Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:08

Willl65 schreef:
Pvd heeft wel degelijk een mening over vluchtelingen status en behoud van de Nederlandse waarden en normen.
Zoals ik het allemaal gelezen heb is FVD een veel realistischere keuze dan pvv. Dit gezegd hebbende, het valt mij ook op dat als iemand aangeeft pvv te stemmen meteen zich moet verantwoorden ook als er aangegeven wordt dat niet te willen

Ik zeg ook niet dat de PVV geen mening heeft over de vluchtelingenstatus? Overigens heeft de PVV niks over het behoud van Nederlandse waarden en normen in hun verkiezingsprogramma staan. Niet aanvallend bedoeld maar het staat er oprecht gewoon niet in.

Ik vind sowieso dat niemand zich hoeft te verantwoorden voor zijn/haar stem. Het is jouw stem, niet die van een ander. :7

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:10

Tytonidae schreef:
Het staat wel in het A4tje van de PVV. Ik quote even: 'Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen:grenzen dicht.' Als ze niet meer nuance hierin aanbrengen neem ik aan dat ze wel echt de grenzen dicht willen hebben.

Ook zou ik zeggen dat ze niet bepaald dezelfde standpunten hebben. De PVV focust 50% van zijn standpunten op de islam terwijl FvD zich eigenlijk helemaal niet op de islam focust. Ze halen wel het probleem van 'personen met extreem religieuze ideeën' aan maar dit geldt voor elke religie. De standpunten van de PVV die niet op de islam gericht zijn komen grotendeels niet overeen met die van FvD. :j

En wat is echt de grenzen dicht? Berlijnse muur dicht wordt heel lastig voor de transsportsector. Het lijkt me sterk dat naar België of Duitsland rijden een probleem wordt hoor.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:13

Kahawa schreef:
Tytonidae schreef:
Het staat wel in het A4tje van de PVV. Ik quote even: 'Nul asielzoekers erbij en geen immigranten meer uit islamitische landen:grenzen dicht.' Als ze niet meer nuance hierin aanbrengen neem ik aan dat ze wel echt de grenzen dicht willen hebben.

Ook zou ik zeggen dat ze niet bepaald dezelfde standpunten hebben. De PVV focust 50% van zijn standpunten op de islam terwijl FvD zich eigenlijk helemaal niet op de islam focust. Ze halen wel het probleem van 'personen met extreem religieuze ideeën' aan maar dit geldt voor elke religie. De standpunten van de PVV die niet op de islam gericht zijn komen grotendeels niet overeen met die van FvD. :j

En wat is echt de grenzen dicht? Berlijnse muur dicht wordt heel lastig voor de transsportsector. Het lijkt me sterk dat naar België of Duitsland rijden een probleem wordt hoor.

Ik heb geen idee, dat zou je aan de heer Wilders moeten vragen. :')

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:14

bruintje123 schreef:
M_i_R,
bokt bestaat langer als dit topic :)
De meeste weten voortaan wel hoe het gaat.
Maar ook nu komt de vraag waarom, bij geen enkele andere partij komt die vraag. Zonder respect als iemand niet er op in wil gaan. Dan zelfs best lompe opmerkingen.
Best opvallend toch.

er is niet een andere partij die het presteert om met 1 A-4tje te pretenderen een volledig partijprogramma te hebben voorgelegd aan de burger dus ik vind dat niet opvallend dat deze vraag alleen aan PVV-stemmers wordt gesteld.
Deze vraag is alleen maar meer actueel geworden nu de PVV zelfs zo kort voor de verkiezingen hoog in de peilingen staat. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat de PVV-stemmer meer uitleg had geëist van Wilders en dat men was afgehaakt nu die uitleg niet kwam. Daar is die vraag actueel en ben ik meer dan ooit benieuwd naar het antwoord op die vraag. Ik snap het eenvoudigweg niet.

Overigens is men ook over andere partijen wel kritisch (in dit topic maar ook het stemtopic) alleen staan de andere stemmers meer open voor het geven van een uitleg van hun stem lijkt het. Dat vind ik dan weer wel opvallend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:15

bruintje123 schreef:
M_i_R,
bokt bestaat langer als dit topic :)
De meeste weten voortaan wel hoe het gaat.
Maar ook nu komt de vraag waarom, bij geen enkele andere partij komt die vraag. Zonder respect als iemand niet er op in wil gaan. Dan zelfs best lompe opmerkingen.
Best opvallend toch.

