Stemmen 2017

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43583
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:59

Blijheid: je hebt compromissen sluiten, en je hebt het beloven van dingen waarvan je weet dat je ze niet gaat doen. Beide komen voor.

En... er zijn best oppositiepartijen die wel dingen bereiken. Of eigenlijk oppositiepolitici, want het is vaak het harde werk van een van de fractieleden op een bepaald onderwerp. Maar op gebied van zorg en onderwijs zie je bv dat er echt wel oppositieleden zijn die er hard aan trekken (op andere onderwerpen wellicht ook, maar daar ben ik minder bekend mee) en die ook dingen voor elkaar krijgen.

Da's nuttige info om mee te nemen.

(Dit is bv weer eens een andere manier om ernaar te kijken: http://evajinek.kro-ncrv.nl/artikelen/d ... achterover
Je moet natuurlijk wel ook de inhoud van de vragen en de moties bekijken.)

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:15

lovemyhorse1 schreef:
Ik vind het dit jaar zeer moeilijk om te stemmen.
Lang leve Bokt!
Citaat:
Over het algemeen vind ik toch dat Wilders ook zeer goede punten heeft.
Maar andere partijen hebben weer andere goede punten die ik graag verbeterd zou zien worden.

...maak bij de pvv scherp onderscheid tussen enerzijds het verkiezingsprogramma (en dat GW zegt op te komenvoor Henk en Ingrid) en anderzijds het stemgedrag. Qua stemgedrag laat hij Henk en Ingrid keihard barsten, om daarna te roepen dat de buitenlanders hun problemen veroorzaken.
De vorige keer had hij gewoon het halve verkiezingsprogramma van de SP gejat.... (En uiteraard niet uitgevoerd. De SP gebruikt andete termen, maar komt echt op voor Henk en Ingrid.)

Citaat:
De Nederlanders moeten gewoon aangeven met het stemmen wat ze veranderd willen hebben in Nederland en welke partij per standpunt in hun ogen de beste oplossing heeft.

...hmmm - dat klinkt bijna naar een referendum.
Citaat:
Ik vind persoonlijk de PVV een goed standpunt hebben qua asielbeleid en de SP afschaffen van het eigen risico in de zorg.
Als ze dan kijken welke partij bijvoorbeeld het asielbeleid het beste aan kan pakken,dan gaat die partij het asielbeleid aanpakken en een andere partij bijvoorbeeld de zorg.

Tja, bij een zakenkabinet zou dat eventueel kunnen.
Nadeel is wel dat het standpunt van de pvv mbt asielbeleid waarschijnlijk niet uitgevoerd kan worden. (En het hoeft ook niet, de problemen van Henk en Ingrid worden door de pvv veroorzaakt ;) .) Dat zijn "details" die GW liever maar verzwijgt, om daarna weer heerlijk booooos te kunnen zijn.
Asielzoekers zijn natuurlijk hartstikke kwetsbaar (...dus heerlijke mikpunten voor pestkoppen en andere losers...) maar omdat we ooit weet hadden van het "menselijke, al te menselijke" zijn er verdragen gesloten.
Dus kwetsbaar of niet: asielzoekers hebben rechen zoals jij en ik. (Die Nederland regelmatig met voeten treedt, nu al.)
Citaat:
En nu roepen ze allemaal net voor de verkiezingen dat ze bepaalde punten willen verbeteren en als ze dan gewonnen hebben dan draaien ze die punten weer terug.
Ze willen gewoon stemmen verzamelen en daarna laten ze grotendeels de stemmers stikken.

GW buiten beschouwing gelaten: dat heet coalitievorming. Het is niet altijd leuk als een voor jou belangrijk punt buiten de boot valt, maar dat heeft iedere Nederlander van tijd tot tijd. (Accoord, sommigen meer, anderen minder.)
Citaat:
En die partijen die de PVV uitsluiten moeten eerst eens naar zichzelf gaan kijken.

Waarom precies?

