Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vorderingen zaak Nicky Verstappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:12

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:16

A3a1 schreef:
( Lijkt wat dat betreft wel op de serieverkrachter omgeving Utrecht, eind jaren 90, daarvoor zijn ook, ik weet niet hoeveel mannen die vaag aan het profiel deden denken, opgeroepen.
De dader is ook door een stommiteit met een fietsendiefstal tegen de lamp gelopen.

Lekker handig dat profileren, de verkeerde krijgt een stigma opgeplakt en de dader zit vaak niet in het net.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:34

Ik zat net te denken.. stel dat hij het heeft zien aankomen en hij is gevlucht. Hoe vrij ben je, als je de rest van je leven door moet brengen in de wildernis, zonder een mens te zien, steeds te moeten vluchten als mensen te dichtbij komen. Je weet ook niet tot in hoeverre hij het nieuws mee krijgt, dus dat zal nog een onzekere factor voor hem zijn. Hoe vrij ben je dan?

Een gevangenis is ook niet alles, tuurlijk.. maar altijd in eenzaamheid op de vlucht. Hoe lang houdt een mens dat vol?

Dom voorbeeld, ik had vanmiddag zin in Mexicaanse wraps. Dus vanavond wraps gemaakt. Lekker. Nou, de verdachte kan er nog zo'n zin in hebben, maar wraps maakt hij niet in de bossen hoor. Of hij moet toch richting Mexico gevlucht zijn..

Maar hier in Europa, dat kan hij toch nooit vol houden?

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:44

Ja maar hij kan er heel anders uitzien nu? Kaal hoofd en baard geschoren mss zelfs wel een heel ander indentiteit. Hij kan ver gekomen zijn in 3 maanden tijd...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:46

@zorro

Ik kan mij dat niet voorstellen om eerlijk te zijn. Ik kan mij al niet voorstellen hoe hij de afgelopen 20 jaar heeft kunnen leven met het idee dat hij een kind heeft vermoord. Ik denk dat ik al veel eerder een zenuwinzinking had gehad laat staan ook nog eens op de vlucht in de bosjes. Wat dat betreft moet deze man mentaaal wel zeer sterk zijn.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 20:59

Malibu schreef:
Janneke2 schreef:
Tja - er waren 1500 mannen extra in beeld als mogelijke dader.
Daar zat deze meneer bij.

Dit was wel de enige met een zedendelict op zijn naam en die ook nog eens in de directe omgeving rondliep... sorry maar dan hoef je in mijn ogen geen Sherlock Holmes te zijn om dit grondig te onderzoeken, al is het alleen maar om uit te sluiten.

Hoe weet jij dat hij de enige was....?
En hoe je het wendt of keert: er was sprake van sepot. Wat mogelijk inhoudt dat de casus niet duidelijk was. (De inhoud van de zaak zelf is correct gewist.)

Citaat:
Janneke2 schreef:
Van de week was er zo'n opmerking van 'laten we de politie aantekeningen over verdachten en mogelijke verdachten nooit meer wissen.'

Met alle respect: 1x ruzie met de buurman, bel de politie, er komt een aantekening "en die wordt nooit meer gewist en blijft oproepbaar".
...buurman krijgt geen verklaring omtrent gedrag, geen baan in het onderwijs en noem maar op....

Brrrr....

Nou sorry, maar ruzie met een buurman vindt ik nou niet bepaald als vergelijking opgaan met een zedendelict waar kinderen in betrokken zijn...

....dat is de vergelijking ook niet.

Stel: jij hebt 1x ruzie met een nare buurman en de buurman beschuldigt jou out of the blue van kindermisbruik -
'en nee, laten we dat soort meldingen maar tot in der eeuwigheid bewaren en de laten we die persoon maar extra checken de hele tijd' -

Brrr....

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:06

Janneke2 schreef:
Stel: jij hebt 1x ruzie met een nare buurman en de buurman beschuldigt jou out of the blue van kindermisbruik -
'en nee, laten we dat soort meldingen maar tot in der eeuwigheid bewaren en de laten we die persoon maar extra checken de hele tijd' -

Brrr....

Dan kun je heel makkelijk als kindermisbruiker bekend komen te staan. Het begint wel een klein beetje op een heksenjacht uit de middeleeuwen te lijken op die manier. Maar dat is waar toch een groot deel van de bevolking voor kiest, schijnveiligheid en als dat neit helpt nog meer schijnveiligheid. En wat is dan de volgende stap, mensen op hun model hoofd profileren?

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 21:15

Leven er in de gebieden niet allemaal dieren die hem helemaal verscheurd kunnen hebben? Stel hij heeft zelfmoord gepleegd (of er is iets gebeurt) . Dan zijn er toch dieren die er met zijn lichaam vandoor gaan? Dan lijkt het mij ook lastiger om hem te vinden zou hij wel dood zijn.

Of ben ik nou hele gekke dingen aan het denken? :=

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:16

zorro schreef:
Ik zat net te denken.. stel dat hij het heeft zien aankomen en hij is gevlucht. Hoe vrij ben je, als je de rest van je leven door moet brengen in de wildernis, zonder een mens te zien, steeds te moeten vluchten als mensen te dichtbij komen. Je weet ook niet tot in hoeverre hij het nieuws mee krijgt, dus dat zal nog een onzekere factor voor hem zijn. Hoe vrij ben je dan?