Misschien omdat bij andere partijen heel duidelijk over hoe en wat en bij de PVV blijft er iets te raden over. Ze hebben best enkele goede punten maar het probleem is dat zij hun programma niet onderbouwen hoe ze bepaalde zaken willen financieren. Ze laten het ook niet doorberekenen en dus is het, los van het hele grenzen dicht, uit EU, de-islamisering, gewoon absoluut niet duidelijk waar ze de centen vandaag gaan halen. En dan kun je er wel op stemmen maar voor hetzelfde geld zijn straks bepaalde groepen flink de pineut met betalen. En ik hoop dat Wilders deze week uit gaat leggen hoe hij zijn plannen wil financieren. En ik zou het dus inderdaad heel kortzichtig vinden om op zo'n partij te stemmen. En niet om zijn islam haat maar om de de knikkers en de feiten, die zijn er niet.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:19

Eigenlijk niet zo raar dat er om uitleg gevraagd wordt bij PVV stemmers toch? Het is een partij met een enorm uitgesproken mening die bij veel nou eenmaal niet lekker aankomt. Maar veel verder dan hun mening komt het niet en echt concrete plannen zijn er ook niet...
Ze zijn voor mij Kamerleden die overal tegenaan schoppen. Ik vraag me oprecht af wat mensen in hun zien. Daarmee zeg ik niet dat je er niet achter mag staan, van mij mag je alles vinden want uiteindelijk kleur jij het vakje. Maar ik vraag me wel af, met al die keuzes die je kan maken, met al die verschillende standpunten, waarom dan juist PVV? De keuze is voor mij (net als meer bokkers merk ik) gewoon niet logisch.

Ik vraag me dan meer af, waarom willen de PVV stemmers zich niet verantwoorden? Van elke andere partij kan je makkelijk bokkers vinden die het willen uitleggen, maar van PVV niet?
Laatst bijgewerkt door laraxXxemma op 12-03-17 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:20

Tytonidae schreef:
Willl65 schreef:
Pvd heeft wel degelijk een mening over vluchtelingen status en behoud van de Nederlandse waarden en normen.
Zoals ik het allemaal gelezen heb is FVD een veel realistischere keuze dan pvv. Dit gezegd hebbende, het valt mij ook op dat als iemand aangeeft pvv te stemmen meteen zich moet verantwoorden ook als er aangegeven wordt dat niet te willen

Ik zeg ook niet dat de PVV geen mening heeft over de vluchtelingenstatus? Overigens heeft de PVV niks over het behoud van Nederlandse waarden en normen in hun verkiezingsprogramma staan. Niet aanvallend bedoeld maar het staat er oprecht gewoon niet in.

Ik vind sowieso dat niemand zich hoeft te verantwoorden voor zijn/haar stem. Het is jouw stem, niet die van een ander. :7

Ik heb het niet over de pvv maar over fvd

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:23

Tytonidae schreef:

En wat is echt de grenzen dicht? Berlijnse muur dicht wordt heel lastig voor de transsportsector. Het lijkt me sterk dat naar België of Duitsland rijden een probleem wordt hoor.[/quote]

Ik heb geen idee, dat zou je aan de heer Wilders moeten vragen. :')[/quote]

ik ben natuurlijk redelijk bejaard...maar ik weet er nog van dat er gewoon grenzen waren...
Trouwens Wilders hoeft zich niet druk te maken,zo ongeveer heel Europa is bezig hoe de immigrantenstroom te stoppen.Het liefst bij de bron,in dit geval Afrika....
Superfort Europa van tegenlicht.
http://www.vpro.nl/programmas/tegenlich ... ingen.html

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:28

Willl65 schreef:
Ik heb het niet over de pvv maar over fvd

Ah ik zag Pvd staan en nam aan dat het een typo was voor 'PVV'. :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:30

Citaat:
Deze vraag is alleen maar meer actueel geworden nu de PVV zelfs zo kort voor de verkiezingen hoog in de peilingen staan

Ze staan al een jaar lang hoog in de peiling, nu zelfs laag voor hun doen.
Dat had dus vragen op moeten roepen bij de andere partijen.
Waarom scoort die schreeuwlelijk zoveel?
Nee dan gaan ze door met hun pluche zaken, luisteren niet naar stemmen van een referendum. Luisteren niet naar wat een groot deel van de mensen óók te zeggen heeft.
Nee ze veroordelen ze als dom. Net als bij Trump, iedereen die daar op heeft gestemd is dom. Welke opleiding ook, ze zijn dom.
Maar wat dom is niets met de signalen doen, dat is pas dom.