Citaat:
In mijn ogen heeft de regering de laatste jaren heel wat steken laten vallen en imo kan het nooit slechter worden als de PVV aan het hoofd staat.

Maar dat is mijn mening.

Jij hebt volledig recht op jouw mening.
En dat deze regering steken heeft laten vallen ben ik ook wel met je eens.
Er zijn lui die stellendat Rutte II als het 'macher' kabinet de geschiedenis in zal gaan. Ze hebben een x aantal zaken voor elkaar gekregen zoals ander ontslagrecht.

Maar welke steken vind jij dat er gevallen zijn....? En waarom denk je dat het met een labiele partij aan het hoofd beter zou gaan...?

(Vandaag op de website van de Volkskrant een fact check mbt het gedrag van de pvv inzake geestelijke gezondheidszorg.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 13:47

Shadow0 schreef:
Blijheid: je hebt compromissen sluiten, en je hebt het beloven van dingen waarvan je weet dat je ze niet gaat doen. Beide komen voor.

En... er zijn best oppositiepartijen die wel dingen bereiken. Of eigenlijk oppositiepolitici, want het is vaak het harde werk van een van de fractieleden op een bepaald onderwerp. Maar op gebied van zorg en onderwijs zie je bv dat er echt wel oppositieleden zijn die er hard aan trekken (op andere onderwerpen wellicht ook, maar daar ben ik minder bekend mee) en die ook dingen voor elkaar krijgen.

Da's nuttige info om mee te nemen.


Helemaal mee eens :j

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 14:39

Niwla schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee, maar wat ik me oprecht afvraag: waarom zou je het eigen risico in de zorg willen afschaffen?
Verlagen: ja, maar afschaffen lijkt me niet handig. Dat gaat betekenen dat de premies omhoog gaan en dat mensen die dus geen gebruik maken van de zorg extra gaan betalen voor niets.

Het geld moet toch ergens vandaan komen.

En daar heb je het. Mensen die gezond zijn betalen al minder voor zorgpremie. Mensen die chronisch ziek zijn betalen zich blauw. Dus het eigen risico is in feite een boete op ziek zijn

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 15:04

Dat treft niet perse chronisch zieken en treft ook niet elke chronisch zieke...

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:19

Maar toch een grote groep mensen

Narcissa
Berichten: 3058
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:12

Ik vind het ronduit ridicuul dat een partij labiel wordt genoemd omdat je het niet met hun standpunt eens bent.

En daar is ineens het antwoord waarom mensen niet durven zeggen dat ze PVV willen stemmen. Ze worden uitgemaakt voor gek, wereldvreemd, racistisch, harteloos, schending van de mensenrechten, moet ik nog doorgaan?

Wilders is mss niet de beste maar heeft tenminste wel de ballen aan zijn lijf om te zeggen waar het op staat. Wat we van bvb meneer "daar kan ik me niet over uitspreken" Rutte niet kunnen zeggen.

Nou, zeg ik je, ik ben een paar maand geleden uit BE verhuisd om hier te gaan samenwonen met mijn vriend. Heeft me enkele duizenden euro's gekost. Krijg hier geen cent, logisch!!! want heb hier nog niet afgedragen. Als mijn vriend mij morgen buitenzet kan ik onder een brug gaan slapen.
En zo kan ik nog diverse voorbeelden benoemen uit België maar die doen er hier niet toe. Maar je zou ervan schrikken hoe ver buitenlanders voorgetrokken worden.

