Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:04

Hoe dan ook, mag duidelijk zijn dat er heel veel mensen het afgelopen jaren Duitsland zijn binnengekomen.
Met een bijna zero controle.
Mensen met een trauma, mensen met anti Westers gedachtengoed....

Zeer triest dit, wederom slachtoffers en zoveel verdriet bij de nabestaande(n).

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:08

ravellie schreef:
Hoe dan ook, mag duidelijk zijn dat er heel veel mensen het afgelopen jaren Duitsland zijn binnengekomen.

Wat is de westerse gedachtengoed? Als ik ontbijt in Amsterdam, lunch in Tilburg en avond eet in Staphorst zie ik denk ik best al verschillende gedachtegoeden....

Kimbers

Re: Truck rijdt in op bezoekers Kerstmarkt in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:09

Wat is nu de huidige stand van zaken? Wat is er allemaal bevestigd?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:12

Volgens Die Welt is de Politie inmiddels tot de conclusie gekomen dat de verdachte wel eens NIET de dader zou kunnen zijn:

In der Berliner Polizei geht man davon aus, dass es sich bei dem festgenommenen Pakistani nicht um den Todesfahrer handelt. Das erfuhr die „Welt“ aus ranghohen Sicherheitskreisen.

Die Angaben des mutmaßlichen Täters seien überprüft und als stimmend erachtet worden. „Wir haben den falschen Mann“, heißt es in der Berliner Polizei. „Und damit eine neue Lage. Denn der wahre Täter ist noch bewaffnet auf freiem Fuß und kann neuen Schaden anrichten.“ Die Bereitschaftspolizei der Hauptstadt und die Spezialkräfte seien informiert.

Ik heb even geen tijd om e.e.a. te vertalen, maar de NL media zullen het zo ook wel oppikken.....

EDIT: ze denken dat de Pakistaan NIET de dader is omdat de cabine van de vrachtauto vol met bloed zat. De Pakistaan was echter 'schoon' en het is onwaarschijnlijk dat hij van kleding gewisseld is.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-12-16 14:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Kalab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:16

Cowboy55 schreef:
Volgens Die Welt is de Politie inmiddels tot de conclusie gekomen dat de verdachte wel eens NIET de dader zou kunnen zijn:

In der Berliner Polizei geht man davon aus, dass es sich bei dem festgenommenen Pakistani nicht um den Todesfahrer handelt. Das erfuhr die „Welt“ aus ranghohen Sicherheitskreisen.

Die Angaben des mutmaßlichen Täters seien überprüft und als stimmend erachtet worden. „Wir haben den falschen Mann“, heißt es in der Berliner Polizei. „Und damit eine neue Lage. Denn der wahre Täter ist noch bewaffnet auf freiem Fuß und kann neuen Schaden anrichten.“ Die Bereitschaftspolizei der Hauptstadt und die Spezialkräfte seien informiert.

Ik heb even geen tijd om e.e.a. te vertalen, maar de NL media zullen het zo ook wel oppikken.....

Oh nee, ik hoop dat ze de ware dader dan snel weten te vinden, mocht dit zo zijn..

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:17

Hoeveel doden zijn er? Een paar uur geleden waren het er 12, zijn het er nu al meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:18

Kijk en dit is veel enger dan de herkomst van de dader. Nu komen er geen antwoorden en kan hij meer beramen met meer gevolgen. Bah voor de nabestaanden moet dit onverteerbaar zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:19

Phoebert schreef:
Hoeveel doden zijn er? Een paar uur geleden waren het er 12, zijn het er nu al meer?

Is het erger als het er al meer zijn. 1 dode had al niet moeten mogen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:23

Cowboy55 schreef:

EDIT: ze denken dat de Pakistaan NIET de dader is omdat de cabine van de vrachtauto vol met bloed zat. De Pakistaan was echter 'schoon' en het is onwaarschijnlijk dat hij van kleding gewisseld is.

Ergens anders staat juist weer dat er in de cabine bebloede kleding lag en dat dat zou kloppen met de aangehouden man want die had geen bloed op zijn kleding.

