Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:07

De vraag is hoe ver de andere moet gaan in die aanpassingen, het moet niet zo zijn dat de 1 elke keer moet aanpassen aan de ander.
Bij jou is het een ander verhaal, jij werd ziek. Maar wanneer het dikzijn niet door ziekte of medicatie wordt veroorzaakt vind ik in zekere zin dat de partner daar zeker ook iets over te zegeen heeft. Zeker als de partner zicht regelmatig moet aanpassen aan de omstandigheden van de ander. Daarbij wil ik niet zeggen dat de relatie gelijk over moet zijn, maar wel dat er over alles gepraat moet kunnen worden.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:10

Lente schreef:
Hoeveel is een studentenbudget? Per week?

Rond de 35 à 40 euro met z'n tweetjes.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:42

Shadow0 schreef:
Ik zou echt niet weten waarom we dit soort opmerkingen goed zouden moeten praten. Ergens 'ik vind' voor zetten is geen joker die je in kunt zetten waarna alle inhoudelijke kritiek op zo'n opmerking vervalt.

_/-\o_

Sheran

Re: Vreemde uitspraken Giel Beelen over dikke vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:44

Nou, de meeste mensen doen dat niet eens :P

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:51

De uitspraak gaat puur over zijn motief om geen relatie met een dikke vrouw te hebben. Ik snap werkelijk niet waar mensen zich druk om maken.

Je ontkomt niet aan generalisatie soms. Zo vind ik stevige rokers vervelende egoistische zenuwlijders. Zal ook heus niet altijd zo zijn, maar ieder gaat gewoon van eigen referentiekader uit.
We kunnen niet alles weten en altijd gelijk hebben. Aldoende leert men.
Hoe oud is hij nou heel en hoeveel dikke vrouwen zal hij goed kennen? Waar moet hij zijn mening er over eigenlijk op baseren?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:03

Ten eerste, nee, die uitspraak gaat niet slechts om zijn motieven om geen relatie met een dikke vrouw te hebben, het gaat over negatieve (onware) stereotype vooroordelen die onnodig worden herhaald en kwetsend zijn.

Ten tweede: je ontkomt natuurlijk prima aan generalisatie in de meeste gevallen: just don't do it.

Jouw uitspraak lijkt me daarvan een prima voorbeeld. Jij maakt nu enkele negatieve generaliserende opmerkingen over rokers. (En voor de duidelijkheid: dat vind ik dus niet ok.)
Het punt is: je had er ook prima voor kunnen kiezen die niet te maken. Er is in dit topic zelfs geen enkele reden om even zo'n opmerking erin te fietsen. Het gaat hier in de verste verte niet eens over roken. Het enige wat je doet is iets onaardigs zeggen over een grote groep mensen die je, zoals je zelf al zegt, helemaal niet allemaal kent en waarvoor het lang niet altijd opgaat, het voegt eigenlijk niks toe aan de discussie, het is gewoon nog een groep die we zo, zonder aanleiding in een negatief daglicht plaatsen. Just don't do it.

Want die keuze heb je. Plaats het gewoon niet. En die keuze had Giel ook. Hij hoeft die toelichting niet te geven, hij hoeft zelfs de vraag niet te beantwoorden. (Die keuze had het blad trouwens ook: die hoeven de vraag niet te stellen en het antwoord niet te publiceren.)

Echt, ingewikkelder dan dat is het niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 14:48

Ik maak bewust de keuze om het te doen, om aan te geven hoe het werkt. Dat iets niet altijd hoeft te kloppen met de waarheid, maar waar je gewoon vanuit gaat omdat het zo in je referentie kader altijd geweest is. Men moet toch gewoon voorbeelden kunnen gebruiken om te argumenteren?

Daarbij vind ik dat ook de interviewer en eindredactie had kunnen bedenken hoe zoiets overkomt en ZIJ hadden kunnen bepalen om het niet te plaatsen...
Nu is Giel de gebeten hond, maar ik kan me zo voorstellen dat zoiets gewoon spontaan gekomen is door specifiek doorvragen van zo´n interviewer.

Had hij een en ander schriftelijk kunnen doen, dan waren uitspraken misschien heel anders geweest. Dan kun je langer nadenken, en nog eens editen.
Dat gaat in een interview niet en nogmaals, het eerst interview dat waarheidsgetrouw weergeeft wat er gezegd is moet nog geschreven worden.
Het wordt in de jus gegoten waarvan men denkt dat het de meeste reacties geeft en dat is goed gelukt zou ik zeggen.
Hij had in eerste instantie "ja" gezegd. Dat hadden ze zo kunnen houden, niet waar?

"Vrouw", is dat niet van de Telegraaf?
En waarom staat het interview niet in de openingspost?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:49

Lusitana schreef:
Ik maak bewust de keuze om het te doen, om aan te geven hoe het werkt.

Maar je doet nu alsof 'het' iets is dat buiten jou om werkt. Het punt is nou juist dat jijzelf de keuze maakt om het zo te laten werken.

