Cer schreef:Boras schreef:Wat ik vooral heel triest en verontrustend vind in dit soort topics (en in de maatschappij) is dat het gedrag van 1 individuele persoon zo makkelijk, zonder enige schaamte of gewetenswroeging, een hele bevolkingsgroep wordt aangerekend.
Dat is dan idd blijkbaar menseigen, want ook hier in dit topic zie je dat er gegeneraliseerd wordt, maar dan de andere kant op: "iedereen gooit het op geloof" - "allemaal tegen de Islam" en zaken van die strekking.
Ik heb daarbij dan het gevoel dat het de ene kant op erger gevonden wordt (alle islamieten zijn hetzelfde) dan de andere kant op (alle bokkers / nederlanders / mensen in dit topic) zijn hetzelfde.. maar dat is dan toch ook niet zo.Maar dat ontkent toch ook niemand? Dat er discriminatie voorkomt.Citaat:terwijl er in werkelijkheid echt nog discriminatie voorkomt, niet alleen in dit land, maar in allerlei landen.
En daarom vind ik het persoonlijk zo jammer dat deze mevrouw dit 'gebruikt' voor persoonlijk gewin, althans, zo komt het op mij over..
Echter Cer, ken jij het verhaal? Wie zegt dat ze het gebruikt voor persoonlijk gewin? Dat zijn aannames/conclusies die worden gesteld vanuit een krant wiens artikelen nog net niet 's avonds bij Hart van Nederland of RTL Boulevard worden behandeld..
En dan vind ik 'discriminatiekaart' aardig vervelend overkomen. Moet je eens doen als er een crowdfunding wordt gestart voor een ziekkind. 'Ziek-kind kaart'... (dit gebruik ik niet, maar heb wel eens zoiets gehoord van iemand..)