Ja, daar word ik ziek van. Ik heb in BE stemplicht nog en volgend jaar gaat mijn stem naar Vlaams Belang. En ik zal nu voor linkse bokt wellicht ook een schandelijke harteloze racist zijn. Maar ik vind dat IEDEREEN een gelijke behandeling verdient, de dakloze Nederlanders moeten OOK geholpen worden, die verdienen OOK bed bad brood, sociale woningen en weet ik het. Maar daar lijkt niemand naar om te kijken.
Laatst bijgewerkt door Narcissa op 10-02-17 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:14

Volgens mij zegt niemand dat Nederlanders geen bed bad en brood verdienen, of dat de manier waarop sociale woningbouw geregeld is goed is. Maar ik vind het inderdaad racistisch om dat af te schuiven op "buitenlanders" (dat ben je zelf namelijk ook toch?)
Ik denk dat we beter kunnen kijken naar het bouwen van meer sociale huur en het oplossen van de problemen door eventuele ongelijkheid gelijk te trekken, en niet door "buitenlanders" de schuld van alles te geven en te roepen dat ze uitgezet moeten worden.

Narcissa
Berichten: 3058
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:23

Ik kost geen cent aan de maatschappij hoor, ik bekostig mezelf met mijn spaarrekening. Waar ik gewoon voor gewerkt en afgedragen heb.

Ik vind het niet meer dan normaal dat ik geen cent krijg: ik heb hier nog geen bijdrage aan de maatschappij geleverd. Ik zal daar ook nooit om vragen.

Wat mij serieus pissed off maakt is dat er hier nog altijd veel daklozen zijn die het maar moeten redden op hun eentje maar degenen die hier komen krijgen het zowat in hun schoot...
1 lijn trekken daarin zeg ik. En dan zijn echte vluchtelingen wat mij betreft welkom, en bed bad brood mogen ze zeker krijgen, maar daarbovenop nog eens een uitkering en sociale woning gaat mij te ver.

Maarja ik heb dan zelf ook op het punt gestaan dakloos te worden met mijn moeder enkele jaren terug. En het enige wat ze bij de maatschappijen zeiden: tsja pech, zijn weer enkele asielzoekers bijgekomen met een aanvraag en die krijgen voorrang. Letterlijk zo gezegd!!! Fijn he, vooral voor mijn ma, die na 20 jaar afdragen het lekker kon gaan uitzoeken.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:27

xLes schreef:
Ik vind het ronduit ridicuul dat een partij labiel wordt genoemd omdat je het niet met hun standpunt eens bent.

En daar is ineens het antwoord waarom mensen niet durven zeggen dat ze PVV willen stemmen. Ze worden uitgemaakt voor gek, wereldvreemd, racistisch, harteloos, schending van de mensenrechten, moet ik nog doorgaan?

Wilders is mss niet de beste maar heeft tenminste wel de ballen aan zijn lijf om te zeggen waar het op staat. Wat we van bvb meneer "daar kan ik me niet over uitspreken" Rutte niet kunnen zeggen.

Nou, zeg ik je, ik ben een paar maand geleden uit BE verhuisd om hier te gaan samenwonen met mijn vriend. Heeft me enkele duizenden euro's gekost. Krijg hier geen cent, logisch!!! want heb hier nog niet afgedragen. Als mijn vriend mij morgen buitenzet kan ik onder een brug gaan slapen.
En zo kan ik nog diverse voorbeelden benoemen uit België maar die doen er hier niet toe. Maar je zou ervan schrikken hoe ver buitenlanders voorgetrokken worden.

Ja, daar word ik ziek van. Ik heb in BE stemplicht nog en volgend jaar gaat mijn stem naar Vlaams Belang. En ik zal nu voor linkse bokt wellicht ook een schandelijke harteloze racist zijn. Maar ik vind dat IEDEREEN een gelijke behandeling verdient, de dakloze Nederlanders moeten OOK geholpen worden, die verdienen OOK bed bad brood, sociale woningen en weet ik het. Maar daar lijkt niemand naar om te kijken.


Waar doel je op als je zegt dat Wilders de ballen heeft om te zeggen waar het op staat? :)
Overal tegenaan schoppen, kan iedereen wel. Daadwerkelijk problemen kunnen aanpakken, is een ander verhaal.

