Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kirri schreef:Dit staat nu ook weer op nos
Duitsland en Frankrijk laten de ministers nu weer toe onder voorwaarden. Ik denk omdat hij dreigt met de vluchtelingendeal
Erdogan: winnaar Rutte heeft ons als vriend verloren - http://nos.nl/l/2163526
ravellie schreef:Zucht, uiteindelijk zal Nederland wel buigen voor die enge en tevens gevaarlijke man uit Turkije.
We zeggen zo graag ja tegen de EU, de NAVO.
Maar uiteindelijk mag Nederland het toch mooi 'diplomatiek' zelf opknappen.
En dan nu de Heilige oorlog?.
Gaat goed in de wereld
ravellie schreef:Zucht, uiteindelijk zal Nederland wel buigen voor die enge en tevens gevaarlijke man uit Turkije.
Gaat goed in de wereld
Janine1990 schreef:Turkije heeft afgelopen jaar maar aan 4 van de 18 sleuteloefeningen van de NAVO meegedaan... Je kan je afvragen hoe belangrijk Turkije dan nog is voor de NAVO. Zeker aangezien Erdogan de voordelen van het lidmaatschap wil behouden zonder al te veel verplichtingen.
Janine1990 schreef:ravellie schreef:Zucht, uiteindelijk zal Nederland wel buigen voor die enge en tevens gevaarlijke man uit Turkije.
Gaat goed in de wereld
Er werd ook geschreven dat die uitspraken over heilige oorlogen een soort van Turkse poëzie zijn. Dus dat je het wel met een korrel zou mag nemen. Mensen rondom het Middellandse Zee gebied zijn nu eenmaal niet zo nuchter als wij Hollanders.
De EU staat achter Nederland in dit conflict: http://www.nu.nl/algemeen/4543758/top-e ... rkije.html
En Oostenrijk wil gesprekken met betrekking tot toetreding van Turkije tot de EU staken en vind dat Turkije echt geen lid meer mag worden.
Turkije heeft afgelopen jaar maar aan 4 van de 18 sleuteloefeningen van de NAVO meegedaan... Je kan je afvragen hoe belangrijk Turkije dan nog is voor de NAVO. Zeker aangezien Erdogan de voordelen van het lidmaatschap wil behouden zonder al te veel verplichtingen.
Dus ben heel benieuwd hoe jij ziet dat Nederland het 'zelf' mag opknappen? Lees je het nieuws wel?
Boras schreef:Janine1990 schreef:Turkije heeft afgelopen jaar maar aan 4 van de 18 sleuteloefeningen van de NAVO meegedaan... Je kan je afvragen hoe belangrijk Turkije dan nog is voor de NAVO. Zeker aangezien Erdogan de voordelen van het lidmaatschap wil behouden zonder al te veel verplichtingen.
Je kunt die vraag beter andersom stellen: Hoe belangrijk is de NAVO nog voor Turkije?
Turkije is voor de NAVO onveranderd erg belangrijk, bijvoorbeeld om hun strategische ligging tussen Europa en het Midden-Oosten en het feit Turkije na de V.S. over het grootste en meest capabele leger beschikt. Daarom ziet de NAVO Turkije nog altijd als een gewaardeerd bondgenoot die zich inspant voor de NAVO, althans naar de buitenwereld toe. Turkije raken ze niet graag kwijt, maar de NAVO zal aardig met de fratsen van Erdogan in haar maag zitten.
Edit: stijlfout
ravellie schreef:Die opvatting mag jij hebben.
Ik heb die opvatting niet.
Ik zie het hele Islam gebeuren ( en dan met name waar bijv Erdogan mee bezig is in Turkije...niet bepaald een democratie) alleen maar dichterbij komen.
En ik zie die uitspraak niet als poëzie, maar als een religieuze dreiging.
Mag hopen dat Nederland sterk leiderschap en daadkracht krijgt ( en niet alleen eenmalig omdat er verkiezingen op komst waren).
Ben dan ook erg benieuwd naar de coalitie vorming.
Ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat een partij als DENK uit het niets 3 zetels heeft
Janine1990 schreef:Ik begrijp sowieso niet waarom men kennelijk niet kan leven en laten leven... Wat is het probleem dat iemand een andere religie aanhangt. Het is toch allemaal één pot nat.
