Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:36

Sizzle schreef:
Ik kan me er werkelijk niet over opwinden.
De wereld bestond ook voor de EU en zo als het nu gaat kan het ook niet lang meer goed gaan.

Tijd zal het leren.

Ja, en wát voor een wereld! Nationale staten hitsten hun burgers met propaganda tegen elkaar op. Buitenlandse handel was gebonden aan invoerrechten. Je moet uren in de rij staan voor een grensovergang. En op het hoogtepunt van die wereld braken er twee wereldoorlogen uit.

Die wereld is voorbij, althans in Europa. Dat danken we aan de Europese samenwerking, aan de EU. Ik wil niet terug naar het Europa van de nationale staten, daarom ben ik voor de EU en daarom ben ik heel bang dat Farrage, Wilders, Le Pen en andere walgelijke figuren hun slag thuis krijgen.

gekvanfleur schreef:
Zegt dat wat over handel, of over de manier waarop de EU constant te werk gaat? : als kleine kinderen elkaar dwingen, want als jij niet bij ons blijft kijk ik je nooit meer aan..nogal kleinzerig als je het mij vraagt. Je kunt iemand met goede argumenten proberen te laten blijven, maar de EU is geen dictatuur dus opstappen staat een land nog altijd vrij.

Ja, opstappen staat vrij. Maar dan moet je het niet gek vinden als je de privileges die je eerder had verliest. Daar is niks kinderachtigs aan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:36

musiqolog schreef:
gekvanfleur schreef:
De EU heeft het aan zichzelf te danken...ipv een eenheid van landen te vormen op het gebied van handel, veiligheid en stabiliteit wilden ze alleen maar meer en meer. Meer invloed, ook al moeten bepaalde beslissingen gewoon door een land zelf genomen worden. Meer landen bij de EU, ook al voldoen die landen helemaal niet aan de eisen voor toetreding en kosten ze vooral bakken geld wat ze de eerste 200 jaar niet opleveren.
En vooral: wij bezuinigen en zij strooien maar..neem die achterlijke verhuizing die elk half jaar!! plaatsvind en miljoenen (7?) kost omdat er anders 2 landen op hun lange tenen getrapt worden.

Europa had super kunnen werken, maar de koers die ze nu varen gaat helemaal verkeerd en dit is het eerste teken. Ik denk dat hervormingen heel hard nodig zijn, anders worden de problemen alleen maar groter. En nee niet voor de VK, die krijgen nu even een klap, maar komen dat heus wel weer teboven..dat de beurzen reageren was te verwachten, snap niet dat iemand daar uberhaupt van kan schrikken.

Schei uit. "Wij bezuinigen en zij strooien maar." Lage kroegpraat, een Geert Wilders waardig. Alsof er op de EU-begroting niet bezuinigd is!

Nee, die wilden ze zelfs verhogen: http://www.nu.nl/economie/4056574/eu-he ... -2016.html

Verdiep je eerst eens in plaats van steeds Wilders er bij te halen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-16 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic gedeelte verwijderd

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:38

gekvanfleur schreef:
musiqolog schreef:
Geloof je het zelf? De Britten gaan uit de EU en de andere 27 landen staan klaar om hun de lasten af te nemen en de lusten te blijven delen?

Zegt dat wat over handel, of over de manier waarop de EU constant te werk gaat? : als kleine kinderen elkaar dwingen, want als jij niet bij ons blijft kijk ik je nooit meer aan..nogal kleinzerig als je het mij vraagt. Je kunt iemand met goede argumenten proberen te laten blijven, maar de EU is geen dictatuur dus opstappen staat een land nog altijd vrij.

Natuurlijk staat het ze vrij om op te stappen. Het had alleen wel zo netjes van de politiek leiders geweest als ze hun kiezers ook argumenten gaven die echt waar zijn. Zeggen dat de €350 miljard die wekelijks naar Europa ging en nu in de NHS gestoken zal worden, en dan een dag later dit alweer vol ontkennen getuigt niet echt van je land de juiste kennis geven :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:39

Musicolog, even kleine correctie, het sterke Europa hadden we te danken aan de EEG en niet aan de EU, maar dat zal van voor jouw tijd zijn. Man, ik snap werkelijk niet waar je je zo druk om maakt, misschien krijg je gelijk , misschien ook niet maar ons leven hangt echt niet af van Juncker of die andere Bobo's , zo goed doen ze het namelijk niet.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:40

gekvanfleur schreef:
Ik denk dat het wel mee valt met de schade ja..de EU verliest het meest. Het VK kan nieuwe handelsverdragem opstellen en op die manier een nieuwe (of eigenlijk oude) manier van handel drijven met de EU.

