Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vrouw+dochters in Frankr. neergestoken ivm 'schaars gekleed'

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 22:25

Moderatoropmerking:
Wij hebben een aantal offtopic opmerkingen verwijderd, wij willen jullie vragen om ontopic te blijven en elkaar in elkaars waarde te laten. De discussie kan op een fatsoenlijke en respectvolle manier voortgezet worden. Bij herhaling zal het topic definitief op slot gaan. Bij voorbaat dank.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 02:19

Weet je wat zo vervelend is aan dit topic...

Ik zie reacties waaruit blijkt dat, omdat het ene kwaad er is, mag het andere kwaad er ook zijn. Omdat je hier in NL reacties leest als 'daar moet een piemel in' is het ook niet erg dat sommige Moslims een nogal ander beeld hebben van vrouwen dan dat 'wij' doen?

Omdat Elena vroeger niet veilig over over straat kon, maakt het ook niet uit dat die veiligheid nu wellicht weer achteruit holt?

Omdat verkrachters voornamelijk in de familie/bekendenkring zitten, doet het er niet toe dat er verschillende [massa]aanrandingen plaats hebben gevonden de afgelopen tijd door vluchtelingen?

Tsja ik weet niet hoor... Maar als ik ga vluchten naar een land waar ik vervolgens veilig ben, denk ik wel even 6 keer na voordat ik mee ga doen aan een massa-aanranding. En nee in dit geval hebben we het (helaas voor jullie) niet over de jongere die in slecht milieu opgegroeid is en daarom mee deed aan een massa-aanranding.

Weet je wat het is, een Nederlandse crimineel kan je het land niet uitzetten. Die is immers al Nederlands, dus die 'behandelen' we hier in de bak en indien nodig in een inrichting. Een allochtone/vluchteling crimineel kunnen we wel het land uit zetten. Doe dat aub. Wees strenger. No nonsense. Wie zich gedraagt en aanpast aan onze normen en waarden blijft, de rest moet gewoon per direct een enkeltje terug krijgen.

Wanneer je dat selectieproces strenger handhaaft, is de kans ook kleiner dat er problemen ontstaan bij 2e en 3e generaties.

Ik heb echt 0 problemen met andere huidskleuren. Of iemand nou geel wit of zwart is interesseert mij geen hol. Als je je poedersuiker gedraagt, moet je daar gewoon flink voor boeten. De vraag is dan alleen waar je de grens legt voor 'poedersuiker gedragen'. Ik ben al geen voorstander van hoofddoeken (ook niet van verplichte rokken), een ander vind het wel normaal dat enkel vrouwen bepaalde regels opgelegd worden... Sja. Daar ga je als 17 miljoen mensen nooit uit komen met elkaar.

Maar dat politiek correcte gelul ben ik echt zo klaar mee. Het is niet zwart of wit (dood aan alle allochtonen vs laten we alle allochtonen knuffelen want we mogen ze niet kwetsen). Het beste zit ergens in het midden en dat houdt in dat problemen van beide kanten erkend moeten worden. Ja het opgroeiende milieu speelt mee en ja de van huis uit meegekregen niet-zo-passende cultuur en normen en waarden spelen ook mee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 09:30

Thesserd schreef:
Ik zie reacties waaruit blijkt dat, omdat het ene kwaad er is, mag het andere kwaad er ook zijn. Omdat je hier in NL reacties leest als 'daar moet een piemel in' is het ook niet erg dat sommige Moslims een nogal ander beeld hebben van vrouwen dan dat 'wij' doen?

Het is wel erg. Maar het is op individueel niveau erg: als het gebeurt is het erg maar het maakt niet een bepaalde groep mensen als geheel erg of erger is dan een andere groep.

Het is niet eerlijk om te doen alsof dit iets is dat ontzettend erg verschrikkelijk levensgroot is in de ene groep, en als basis gebruikt wordt om ook heel veel onschuldige mensen uit die groep weg te zetten als minder, terwijl we de zaken bij onszelf actief negeren.

