Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
A3a1 schreef:( Lijkt wat dat betreft wel op de serieverkrachter omgeving Utrecht, eind jaren 90, daarvoor zijn ook, ik weet niet hoeveel mannen die vaag aan het profiel deden denken, opgeroepen.
De dader is ook door een stommiteit met een fietsendiefstal tegen de lamp gelopen.
Malibu schreef:Janneke2 schreef:Tja - er waren 1500 mannen extra in beeld als mogelijke dader.
Daar zat deze meneer bij.
Dit was wel de enige met een zedendelict op zijn naam en die ook nog eens in de directe omgeving rondliep... sorry maar dan hoef je in mijn ogen geen Sherlock Holmes te zijn om dit grondig te onderzoeken, al is het alleen maar om uit te sluiten.
Citaat:Janneke2 schreef:Van de week was er zo'n opmerking van 'laten we de politie aantekeningen over verdachten en mogelijke verdachten nooit meer wissen.'
Met alle respect: 1x ruzie met de buurman, bel de politie, er komt een aantekening "en die wordt nooit meer gewist en blijft oproepbaar".
...buurman krijgt geen verklaring omtrent gedrag, geen baan in het onderwijs en noem maar op....
Brrrr....
Nou sorry, maar ruzie met een buurman vindt ik nou niet bepaald als vergelijking opgaan met een zedendelict waar kinderen in betrokken zijn...
Janneke2 schreef:Stel: jij hebt 1x ruzie met een nare buurman en de buurman beschuldigt jou out of the blue van kindermisbruik -
'en nee, laten we dat soort meldingen maar tot in der eeuwigheid bewaren en de laten we die persoon maar extra checken de hele tijd' -
Brrr....
zorro schreef:Ik zat net te denken.. stel dat hij het heeft zien aankomen en hij is gevlucht. Hoe vrij ben je, als je de rest van je leven door moet brengen in de wildernis, zonder een mens te zien, steeds te moeten vluchten als mensen te dichtbij komen. Je weet ook niet tot in hoeverre hij het nieuws mee krijgt, dus dat zal nog een onzekere factor voor hem zijn. Hoe vrij ben je dan?
Een gevangenis is ook niet alles, tuurlijk.. maar altijd in eenzaamheid op de vlucht. Hoe lang houdt een mens dat vol?
Dom voorbeeld, ik had vanmiddag zin in Mexicaanse wraps. Dus vanavond wraps gemaakt. Lekker. Nou, de verdachte kan er nog zo'n zin in hebben, maar wraps maakt hij niet in de bossen hoor. Of hij moet toch richting Mexico gevlucht zijn..
Maar hier in Europa, dat kan hij toch nooit vol houden?
Malibu schreef:Janneke2 schreef:Tja - er waren 1500 mannen extra in beeld als mogelijke dader.
Daar zat deze meneer bij.
Dit was wel de enige met een zedendelict op zijn naam en die ook nog eens in de directe omgeving rondliep... sorry maar dan hoef je in mijn ogen geen Sherlock Holmes te zijn om dit grondig te onderzoeken, al is het alleen maar om uit te sluiten.Janneke2 schreef:Van de week was er zo'n opmerking van 'laten we de politie aantekeningen over verdachten en mogelijke verxachten nooit meer wissen.'
Met alle respect: 1x ruzie met de buurman, bel de politie, er komt een aantekening "en die wordt nooit meer gewist en blijft oproepbaar".
...buurman krijgt geen verklaring omtrent gedrag, geen baan in het onderwijs en noem maar op....
Brrrr....
Loretta schreef:A3a1 schreef:( Lijkt wat dat betreft wel op de serieverkrachter omgeving Utrecht, eind jaren 90, daarvoor zijn ook, ik weet niet hoeveel mannen die vaag aan het profiel deden denken, opgeroepen.
De dader is ook door een stommiteit met een fietsendiefstal tegen de lamp gelopen.
Lekker handig dat profileren, de verkeerde krijgt een stigma opgeplakt en de dader zit vaak niet in het net.