeft gemaakt.
Die mag van mij vast blijven zitten, want zijn daad was al ernstig genoeg om voor altijd uit de maatschappij te houden, wat de reden ook was.
Er zijn slachtoffers en nabestaanden die ook voor hun hele leven slachtoffer zijn.
Dus niet iemand die maar wat om zich heen slaat en schopt. Dat is vervelend op dat moment even, maar die koelt wel af.
Askja schreef:(Je bent me voor Bruintje) Quera, dat zegt ze toch niet. Genoeg mensen die een psychose krijgen en eenmaal daarvan hersteld weer normaal kunnen functioneren. Maar als die psychose gepaard ging met buitensporig geweld, dus bijv. met een mes op iemand in steken, dan is het wat anders. Die neiging tot geweld zit dan blijkbaar in iemand. De meerderheid van mensen die een psychose krijgen, worden daarbij niet gewelddadig.
Overigens wordt ergens hierboven gesuggereerd dat mensen die voor levenslsnge opsluiting zijn dan ook wel voorstander zullen zijn van een 'spuitje', of van een opzettelijk primitief, mensonterend regime. Persoonlijk ben ik zeer fel tegenstander van de doodstraf, omdat die onherroepelijk is. Dat staat voor mij volkomen los van mijn standpunt over levenslang. Juist uit respect voor het leven dien je daders van ernstige delicten menswaardig te behandelen. Maar dan wel binnen de muren van een gevangenis/ tbs instelling.
Dus vul alsjeieft niet voor mij in hoe ik er wel over zal denken.