Trump of Clinton

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilary Clinton vs. Donald Trump

Clinton
1250 (90%)
Trump
130 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1380

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 14:24

Tytonidae, ik weet niet je mijn andere post hebt gezien maar daarin zeg ik dat ik mij vergist heb. Ik ben het met je eens dat het niet goed is dat ze dat geld aangenomen heeft.

In dat filmpje kun je echt het verband niet leggen tussen haar gelach en de dood van Amerikaanse soldaten. Dat verband is er op dat filmpje echt niet en dat heeft niks met kritisch kijken te maken.

EDIT: Ik zeg niet dat mensen die denken dat ze zo met vrouwen om mogen gaan op Trump stemmen, ik zeg dat hij tot de groep behoort die denkt dat ze op die manier met vrouwen mogen omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:19

Amandavd schreef:
Die man roept zelfs tot geweld op bij zijn ralley's, hoe kun je dat nu een betere kandidaat dan Clinton vinden?

Leuk detail: de democratische partij heeft mensen betaald om naar Trump rallies te gaan en daar geweld uit te lokken. Dat zou dus betekenen dat zij niet alleen oproepen tot geweld, maar zelfs mensen ervoor betalen en daarmee nog een stapje erger zijn.

Bovendien heeft Clinton, en haar partij, ook meerdere malen indirect opgeroepen tot geweld tijdens speeches nadat agenten enkele zwarte amerikanen dood hadden geschoten. De moeder van Michael Brown (de man die net een overval op een winkel had gepleegd in Ferguson en probeerde een agent te vermoorden toen hij werd aangehouden) is uitgenodigd om te spreken bij een democratic convention.
Hillary heeft, net zo als haar partij en Obama, het geweld tegen politie proberen te verergeren door ze een slachtofferrol aan te bieden in plaats van naar de oorzaak van de schietpartijen te kijken (nog een leuk detail: agenten schieten relatief meer blanken dood dan zwarten, het zouden dus juist de blanken amerikanen moeten zijn die de slachtofferrol aannemen).

Het is voor mij duidelijk dat ze beide niet geschikt zijn om president te worden, maar ik vind Hillary net wat erger.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:22

enzino schreef:
Amandavd schreef:
Die man roept zelfs tot geweld op bij zijn ralley's, hoe kun je dat nu een betere kandidaat dan Clinton vinden?

Leuk detail: de democratische partij heeft mensen betaald om naar Trump rallies te gaan en daar geweld uit te lokken. Dat zou dus betekenen dat zij niet alleen oproepen tot geweld, maar zelfs mensen ervoor betalen en daarmee nog een stapje erger zijn.

<KNIP>

Je hebt vast een link over dit bericht?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:26

enzino schreef:
Amandavd schreef:

Bovendien heeft Clinton, en haar partij, ook meerdere malen indirect opgeroepen tot geweld tijdens speeches nadat agenten enkele zwarte amerikanen dood hadden geschoten. De moeder van Michael Brown (de man die net een overval op een winkel had gepleegd in Ferguson en probeerde een agent te vermoorden toen hij werd aangehouden) is uitgenodigd om te spreken bij een democratic convention.
Hillary heeft, net zo als haar partij en Obama, het geweld tegen politie proberen te verergeren door ze een slachtofferrol aan te bieden in plaats van naar de oorzaak van de schietpartijen te kijken (nog een leuk detail: agenten schieten relatief meer blanken dood dan zwarten, het zouden dus juist de blanken amerikanen moeten zijn die de slachtofferrol aannemen).

Het is voor mij duidelijk dat ze beide niet geschikt zijn om president te worden, maar ik vind Hillary net wat erger.

Ik snap wel dat jij Trump aanhangt... my god... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:28

Emmaa_ schreef:
DarkoFoitzik schreef:
ik vind dat aanrandingen verhaal weer zo amerikaans. als het waar is is het natuurlijk vreselijk en moeten er consequenties volgens. helaas is het zo dat als mensen geld ruiken opens alles kan. ik zeg niet dat jullie geen gelijk hebben. neem alleen alles met een korrel zout. ik denk dat voor bijna elke beroemdheid wel dergelijke verhalen bestaan puur omdat mensen geld willen zien.