Het VK kan van alles opstellen. Vraag is of de EU tekent of eerst wat...."wijzigingen" gaat aanbrengen. Logisch redenerend zou elke deal van buiten de EU slechter moeten zijn dan een deal binnen de EU. Anders heeft de EU weinig zin en volgen Nexit, Bexit, Gexit, Frexit en (jawel) Sexit.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:42

xxCYNNxx schreef:
de Schotten willen zich al afscheiden vanaf de dag dat ze ingelijft werden; niks nieuws onder de zon dus.

Ben je niet een VK-referendumpje vergeten, toevallig?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:44

Sammie schreef:
xxCYNNxx schreef:
de Schotten willen zich al afscheiden vanaf de dag dat ze ingelijft werden; niks nieuws onder de zon dus.

Dat dingetje van 2014 bedoel je? :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:45

bigone schreef:
Musicolog, even kleine correctie, het sterke Europa hadden we te danken aan de EEG en niet aan de EU, maar dat zal van voor jouw tijd zijn. Man, ik snap werkelijk niet waar je je zo druk om maakt, misschien krijg je gelijk , misschien ook niet maar ons leven hangt echt niet af van Juncker of die andere Bobo's , zo goed doen ze het namelijk niet.

Mijn beste, de EU is de rechtsopvolger van de EEG. En ja, ik maak me druk over de reactionaire trend in de wereld en de domheid van de eurofoben. Overal op het continent staan demogogen met feitenvrije l*lverhalen klaar om de ontevreden bevolking te lokken. De mensen die de EU verrot schelden zijn precies dezelfden die ons bang maken/houden voor vluchtelingen en buren uit Turkije. In elk land weer. Ondertussen wordt Trump, een anti-democraat in hart en nieren, president van het machtigste land op de wereld, en hij is bovendien van plan de NAVO af te schaffen en de banden met Poetin aan te halen. Dan is het gauw afgelopen met de vrije wereld! Dan inderdaad liever dat stroperige Brussel.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:47

Sammie schreef:
xxCYNNxx schreef:

Nee, nee die was ik niet vergeten; dat was een vlaag van verstandsverbijstering bij de Schotten :P

grapje je ofc; nee die was ik niet vergeten en je hebt gelijk...neemt echter niet weg dat van oudsher de Schotten niet bepaald Engelsminded zijn. Dat dat in de moderne tijd wel eens anders is gestemd doet daar niet zoveel aan af. En uiteindelijk stemden ze daarmee voor blijven bij de EU, want nu brexit een feit is wordt er maar al te rap weer terug gegrepen op die aloude traditie; wij willen niet bij de Engelsen horen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:54

musiqolog schreef:

Mijn beste, de EU is de rechtsopvolger van de EEG. En ja, ik maak me druk over de reactionaire trend in de wereld en de domheid van de eurofoben. Overal op het continent staan demogogen met feitenvrije l*lverhalen klaar om de ontevreden bevolking te lokken. De mensen die de EU verrot schelden zijn precies dezelfden die ons bang maken/houden voor vluchtelingen en buren uit Turkije. In elk land weer. Ondertussen wordt Trump, een anti-democraat in hart en nieren, president van het machtigste land op de wereld, en hij is bovendien van plan de NAVO af te schaffen en de banden met Poetin aan te halen. Dan is het gauw afgelopen met de vrije wereld! Dan inderdaad liever dat stroperige Brussel.[/quote]

Iemand dom noemen omdat diegene er een andere mening op na houdt getuigt ook van angst, maar dan wel van angst bij jezelf.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:55

Sammie schreef:
xxCYNNxx schreef:

Nee, nee die was ik niet vergeten; dat was een vlaag van verstandsverbijstering bij de Schotten :P

grapje je ofc; nee die was ik niet vergeten en je hebt gelijk...neemt echter niet weg dat van oudsher de Schotten niet bepaald Engelsminded zijn. Dat dat in de moderne tijd wel eens anders is gestemd doet daar niet zoveel aan af. En uiteindelijk stemden ze daarmee voor blijven bij de EU, want nu brexit een feit is wordt er maar al te rap weer terug gegrepen op die aloude traditie; wij willen niet bij de Engelsen horen.

Ze hebben helemaal nooit gekozen voor blijven bij de EU. Ze hebben gekozen voor te blijven bij het VK. De Schotten zelf zitten niet in de EU.

En de Schotten hebben absoluut een legitieme reden om uit het VK te willen stappen dat vooral ook te maken heeft met het feit dat de Schotten overwegend Labour stemt maar ze al flink wat jaren worden opgescheept met een Tory regering.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 19:57

Je bedoelt dezelfde domme mensen die zeiden dat er terroristen in de vluchtelingenstroom zaten? Waar ook iedereen over viel? En die toch gelijk gehad hebben? En dan geven mensen zoals jij ineens niet thuis.

