Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:19

Wat ik me bij dit soort dingen altijd afvraag: zullen de ouders van zo'n meisje haar nog wel zien? Ik kan me voorstellen dat dit sterk wordt afgeraden door de politie en/of het forensisch team maar als ouders wil je misschien ook nog wel een laatste blik werpen op je rijkste bezit, ongeacht hoe ze er dan uitziet.

LadyMadonna

Re: Vermiste meisjes uit Achterveld/Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:23

Dat zal aan de staat van het lichaam liggen gok ik. Bijv na de ramp met de MH17 bleven de kisten dicht... daar kon geen lijfelijk afscheid genomen worden zeg maar...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:25

Maar daar was ook niet veel meer van over. Misschien dat ze van zo'n meisje nog een handje toonbaar kunnen maken, ik weet het niet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:27

Jolien87 schreef:
Wat ik me bij dit soort dingen altijd afvraag: zullen de ouders van zo'n meisje haar nog wel zien? Ik kan me voorstellen dat dit sterk wordt afgeraden door de politie en/of het forensisch team maar als ouders wil je misschien ook nog wel een laatste blik werpen op je rijkste bezit, ongeacht hoe ze er dan uitziet.

Het word afgeraden door de patholoog anatoom, maar het blijft eigen keus.
Jaren terug was er iemand verdronken, was de vriend van mijn buurmeisje.
Na een week hebben ze hem gevonden in de rivier, mn buurmeisje heeft niet gekeken, haar broer wel en die heeft heel lang last van nachtmerries gehad.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:31

Precies, daar ligt het echt aan.
Of er nog wat moois van te maken is en er kan veel tegenwoordig.
Maar in dit geval?

En het is niet alleen of het lichaam nog mooi is, geur gaat op een gegeven moment ook meespelen.
Met warm weer best snel.

Ik heb wel eens overledenen mee naar binnen begeleid die in een luchtdichte lijkkist zaten maar waar je toch nog steeds een lichte geur doorheen rook.
Ik denk dat je wel weet hoe dat is als die open gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:34

Brrr....

Is het dumpen van een lichaam in water niet ook de meest effectieve manier om (zonder toetakeling) een lichaam zo snel mogelijk moeilijk te identificeren te maken? Beetje vage zin...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 13:35

Ik vind het onderwerp over hoe de gestorven meisjes er nu uitzien en de familie nog kan kijken eigenlijk een beetje ongepast :o
(Al snap ik jullie insteek wel, hoor).

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:38

Cayenne schreef:
Ik vind het onderwerp over hoe de gestorven meisjes er nu uitzien en de familie nog kan kijken eigenlijk een beetje ongepast :o

Je hebt gelijk.

Ik hoop voor de ouders dat er nog wel iets kan. Al is het inderdaad maar een hand of zo.
Iets om even te strelen, tastbaar afscheid. |(

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:45

Ik las iets over the blue whale challenge (pagina 10 volgens mij)? Ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft aangezien het doel van die challenge is om jezelf iets aan te doen, niet een ander.

Ik hoop dat de ouders er snel achterkomen wat er is gebeurt. Een 16 jarige jongen Den Bosch is opgepakt maar wat doet hij in Bunschoten met een 14 jarig meisje?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:46

Inderdaad, je hebt gelijk, sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:52

Ik las vanochtend nog snel iets over de knalroze schoenen, dat noemde ik gisteren bij de buuf hier ook inderdaad, dat kunnen ze toch zien.. Maar ik denk dat de kans ook best groot is dat ze de schoenen niet meer aan had..

Verder ja nu begint het speculeren, wie wat waar wanneer waarom.. Ik hoop vooral voor de familie/ouders dat er snel antwoorden komen en dat degene die het op z'n geweten heeft (zowel situatie Romy als Savannah) flink gestraft word.. Het stukje over de 2 jongens die nu opgepakt zijn twijfel ik wel aan, maar dat komt omdat ik het best apart zou vinden als deze zaken verder niks met elkaar te maken blijken te hebben..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 13:54

lieveli schreef:
Maar daar was ook niet veel meer van over. Misschien dat ze van zo'n meisje nog een handje toonbaar kunnen maken, ik weet het niet.