Een zaak over een verkrachting benamen met 'als het waar is' is imo echt een van de ergste dingen kan doen. Het zal ongetwijfeld moeilijk genoeg zijn voor dit meisje om hiermee naar voren te stappen, dat de hele wereld dat dan ook nog eens in twijfel trekt om een man die bekend staat als een vrouwenhater te beschermen vind ik echt heel erg

En beschuldigd worden van verkrachting terwijl je het niet hebt gedaan is helemaal niet erg, want wat is er mis met in een sociaal isolement komen te zitten, hoogst waarschijnlijk je baan verliezen in een land zonder sociaal vangnet, en geregistreerd worden als "sex offender" zodat je de rest van je leven daarmee achtervolgt wordt?

Natuurlijk is verkrachting erg, maar iemand al schuldig verklaren omdat hij "bekend" staat als een vrouwenhater heeft niets meer met rechtvaardigheid te maken. Ik denk dat het de emoties waren die bij je naar boven kwamen want we kunnen het er hopelijk allemaal over eens zijn dat iedereen onschuldig is tot het tegendeel is bewezen. Dus tot die tijd gelieve altijd het "als het waar is" toevoegen (impliciet of expliciet).

Fenrir

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:29

Meer blanken doodgeschoten door de politie dan zwarten? Volgens mij klopt dat niet hoor... ja misschien wel als je even vergeet dat er gewoon meer blanken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:31

sorry, was te snel met reageren
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-11-16 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:32

Amandavd schreef:

Geen inhoudelijke reactie?
Dat is jammer :(:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:34

enzino schreef:
Amandavd schreef:

Nee. Aan de onzin die jij in je bericht verkondigt ga ik geen energie insteken. Racisme spat er vanaf.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:35

Fenrir schreef:
Meer blanken doodgeschoten door de politie dan zwarten? Volgens mij klopt dat niet hoor... ja misschien wel als je even vergeet dat er gewoon meer blanken zijn.

Precies: White people make up roughly 62 percent of the U.S. population but only about 49 percent of those who are killed by police officers. African Americans, however, account for 24 percent of those fatally shot and killed by the police despite being just 13 percent of the U.S. population.

https://www.washingtonpost.com/news/pos ... es-but-no/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:40

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:43

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:52

Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 04-11-16 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:52

Cowboy55 schreef:
Fenrir schreef:

Precies: White people make up roughly 62 percent of the U.S. population but only about 49 percent of those who are killed by police officers. African Americans, however, account for 24 percent of those fatally shot and killed by the police despite being just 13 percent of the U.S. population.

Dat klopt helemaal, maar denk eens goed na wat je precies wilt bekijken.

Agenten komen weinig in aanraking met nette burgers die wet niet overtreden. Agenten zitten vooral achter boeven aan. En mocht het nou net dat african americans verantwoordelijk zijn voor 62% van de overvallen, 57% van de moorden en 45% van de "assaults" (in de 75 grootste counties in het land).

Als je dan kijkt naar het aantal schietpartijen met agenten met dodelijke afloop in verhouding met de criminaliteit (ipv de totale bevolking) dan zijn african americans opeens ondergewaardeerd.

"Such a concentration of criminal violence in minority communities means that officers will be disproportionately confronting armed and often resisting suspects in those communities, raising officers’ own risk of using lethal force,"

Bron: http://www.wsj.com/articles/the-myths-o ... 1455235686

En slechts 13% van de bevolking is african american, ze zijn wel verantwoordelijk voor 40% van de moorden op agenten (FBI data). Om het anders weer te geven; a police officer is 18.5 times more likely to be killed by a black than a cop killing an unarmed black person.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:56

[/quote]
Dat is jammer :(:)[/quote]

Nee. Aan de onzin die jij in je bericht verkondigt ga ik geen energie insteken. Racisme spat er vanaf.[/quote]

die mag je even uitleggen. er wordt niks racistisch genoemd....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:57

Amandavd schreef:
Heb je dat artikel zelf gelezen? Je maakt jezelf wel heel ongeloofwaardig zo.

