Mixje90 schreef:Thesserd schreef:Volgens mij was die vraag gewoon gericht op mij en ik heb de vraag ook al beantwoord
Ik lees alleen maar alles behalve respect voor een anders denkende. (iets met paplepel en geloven etc.) Niet dat ik zeg dat je iemand MOET respecteren, je moet doen wat je wil, als je dat niet wil doen ook prima.
Een vrouw die alleen met vrouwen wil zwemmen mag dat, TENZIJ ze dat wil doen vanwege haar geloofsovertuiging.
Maar ik kan wel op alles gaan reageren, het is alleen erg off topic... Lijkt me niet de bedoeling om in dit topic er een hele discussie over te gaan hebben.
Oke, ik zie dat anders

Het is de regelgeving binnen het geloof waar ik moeite mee heb (en dan heb ik het nog niet eens over ritueel slachten). Dat iemand zo'n geloof aanhangt moet diegene helemaal zelf weten, maar persoonlijk vind ik het dan vreemd dat we met z'n allen er altijd maar 100% accepterend tegenover moeten staan.
Overigens ben ik zelf Christelijk opgevoed dus ik weet precies hoe dat werkt met zo'n paplepel. Dat was niet eens beledigend bedoeld oid.
Mocht jij (of iemand anders) hier verder nog over willen discussiëren dan kan dat idd beter via PB denk ik

Sidenote: Ik ben dol op mensen die anders zijn, mensen met aparte gewoonten, andere geaardheid, mensen met een andere huidskleur echt géén probleem. Zolang anderen (of dieren) er maar niet de dupe van zijn. Er zijn wel veel mensen (en dieren) de dupe van bepaalde geloofsovertuigingen (niet alleen binnen de Islam), culturele gewoonten of tradities en ik vind niet dat we alles maar klakkeloos moeten omarmen onder het mom van multi culti en 'leven en laten leven'. Ik vind dat je hier kritisch naar mag zijn en dat bepaalde dingen zeker niet aangemoedigd moeten worden. Kijk waar we zijn als Nederland, dat gaat alleen maar bergopwaarts qua gelijkheid in allerlei vormen en maten. Dat moet bergopwaarts blijven gaan en niet weer terug.