Citaat:
In de cabine is met bloed besmeurde kleding gevonden. De aangehouden verdachte had geen bebloede kleding, melden bronnen. Mogelijk heeft hij zich in de vrachtwagen nog omgekleed.

Nu.nl

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:27

Keuzes keuzes, geloven we nu.nl of de Duitse politie? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:27

De Duitse politie heeft ondertussen bevestigd aan een Duitse krant dat de man die ze aangehouden hebben niet de dader is, en dat die nog vrij rondloopt (bron is liveblog van Volkskrant)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:30

http://www.nu.nl/buitenland/4368391/dad ... -rond.html

@Bruintje: opvallende laatste zin. Sluit niet aan bij de rest van het verhaal.....ik lees nog even Die Welt.....zelfde formulering, maar 180 graden andere conclusie....

De Duitse zin: Ob dies darauf hindeuten könnte, dass der Mann noch im Lkw die Kleidung gewechselt haben könnte, blieb ebenfalls zunächst unklar.

Vertaling voor de niet Germanen :D : of het zou kunnen betekenen dat de man in de vrachtwagen van kleding was gewisseld bleef in eerste instantie onduidelijk.

Klaarblijkelijk is het nu wel duidelijk? In de zin dat ie NIET van kleding gewisseld is of kan zijn?
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 20-12-16 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:30

Mixje90 schreef:

Nog niks, het is allemaal nog media.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:32

Naar aanleiding van een discussie die ik deze middag aan tafel had. Wat is jullie opinie van het beveiligen van zo'n straatevenementen met betonblokken/paaltjes? Ik zou denken dat dat iets is dat we in de toekomst toe beter doen, ook omdat het ons kan beschermen gewoon voor ongevallen (daarom niet altijd terreur). Maar deze middag aan de eettafel werd duidelijk dat sommige dit ook belachlijk vinden en dat het 'toegeven aan angst is'. Zijn er nog mensen die zo over denken?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:33

Cowboy55 schreef:
http://www.nu.nl/buitenland/4368391/dad ... -rond.html

@Bruintje: opvallende laatste zin. Sluit niet aan bij de rest van het verhaal.....ik lees nog even Die Welt.....zelfde formulering, maar 180 graden andere conclusie....

Apart, heel het artikel is nu aangepast.
De rest stond er net nog niet boven.

die laatste in klopt er nu helemaal niet meer bij nee.

Edit:
IK had gewoon helemaal ander artikel
http://www.nu.nl/terreur-in-europa/4368 ... staan.html

Maar dan is het nog vreemder dat die zin over de kleding van het bloed wel in het artikel van Cowboy55 blijft staan.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 20-12-16 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:35

Waar gaat het toch heen met onze wereld.....

Bah bah bah.
Uitroeien, dergelijk gestoord volk om onschuldige burgers waar dan ook ter wereld mee te trekken in hun extreme gedachten en wereldbeeld.

Vanmiddag zou er een persconferentie van de Duitse Politie worden uitgezonden dacht ik?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:36

bruintje123 schreef:
Mixje90 schreef:

Ik vrees dat dat nu het nadeel van de moderne media is, enerzijds zijn we erg snel op de hoogte van dit soort tragische zaken, wat zeker als je in de buurt woont van levensbelang kan zijn. Anderzijds worden er enorm veel tegenstrijdige berichten naar buiten gebracht waardoor niemand meer weet hoe het zit. En de daders achter de aanslag kunnen meelezen en weten nu ook, even duiken, over drie weken kunnen we weer vrij onze gang gaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:38

bruintje123 schreef:
Apart, heel het artikel is nu aangepast.
De rest stond er net nog niet boven.

die laatste in klopt er nu helemaal niet meer bij nee.

Edit:
IK had gewoon helemaal ander artikel
http://www.nu.nl/terreur-in-europa/4368 ... staan.html

Maar dan is het nog vreemder dat die zin over de kleding van het bloed wel in het artikel van Cowboy55 blijft staan.

Dat is wat we thuis 'vage sh*t' noemen :D Maar gewoon even 'abwarten und Thee trinken'....er komt vroeg-of-laat wel weer een eenduidig verhaal......