Nederland is juist voor een gelijke behandeling. Wilders is degene die het daar niet mee eens is.
Nederland heeft een van de beste sociale stelsels van de wereld. Hier dakloos worden, is lastig en ook dan is er hulp te krijgen.
Ik vind het wel gek dat jij zegt dat buitenlanders het hier zo goed hebben. Waar baseer je dat op? Je zou eens een documentaire moeten kijken over asielzoekers. Zo prettig hebben die mensen het niet. Ze hebben een dak boven hun hoofd en daar stopt het ook wel.
Je bent overigens toch Belgisch? Dan ben je zelf dus ook buitenlands. Wilders wilt de grenzen dicht en uit de EU. Jij als Belg zal dan ook moeten vertrekken. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:28

Zo lang het asielzoekers zijn en geen statushouders is er geen recht op een uitkering. Asielzoekers krijgen 'zakgeld', geen uitkering. Daarbuiten wonen ze in een azc, niet in een luxe woning.. AZC's zijn vaak gymzalen, omgebouwde gevangenissen of andere vormen van tijdelijk onderdak, waar het leven echt niet over rozen gaat. Statushouders hebben inderdaad kans om in een sociale huurwoning geplaatst te worden, maar dat gebeurt niet zomaar en al helemaal niet in regio's waar veel vraag naar sociale huurwoningen is.

Ik snap dat je boos/verontwaardigd/whatever wordt als dit zo tegen je gezegd wordt, maar ik vind het overtrokken en racistisch om dat af te schuiven op vluchtelingen. Al helemaal als je zelf een gelukszoeker bent (je bent voor je geluk verhuisd naar een ander land, terwijl daar geen noodzaak voor was, dat is toch hetzelfde?). Maar goed, laten we hier geen discussietopic over het beleid van Wilders van maken want daar gaat het niet over.

Narcissa
Berichten: 3058
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:31

Goed vertrek ik wel. Mij geen probleem. Moeten alle grensarbeiders wel mee natuurlijk ;)

Ik baseer op eigen ervaring, spijtig genoeg.

En wat ik al verwachtte: ik kom voor mijn mening uit en word erop aangekeken.
Gek he dat niemand die Wilders wilt stemmen het toegeeft?

Democratie is ook het respecteren van anderen hun mening.

Zelf gelukzoeker LOL. Verhuis heeft mij duizenden euro's gekost terwijl er geen enkele binnenkomt, financieel heb ik mijzelf heel erg pijn gedaan door naar hier te komen...

Laatste woord wat mij betreft daarover. Vrijheid van meningsuiting bestaat allang niet meer.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:33

xLes schreef:
Ik kost geen cent aan de maatschappij hoor, ik bekostig mezelf met mijn spaarrekening. Waar ik gewoon voor gewerkt en afgedragen heb.

Ik vind het niet meer dan normaal dat ik geen cent krijg: ik heb hier nog geen bijdrage aan de maatschappij geleverd. Ik zal daar ook nooit om vragen.

Wat mij serieus pissed off maakt is dat er hier nog altijd veel daklozen zijn die het maar moeten redden op hun eentje maar degenen die hier komen krijgen het zowat in hun schoot...
1 lijn trekken daarin zeg ik. En dan zijn echte vluchtelingen wat mij betreft welkom, en bed bad brood mogen ze zeker krijgen, maar daarbovenop nog eens een uitkering en sociale woning gaat mij te ver.

Maarja ik heb dan zelf ook op het punt gestaan dakloos te worden met mijn moeder enkele jaren terug. En het enige wat ze bij de maatschappijen zeiden: tsja pech, zijn weer enkele asielzoekers bijgekomen met een aanvraag en die krijgen voorrang. Letterlijk zo gezegd!!! Fijn he, vooral voor mijn ma, die na 20 jaar afdragen het lekker kon gaan uitzoeken.