Nee de PVV gaat geen redding zijn. Zeker niet met Wilders aan het roer.
Maar dat gaat GL ook niet zijn. PVDA al helemaal niet. En VVD heeft ook laten zien dat Rutte meneer pinokkio is met veel grote mond uitspraken, maar uiteindelijk stelt hij alleen maar zijn eigen toekomst in Europa veilig en doet niets voor zijn mensen.

Dus het maakt geen drol uit waar je op stemt.
De crisis rollen we uit omdat het wereldwijd zo is, dat hebben de huidige partijen ook niet gedaan.
Die hebben alleen maar gesnoeid op onze opgebouwde sociale dingen, maar hebben geen ballen dat terug te draaien. Geen ballen geld van griekenland terug te vragen.
Geen ballen criminelen aan te pakken. Geen ballen om gelukszoekers aan te pakken (lees niet vluchtelingen)

Dus ja, ik snap een stem op PVV wel, want al die wollige praat A4tjes vol zegt onet zoveel als 1 A4tje.
Allemaal niks.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:31

Als ik zou moeten kiezen tussen rutte (ettur) en wilders dan gaat mijn keuze naar wilders.
Puur omdat ik vind dat ettur totaal geen respect voor zijn medemens heeft.
Laatst ook weer dat er wat mis moet zijn met de mensen die een uitkering hebben.
Achterlijke idioot vind ik het
En.ik w8 nog steeds op mijn geld die elke nederlander zou krijgen van hem

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:38

vanochtend Buma van de CDA in buitenhof....we moeten van het associatieverdrag af van Turkije,of een nederlands paspoort of een turks.Niet beiden.Dit roept Wilders al 12 jaar.
Maar wie kijkt hier überhaupt naar Buitenhof?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:40

AfricanLady: wat mij betreft is zo'n naamsverbastering niet nodig.
Inhoudelijke kritiek op Rutte is prima, schelden niet.

purny

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:52

Nou ik geef AfricanLady wel gelijk. Rutte is de grootste leugenaar die je je kan voorstellen. Geen bezuinigingen in de verpleeghuizen beweerde hij? Kijk eens om je heen, lees de schrijnende gevallen eens. Daar zijn alleen maar bezuinigingen geweest.
En het overgrote deel zit niet voor z'n zweetvoeten met een uitkering thuis. Weer worden wij en deze groep weggezet als criminelen. Dus ook ik zou voor Wilders kiezen als ik uit deze twee moest kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:03

Vind het altijd zo makkelijk om af te geven op de minister president. Ik ben ook geen Rutte fan, maar zoals hij laatst zelf al zei, je kunt nooit iedereen tevreden houden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:03

Oh, ja, Rutte misleidt en liegt zeker en heeft veel mensen benadeeld met het beleid van de VVD de afgelopen jaren. Maar dat is inhoudelijke kritiek. Dat kan zonder naamspelletjes / schelden.

(Maar voor de mensen die een uitkering nodig hebben, helaas denk ik dat ze bij Wilders net zo goed niet verdedigd worden. Wilders is een ex-VVD'er die ook nu nog over het algemeen meestemt met de VVD, dus tegen een betere rechtspositie van mensen met een uitkering. Mensen die een betere positie willen kunnen beter iets anders stemmen, en dat geldt zowel voor mensen die nu een uitkering ontvangen als voor mensen die door de onredelijke regels daar juist buiten vallen.)

Maar nogmaals: inhoudelijk daarover graag. Naamsverbasteringen wat mij betreft liever niet.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:09

geerke schreef:
vanochtend Buma van de CDA in buitenhof....we moeten van het associatieverdrag af van Turkije,of een nederlands paspoort of een turks.Niet beiden.Dit roept Wilders al 12 jaar.
Maar wie kijkt hier überhaupt naar Buitenhof?

Dat neem ik niet serieus van Buma. Wat mij betreft een poging om de iets wat rechtsere kiezer die nu mogelijk naar de VVD zou uitwijken terug te halen/voorkomen van vertrek.

@bruintje: dank voor je uitgebreide antwoord! Ik zie in jouw antwoord maar ook wel in andere antwoorden ook terug dat het een soort 'protest stem' is. Om een signaal af te geven. Ik snap wel dat mensen zich soms machteloos voelen als je ziet wat er in ee politiek allemaal gebeurt wat niet strookt met eigen ideeen of toezeggingen door politici.