Dat viel redelijk mee. Er waren lichamen compleet vervrongen, maar de beste vriendin van mijn schoonzus was relatief "heel" om het maar zo te zeggen...

Ik weet niet in hoeverre dit meisje ín het water lag, hoe lang, en wat de invloed daarvan is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:03

Annet_Dottie schreef:
Ik las vanochtend nog snel iets over de knalroze schoenen, dat noemde ik gisteren bij de buuf hier ook inderdaad, dat kunnen ze toch zien.. Maar ik denk dat de kans ook best groot is dat ze de schoenen niet meer aan had..

Verder ja nu begint het speculeren, wie wat waar wanneer waarom.. Ik hoop vooral voor de familie/ouders dat er snel antwoorden komen en dat degene die het op z'n geweten heeft (zowel situatie Romy als Savannah) flink gestraft word.. Het stukje over de 2 jongens die nu opgepakt zijn twijfel ik wel aan, maar dat komt omdat ik het best apart zou vinden als deze zaken verder niks met elkaar te maken blijken te hebben..

De gemiddelde sloot hier zorgt er wel voor dat je roze schoenen niet meer zo roze zijn... ;)
Daarbij zijn er meer mensen die roze schoenen dragen. Identificatie op basis van een schoen mag volgens mij niet eens. Natuurlijk zal er dan wel worden gedacht: "Dit zou persoon x kunnen zijn." Maar dit kan nooit een bevestiging opleveren.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:24

Vraag me af of deze twee zaken "niks "met elkaar te maken hebben.
Zie er als leek té veel toevalligheden in.
Zou me niet verbazen als straks blijkt dat de jongens elkaar kennen, hoe vaag dan ook.

Los van het feit dat de nabestaande van beide meiden nu ( terecht!! ) met stip bovenaan staan waar het steun en medeleven betreft, vraag ik me ook af hoe het als ouder is als je het nieuws krijgt dat jou naar eer en geweten opgevoede minderjarige zoon een mogelijke dader is van een moord.

Dan verdwijnt de bodem ook onder je voeten denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:25

Dat soort speculaties.... ze doen sporenonderzoek, daar zal het wel uit blijken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:35

watchthesky schreef:
Damned schreef:
@watchthesky
En dat is je reden waarom je hoopt dat het geen minderjarigen zijn? :')

Ja, lijkt me best een goede reden ook. Bij minderjarigen wordt alles met de mantel der liefde bedekt, ze weten nog niet beter, brein nog niet ontwikkeld, blablabla.
Voor moord, zeker met voorbedachte rade, bestaan wat mij betreft geen verzachtende omstandigheden. En als die al wel bestonden, was leeftijd er niet eentje van. Helaas denkt het rechtssysteem daar anders over.

Zo wat een conclusies weer. Moord met voorbedachte rade? Was Je er zelf bij dat je t zo goed weet?
En van t Nederlandse rechtssysteem heb je ook geen enkel verstand, maak ik op uit je post 8)7
Wel eens aan gedacht dat deze jongeren ook ouders hebben?
Laatst bijgewerkt door Nikass op 05-06-17 14:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:37

Cayenne schreef:

Dit begrijp ik heel goed hoor, ik heb ook even getwijfeld of ik de vraag zou stellen en gezien de reacties heb je gelijk en had ik het beter voor me kunnen houden. Ik probeer ook absoluut niet te speculeren over hoe ze eruitzien maar meer het dilemma wat je als nabestaanden hebt; het lijkt me absoluut niet te bevatten dat je iemand nooit meer gaat zien zoals ze was.

En ondertussen gaat de klopjacht op de diverse media gewoon verder. Ongelooflijk. :n

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:43

Het blijkt dat de jongen die is opgepakt voor de moord op Savannah haar kende via social media, aldus ad http://www.ad.nl/binnenland/verdachte-k ... ~a6e8e028/
Echter, het meisje had met (een) vriendin(nen) afgesproken toch? Wat doet die jongen daar dan en waarom gaat ze met hem mee?

