verootjoo schreef:__Sannne schreef:Ik vind het heel mooi dat mensen stil zijn, maar ik snap niet zo goed waarom er zo'n probleem van wordt gemaakt als anderen dat niet zijn. Als we toch allemaal eens wat meer met onszelf bezig zouden zijn ipv met anderen, zou de wereld al een stuk gezelliger op worden denk ik.
Het is toch juist de bedoeling die twee minuten eens níet met jezelf bezig te zijn?
Daarom vind ik het ook zo bizar met wat voor argumenten mensen hier komen om niet aan de nationale 2minuten mee te doen. Omdat 'ik wel op andere momenten herdenk' of omdat 'ik dat op andere manieren doe' of andere redenen die vooral draaien om 'ik'.
Newsflash: deze twee minuten draaien niet om jezelf. Die draaien om de mensen die onschuldig zijm vermoord of of mensen die keihard hebben gevochten en/of betaald met hun leven voor onze vrijheid.
Het is belangrijk om júist daar collectief bij stil te staan op een bepaald moment. Niet wanneer het jou eens uitkomt, maar op een moment dat we daar met z'n allen de tijd voor nemen.
Je kan het niemand verplichten om mee te doen. Maar om op dat moment bewust iets anders te doen en al helemaal iets wat herrie maakt vind ik uitermate belachelijk en respectloos.
Amen! Jij hebt verwoord wat ik denk! Helemaal mee eens, ik vind het niet meer dan een teken van respect dat je stil bent. En op andere momenten bij stil staan, denk je dat andere mensen dat dan niet doen? Omdat ze op 4 mei al 2 minuten stil zijn?
Maar, 4 mei herdenken, 5 mei vieren. Vandaag de eer gehad om een 91-jarige Indië veteraan te mogen duwen tijdens het defilé in wageningen. Ik voelde me best impressed door al die veteranen, die overal ter wereld gevochten hebben voor onze vrijheid. En ze zijn ons dankbaar dat wij dit voor ze willen doen.