Uhm:

Amandavd schreef:
Nee. Aan de onzin die jij in je bericht verkondigt ga ik geen energie insteken. Racisme spat er vanaf.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:00

enzino schreef:
Cowboy55 schreef:

Dat klopt helemaal, maar denk eens goed na wat je precies wilt bekijken.

Agenten komen weinig in aanraking met nette burgers die wet niet overtreden. Agenten zitten vooral achter boeven aan. En mocht het nou net dat african americans verantwoordelijk zijn voor 62% van de overvallen, 57% van de moorden en 45% van de "assaults" (in de 75 grootste counties in het land).

Als je dan kijkt naar het aantal schietpartijen met agenten met dodelijke afloop in verhouding met de criminaliteit (ipv de totale bevolking) dan zijn african americans opeens ondergewaardeerd.

"Such a concentration of criminal violence in minority communities means that officers will be disproportionately confronting armed and often resisting suspects in those communities, raising officers’ own risk of using lethal force,"

Bron: http://www.wsj.com/articles/the-myths-o ... 1455235686

En slechts 13% van de bevolking is african american, ze zijn wel verantwoordelijk voor 40% van de moorden op agenten (FBI data). Om het anders weer te geven; a police officer is 18.5 times more likely to be killed by a black than a cop killing an unarmed black person.

Ja leuk, maar niet gedurende de wedstrijd de spelregels wijzigen om je gelijk te halen a.u.b.
Jouw stelling was dat agenten in de VS relatief meer blanken doodschieten dan zwarten.
Die stelling is dus pertinent onjuist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:07

Cowboy55 schreef:
...

Het "betalen" is inderdaad niet bewezen, maar het wordt wel duidelijk dat ze er mensen heen stuurde om gewelddadige reacties uit te lokken: "Foval’s stated goal was to bait Trump supporters into violent acts simply by wearing certain t-shirts or saying anti-Trump remarks".

Het punt dat ik dus maakte is dat je niet kan zeggen dat Trump tot geweld oproept en daarmee slecht is, en vervolgens niet hetzelfde oordeel geeft als Hillary en haar partij geweld uitlokken door naar Trump rallies te gaan.

Bovendien maakte ik nog een ander punt maar daar gaat niemand op in :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:15

Cowboy55 schreef:
Ja leuk, maar niet gedurende de wedstrijd de spelregels wijzigen om je gelijk te halen a.u.b.
Jouw stelling was dat agenten in de VS relatief meer blanken doodschieten dan zwarten.
Die stelling is dus pertinent onjuist.

Welke wedstrijd, welke spelregels?

Jij nam aan dat "relatief" betekend in relatie tot de totale bevolking terwijl ik het zie als in relatie tot hoe vaak ze met een bepaalde groep mensen te maken hebben.

Het idee achter "agenten schieten zwarten dood" is dat agenten een onterechte racistische insteek hebben waarbij ze zonder reden achter de zwarte bevolking aanzitten en indien mogelijk hun pistool trekken zonder reden. Werkelijkheid is dat de zwarte bevolking veel vaker in aanraking met de politie komt en als je alle factoren meeneemt dan is het aantal dodelijke schietpartijen waarbij een african american het leven verliest niet buitenproportioneel is.

Prrrr

Re: Trump of Clinton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:22

Geweld zou niet moeten ontstaan door het dragen van een t-shirt. Dat dat wel gebeurt zegt iets over de manier waarop er door de omstanders en de veiligheidsbeambten wordt gereageerd.

Het rassenonderscheid in Amerika is een nog steeds zeer levendig probleem, als dat is wat je met je statistieken aan wil geven. Denk je dat Trump een positieve bijdrage gaat leveren aan het oplossen ervan? Gezien zijn uitlatingen zit dat er echt niet in (muur met de Mexicanan, gooi illegalen het land uit, mensen op basis van een niet geregistreerde geloofsovertuiging toch maar gewoon weigeren bij de grens - ik noem maar een paar onmogelijke kreten).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:35

enzino schreef:
Amandavd schreef:
Heb je dat artikel zelf gelezen? Je maakt jezelf wel heel ongeloofwaardig zo.

