Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ravellie schreef:Hoe dan ook, mag duidelijk zijn dat er heel veel mensen het afgelopen jaren Duitsland zijn binnengekomen.
Met een bijna zero controle.
Mensen met een trauma, mensen met anti Westers gedachtengoed....
Zeer triest dit, wederom slachtoffers en zoveel verdriet bij de nabestaande(n).
Cowboy55 schreef:Volgens Die Welt is de Politie inmiddels tot de conclusie gekomen dat de verdachte wel eens NIET de dader zou kunnen zijn:
In der Berliner Polizei geht man davon aus, dass es sich bei dem festgenommenen Pakistani nicht um den Todesfahrer handelt. Das erfuhr die „Welt“ aus ranghohen Sicherheitskreisen.
Die Angaben des mutmaßlichen Täters seien überprüft und als stimmend erachtet worden. „Wir haben den falschen Mann“, heißt es in der Berliner Polizei. „Und damit eine neue Lage. Denn der wahre Täter ist noch bewaffnet auf freiem Fuß und kann neuen Schaden anrichten.“ Die Bereitschaftspolizei der Hauptstadt und die Spezialkräfte seien informiert.
Ik heb even geen tijd om e.e.a. te vertalen, maar de NL media zullen het zo ook wel oppikken.....
Cowboy55 schreef:Volgens Die Welt is de Politie inmiddels tot de conclusie gekomen dat de verdachte wel eens NIET de dader zou kunnen zijn:
In der Berliner Polizei geht man davon aus, dass es sich bei dem festgenommenen Pakistani nicht um den Todesfahrer handelt. Das erfuhr die „Welt“ aus ranghohen Sicherheitskreisen.
Die Angaben des mutmaßlichen Täters seien überprüft und als stimmend erachtet worden. „Wir haben den falschen Mann“, heißt es in der Berliner Polizei. „Und damit eine neue Lage. Denn der wahre Täter ist noch bewaffnet auf freiem Fuß und kann neuen Schaden anrichten.“ Die Bereitschaftspolizei der Hauptstadt und die Spezialkräfte seien informiert.
Ik heb even geen tijd om e.e.a. te vertalen, maar de NL media zullen het zo ook wel oppikken.....
EDIT: ze denken dat de Pakistaan NIET de dader is omdat de cabine van de vrachtauto vol met bloed zat. De Pakistaan was echter 'schoon' en het is onwaarschijnlijk dat hij van kleding gewisseld is.
Citaat:In de cabine is met bloed besmeurde kleding gevonden. De aangehouden verdachte had geen bebloede kleding, melden bronnen. Mogelijk heeft hij zich in de vrachtwagen nog omgekleed.
Cowboy55 schreef:http://www.nu.nl/buitenland/4368391/dad ... -rond.html
@Bruintje: opvallende laatste zin. Sluit niet aan bij de rest van het verhaal.....ik lees nog even Die Welt.....zelfde formulering, maar 180 graden andere conclusie....
bruintje123 schreef:Mixje90 schreef:Keuzes keuzes, geloven we nu.nl of de Duitse politie?
Nog niks, het is allemaal nog media.
bruintje123 schreef:Apart, heel het artikel is nu aangepast.
De rest stond er net nog niet boven.
die laatste in klopt er nu helemaal niet meer bij nee.
Edit:
IK had gewoon helemaal ander artikel
http://www.nu.nl/terreur-in-europa/4368 ... staan.html
Maar dan is het nog vreemder dat die zin over de kleding van het bloed wel in het artikel van Cowboy55 blijft staan.
ravellie schreef:Hoe dan ook, mag duidelijk zijn dat er heel veel mensen het afgelopen jaren Duitsland zijn binnengekomen.
Met een bijna zero controle.
Mensen met een trauma, mensen met anti Westers gedachtengoed....
Zeer triest dit, wederom slachtoffers en zoveel verdriet bij de nabestaande(n).
Willl65 schreef:Plants Tho duidelijk is nu wel dat jij niet veel op hebt met mensen die niet meer geloven in de sprookjes van "links".
Update
Ik zie dat haar reactie waar ik op reageer alweer weg is...zie dan bovenstaande maar als niet getyped
The_Cat schreef:Naar aanleiding van een discussie die ik deze middag aan tafel had. Wat is jullie opinie van het beveiligen van zo'n straatevenementen met betonblokken/paaltjes? Ik zou denken dat dat iets is dat we in de toekomst toe beter doen, ook omdat het ons kan beschermen gewoon voor ongevallen (daarom niet altijd terreur). Maar deze middag aan de eettafel werd duidelijk dat sommige dit ook belachlijk vinden en dat het 'toegeven aan angst is'. Zijn er nog mensen die zo over denken?
The_Cat schreef:Naar aanleiding van een discussie die ik deze middag aan tafel had. Wat is jullie opinie van het beveiligen van zo'n straatevenementen met betonblokken/paaltjes? Ik zou denken dat dat iets is dat we in de toekomst toe beter doen, ook omdat het ons kan beschermen gewoon voor ongevallen (daarom niet altijd terreur). Maar deze middag aan de eettafel werd duidelijk dat sommige dit ook belachlijk vinden en dat het 'toegeven aan angst is'. Zijn er nog mensen die zo over denken?