Het feit dat religie wordt misbruikt om geweld en oorlogen te rechtvaardigen, misselijkmakend... Want we weten toch allemaal dat geweld en oorlogen draaien om macht en niet om liefde.
Cer schreef:Janine1990 schreef:Ik begrijp sowieso niet waarom men kennelijk niet kan leven en laten leven... Wat is het probleem dat iemand een andere religie aanhangt. Het is toch allemaal één pot nat.
Het feit dat religie wordt misbruikt om geweld en oorlogen te rechtvaardigen, misselijkmakend... Want we weten toch allemaal dat geweld en oorlogen draaien om macht en niet om liefde.
Ik begrijp dat ook niet, maar als ik zie hoe fanatiek sommigen daar tegenwoordig nog mee zijn, vind ik dat wel beangstigendIs dat dan niet realistisch?
Boras schreef:Je kunt die vraag beter andersom stellen: Hoe belangrijk is de NAVO nog voor Turkije?
Turkije is voor de NAVO onveranderd erg belangrijk, bijvoorbeeld om hun strategische ligging tussen Europa en het Midden-Oosten en het feit Turkije na de V.S. over het grootste en meest capabele leger beschikt. Daarom ziet de NAVO Turkije nog altijd als een gewaardeerd bondgenoot die zich inspant voor de NAVO, althans naar de buitenwereld toe. Turkije raken ze niet graag kwijt, maar de NAVO zal aardig met de fratsen van Erdogan in haar maag zitten.
Cer schreef:Als ik de groepen die de straat op gaan zo af en toe zie, vind ik het toch aardig dichtbij... maar misschien is dat mijn onterechte angst..
En in hoeverre vind Erdogan (en dus zijn aanhangers) iets van 5mei, gezien wij blijkbaar nazi's zijn...
Citaat:Tijdens de Nationale Herdenking herdenken wij allen – burgers en militairen – die in het Koninkrijk der Nederlanden of waar ook ter wereld zijn omgekomen of vermoord sinds het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, in oorlogssituaties en bij vredesoperaties.
Willl65 schreef:
xxCYNNxx schreef:er is anders toch heel duidelijk op te zien dat een agent tegen het hoofd wordt geschopt. Waarbij de privacy van de dader nog beschermd wordt ook, want zn gezicht hebben ze geblurred.
Janine1990 schreef:xxCYNNxx schreef:er is anders toch heel duidelijk op te zien dat een agent tegen het hoofd wordt geschopt. Waarbij de privacy van de dader nog beschermd wordt ook, want zn gezicht hebben ze geblurred.
Dan zal het aan mijn computer liggen, maar ik zie een grote donkere blur. Natuurlijk zie ik dat er gevochten wordt, maar ik zie echt niet dat er een agent wordt geschopt.
Rocamor schreef:Ik moest ook even goed kijken, maar je ziet wel de voet van de geblurde man nabij het hoofd van de agent
Cowboy55 schreef:Boras schreef:Je kunt die vraag beter andersom stellen: Hoe belangrijk is de NAVO nog voor Turkije?
Het leger van Turkije is niet van militair belang.
Boras schreef:Cowboy55 schreef:
Het leger van Turkije is niet van militair belang.
Want?
Willl65 schreef:
Cowboy55 schreef:Hoewel Turkije behoorlijk veel materieel heeft (GlobalFirePower rankte ze in 2016 qua materieel zelfs op plaats 8 wereldwijd), waarvan een deel zelfs behoorlijk up-to-date, heeft het land drie grote nadelen op militair gebied:
1. Het heeft (wellicht met uitzondering van het uitstapje naar Cyprus in de jaren '70) geen concrete oorlogservaring TEGEN EEN MILITAIR GEZIEN GELIJKWAARDIGE TEGENSTANDER;
2. Het Turkse leger bestaat voor het overgrote deel uit dienstplichtigen;
3. Het Turkse leger wordt gezuiverd as we speak. Gunstig voor Erdogan als alleenheerser, niet zo gunstig voor de slagkracht van het Turkse leger.