Uhm:

Amandavd schreef:

Oh ja was ik vergeten. Maar ik vind het prachtig hoe jij jezelf steeds ongeloofwaardiger laat overkomen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:36

enzino schreef:
Het "betalen" is inderdaad niet bewezen, maar het wordt wel duidelijk dat ze er mensen heen stuurde om gewelddadige reacties uit te lokken: "Foval’s stated goal was to bait Trump supporters into violent acts simply by wearing certain t-shirts or saying anti-Trump remarks".

Het punt dat ik dus maakte is dat je niet kan zeggen dat Trump tot geweld oproept en daarmee slecht is, en vervolgens niet hetzelfde oordeel geeft als Hillary en haar partij geweld uitlokken door naar Trump rallies te gaan.

Uhm....Hillary als persoon in elk geval niet. In JOUW bron staat daar niks over. En 'de partij'? Trump’s campaign provided no evidence linking Obama to this controversy in any way.

As far as the claim about the $1,500, spokesman Steven Cheung pointed to campaign finance reports that showed the Clinton campaign paid Rodriguez $1,610 in Arizona on Feb. 29 -- less than two weeks before the Chicago rally, Cheung noted.

Cheung did not have any other examples. So "them" is really one person.

Clinton spokesman Zac Petkanas said Rodriguez worked as an organizer for the campaign in Arizona during part of the month of February leading up to that state’s Democratic Party, and her employment ended Feb. 26.

Rodriguez isn’t on tape saying she attempted to incite violence, and the video did not connect her to Foval as one of his trainees.

Foval wasn’t hired as a subcontractor until June, the DNC said, long after the Chicago protest.

enzino schreef:
Bovendien maakte ik nog een ander punt maar daar gaat niemand op in :P

Welk verhaal? Dat Hillary een ontmoeting had met de moeder van een ongewapende 18 jarige sigarettendief waar een politieagent 12 (TWAALF) kogels op afvuurde? Mag ik voorstellen dat je websites als de Daily Wire een beetje probeert te mijden? Die zijn nl. nogal fascistoide......

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:40

enzino schreef:
Jij nam aan dat "relatief" betekend in relatie tot de totale bevolking terwijl ik het zie als in relatie tot hoe vaak ze met een bepaalde groep mensen te maken hebben.

Het idee achter "agenten schieten zwarten dood" is dat agenten een onterechte racistische insteek hebben waarbij ze zonder reden achter de zwarte bevolking aanzitten en indien mogelijk hun pistool trekken zonder reden. Werkelijkheid is dat de zwarte bevolking veel vaker in aanraking met de politie komt en als je alle factoren meeneemt dan is het aantal dodelijke schietpartijen waarbij een african american het leven verliest niet buitenproportioneel is.

Relatief als in: als jij een witte overvaller bent en ik een zwarte overvaller en we plegen beiden, los van elkaar, een overval en we komen beiden de politie tegen dan is de kans vele malen groter dat ik het niet overleef dan dat jij het niet overleeft. En dat terwijl het enige verschil tussen jou en mij en ons misdrijf onze huidskleur is.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 04-11-16 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:40

enzino schreef:
Amandavd schreef:

Tja, net zo niet-inhoudelijk als die van jou... :=

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 16:45

Ben het eens dat Trump het niet moet winnen, maar Enzino heeft op een aantal punten gewoon wel gelijk, of het is in ieder geval niet zo zwart-wit als jullie hier stellen.

Daar wordt ik wel moe van. Inderdaad is er alleen maar in het nieuws wanneer er weer een donkere Amerikaan is doodgeschoten. Over de blanke hoor je niets. Uit de cijfers van EnzinoEnzino blijkt gewoon dat er helemaal niet echt een (groot) verschil zit tussen blank en zwart.

En dan kunnen jullie daar inhoudelijk dus niet meer tegenin gaan dus zeg je maar heel vaag dat Enzino de spelregels niet moet veranderen? Even serieus? Je kan ook gewoon iets toegeven hoor. Zo moeilijk is het niet om te zeggen dat je het inderdaad misschien verkeerd in heb gezien.

Nouja toedeloe maar weer, ik vind dit een nogal stomme manier van discussiëren.