De mensen die hier komen, krijgen het maar in hun schoot geworpen? Heb je überhaupt weleens gedacht aan waarom deze mensen hier zijn gekomen?
Omdat ze elke dag bang moesten zijn om niet doodgeschoten te worden. Ze hebben waarschijnlijk meer lijken in hun leven gezien dan wij hopelijk ooit te zien krijgen. Ze kunnen niet gezellig naar verjaardagen toe, want hun families leven niet meer.
Asielzoekers krijgen niet zomaar een verblijfsvergunning hier en een sociale woning. Maar als ze daar recht op hebben, zal daar ongetwijfeld goed over nagedacht zijn. Deze mensen hebben gruwelijke traumatische dingen meegemaakt en het enige wat ze horen te krijgen is een dak boven hun hoofd?
In de asielzoekerscentra liggen mannen en vrouwen soms bij elkaar. Op kleine kamers en ze kennen elkaar niet. Dat zal prettig voelen. Niet te vergeten dat wanneer ze al buiten komen de helft van Nederland ze uitkotst, maar waarom? Dat weten ze niet. En nog zijn die mensen blij dat ze hier zijn. Zonder familie, zonder spullen, zonder wat dan ook. Zegt dat niet genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:33

Ik val je helemaal niet aan en kijk je nergens op aan. Ik zeg alleen dat sommige dingen die je zegt gewoon simpelweg niet kloppen. Je hoeft van mij helemaal niet weg want dit topic gaat verder niet over asielzoekers en ik hoef deze discussie ook niet voort te zetten.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:37

xLes: je mag zeker je mening geven, maar als je niet openstaat voor een discussie, wat is dan de meerwaarde? Bij voorbaat roep je nu al dat je toch niet mag zeggen wat je vindt. Beetje een dooddoener dit. Uit interesse ga ik in op je berichten, niet om je de mond te snoeren.
Ik quote even een bericht van mij eerder in dit topic. Het stukje over de vrijheid van meningsuiting heb ik dikgedrukt. Wat denk jij daar dan van? :)


Cinderella schreef:
Ik ben echt heel benieuwd wat men de goede punten van de PVV vindt. Uit interesse. Zelf zie ik het namelijk zo (een kleine greep uit mijn standpunt): de PVV wilt de democratie "terugbrengen". Dit houdt in dat je de PVV aanhangt, anders loop je kans om in plaatjes van terroristen te worden afgebeeld. Een van de partijpunten van vier jaar terug was de afschaffing van de Eerste Kamer en het halveren van de leden van de Tweede Kamer. Dit soort zaken beperken juist ernstig de democratie. In een democratische samenleving mag iedereen er zijn. Met een eigen mening, een eigen geloof, etc. Wilders staat daar niet voor. Dus vanwaar het idee dat hij voor de democratie is? :)
Wilders wilt uit de EU. Als een van de zeer weinige partijen. Het zal niet voor niets zijn dat er weinig partijen uit de EU willen. Natuurlijk dragen we veel geld af aan de EU, maar de EU wilt de grootste handelsmacht worden. In een tijd als deze, waarin de VS al zo erg wankelt, kunnen we daar alleen maar blij mee zijn. Om groot te zijn, moeten we investeren in alle EU landen. De landen die nu economisch en politiek instabieler zijn, vergen dus extra aandacht. Uiteindelijk levert het voor de hele EU een voordeel op: een stabiele Unie. Men klaagt dat de EU een eigen Europese grondwet wilt, maar die is er grotendeels al. Veel Unie recht werkt namelijk door in de lidstaten. Wat is er zo verkeerd aan het recht nu?
Nog maar niet te spreken over de gigantische crisis die er zou komen, indien we uit de EU gaan. Vrije handel drijven met EU landen? No way, daar mag je flink voor betalen.
Wilders wilt dat we de grenzen dichtgooien. Waarom? Omdat ons stukje grond beter is dan dat van een ander? Waarom helpen we mensen die voor hun leven hebben te vrezen niet?
Wilders wilt de islam verbieden. Een geloof verbieden. Is dat nou democratie? Een geloof verbieden, omdat jij het zelf een rot geloof vindt? Dat kan toch helemaal niet.
Wilders wilt dat de raadsheren van de Hoge Raad gekozen gaan worden door de bevolking. Dus we gaan onze hoogste rechterlijke instantie afhankelijk maken van populariteit? Dat zal vast de rechtspraak ten goede komen.
Wilders is bekend van zijn meer of minder uitspraak. Hij keert zich hiermee tegen een bevolkingsgroep, de Marokkanen. Zal de samenleving daar beter van worden? Als we besluiten om bepaalde mensen uit te kotsen en buiten te sluiten? Moeten we elkaar niet juist een helpende hand aanbieden?
Nederland is toch juist zo'n vriendelijk en ruimdenkend land? Wat voor goeds wilt Wilders dan brengen?

