Sire campagne jongens moeten meer jongen kunnen zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:42

Dammie schreef:
@liedje, blauwe effen sokken voor vrouwen zijn bij de hema duurder dan blauwe effen mannensokken, plus de mannensokken mogen in de droger, de vrouwesokken meestal niet.

En dus? Als er een verschil zou zijn tussen het aanbod in heren en dames sokken is dat automatisch een seksistisch complot tegen jou grote voeten? Het is niet mogelijk gewoon zo dat je voor vrouwen mogelijk meer sokken verkoopt van een ander materiaal oid? Het is ook niet eens waar wat je zegt, op de site van hema staan simpele effen katoenen sokken voor heren en dames voor dezelfde prijs met hetzelfde wasvoorschrift?

pmarena

Re: Sire campagne jongens moeten meer jongen kunnen zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:58

Sommige dingen doen me wel een beetje denken aan de irritante jongen bij ons in de klas vroeger, die kwam van St. Maarten ofzo en had altijd het hoogste woord, stond hij te kleppen terwijl iedereen moest zitten (en dat ook deed) en de super aardige teken-lerares zei dan iets van Mike, lieverd, ga jij ook even zitten?

En dan ontplofte dat irritante mannetje zowat en begon te mekkeren over dat ze hem moest hebben omdat hij ZWART was (ventje was lichter dan iemand die terugkomt van wintersport :roll: ) bla-bla-bla, vanalles er bij halen en staan oreren op zijn zeepkist.... nee man, ze vraagt gewoon vriendelijk of je even gaat zitten omdat jij de enige irritante lül bent die zelf niet het fatsoen heeft om te gaan zitten, net als de rest :P

Moraal van het verhaal: als je het gevoel hebt dat je anders behandeld wordt dan een ander, dan kan dat 1000 hele eenvoudige redenen hebben die allemaal veel meer voor de hand liggen dan discriminatie... :roll:

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 15:40

Dammie schreef:
@liedje, blauwe effen sokken voor vrouwen zijn bij de hema duurder dan blauwe effen mannensokken, plus de mannensokken mogen in de droger, de vrouwesokken meestal niet.

@elena, het gaat er juist om dat jongens weten dat hun opvoeders het oké vinden als ze met barbie spelen, en dat meisjes mogen voetballen zonder commentaar. Dus biedt een jongen een pop aan, en een meisje een bal.
Dat de meeste meisjes dan toch voor barbie gaan, en de jongens voor de bal is helemaal prima.

het gaat erom dat jongens dus niet allereerst als jongen behandeld worden maar als meisje en vise versa?

waarom niet aanbieden wat in het verlengde ligt van 'natuurlijke' interesse en aanpassen als de interesse anders blijkt..

je jongens toch ook geen jurkjes aan totdat ze een broek verkiezen? je trekt ze een broek aan en als ze graag verkleedpartijtjes spelen met jurken dan laat je ze lekker hun gang gaan..

Het gaat er inderdaad om dat jongens weten dat hun opvoeders het ok vinden... Maar wat is er dan ok aan om wilde spelletjes af te kappen en meisjesachtige dingen te stimuleren? waarom niet hun natuurlijke inslag laten volgen?

Ik kreeg een pop en mikte die in een hoek en heb er nooit meer naar omgekeken.. ouders wisten genoeg toen ik ook nog in bomen ging klimmen en vervolgens kreeg ik dus gewoon een timmersetje voor mijn volgende verjaardag.. Maar waarom zou je een meisje bij voorbaat een timmersetje gaan geven, omdat 10 procent van de meisjes tomboy is? En vise versa met de jongens..

jongens en meisjes zijn compleet verschillend.. het gaat erom dat je hun interesse niet beperkt.. Deze campagne gaat er niet over dat jongens niet met poppen mogen spelen.. het gaat erom dat ze in een soort neutrale stand worden opgevoed waarbij jongensachtige trekjes te veel worden onderdrukt door de opvoeders.