Het ging prima zonder de EU en dat zal het ook weer gaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:02

janderegelaa schreef:
Je bedoelt dezelfde domme mensen die zeiden dat er terroristen in de vluchtelingenstroom zaten? Waar ook iedereen over viel?

Niks er over vallen. Gewoon accepteren dat het zo zou kunnen zijn en wellicht zelfs is, vertrouwen op je veiligheidsdiensten en voldoende medemenselijkheid hebben om de 99,9% niet-terroristen, beter bekend als vluchtelingen, menselijk te behandelen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:02

lezen is moeilijk; ik zeg dat ze feitelijk stemden voor de EU, dat dat referendum was om bij de UK te blijven weet ik ook wel.

En ja joh; neeeee die reden kende ik nog niet hoor :+

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:04

janderegelaa schreef:
Je bedoelt dezelfde domme mensen die zeiden dat er terroristen in de vluchtelingenstroom zaten? Waar ook iedereen over viel? En die toch gelijk gehad hebben? En dan geven mensen zoals jij ineens niet thuis.

Het ging prima zonder de EU en dat zal het ook weer gaan.

De huidige EU is ontstaan door het verdrag tot oprichting van een Europese Gemeenschap voor Kolen en Staal. Juist om situaties zoals een 1e en 2e wereldoorlog te voorkomen. Om te zeggen dat het allemaal prima ging is onjuist.

En waar hebben die mensen gelijk? Dat aanslagen zijn gepleegd door mensen die al jarenlang, dan wel niet hun leven al in Europa woonde? Het westen is net zo goed verantwoordelijk voor de vluchtelingenstroom die is ontstaan. Maar zodra het een probleem wordt trekt men er zijn handen vanaf want dan komt het te dichtbij.

xxCYNNxx schreef:
lezen is moeilijk; ik zeg dat ze feitelijk stemden voor de EU, dat dat referendum was om bij de UK te blijven weet ik ook wel.

En ja joh; neeeee die reden kende ik nog niet hoor :+

Ja, schrijven is blijkbaar ook lastig.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:06

Maar eh, het ging toch helemaal niet prima zonder de EU? Ik kan de geschiedenis van Europa wellicht verkeerd hebben geinterpreteerd, maar volgens mij was het een vrij bloedige opeenvolging van oorlogen, afgewisseld met bloedige revoluties, en her en der een natuurrampje en hongersnood enzo.
Ik zou niet weten naar welke situatie je precies terug zou willen keren - WOII, WOI, de armoede aan het einde van de 19e eeuw, de revoluties die daarvoor waren, de vele andere oorlogen...

De EU heeft zeeen van voorspoed en stabiliteit gebracht. Ja, met nadelen, met bureaucratie, en zeker niet perfect, maar toch met een stuk minder bommen en geweren en onthoofdingen dan voorheen. Ik weet dan ook werkelijk niet wat afsplitsers zouden willen of kunnen bereiken, behalve meer geweld en meer armoede.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:15

Soms moet er gewoon iets veranderen om te leren waar de zwakke punten zitten.

Niets is perfect, GB niet en ook zeker de EU niet. Maar als GB 'op kamers' wil dan zal het heus wel (weer) zijn eigen boontjes leren doppen.

Er zijn andere landen die geen EU zijn waar ook niet iedereen dood ligt te gaan in de goot.

Ik pessimist denk dat een derde wereld oorlog die ook europa treft vroeger of later hoe dan ook wel komt, met of zonder Engeland in de EU.
De EU zijn ook uiteindelijk maar mensen die groot en veel willen.
Net zo goed verzamelen zich daar ook een setje mafkezen die ineens besluiten dat Rusland binnen vallen een goed idee is.
(Dit is slechts een fictief voorbeeld uiteraard)

We zitten immers ook al binnen de EU op elkaar te kiften en te vitten dat we elkaars banen afpikken. Nog 1 kleine crisis, nog een paar werkelozen meer en het kan zomaar omslaan vanuit de burger gezien.

Maar goed dat is slechts mijn pessimistisch inzicht.

xxCYNNxx

Shadow0 schreef:
Maar eh, het ging toch helemaal niet prima zonder de EU? Ik kan de geschiedenis van Europa wellicht verkeerd hebben geinterpreteerd, maar volgens mij was het een vrij bloedige opeenvolging van oorlogen, afgewisseld met bloedige revoluties, en her en der een natuurrampje en hongersnood enzo.
Ik zou niet weten naar welke situatie je precies terug zou willen keren - WOII, WOI, de armoede aan het einde van de 19e eeuw, de revoluties die daarvoor waren, de vele andere oorlogen...