Misbruik van vrouwen is erg, geweld tegen vrouwen is erg, laten we ons richten op het stoppen daarvan, ipv het gebruiken als aanleiding om bepaalde groepen in een hoek te duwen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:12

Geweld tegen niemand is goed.
Ik begrijp de hele discussie in dit geval niet.
Er zijn mensen neergestoken. Het kan me niet schelen wat het motief was. Je steekt gewoon geen mensen neer.
Van mij mag iederee in zijn hoofd zijn mening hebben.
Je mag iets prima verwerpelijk vinden, dat ieders recht, maar je steekt niet op mensen in.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:19

Shadow0 schreef:
Thesserd schreef:

Het is wel erg. Maar het is op individueel niveau erg: als het gebeurt is het erg maar het maakt niet een bepaalde groep mensen als geheel erg of erger is dan een andere groep.

Het is niet eerlijk om te doen alsof dit iets is dat ontzettend erg verschrikkelijk levensgroot is in de ene groep, en als basis gebruikt wordt om ook heel veel onschuldige mensen uit die groep weg te zetten als minder, terwijl we de zaken bij onszelf actief negeren.

Misbruik van vrouwen is erg, geweld tegen vrouwen is erg, laten we ons richten op het stoppen daarvan, ipv het gebruiken als aanleiding om bepaalde groepen in een hoek te duwen.

Dat klopt :) en ik ben de laatste die zou zeggen dat alle vluchtelingen maar weg moeten omdat een deel zich misdraagt, maar ik vind wel dat de algehele aanpak veel strenger moet en dat degenen die zich niet kunnen aanpassen/inburgeren beter hier niet kunnen wonen. We hebben al genoeg problemen met probleemvolk wat hier al zit lijkt me.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 10:51

Thessard,

dat zeg ik ook nergens, ik heb het tegen de mensen die doen alsof het ineens onveilig wordt in Nederland, alsof het vroeger voor de huidige instroom veilig was en alsof 'ons volk' heilig en zedig is,
alsof misdaad en misbruik alleen van mensen komt die de huidige oorlog ontvluchten.. Die stellig van mening zijn dat het vrijwel allemaal gelukszoekers zijn.. kortom de mensen die spreken over 'de vluchtelingen' 'de syriers', 'allemaal'.

degene die hele bevolkingsgroepen over een kam scheren..

Maar ook inderdaad, de mensen die komen met 'ik kan niet eens meer in een kort rokje over straat'. Dat kon vroegah, ook gewoon niet, althans niet voor de mensen die in angst leven.. vroegah werd ook menig meisje weer naar boven gestuurd om zich om te kleden omdat pa veel te bang was dat ze anders op straat gegrepen zou worden, een angst die ook toen niet ongegrond was.

het melden van 'ik kan nu' impliceert dat het vroeger wel zomaar kon en alsof het voor de vluchtelingenstroom veilig was en je niet verkracht werd.

Beiden is compleet fout, maar het is nu niet spontaan ineens veel onveiliger dan vroeger..

zoals ik eerder aangaf, wat mij betreft zetten ze alles dat zich misdraagt gelijk op het vliegtuig terug.
Maar ik zal nooit een hele groep vluchtelingen aankijken op het gedrag van enkelen, noch bij voorbaat daarom iedere vluchteling maar wantrouwen.. Ik zou ook niet willen dat ik op het gedrag van enkele nederlanders gelijk als beest behandeld werd (in woorden maakt menigeen daar schuldig aan).

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:40

Thesserd schreef:
Weet je wat zo vervelend is aan dit topic...

Waar zegt iemand dat het niet erg is? Ik herken dit totaal niet terug.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:51

Thesserd schreef:
Weet je wat het is, een Nederlandse crimineel kan je het land niet uitzetten. Die is immers al Nederlands, dus die 'behandelen' we hier in de bak en indien nodig in een inrichting. Een allochtone/vluchteling crimineel kunnen we wel het land uit zetten. Doe dat aub. Wees strenger. No nonsense. Wie zich gedraagt en aanpast aan onze normen en waarden blijft, de rest moet gewoon per direct een enkeltje terug krijgen.

Wanneer je dat selectieproces strenger handhaaft, is de kans ook kleiner dat er problemen ontstaan bij 2e en 3e generaties.