Citaat:
Dat iets niet altijd hoeft te kloppen met de waarheid, maar waar je gewoon vanuit gaat omdat het zo in je referentie kader altijd geweest is. Men moet toch gewoon voorbeelden kunnen gebruiken om te argumenteren?

Ik denk dat we dat helemaal niet zo 'gewoon' hoeven te vinden. Deze manier van denken en spreken, waarbij we het heel normaal vinden om negatieve stereotypes te zien en uit te spreken, is deels gewoon oefening en training. Je kunt jezelf ook oefenen om dat niet te doen. En ik denk dat dat een betere manier van doen is, want de huidige gewoonte kwetst mensen, ondermijnt hun zelfvertrouwen, creeert problemen als mensen op grond van vooroordelen al beginnen met een achterstand, etc.

Dat kan wel anders, maar dat begint met de keuze om het ook anders te willen en niet te vinden dat je het recht hebt om gewoon gedachteloos kwetsende en negatieve oordelen uit te spreken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 22:06

Ja hallo, maar we beginnen niet alemaal wijs in de wieg, he. Het is wél normaal dat je uitgaat van je eigen kader omdat je nog niks anders hebt tot je leert dat het misschien anders is.
En vind je nou echt dat alle mensen bezig moeten zijn met de hele dag maar voorzichtig brengen wat ze denken? Dat iedereen maar superschijnheilig of zwijgzaam moet worden?
Dat niemand eens spontaan mag zeggen wat er in hem of haar opkomt?

In het algemeen vind ik trouwens ook best dat we niet altijd alles kunnen zeggen en dat we niet bewust moeten kwetsen, maar aan de andere kant worden mensen niet weerbaarder als je ze overal voor afschermd.

Waar het in dit geval om gaat is dat hij echt niet bewust heeft willen kwetsen, en niet eens iemand persoonlijk aanvalt ofzo.

Wat mij tegen de borst stuit is dat de media een en ander heeft uitvergroot en belangrijk gemaakt.
Wat maakt het feitelijk uit wat zo´n DJ zegt in en flutinterviewtje in een flutblaadje, over een hypothetische situatie notabene?
Nu valt heel Nederland erover omdat het zo uit zijn verband is gerukt en vlucht heeft genomen op social media.

Waarom zou er waarde gehecht worden aan zijn mening over dikke mensen? Waarom zou een dik persoon aanstoot nemen aan iets wat zo´n man zegt?

En nogmaals als het allemaal zo correct moet, dan had de interviewer of de editor het eruit moeten laten, punt. Zij hebben het de wereld ingeholpen. Bewust.

Overigens moeten mensen ook leren/kunnen relativeren.
De uitspraak is in deze context van geen enkel belang.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:38

Lusitana schreef:
Ja hallo, maar we beginnen niet alemaal wijs in de wieg, he.

Maar we hebben het ook niet over kinderen? Ik heb wel degelijk meer begrip voor jongeren en tieners die daarin nog vrij extreem zijn, dat is echt nog meer gebrek aan ervaring.

Maar Giel is geen tiener meer, de mensen in dit topic die het herhalen zijn geen tiener meer... op een bepaald moment is achteloos kwetsen niet meer iets dat voortkomt uit onwetendheid, maar echt uit onwil om moeite te doen het te veranderen.

Citaat:
En vind je nou echt dat alle mensen bezig moeten zijn met de hele dag maar voorzichtig brengen wat ze denken? Dat iedereen maar superschijnheilig of zwijgzaam moet worden?

Ik denk dat het vooral heel erg jammer is dat je blijkbaar niet in aanraking gekomen bent met alternatieven. Want dat heeft niks met schijnheilig of zwijgzaam zijn - het is echt heel prima mogelijk om gewoon leuk met elkaar te kletsen EN stevige discussies te voeren zonder allerlei achteloos-kwetsende stereotypen daarin te verwerken. En als je daaraan went is het ook niet nodig om daar de hele dag voorzichtig om te zijn.

De huidige trend van beledigen en kwetsen is geoefend. Het wordt door de media steeds weer herhaald. Maar een respectvolle manier van omgaan met elkaar, en het niet gedachteloos herhalen van allerlei negatieve stereotypen kun je ook oefenen.

En als je dat niet wilt dan is dat een keuze, een doelbewuste keuze waarin je je eigen perspectief (IK wil geen moeite doen) nadrukkelijk boven dat van de ander stelt (die ander moet maar moeite doen om niet gekwetst / benadeeld te raken door wat ik zeg en doe.)

Citaat:
In het algemeen vind ik trouwens ook best dat we niet altijd alles kunnen zeggen en dat we niet bewust moeten kwetsen, maar aan de andere kant worden mensen niet weerbaarder als je ze overal voor afschermd.