Een gevangenis is ook niet alles, tuurlijk.. maar altijd in eenzaamheid op de vlucht. Hoe lang houdt een mens dat vol?

Dom voorbeeld, ik had vanmiddag zin in Mexicaanse wraps. Dus vanavond wraps gemaakt. Lekker. Nou, de verdachte kan er nog zo'n zin in hebben, maar wraps maakt hij niet in de bossen hoor. Of hij moet toch richting Mexico gevlucht zijn..

Maar hier in Europa, dat kan hij toch nooit vol houden?

Deze man is in de andere zaak er mee weggekomen, waarschijnlijk ivm pre dna tijdperk en matig bewijs door laten we zegen andere tijden. Het hele nicki verhaal is nu bijna 20 jaar geleden gebeurd.

Door de andere zaak is deze man al vanaf de eerste zaak op de hoogte van het risico van een lange gevagenis straf. Hij is bereid om alles te doen om dat te voorkomen, Ik vermoed dat dat de reden is van de dood van Nicki.

Wat ik wil zeggen; Deze man is meer dan 25 jaar lang bezig zich voor te bereiden op een vlucht en een leven buiten onze maatschapij.
Nu is er een naam, een DNA match (die misschien niet juist verkregen is voor een moordzaak).
Er is bekend dat hij al een tijd in het buitenland is en hij komt niet voor een kampje naar Nederland.
Nu is er pas een probleem, deze man gaan ze niet zomaar vinden.

Wat ik denk is dat deze man heel lang in staat is uit de bewoonde wereld te blijven en heel makkelijk kan overleven. De Buitenlandse politie gaat geen klopjacht organiseren, maw het komt aan op fouten zoals het activeren van een telefoon, een IP adres van een computer.
En dan nog moet iemand opzoek in een groot stuk natuur.

Doe mij maar een wrap, het eind is niet inzicht.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:20

Malibu schreef:
Janneke2 schreef:
Tja - er waren 1500 mannen extra in beeld als mogelijke dader.
Daar zat deze meneer bij.

Dit was wel de enige met een zedendelict op zijn naam en die ook nog eens in de directe omgeving rondliep... sorry maar dan hoef je in mijn ogen geen Sherlock Holmes te zijn om dit grondig te onderzoeken, al is het alleen maar om uit te sluiten.

Janneke2 schreef:
Van de week was er zo'n opmerking van 'laten we de politie aantekeningen over verdachten en mogelijke verxachten nooit meer wissen.'

Met alle respect: 1x ruzie met de buurman, bel de politie, er komt een aantekening "en die wordt nooit meer gewist en blijft oproepbaar".
...buurman krijgt geen verklaring omtrent gedrag, geen baan in het onderwijs en noem maar op....

Brrrr....

Nou sorry, maar ruzie met een buurman vindt ik nou niet bepaald als vergelijking opgaan met een zedendelict waar kinderen in betrokken zijn...

*edit, ik ben echt zo slecht in quoten :')[/quote]
De enige?
Hoe kom je daarbij?

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 18:40

Loretta schreef:
A3a1 schreef:
( Lijkt wat dat betreft wel op de serieverkrachter omgeving Utrecht, eind jaren 90, daarvoor zijn ook, ik weet niet hoeveel mannen die vaag aan het profiel deden denken, opgeroepen.
De dader is ook door een stommiteit met een fietsendiefstal tegen de lamp gelopen.

Lekker handig dat profileren, de verkeerde krijgt een stigma opgeplakt en de dader zit vaak niet in het net.

Nou, het was ook een heel alledaagstype, dus je had er inderdaad je buurman in kunnen herkennen.
Maar ik was blij dat ze er veel werk van hebben gemaakt.
Ik woonde in Utrecht en werkte waar de man huishield, veel mijn collega's daar, waren afhankelijk van openbaar vervoer en gingen na een avond of voor een nachtdienst met de taxi naar veilige plek om naar huis te gaan.

Veel vrienden en familieleden van collega's werden opgeroepen, iedereen werkte graag mee.

Je wilt veel te graag dat de idioot gepakt wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:05

*\o/* *\o/* *\o/*
Hij is aangehouden!

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:05

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:07

Wat een geweldig nieuws! nu hopen dat ze hem aan de praat krijgen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:07

*\o/*

Spanje joh

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:08

Dat had ik niet verwacht..! Zo snel al.

djuulsie

Yessss! Goed nieuws!

Anoniem

Yaralisa schreef:
Dat had ik niet verwacht..! Zo snel al.

Heksenjacht heeft zijn vruchten afgeworpen _/-\o_

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:09

Nee joh! Wat super!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:10

Tjonge zo snel!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:10

En zo dichtbij ook. Had verwacht dat die op zn minst ergens zat zonder uitleveringsverdrag

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:11

Jeetje wat snel zeg!

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:11

Wauwww zo snel!!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 22:13

Afbeelding
Hij is wel een zij geworden in de tussentijd. :+