Ik ben stil. Jij ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:18

verootjoo schreef:
__Sannne schreef:
Ik vind het heel mooi dat mensen stil zijn, maar ik snap niet zo goed waarom er zo'n probleem van wordt gemaakt als anderen dat niet zijn. Als we toch allemaal eens wat meer met onszelf bezig zouden zijn ipv met anderen, zou de wereld al een stuk gezelliger op worden denk ik. :)

Het is toch juist de bedoeling die twee minuten eens níet met jezelf bezig te zijn?

Daarom vind ik het ook zo bizar met wat voor argumenten mensen hier komen om niet aan de nationale 2minuten mee te doen. Omdat 'ik wel op andere momenten herdenk' of omdat 'ik dat op andere manieren doe' of andere redenen die vooral draaien om 'ik'.

Newsflash: deze twee minuten draaien niet om jezelf. Die draaien om de mensen die onschuldig zijm vermoord of of mensen die keihard hebben gevochten en/of betaald met hun leven voor onze vrijheid.
Het is belangrijk om júist daar collectief bij stil te staan op een bepaald moment. Niet wanneer het jou eens uitkomt, maar op een moment dat we daar met z'n allen de tijd voor nemen.

Je kan het niemand verplichten om mee te doen. Maar om op dat moment bewust iets anders te doen en al helemaal iets wat herrie maakt vind ik uitermate belachelijk en respectloos.

Amen! Jij hebt verwoord wat ik denk! Helemaal mee eens, ik vind het niet meer dan een teken van respect dat je stil bent. En op andere momenten bij stil staan, denk je dat andere mensen dat dan niet doen? Omdat ze op 4 mei al 2 minuten stil zijn?

Maar, 4 mei herdenken, 5 mei vieren. Vandaag de eer gehad om een 91-jarige Indië veteraan te mogen duwen tijdens het defilé in wageningen. Ik voelde me best impressed door al die veteranen, die overal ter wereld gevochten hebben voor onze vrijheid. En ze zijn ons dankbaar dat wij dit voor ze willen doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 13:25

mairead schreef:
Dreamy schreef:
Ik was net klaar op werk (Schiphol), ook erg indrukwekkend daar. Ook toeristen waren over het algemeen stil.

Ik werk ook op SPL.
Nog nooit 4 mei de avond gewerkt, echter.

Zou het wel een keer willen meemaken, want ik hoor dat het super indrukwekkend is: er wordt sowieso omgeroepen (in NL en Engels) dat er 2 minuten stilte gehouden wordt en waarom. De marechaussees komen van hun post en gaan op een rij staan in de houding. Grondpersoneel (sowieso van KLM, andere maatschappijen weet ik niet) gaat voor de balie staan.
En dan is iedereen stil.

Hoewel ik elk jaar verhalen hoor van mensen die geen Engels begrijpen en die dan toch persé door willen (bij check-in of paspoortcontrole bvb) :=

Ja, dat zat ik ook al te denken. Maar het scheelt dat ze niet hun vliegtuig kunnen missen want die wacht ook.
Lijkt me erg indrukwekkend om te zien.

purny

Re: Ik ben stil. Jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:14

Ik weet nog precies een vergelijkbare situatie. Toen de aanslagen in Amerika waren geweest hielden we ook 2 minuten stilte. Dit was ook netjes aangekondigd.
Er was echter een mannetje dat er zo'n groot probleem van liep te maken omdat hij z'n muntje in het kopieerapparaat kwijt was geraakt. Zo respectloos vond ik het

Jolien87

Re: Ik ben stil. Jij ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:25

Alsof dat muntje er over 2 minuten niet meer in zit. :=