Sizzle schreef:Ik kan me er werkelijk niet over opwinden.
De wereld bestond ook voor de EU en zo als het nu gaat kan het ook niet lang meer goed gaan.
Tijd zal het leren.
Ja, en wát voor een wereld! Nationale staten hitsten hun burgers met propaganda tegen elkaar op. Buitenlandse handel was gebonden aan invoerrechten. Je moet uren in de rij staan voor een grensovergang. En op het hoogtepunt van die wereld braken er twee wereldoorlogen uit.
Die wereld is voorbij, althans in Europa. Dat danken we aan de Europese samenwerking, aan de EU. Ik wil niet terug naar het Europa van de nationale staten, daarom ben ik voor de EU en daarom ben ik heel bang dat Farrage, Wilders, Le Pen en andere walgelijke figuren hun slag thuis krijgen.
gekvanfleur schreef:Zegt dat wat over handel, of over de manier waarop de EU constant te werk gaat? : als kleine kinderen elkaar dwingen, want als jij niet bij ons blijft kijk ik je nooit meer aan..nogal kleinzerig als je het mij vraagt. Je kunt iemand met goede argumenten proberen te laten blijven, maar de EU is geen dictatuur dus opstappen staat een land nog altijd vrij.
Ja, opstappen staat vrij. Maar dan moet je het niet gek vinden als je de privileges die je eerder had verliest. Daar is niks kinderachtigs aan.