Edit: ik lees hierboven iets over een dienstplicht. In een vrij land vind ik het behoorlijk primitief om jongeren een dienstplicht op te leggen. Ik zou eerder voorstander ervan zijn om zoiets aan te moedigen, net als vrijwilligerswerk e.d. Probeer mensen iets te laten doen, omdat ze dat zelf willen. Niet omdat ze gedwongen worden.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 17:46

Wat vinden we van mijn idee om bijv elke dag 1 stelling van de stemwijzer te behandelen? Of we daar voor of tegen zijn en waarom?

Narcissa
Berichten: 3058
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:03

Kijk, zó wil ik wel discussiëren.

De democratie is mijn inziens ook dat je moet kunnen zeggen dat je je zorgen maakt om iets. Ik maak mij zorgen om de gelijke behandeling van iedereen. Ik vind het heel erg dat er gebieden in oorlog verkeren, en die gebieden moeten ook geholpen worden. Maar wat links doet is mensen die hun zorgen omtrent vreemdelingen uiten de mond snoeren: ze zijn harteloos en racistisch (kijk maar naar de reacties hierboven). Dus aan alle kanten worden we de mond gesnoerd en komt de democratie in het gedrang en ik denk dat het ook daarop is dat veel mensen in protest gaan.

Dat het hier moslims zijn die twijfels opwekken is toeval, het hadden bij wijze van spreken ook Chinezen kunnen zijn. Gelukkig is er nog een grondwet, dus een geloof verbieden kan die niet. Dat moet door de 1e en 2e kamer geraken en dat lukt nooit. En terecht! Ik heb ook geen probleem met moslims, boeddhisten of welke religie dan ook, ik heb eerder nog met veel plezier met een Marokkaan samengewerkt en hem uitgevraagd over de islam om hem beter te kunnen begrijpen, maar ik kan niet zo goed tegen oneerlijkheid en vind dat er een duidelijke lijn moet komen. Die is er nu naar mijn mening niet. Ik zeg het, vluchtelingen zijn welkom en er moet voor gezorgd worden, maar er moet OOK gezorgd worden voor de Nederlandse daklozen. Die schijnen altijd vergeten te worden...

Waar ik ook niet tegen kan is hetgeen dat hierboven voorkomt: als je uitdrukt dat je het niet goed vind zoals het nu is (ik nam als voorbeeld de daklozen, sociale woningen etc) dan wordt je afgebrand en weggezet als racist. Dat opent geen constructieve discussie. Ik heb zelf negatieve ervaringen wat betreft voortrekken van mensen maar als ik die uit spreek ik onzin, is het niet waar en ben ik zelfs zelf een gelukzoeker?

Ja, tegen die instelling van politiek correct links protesteer ik!
En dan zeg ik, Wilders durft wel benoemen dát er problemen zijn. Ik vind hem zelf ook te extreem, dat zeker. Een tweede Trump hebben we niet nodig en zal zeker geen goed doen. Maar als hij democratisch verkozen wordt, moet hij een kans krijgen. Net zoals dat mensen die ervoor willen stemmen niet afgebrand moeten worden. Dat is namelijk ook vrijheid van meningsuiting.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:07

Je wilt zelf niet in een hokje geduwd worden maar roept vervolgs wel dat links harteloos en rascistisch is :?