De EU heeft zeeen van voorspoed en stabiliteit gebracht. Ja, met nadelen, met bureaucratie, en zeker niet perfect, maar toch met een stuk minder bommen en geweren en onthoofdingen dan voorheen. Ik weet dan ook werkelijk niet wat afsplitsers zouden willen of kunnen bereiken, behalve meer geweld en meer armoede.

Nou nee, zover terug zeker niet, maar het logge schip wat de EU nu geworden is ook zeker niet. De EU zal toch echt moeten hervormen, want zoals het nu is, is op de lange duur onbetaalbaar.

Sunnda

Dus is de EU een prima idee geweest, wat echter nu de verkeerde kant opgaat imo.

De EU zou landen moeten verbinden op veiligheids en handelsgebied en zorgen de landen binnen de EU sterk en verenigd zijn.

Maar de huidige invloed van Brussel in nationale aangelegenheden gaat voor veel mensen tever en het laten toetreden van landen die niet voldoen aan de toelatingseisen en ook nog een economisch in zo'n disbalans zijn, dat dit sterk op de landen drukt die wel economisch er goed voor staan en voor onevenwichtigheid zorgt is gevaarlijk en zorgt voor onvrede.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:28

Ik weet niet zo wat ik er van moet denken. Maar nu ik zelf in Engeland zit kan ik 1 ding positief
bekijken de ponden zijn niet meer zo heel duur. Alleen verlaat ik volgende week het land al na 5 maanden.

Mungbean

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:37

Dat geeft ook weer kooptoerisme.
Dat is goed voor de ondernemers, minder ideaal voor de overheid.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:39

Shadow0 schreef:

Voor de EU hadden we de EEG, een pact van sterke landen waar ook al heel veel in geregeld werd/was. maar omdat er steeds meer landen lid wilden worden werd het de EU, met al zijn voor- maar ook zeker nadelen. En die nadelen voelen de sterke landen het meest. Vooral in de portemonnee en tel daarbij allerlei poedersuiker regels op, de financiele en immigratie crisis en ja, dan krijg je kortzichtige grote ontevredenheid. De EU is er niet voor de gewone burger en individuele landen, tenminste zo word het overal gebracht door tegenhangers. Feit is wel dat wij, Nederlanders, het braafste jongetje van de klas zijn, papieren met begroting op tijd in leveren, allerlei maatregelen door de strot van de burger drukken om maar aan de maximale toegestane cijfers te voldoen. Dan doen ze het goed en krijgen ze een naheffing van miljoenen want het gaat zo goed. Terwijl landen als frankrijk nog nooit voldaan hebben aan het begrotingssaldo maar er elke keer mee weg komen. Tel daar allerlei verhalen, los van het feit of ze al dan niet waar zijn, over presentielijsten tekenen, salarissen van 10 tot 20,000 per maand op en ja, dan worden burgers ontevreden.

En musicolog , misschien beter verhuizen naar een land zonder internet oid, zoals jij hier hysterisch reageert lijkt me niet echt geestelijk gezond. Ga muziek maken, dat is het enigste wat nog mooi is aan de huidige wereld.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 20:51

Ik hoop niet dat meer landen volgen. Vooral met alle rechtse/fascistische partijen overal. Als EU denk ik dat je daar meer invloed op hebt als het uit de hand loopt dan als ieder een landje voor zich is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:35

Er is een petitie in Engeland voor nog een referendum, en er zijn nu al meer dan 150.000 handtekeningen. Als er meer dan 100.000 zijn is de overheid verplicht om het in de politieke agenda te zetten.

Ik denk eerlijk gezegd dat ze deze "kans" met beide handen aanpakken. Dit hele refenrendum over brexit is gewoonweg slordig gedaan. Met zoiets groots is slordig omgesprongen. Het moet niet zo makkelijk kunnen, en ik denk dat de overheid zich dat heel goed beseft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:42

bigone schreef:
De EU is er niet voor de gewone burger en individuele landen, tenminste zo word het overal gebracht door tegenhangers.

Zo wordt het gebracht ja. Dat zegt niet dat het zo is.

Citaat:
Feit is wel dat wij, Nederlanders, het braafste jongetje van de klas zijn

Dat is eigenlijk allang niet meer zo in veel opzichten. Het was oa Nederland ZELF die bepaalde starre regels rondom begrotingstekorten zo rigide te houden. We hadden ons in kunnen zetten om dat te veranderen, maar we hebben juist onze invloed gebruikt om de situatie star en nadelig te houden.

Wat je dan ook vaak ziet is dat er nogal gesjoemeld wordt. De VVD steunt via de EP bepaalde maatregelen, en zegt dan in Nederland 'kunnen wij niks aan doen, moet van Brussel.' Dat is niet helemaal fair, maar wel een fijne manier om je verantwoordelijkheid te ontlopen.