Ik kijk er anders tegenaan en zie in de 'heren en dames op het pluche' vooral de mensen die weten hoe de wereld in elkaar steekt als je samen met elkaar door een deur wil en er concessies gedaan moeten worden. Inleveren op standpunten is dan ook een noodzakelijk kwaad. Liegen uiteraard niet... en het weglaten van cruciale informatie ook niet. En dat gebeurt helaas wel. Maar dat geldt wat mij betreft dan wel weer voor alle politici, ook Wilders maakt zich daar schuldig aan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:29

Shadow0 schreef:
AfricanLady: wat mij betreft is zo'n naamsverbastering niet nodig.
Inhoudelijke kritiek op Rutte is prima, schelden niet.

Ik scheld helemaal niet
Ik draai alleen lettetlijk zijn naam om.
Ik kan het niet helpen dat hij zo heet.
Iedereen spuugt hiet over wilders maar ik vind ettur hier het grootste zwijn.
Vuile leugenaar is het.
Een beetje schijnheilig doen op interviews en er niks van waarmaken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:32

Ach Rutte geeft tenminste nog interviews...
Rutte heeft idd wel gelogen over bepaalde dingen, maar doen ze dat niet allemaal?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:35

Dus de andere zijn minder goed omdat ze geen intervieuws geven ?
Hij denkt dat hij zoveel beter is dan de gemiddelde nederlander dat merk je in alles wat hij doet vind ik

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:37

M_i_R schreef:
Ik kijk er anders tegenaan en zie in de 'heren en dames op het pluche' vooral de mensen die weten hoe de wereld in elkaar steekt als je samen met elkaar door een deur wil en er concessies gedaan moeten worden.

Dat optimisme deel ik dan weer niet helemaal. Ik vind dat er grote verschillen zijn, zowel in kundigheid (in hoe goed men weet hoe de wereld in elkaar steekt) als in motivatie om alleen maar concessies te doen als het niet anders kan maar toch naar beste kunnen en eer en geweten te besturen. Te veel dingen worden gewoon slordig gedaan of met andere belangen voor ogen.

Maar... er zijn 150 kamerleden, meerdere ministers en staatssecretarissen, en heel wat partijen, en ze staan er niet allemaal hetzelfde in. Er zijn grote verschillen in wat men doet, kan, hoe men onderhandelt, wat men bereikt.
Heb je toevallig de podcast van Jesse Frederik, Jelmer Mommers en Rob Wijnberg geluisterd? Daar ging het bv over armoede en (onnodig escalerende) schuldenproblematiek, en hoe er enerzijds kamerleden zijn die zich het vuur uit hun sloffen lopen om steeds maar weer te proberen dingen te verbeteren, en anderzijds kamerleden die zich niet eens meer kunnen herinneren tegen zo'n wet gestemd te hebben.

https://decorrespondent.nl/6376/luister ... 4-e831f1ae

(Maar ja, dat is dus wat wij als kiezer kunnen doen: de partijen (en kamerleden) die zoveel inzet en kwaliteit tonen belonen en meer invloed geven, en de partijen die er niet zoveel mee doen niet.)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:52

Shadow0 schreef:
M_i_R schreef:
Ik kijk er anders tegenaan en zie in de 'heren en dames op het pluche' vooral de mensen die weten hoe de wereld in elkaar steekt als je samen met elkaar door een deur wil en er concessies gedaan moeten worden.

Dat optimisme deel ik dan weer niet helemaal. Ik vind dat er grote verschillen zijn, zowel in kundigheid (in hoe goed men weet hoe de wereld in elkaar steekt) als in motivatie om alleen maar concessies te doen als het niet anders kan maar toch naar beste kunnen en eer en geweten te besturen. Te veel dingen worden gewoon slordig gedaan of met andere belangen voor ogen

Had mijn standpunt ook wat genuanceerd aan het eind ;) het landsbelang staat helaas zeker niet altijd voorop en de wens daarover eerlijk te zijn ook niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:17

Ik vraag iedere PVV stemmer echt uit mijn hart om dit filmpje van Lubach te kijken...

De man heeft geen plan. Hij heeft een A4tje met punten die van hem anders moeten, maar hij heeft nog nooit verteld hoe hij dat dan aan wilde gaan pakken. Er is absoluut niks concreets; ik snap wel dat de rest van de partijen niet met hem willen regeren. Er valt namelijk oprecht niet met hem te regeren.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:27

Hoe serieus neemt Wilders zijn kiezers met zijn A4tje?

Als je nu even heel opjectief kijkt; is toch schandalig?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 00:33

Lubach is geniaal :D