Van mij mag je alles stemmen wat je wil, en je mag ook zeker je mening geven, maar je komt op mij vrij schreeuwerig over...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:10

Maar kijk even naar het verschil tussen deze post en de post die je eerder plaatste.. Ik sta altijd open voor een opbouwende discussie, maar als jij dingen point blanc zegt dan krijg je ze ook zo terug van mij.

Ik heb trouwens nooit gezegd dat ik jou een racist vind, ik heb gezegd dat ik het een racistische uitlating vind om te zeggen dat "buitenlanders" voorgetrokken worden in Nederland. Dat is namelijk simpelweg niet waar. Dat jij anders ervaren hebt vind ik heel spijtig en ik ben oprecht geinteresseerd in hoe dat tot stand is gekomen en wat er precies gezegd is door alle partijen in het spel, maar volgens de simpele wetten en documenten hierover wordt er helemaal niemand voorgetrokken. Er moet gekeken worden naar passende woonruimte voor statushouders, dat is waar, en ik vind het ook heel spijtig dat dat soms betekent dat iemand anders een paar maanden langer moet wachten op een woning.. Maar het is heus niet waar dat asielzoekers en statushouders willekeurig over het land verspreid zijn en dat er een overvloed aan statushouders geplaatst wordt in een dorp waar al een ernstig tekort aan sociale huurwoningen is.

En ik ben de laatste om te zeggen dat er geen probleem is met sociale huurwoningen he. Ik probeer er al vier jaar eentje te krijgen en het is onmogelijk. Maar het feit dat ik geen sociale huurwoning kan krijgen ligt niet aan "de vluchtelingen" of "de moslims" (zoals vaak wel geroepen wordt door populistisch rechts), dat ligt aan het feit dat de sociale woningbouw geprivatiseerd is en dat er daardoor al jaaaaren een gigantisch tekort aan sociale huurwoningen wordt opgebouwd. De wachttijd in Utrecht is rond de 15 jaar, en dat is echt niet pas sinds een paar maanden of een paar jaar.
Dáár ben ik boos over, en daar mogen wat mij betreft meer mensen boos over zijn. In Almere, wat een grote stad is, zijn vorig jaar 14 sociale huurwoningen vrijgekomen in de hele stad. 14. Dat is belachelijk, en het is idioot dat dat mogelijk is. Maar het aantal sociale huurwoningen is niet beïnvloed door het aantal asielzoekers en statushouders dat in Almere is geplaatst, en dat zijn er flink wat.

Edit: overigens ga ik met LadyMadonna mee. Het lijkt alsof jij alleen wilt discussieren als je met zijden handschoentjes behandeld wordt maar tegelijkertijd maak je 'politiek correct links' voor van alles uit. Dat rijmt niet helemaal voor mij.

Shadow0

Berichten: 43583
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:11

xLes schreef:
Maar wat links doet is mensen die hun zorgen omtrent vreemdelingen uiten de mond snoeren: ze zijn harteloos en racistisch (kijk maar naar de reacties hierboven).


Wat ik zo gek vind: er is iemand die jaren en jaren en jaren heeft benadrukt dat je problemen moet kunnen benoemen. Benoemen schijnt ontzettend belangrijk te zijn. En dan moet je niet politiek-correct hoeven zijn, nee, gewoon openlijk en eerlijk en desnoods grof, dat is belangrijk, dat moet mogen.

... of nou ja, dat moet mogen tot het moment dat iemand het over racisme hebt. Zelfs al is het volkomen te verantwoorden. Want als je aan de andere kant zit, als iemand nare dingen over jou zegt, dan is het ineens niet leuk meer. Sommige mensen moeten dat zonder zeuren ondergaan, en zich niet zo aanstellen.