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:45

Goner schreef:
Het blijkt dat de jongen die is opgepakt voor de moord op Savannah haar kende via social media, aldus ad http://www.ad.nl/binnenland/verdachte-k ... ~a6e8e028/
Echter, het meisje had met (een) vriendin(nen) afgesproken toch? Wat doet die jongen daar dan en waarom gaat ze met hem mee?

In principe toch juist verstandig om vriendinnen mee te nemen als je iemand van social media ontmoet? Ik wil verder ook niet speculeren inderdaad, maar zo gek gedacht vind ik dat nog niet - mits dat het verhaal is.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:47

Jolien87 schreef:
Cayenne schreef:

Dit begrijp ik heel goed hoor, ik heb ook even getwijfeld of ik de vraag zou stellen en gezien de reacties heb je gelijk en had ik het beter voor me kunnen houden. Ik probeer ook absoluut niet te speculeren over hoe ze eruitzien maar meer het dilemma wat je als nabestaanden hebt; het lijkt me absoluut niet te bevatten dat je iemand nooit meer gaat zien zoals ze was.

En ondertussen gaat de klopjacht op de diverse media gewoon verder. Ongelooflijk. :n

Lijkt me ook verschrikkelijk, hetzelfde geldt voor mensen die om zijn gekomen bij aanslagen of bijvoorbeeld bij het vliegtuig ongeluk MH17.. nooit meer echt afscheid kunnen nemen.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:50

Essia schreef:
Goner schreef:

In principe toch juist verstandig om vriendinnen mee te nemen als je iemand van social media ontmoet? Ik wil verder ook niet speculeren inderdaad, maar zo gek gedacht vind ik dat nog niet - mits dat het verhaal is.

Maar er wordt verteld dat ze naar een vriendinnetje ging. Als ze daar was geweest en daarna die jongen heeft ontmoet zou ik het wat minder raar vinden, maar ze is nooit bij die vriendin aangekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:52

Essia schreef:
Goner schreef:

Daarbuiten is het nog steeds een pubermeisje van 14 uit een uberconservatief dorp. Kan me voorstellen dat ze liever zegt dat ze huiswerk gaat maken bij een vriendin dan dat ze bij een jongen op bezoek gaat of iemand gaat ontmoeten. Dat is uiteraard speculatie, we weten überhaupt niet wat de rol van die jongen was.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:55

En toch lijkt het mij vreemd dat ze elkaar kennen en ze zich schuil hield bij hem. Ik wil niet speculeren maar waarom zou haar toestel dan uit zijn en uit blijven? We weten inderdaad niet hoe lang dat arme meisje er al lag en wat die jongen in hemelsnaam bezielde. Ik vraag me ook af hoe het kan dat ze hem zo snel te pakken hebben gekregen.

Ik doe het nu toch maar ik heb altijd zoveel vragen. Ik hoop voor de ouders dat ze in elk geval de antwoord hun hun vragen krijgen. Wat een vreselijke situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:57

Harvey1 schreef:
En toch lijkt het mij vreemd dat ze elkaar kennen en ze zich schuil hield bij hem. Ik wil niet speculeren maar waarom zou haar toestel dan uit zijn en uit blijven? We weten inderdaad niet hoe lang dat arme meisje er al lag en wat die jongen in hemelsnaam bezielde. Ik vraag me ook af hoe het kan dat ze hem zo snel te pakken hebben gekregen.

Ik doe het nu toch maar ik heb altijd zoveel vragen. Ik hoop voor de ouders dat ze in elk geval de antwoord hun hun vragen krijgen. Wat een vreselijke situatie.

Als zij elkaar over social media gesproken hebben over afspreken of donderdag is de link natuurlijk snel gelegd. Het feit dat hij is opgepakt betekent ook niet dat ze er vanuit gaan dat hij haar vermoord heeft, maar wellicht wel dat ze graag van hem willen weten wat er gebeurd is nadat ze hebben afgesproken en of dat überhaupt gebeurt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 14:57

Wat bezielt zo'n knul om dit te doen......