Dus onze prinsessen zouden het land uitgestuurd moeten worden als zij zich niet gedragen?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:49

elenaMM77 schreef:
Thessard,

dat zeg ik ook nergens, ik heb het tegen de mensen die doen alsof het ineens onveilig wordt in Nederland, alsof het vroeger voor de huidige instroom veilig was en alsof 'ons volk' heilig en zedig is,
alsof misdaad en misbruik alleen van mensen komt die de huidige oorlog ontvluchten.. Die stellig van mening zijn dat het vrijwel allemaal gelukszoekers zijn.. kortom de mensen die spreken over 'de vluchtelingen' 'de syriers', 'allemaal'.

degene die hele bevolkingsgroepen over een kam scheren..

Maar ook inderdaad, de mensen die komen met 'ik kan niet eens meer in een kort rokje over straat'. Dat kon vroegah, ook gewoon niet, althans niet voor de mensen die in angst leven.. vroegah werd ook menig meisje weer naar boven gestuurd om zich om te kleden omdat pa veel te bang was dat ze anders op straat gegrepen zou worden, een angst die ook toen niet ongegrond was.

het melden van 'ik kan nu' impliceert dat het vroeger wel zomaar kon en alsof het voor de vluchtelingenstroom veilig was en je niet verkracht werd.

Beiden is compleet fout, maar het is nu niet spontaan ineens veel onveiliger dan vroeger..

zoals ik eerder aangaf, wat mij betreft zetten ze alles dat zich misdraagt gelijk op het vliegtuig terug.
Maar ik zal nooit een hele groep vluchtelingen aankijken op het gedrag van enkelen, noch bij voorbaat daarom iedere vluchteling maar wantrouwen.. Ik zou ook niet willen dat ik op het gedrag van enkele nederlanders gelijk als beest behandeld werd (in woorden maakt menigeen daar schuldig aan).

Maar dat is allemaal niet voor niets vroeger hè :+ Ik zou voor geen goud terug willen naar vroeger. Vroeger toen vrouwen nog niet eens stemrecht hadden. Daarom ben ik persoonlijk terughoudend t.o.v. het omarmen van culturen waarbij het op de dag van de dag nog steeds normaal is om vrouwen als mindere te zien.

@Mixje90, ik bedoelde eigenlijk buitenlanders zonder verblijfsvergunning. Daarom zei ik ook, nu het nog kan... :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:52

We kunnen gewoon niet ontkennen dat er sinds een (paar)jaar best veel veranderd is in heel Europa en of je het nu leuk vind of niet, valt het een en ander toch steeds weer samen met Mensen die de islam adoreren en de vluchtelingen die massaal Europa binnen gekomen zijn. En ja, dat is heel jammer voor de ,,goede,, onder hen.
Maar wat nog veel meer jammer is, is het feit onze hele samenleving drastisch aan het veranderen is mede daardoor!
En nogmaals, dat kan niemand ontkennen.
Omarmen van culturen vind ik mooi klinken maar het werkt blijkbaar toch niet zoals men ooit gehoopt had.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 14:55

rapido schreef:
We kunnen gewoon niet ontkennen dat er sinds een (paar)jaar best veel veranderd is in heel Europa en of je het nu leuk vind of niet, valt het een en ander toch steeds weer samen met Mensen die de islam adoreren en de vluchtelingen die massaal Europa binnen gekomen zijn. En ja, dat is heel jammer voor de ,,goede,, onder hen.
Maar wat nog veel meer jammer is, is het feit onze hele samenleving drastisch aan het veranderen is mede daardoor!
En nogmaals, dat kan niemand ontkennen.
Omarmen van culturen vind ik mooi klinken maar het werkt blijkbaar toch niet zoals men ooit gehoopt had.