Citaat:
Dus aan alle kanten worden we de mond gesnoerd


Waarom precies denk je dat je de mond gesnoerd wordt als je precies dit mag zeggen? Omdat andere mensen het er niet mee eens zijn? Tsja... vrijheid van meningsuiting is niet 'vrijheid van anderen die erop reageren.'

Citaat:
en komt de democratie in het gedrang


en dan is het vast een goed idee om iemand te kiezen die in niets ook maar enige interesse in democratie lijkt te hebben (zoals overleg, inhoudelijke argumenten, of eh, een democratisch bestuurde partij ipv een eenmanschap met volgelingen die eruit getjopt worden als ze teveel afwijken van de leider.)

Dat klinkt gewoon niet heel erg zinnig of zorgvuldig?

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:23

xLes schreef:
Wat mij serieus pissed off maakt is dat er hier nog altijd veel daklozen zijn die het maar moeten redden op hun eentje maar degenen die hier komen krijgen het zowat in hun schoot...
1 lijn trekken daarin zeg ik. En dan zijn echte vluchtelingen wat mij betreft welkom, en bed bad brood mogen ze zeker krijgen, maar daarbovenop nog eens een uitkering en sociale woning gaat mij te ver.

Maarja ik heb dan zelf ook op het punt gestaan dakloos te worden met mijn moeder enkele jaren terug. En het enige wat ze bij de maatschappijen zeiden: tsja pech, zijn weer enkele asielzoekers bijgekomen met een aanvraag en die krijgen voorrang. Letterlijk zo gezegd!!! Fijn he, vooral voor mijn ma, die na 20 jaar afdragen het lekker kon gaan uitzoeken.


...ik wil nog wel geloven dat het letterlijk is gezegd.
En ook dat dat een dreun in je gezicht is.
Maar daarna houdt het wel op.

In NL zijn regels mbt toewijzing en die houden in dat mensen niet buiten hun schuld op straat mogen belanden.

Aangezien er een paar jaar geleden erg veel Syriërs de oorlog wisten te ontvluchten was de regel dat iedere woningbouw corporatie een x aantal 'statushouders' moest huisvesten.

En het zij herhaald: dat dit problemen oplevert, is erg triest.
En het ligt in NL aan Wilders, niet aan de oorlog.
Wilders en andere rechtse rakkers hebben de woningcorporaties niet alleen veel geld afhandig gemaakt, maar ze ook gedwongen (expliciet, dus bovenop het inleveren zelf) huizen te verkopen - dat heeft veel meer impact dan alle vluchtelingen bij elkaar.

Boos worden op de situatie: uitstekend! Je hoort niet buiten je schuld dakloos te worden.
...maar de sprookjes van Wilders geloven en dus 'de buitenlanders' er op aankijken, gaat mij ivm de feiten te ver.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:50

De huurwoningen hier in Den haag zijn een regelrecht drama. Je mag van geluk spreken als je binnen 5 jaar mag gaan kijken.
Soms reageren er 1500 mensen op een woning

Janneke2

Berichten: 23085
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:57

Verschrikkelijk!

Maar het zou mij niet verbazen als er de laatste jaren nauwelijks is bijgebouwd...
...en er wel een paar duizend zijn verkocht.

(De verantwoordelijken werken op het Binnenhof.)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Stemmen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:08

Maar: waar moeten die huizen dan gebouwd worden?

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:09

Janneke2 schreef:
Verschrikkelijk!

Maar het zou mij niet verbazen als er de laatste jaren nauwelijks is bijgebouwd...
...en er wel een paar duizend zijn verkocht.

(De verantwoordelijken werken op het Binnenhof.)

Tijdje geleden kwam er een advertentie van de DDD award in den haag. Je kon hierbij een idee insturen en ik heb als idee de woningnood aangedragen. Mijn idee is om de woningnood aan te pakken door verzorgingshuizen die leegstaan in te richten. Dit idee is in de top 10 komen te staan.

Alles wat ook plat gaat in den haag en zeker in het land word omgebouwd tot vrije sector of koopwoning