Gedoe over turkije

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Gedoe over turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 02:27

Dit staat nu ook weer op nos

Duitsland en Frankrijk laten de ministers nu weer toe onder voorwaarden. Ik denk omdat hij dreigt met de vluchtelingendeal

Erdogan: winnaar Rutte heeft ons als vriend verloren - http://nos.nl/l/2163526

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:31

kirri schreef:
Dit staat nu ook weer op nos

Duitsland en Frankrijk laten de ministers nu weer toe onder voorwaarden. Ik denk omdat hij dreigt met de vluchtelingendeal

Erdogan: winnaar Rutte heeft ons als vriend verloren - http://nos.nl/l/2163526

Achja, alsof die verkiezingen de oorzaak zijn dat Turkije geen vrienden meer wil zijn met Rutte/Nederland :') Ik neem aan dat het komt door het vertalen etc. Maar ik neem toch aan dat niet Rutte 'verantwoordelijk' wordt gehouden voor het winnen van de verkiezingen _O-

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:39

Zucht, uiteindelijk zal Nederland wel buigen voor die enge en tevens gevaarlijke man uit Turkije.

We zeggen zo graag ja tegen de EU, de NAVO.
Maar uiteindelijk mag Nederland het toch mooi 'diplomatiek' zelf opknappen.

En dan nu de Heilige oorlog?.
Gaat goed in de wereld >;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:43

Het kan allemaal zeer grappig zijn, maar ik vraag me wel af wat het doet met een gedeelte van de Turkse gemeenschap in NL, degene die Erdogan wel supertop vinden...
Die kunnen er denk ik niet zo heel erg om lachen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:50

ravellie schreef:
Zucht, uiteindelijk zal Nederland wel buigen voor die enge en tevens gevaarlijke man uit Turkije.

Er werd ook geschreven dat die uitspraken over heilige oorlogen een soort van Turkse poëzie zijn. Dus dat je het wel met een korrel zou mag nemen. Mensen rondom het Middellandse Zee gebied zijn nu eenmaal niet zo nuchter als wij Hollanders.

De EU staat achter Nederland in dit conflict: http://www.nu.nl/algemeen/4543758/top-e ... rkije.html

En Oostenrijk wil gesprekken met betrekking tot toetreding van Turkije tot de EU staken en vind dat Turkije echt geen lid meer mag worden.

Turkije heeft afgelopen jaar maar aan 4 van de 18 sleuteloefeningen van de NAVO meegedaan... Je kan je afvragen hoe belangrijk Turkije dan nog is voor de NAVO. Zeker aangezien Erdogan de voordelen van het lidmaatschap wil behouden zonder al te veel verplichtingen.

Dus ben heel benieuwd hoe jij ziet dat Nederland het 'zelf' mag opknappen? Lees je het nieuws wel?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:22

ravellie schreef:

Inderdaad het wordt straks weer knielen en kusje erop

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:22

Janine1990 schreef:
Turkije heeft afgelopen jaar maar aan 4 van de 18 sleuteloefeningen van de NAVO meegedaan... Je kan je afvragen hoe belangrijk Turkije dan nog is voor de NAVO. Zeker aangezien Erdogan de voordelen van het lidmaatschap wil behouden zonder al te veel verplichtingen.

Je kunt die vraag beter andersom stellen: Hoe belangrijk is de NAVO nog voor Turkije?

Turkije is voor de NAVO onveranderd erg belangrijk, bijvoorbeeld om hun strategische ligging tussen Europa en het Midden-Oosten en het feit Turkije na de V.S. over het grootste en meest capabele leger beschikt. Daarom ziet de NAVO Turkije nog altijd als een gewaardeerd bondgenoot die zich inspant voor de NAVO, althans naar de buitenwereld toe. Turkije raken ze niet graag kwijt, maar de NAVO zal aardig met de fratsen van Erdogan in haar maag zitten.

Edit: stijlfout

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:31

Janine1990 schreef:
ravellie schreef:

Er werd ook geschreven dat die uitspraken over heilige oorlogen een soort van Turkse poëzie zijn. Dus dat je het wel met een korrel zou mag nemen. Mensen rondom het Middellandse Zee gebied zijn nu eenmaal niet zo nuchter als wij Hollanders.

De EU staat achter Nederland in dit conflict: http://www.nu.nl/algemeen/4543758/top-e ... rkije.html

En Oostenrijk wil gesprekken met betrekking tot toetreding van Turkije tot de EU staken en vind dat Turkije echt geen lid meer mag worden.

Dus ben heel benieuwd hoe jij ziet dat Nederland het 'zelf' mag opknappen? Lees je het nieuws wel?

Die opvatting mag jij hebben.
Ik heb die opvatting niet.
Ik zie het hele Islam gebeuren ( en dan met name waar bijv Erdogan mee bezig is in Turkije...niet bepaald een democratie) alleen maar dichterbij komen.
En ik zie die uitspraak niet als poëzie, maar als een religieuze dreiging.
Mag hopen dat Nederland sterk leiderschap en daadkracht krijgt ( en niet alleen eenmalig omdat er verkiezingen op komst waren).
Ben dan ook erg benieuwd naar de coalitie vorming.

Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat een partij als DENK uit het niets 3 zetels heeft :x

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:34

Boras schreef:
Janine1990 schreef:

Je kunt die vraag beter andersom stellen: Hoe belangrijk is de NAVO nog voor Turkije?

Turkije is voor de NAVO onveranderd erg belangrijk, bijvoorbeeld om hun strategische ligging tussen Europa en het Midden-Oosten en het feit Turkije na de V.S. over het grootste en meest capabele leger beschikt. Daarom ziet de NAVO Turkije nog altijd als een gewaardeerd bondgenoot die zich inspant voor de NAVO, althans naar de buitenwereld toe. Turkije raken ze niet graag kwijt, maar de NAVO zal aardig met de fratsen van Erdogan in haar maag zitten.

Oii, dat verandert de zaak...

Vandaar dat er nog niet echt een keiharde uitspraak van de NAVO is. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:39

ravellie schreef:
Die opvatting mag jij hebben.
Ik heb die opvatting niet.
Ik zie het hele Islam gebeuren ( en dan met name waar bijv Erdogan mee bezig is in Turkije...niet bepaald een democratie) alleen maar dichterbij komen.
En ik zie die uitspraak niet als poëzie, maar als een religieuze dreiging.
Mag hopen dat Nederland sterk leiderschap en daadkracht krijgt ( en niet alleen eenmalig omdat er verkiezingen op komst waren).
Ben dan ook erg benieuwd naar de coalitie vorming.

Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat een partij als DENK uit het niets 3 zetels heeft :x

Maar dat is jouw persoonlijke angst... Als je nu kijkt naar wat er allemaal wordt gezegd in de rest van Europa... Want dat is allemaal een beetje ondergesneeuwd door de verkiezingen.

Ik begrijp sowieso niet waarom men kennelijk niet kan leven en laten leven... Wat is het probleem dat iemand een andere religie aanhangt. Het is toch allemaal één pot nat.
Het feit dat religie wordt misbruikt om geweld en oorlogen te rechtvaardigen, misselijkmakend... Want we weten toch allemaal dat geweld en oorlogen draaien om macht en niet om liefde.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:28

Janine1990 schreef:
Ik begrijp sowieso niet waarom men kennelijk niet kan leven en laten leven... Wat is het probleem dat iemand een andere religie aanhangt. Het is toch allemaal één pot nat.
Het feit dat religie wordt misbruikt om geweld en oorlogen te rechtvaardigen, misselijkmakend... Want we weten toch allemaal dat geweld en oorlogen draaien om macht en niet om liefde.

Ik begrijp dat ook niet, maar als ik zie hoe fanatiek sommigen daar tegenwoordig nog mee zijn, vind ik dat wel beangstigend :j Is dat dan niet realistisch?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:30

Cer schreef:
Janine1990 schreef:

Ik begrijp dat ook niet, maar als ik zie hoe fanatiek sommigen daar tegenwoordig nog mee zijn, vind ik dat wel beangstigend :j Is dat dan niet realistisch?

Ze zeggen wel dat history repeats, maar ik dacht niet dat dat amper 100 jaar na dato al gaat gebeuren... Want op 4 mei staan we weer schouder aan schouder te betreuren dat er ik weet niet hoeveel Joden zijn omgebracht vanwege hun religie.

Vooralsnog vertrouw ik er op dat er voldoende is veranderd om te voorkomen dat dit opnieuw gaat gebeuren.
Laatst bijgewerkt door Janine1990 op 17-03-17 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:40

Boras schreef:

Het leger van Turkije is niet van militair belang. De ligging van het land Turkije is van belang: Turkije (en Griekenland) 'bewaken' door hun ligging de uitgang van de Zwarte Zee naar de Middellandse Zee (de zee-engte bekend als Hellespont). In de Zwarte Zee (lees: Op de Krim, in Sebastopol) ligt een deel van de Russische vloot.

Daarnaast is de Turks-Syrische grens op 200 km van de Syrische haven van Tartus, waar het andere deel van de Russische Middellandse Zee vloot ligt.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-03-17 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:40

Als ik de groepen die de straat op gaan zo af en toe zie, vind ik het toch aardig dichtbij... maar misschien is dat mijn onterechte angst..

En in hoeverre vind Erdogan (en dus zijn aanhangers) iets van 4/5mei, gezien wij blijkbaar nazi's zijn...
Laatst bijgewerkt door Cer op 17-03-17 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:43

Cer schreef:
Als ik de groepen die de straat op gaan zo af en toe zie, vind ik het toch aardig dichtbij... maar misschien is dat mijn onterechte angst..

En in hoeverre vind Erdogan (en dus zijn aanhangers) iets van 5mei, gezien wij blijkbaar nazi's zijn...