Vertel, waarom zou ik het niet kunnen ontkennen? Omdat jij zegt dat dat zo is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 15:23

Maar wat als deze meneer uit de OP stemmen hoorde die hem de opdracht gaven dit te doen?
Krijgen we er dan nog een groep potentieel gevaarlijke mensen bij?
In hoeverre kun je dan mensen (ongeacht afkomst) met zware psychische stoornissen die dergelijke psychoses doormaken erop vertrouwen dat ze wel normaal functioneren binnen de maatschappij?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 16:50

Anoniem schreef:
Maar wat als deze meneer uit de OP stemmen hoorde die hem de opdracht gaven dit te doen?
Krijgen we er dan nog een groep potentieel gevaarlijke mensen bij?
In hoeverre kun je dan mensen (ongeacht afkomst) met zware psychische stoornissen die dergelijke psychoses doormaken erop vertrouwen dat ze wel normaal functioneren binnen de maatschappij?

Hoezo, krijgen we erbij?
Mafkezen zijn van alle tijden. Die horen dan ook in behandeling en niet 'los' in de maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:50

Maar hoe weet je wanneer ze mafkees zijn en niet meer los in de maatschappij horen?
Ik ken er één, die loopt altijd terug te mompelen tegen zijn stemmen. Geen idee waar ze het over hebben. Hij laat zich er niet mee confronteren. Verder de liefste jongen ter wereld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:52

Anoniem schreef:
Maar hoe weet je wanneer ze mafkees zijn en niet meer los in de maatschappij horen?
Ik ken er één, die loopt altijd terug te mompelen tegen zijn stemmen. Geen idee waar ze het over hebben. Hij laat zich er niet mee confronteren. Verder de liefste jongen ter wereld.

Dat weet je niet totdat er iets gebeurd.
Dat is toch niets nieuws onder de zon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:31

Nee maar wel actueel in dit topic.
In hoeverre zou zijn vrouw iets hebben kunnen betekenen. Ze wist dat hij ziek was, heel ziek.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:34

En precies daarom snap ik die hele buitenlanderdiscussie niet.

Ongeacht of die kerel blauw, groen, geel of paars is...hij heeft mensen neergestoken. Fout dus.
De reden vind ik niet zo boeiend, zolang hij maar vakkundig opgeborgen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 22:56

Ja, 80 zijstraten verder was die discussie. Ik dacht laat ik hier eens over beginnen :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 08:59

De reden is dus wel boeiend, want zo kun je voorkomen dat andere mensen (in soortgelijke omstandigheden) het ook gaan doen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:03

Sammie schreef:
De reden is dus wel boeiend, want zo kun je voorkomen dat andere mensen (in soortgelijke omstandigheden) het ook gaan doen.

En hoe wil je precies voorkomen dat iemand in een psychose iets doms doet?
Ze bij voorbaad allemaal opsluiten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:19

Ik ben geen arts of psychiater :+ (Als dit een psychose was..) Maar je zou kunnen kijken is er beter begeleiding nodig, niet te snel weer 'los' laten en misschien is eerdere opname ook geen slecht idee, als samenleving meer controle en sneller aan de bel trekken.. En zo zijn er vast nog wel tig redenen te verzinnen. De ene psychose is de andere niet, er zijn mensen die een psychose hebben en alleen hun direct familie tot waanzin drijven en een ander pakt een mes en begint te steken.

Reken maar dat dit voor diverse instanties altijd wél boeiend is en dat er altijd wel 'iets' meegedaan wordt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 09:32

Voor de zorgverlening is het nuttig om details te weten om van te leren.
Maar hoe draagt wilde speculatie op internet daar toe bij? Dat is meer een verzameling van vooroordelen en angstbeelden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 11:19

En wie gaat bepalen of iemand ziek is?
Of krijgt iedereen, inclusief wij zelf, allemaal een uitgebreide psychiatrische scan?

En wie van ons kan bepalen of iemand weer genezen is?
Het merendeel van de genezen verklaarde mensen, doet ook helemaal geen vlieg meer kwaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 13:46

Daarvoor heb je de DSM-5 en de aardige mensen van het GGZ :D

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 15:53

Alhoewel je daar ook niet echt iets aan hebt, er is geen geld, wachtlijsten zijn terrorlang..
Docu "Linda is gesprongen" laat zien hoe ook bv omwonenden van psychische patiënt te lijden hebben onder gebrekkige zorg.