Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thesserd schreef:Ik zie reacties waaruit blijkt dat, omdat het ene kwaad er is, mag het andere kwaad er ook zijn. Omdat je hier in NL reacties leest als 'daar moet een piemel in' is het ook niet erg dat sommige Moslims een nogal ander beeld hebben van vrouwen dan dat 'wij' doen?
Shadow0 schreef:Thesserd schreef:Ik zie reacties waaruit blijkt dat, omdat het ene kwaad er is, mag het andere kwaad er ook zijn. Omdat je hier in NL reacties leest als 'daar moet een piemel in' is het ook niet erg dat sommige Moslims een nogal ander beeld hebben van vrouwen dan dat 'wij' doen?
Het is wel erg. Maar het is op individueel niveau erg: als het gebeurt is het erg maar het maakt niet een bepaalde groep mensen als geheel erg of erger is dan een andere groep.
Het is niet eerlijk om te doen alsof dit iets is dat ontzettend erg verschrikkelijk levensgroot is in de ene groep, en als basis gebruikt wordt om ook heel veel onschuldige mensen uit die groep weg te zetten als minder, terwijl we de zaken bij onszelf actief negeren.
Misbruik van vrouwen is erg, geweld tegen vrouwen is erg, laten we ons richten op het stoppen daarvan, ipv het gebruiken als aanleiding om bepaalde groepen in een hoek te duwen.
Thesserd schreef:Weet je wat zo vervelend is aan dit topic...
Ik zie reacties waaruit blijkt dat, omdat het ene kwaad er is, mag het andere kwaad er ook zijn. Omdat je hier in NL reacties leest als 'daar moet een piemel in' is het ook niet erg dat sommige Moslims een nogal ander beeld hebben van vrouwen dan dat 'wij' doen?
Thesserd schreef:Weet je wat het is, een Nederlandse crimineel kan je het land niet uitzetten. Die is immers al Nederlands, dus die 'behandelen' we hier in de bak en indien nodig in een inrichting. Een allochtone/vluchteling crimineel kunnen we wel het land uit zetten. Doe dat aub. Wees strenger. No nonsense. Wie zich gedraagt en aanpast aan onze normen en waarden blijft, de rest moet gewoon per direct een enkeltje terug krijgen.
Wanneer je dat selectieproces strenger handhaaft, is de kans ook kleiner dat er problemen ontstaan bij 2e en 3e generaties.
elenaMM77 schreef:Thessard,
dat zeg ik ook nergens, ik heb het tegen de mensen die doen alsof het ineens onveilig wordt in Nederland, alsof het vroeger voor de huidige instroom veilig was en alsof 'ons volk' heilig en zedig is,
alsof misdaad en misbruik alleen van mensen komt die de huidige oorlog ontvluchten.. Die stellig van mening zijn dat het vrijwel allemaal gelukszoekers zijn.. kortom de mensen die spreken over 'de vluchtelingen' 'de syriers', 'allemaal'.
degene die hele bevolkingsgroepen over een kam scheren..
Maar ook inderdaad, de mensen die komen met 'ik kan niet eens meer in een kort rokje over straat'. Dat kon vroegah, ook gewoon niet, althans niet voor de mensen die in angst leven.. vroegah werd ook menig meisje weer naar boven gestuurd om zich om te kleden omdat pa veel te bang was dat ze anders op straat gegrepen zou worden, een angst die ook toen niet ongegrond was.
het melden van 'ik kan nu' impliceert dat het vroeger wel zomaar kon en alsof het voor de vluchtelingenstroom veilig was en je niet verkracht werd.
Beiden is compleet fout, maar het is nu niet spontaan ineens veel onveiliger dan vroeger..
zoals ik eerder aangaf, wat mij betreft zetten ze alles dat zich misdraagt gelijk op het vliegtuig terug.
Maar ik zal nooit een hele groep vluchtelingen aankijken op het gedrag van enkelen, noch bij voorbaat daarom iedere vluchteling maar wantrouwen.. Ik zou ook niet willen dat ik op het gedrag van enkele nederlanders gelijk als beest behandeld werd (in woorden maakt menigeen daar schuldig aan).
rapido schreef:We kunnen gewoon niet ontkennen dat er sinds een (paar)jaar best veel veranderd is in heel Europa en of je het nu leuk vind of niet, valt het een en ander toch steeds weer samen met Mensen die de islam adoreren en de vluchtelingen die massaal Europa binnen gekomen zijn. En ja, dat is heel jammer voor de ,,goede,, onder hen.
Maar wat nog veel meer jammer is, is het feit onze hele samenleving drastisch aan het veranderen is mede daardoor!
En nogmaals, dat kan niemand ontkennen.
Omarmen van culturen vind ik mooi klinken maar het werkt blijkbaar toch niet zoals men ooit gehoopt had.
Anoniem schreef:Maar wat als deze meneer uit de OP stemmen hoorde die hem de opdracht gaven dit te doen?
Krijgen we er dan nog een groep potentieel gevaarlijke mensen bij?
In hoeverre kun je dan mensen (ongeacht afkomst) met zware psychische stoornissen die dergelijke psychoses doormaken erop vertrouwen dat ze wel normaal functioneren binnen de maatschappij?
Anoniem schreef:Maar hoe weet je wanneer ze mafkees zijn en niet meer los in de maatschappij horen?
Ik ken er één, die loopt altijd terug te mompelen tegen zijn stemmen. Geen idee waar ze het over hebben. Hij laat zich er niet mee confronteren. Verder de liefste jongen ter wereld.