Ik schreef 5 mei, maar bedoelde natuurlijk 4 mei, herdenkingsdag.
Herdenkingsdag is namelijk niet alleen voor WOII

Citaat:
Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:59

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:05

Ik geloof ook dat Erdogan de nodige historische feiten aan het verdraaien is :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:06

Willl65 schreef:
Deze foto zie je nu weer niet in Turkije
http://www.ad.nl/rotterdam/man-opgepakt ... 100693714/

Eerlijk? Ik begrijp het wel, het is een foto uit een serie. Het is mij ook niet duidelijk wat er gebeurt.
Kranten hebben liever foto's waar duidelijk iets op gebeurt. Daarbij is de media in Turkije best wel erg beïnvloed door Erdogan, dus is het ook logisch dat al zou het een duidelijke foto zijn, het daar niet getoond wordt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:08

er is anders toch heel duidelijk op te zien dat een agent tegen het hoofd wordt geschopt. Waarbij de privacy van de dader nog beschermd wordt ook, want zn gezicht hebben ze geblurred.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:10

xxCYNNxx schreef:
er is anders toch heel duidelijk op te zien dat een agent tegen het hoofd wordt geschopt. Waarbij de privacy van de dader nog beschermd wordt ook, want zn gezicht hebben ze geblurred.

Dan zal het aan mijn computer liggen, maar ik zie een grote donkere blur. Natuurlijk zie ik dat er gevochten wordt, maar ik zie echt niet dat er een agent wordt geschopt.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:12

Janine1990 schreef:
xxCYNNxx schreef:

Dan zal het aan mijn computer liggen, maar ik zie een grote donkere blur. Natuurlijk zie ik dat er gevochten wordt, maar ik zie echt niet dat er een agent wordt geschopt.

Ik moest ook even goed kijken, maar je ziet wel de voet van de geblurde man nabij het hoofd van de agent

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:17

Rocamor schreef:
Ik moest ook even goed kijken, maar je ziet wel de voet van de geblurde man nabij het hoofd van de agent

Die zie ik niet, maar het klopt wel dat het aan mijn pc ligt. Onlangs verhuisd op mijn werk en met deze pc meteen veel last van mijn ogen (ondanks mijn bril!). Heb het scherm al iets aangepast. Maar mag niet baten helaas... Kan het thuis waarschijnlijk wel beter zien.

Anyhow, ik geloof 100% dat wat jij zegt er staat Will65, maar blijf wel bij mijn standpunt. Het is een foto uit een serie, dus geen voorpagina waardig. En als de foto voorpagina waardig zou zijn, zou het in Turkije niet eens gedrukt mogen worden ;) Dus het heeft zo weinig zin om daar iets van te vinden.
Het deel Turken dat anti-Erdogan is, weet wel wat hun volk hier heeft gedaan en keurt het af. Het deel Turken dat pro-Erdogan is, zal de foto verafgoden. Dus ja, wat bereik je er ook mee om zoiets daar te tonen?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:08

Cowboy55 schreef:
Boras schreef:

Het leger van Turkije is niet van militair belang.

Want?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:28

Boras schreef:
Cowboy55 schreef:

Het leger van Turkije is niet van militair belang.

Want?

Hoewel Turkije behoorlijk veel materieel heeft (GlobalFirePower rankte ze in 2016 qua materieel zelfs op plaats 8 wereldwijd), waarvan een deel zelfs behoorlijk up-to-date, heeft het land drie grote nadelen op militair gebied:
1. Het heeft (wellicht met uitzondering van het uitstapje naar Cyprus in de jaren '70) geen concrete oorlogservaring TEGEN EEN MILITAIR GEZIEN GELIJKWAARDIGE TEGENSTANDER;
2. Het Turkse leger bestaat voor het overgrote deel uit dienstplichtigen. Het is altijd nog maar heel erg de vraag wat die doen als er voor het eerst op ze geschoten wordt (zie Golfoorlog 1 en 2);
3. Het Turkse leger wordt gezuiverd as we speak. Gunstig voor Erdogan als alleenheerser, niet zo gunstig voor de slagkracht van het Turkse leger.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 17-03-17 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:36

Willl65 schreef:
Deze foto zie je nu weer niet in Turkije
http://www.ad.nl/rotterdam/man-opgepakt ... 100693714/

Je weet dat Erdogan daar het nieuws regelt? :D Dus nee die foto laten ze inderdaad niet zien..

Cowboy55 schreef:
Hoewel Turkije behoorlijk veel materieel heeft (GlobalFirePower rankte ze in 2016 qua materieel zelfs op plaats 8 wereldwijd), waarvan een deel zelfs behoorlijk up-to-date, heeft het land drie grote nadelen op militair gebied:
1. Het heeft (wellicht met uitzondering van het uitstapje naar Cyprus in de jaren '70) geen concrete oorlogservaring TEGEN EEN MILITAIR GEZIEN GELIJKWAARDIGE TEGENSTANDER;
2. Het Turkse leger bestaat voor het overgrote deel uit dienstplichtigen;
3. Het Turkse leger wordt gezuiverd as we speak. Gunstig voor Erdogan als alleenheerser, niet zo gunstig voor de slagkracht van het Turkse leger.

Een groot deel van het leger zit nu toch in Syrie? Dat is geloof ik aardig gelijkwaardig, of alleen maar erger :=