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:43

ravellie schreef:

1) ....er zijn heel veel dingen gebeurd, inclusief een vreselijke oorlog in het Midden Oosten en een enorm veel mensen op de vlucht.
Menselijk drama.
Maar slechts relevant voor dit topic als bevestigd is dat de dader vluchteling zou zijn.
2)..."bijna zero controle" is natuurlijk al compleet off topic.
En op het pure moment van binnenkomen waar - maar verder niet.

..en het klinkt mij als gefluisterde angst in de oren- "Hoei, je weet het maar nooit...!" :(:)
Nee, in de wereld van 2016 weet je het idd niet allemaal.
Dat is lastig.
Des te belangrijker om ""ter zake"" te blijven.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-12-16 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:43

Willl65 schreef:
Plants Tho duidelijk is nu wel dat jij niet veel op hebt met mensen die niet meer geloven in de sprookjes van "links".

Update
Ik zie dat haar reactie waar ik op reageer alweer weg is...zie dan bovenstaande maar als niet getyped

Maar dat klopt inderdaad :-). Jammer dat ze in plaats daarvan als schaapjes achter de grootste blonde roeptoeter lopen die vooral niet met oplossingen komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:44

The_Cat schreef:
Naar aanleiding van een discussie die ik deze middag aan tafel had. Wat is jullie opinie van het beveiligen van zo'n straatevenementen met betonblokken/paaltjes? Ik zou denken dat dat iets is dat we in de toekomst toe beter doen, ook omdat het ons kan beschermen gewoon voor ongevallen (daarom niet altijd terreur). Maar deze middag aan de eettafel werd duidelijk dat sommige dit ook belachlijk vinden en dat het 'toegeven aan angst is'. Zijn er nog mensen die zo over denken?

Toegeven aan angst dmv beveiliging is geen schande, beter mee verlegen dan om verlegen.
Alleen vergeet niet dat er van de week ook een twaalfjarige een spijkerbom had willen laten gaan op een kerstmarkt. Gelukkig mislukt maar wat ik hiermee bedoel is dat je je niet overal tegen kunt beveiligen.
In Breda is jouw idee trouwens wel gebeurd. Puur voor deze mogelijkheid. Waarschijnlijk speelt het glazen huis een rol in deze extra beveiliging ( waarmee voor mij dan direct weer de vraag rijst waarom niet overal ).
Toegeven aan angst mag echter niet je leven beïnvloeden want dan heeft de angst gewonnen

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:47

bruintje123 schreef:
Mixje90 schreef:

De duitse politie valt niet onder het media-apparaat he :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:51

Je kan niks 100% beveiligen.

Natuurlijk kun je fysieke maatregelen treffen zoals betonblokken rondom een evenement.
Maar hoe hou je mensen met een bomgordel of een mitrailleur tegen?
Dat is helaas onmogelijk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:51

Cerastes schreef:
Ja dat denk ik ook. .zeker als zo een uitspraak van kbk komt...

Ze heeft zelf namelijk ook psychische stoornissen..

Nou nou,mag het wat minder.
Hoe jij het zegt komt erg hard over.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 20-12-16 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 14:52

The_Cat schreef:

heel dubbel en het is allemaal nieuw en pril(beveiligen op zo'n manier),dat het vaak ook consequenties kan hebben op andere manieren.

deze zomer een groot festival hier in de buurt.
alle toegangswegen afgezet met zware betonblokken(door de terreurdreiging)
mijn man zit bij de brandweer.
ze moesten ergens zijn voor iets kleins.
hebben meer dan een half uur moeten rondrijden alvoor ze binnenraakten.
overal betonblokken,niemand die ze kon verzetten of wist wie of waar ze makkelijkst binnen konden raken.
(tuurlijk was er ook brandweer op het terrein voor de veiligheid,maar minimaal).

als dan iets gebeurd binnen de zone,heb je een heeeel groot probleem,want hulpdiensten komen er amper,en met veel vertraging in.

dus of dat dan altijd de beste oplossing is?(want afzetten met betonblokken e.d. vraag ook altijd werk en tijd om alles vrij te maken indien nodig)