Mwah, dat is echt goedpraterij en onzin. Mensen worden weerbaarder vanuit een veilige basis. In het wilde weg onaardige dingen roepen maakt mensen misschien 'hard' - dat wil zeggen dat ze zich afsluiten voor anderen en eventueel zelf ook minder begrip op kunnen brengen en zelf makkelijker gedachteloos kwetsen. Maar het creeert voor iedereen meer afstand, en maakt het voor alle mensen minder leuk dan als je al die weerbaarheid een beetje los kunt laten. Scheelt agressie, scheelt depressie...

Citaat:
Waarom zou er waarde gehecht worden aan zijn mening over dikke mensen? Waarom zou een dik persoon aanstoot nemen aan iets wat zo´n man zegt?

Volgens mij is dat punt al aan de orde gekomen, maar nogmaals: het is niet zozeer dat er aandacht gehecht moet worden aan zijn mening, en als hij de enige was, was het niet zo erg.

Het probleem is dat het negatieve beeld van dikke mensen dat hij schetst heel vaak herhaald wordt, en dat we het daardoor gaan geloven, en ook gaan doen. Via herhaling sluipen dat soort ideeen ons hoofd binnen en gaan we het zelf ook geloven. Inmiddels wordt het zo vaak herhaald dat we het gewoon zijn gaan vinden. (En ook in dit topic wordt het meerdere keren herhaald.)

Met hele concrete gevolgen. Mensen die (flink) breder zijn dan het ideaalbeeld krijgen vaker ongevraagde kwetsende opmerkingen, maar worden ook vaker niet serieus genomen, zelfs niet door artsen bv. We praten ze aan dat ze geen recht meer hebben om hun eigen keuzes en prioriteiten te stellen over hun eigen lichaam, en dat ze het aan de maatschappij, hun partner en hun omgeving verplicht zijn om sociaal-wenselijk te zijn. Wat het ze ook kost, wat ze er ook voor in moeten leveren, hoe ongelukkig ze ook zijn.
En mensen met overgewicht zijn met regelmaat ongelukkig. En dan ook nog eens met regelmaat over de sociale afwijzing die ze ervaren. Afwijzing waar iedereen die zo'n negatieve, kwetsende stereotype omschrijving gebruikt dus wel aan meewerkt. (Nee, je bent niet in je eentje verantwoordelijk. Maar elke opmerking is er 1.)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:40

oomens schreef:
Hij heeft op zich wel een punt. Ik zal half bokt wel over mij heen krijgen, maar net zoals het meerendeel van de mensen die slecht spellen echt geen dyslect is, zo is het meerendeel van de te dikke mensen echt niet alleen slachtoffer van een zeldzame stofwisselingsziekte.

Hier heb je een goed punt. Ik vind ook best dat hij dat mag zeggen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 10:50

Waarom niet iedereen in zijn waarden laten?
Waarom altijd iets willen zeggen in plaats van het gewoon voor uw eigen te laten? Wat heeft die persoon er aan dat je zegt dat ze dik is en dat dat niet door een ziekte komt?

Het zou veel leuker zijn en zinvoller dat men dat niet doet, denk ook niet dat iemand uit een negatieve commentaar er veel aan gaat doen.

Het omgekeerde komt net zo kwetsend over, als je als dun persoon constant te horen krijgt dat je eens wat meer moet eten, is dat zo leuk om te horen? En lang niet iedereen heeft een "snelle" spijsvertering of ziekte waardoor men dun kan zijn.

Heb ik dan ook een "goei" punt en mag ik dat zeggen?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:08

Ik sluit me helemaal aan bij shadow! Waarom toch altijd meteen zo veroordelen en kortzichtig naar anderen kijken? Het kan echt anders, maar dat moet je willen en idd enige moeite voor doen. Die moeite verdwijnt zeker met oefening, je kan jezelf echt wel aanleren om anders naar mensen te kijken.
Ik heb me zelf ook jaren laten beperken door vooroordelen maar vooral door hard te oordelen over anderen. Dat leert de maatschappij je nou eenmaal, maar mn eigen moeder is er ook kampioen in. Er komt altijd wel een negatieve opmerking over anderen uit haar en als je daarmee opgroeit neem je dat snel over. Inmiddels ben ik anders en soms kost dat nog moeite, maar meestal gaat het vanzelf. Puur door de keuze om niet meer zo te veroordelen, me niet meer zo vast te houden aan wat ik geleerd had. natuurlijk denk ik het nog best vaak, maar ik kies er vrijwel elke keer voor om het bij Die ene gedachte te houden want direct erna denk ik er aan dat het zinloos is en zelfs destructief om zo te veroordelen. Et voila, ik sta ineens open voor alle nuances en bijzonderheden die mensen hebben. Kom je nog eens leuke mensen tegen die je normaal de kans niet had gegeven! (Het kost wel meer inspanning aan het begin, maar inmiddels werkt dit zo eenvoudig als ik hier schets)

Zo is mn eerste gedachte over de uitspraken van Giel ook zeker niet aardig. Ik veroordeel hem initieel net zo hard en oneerlijk als hij richting mij doet. Want ja, als iemand zegt dat dikke mensen geen karakter en doorzettingsvermogen hebben, zegt hij wel degelijk dat IK geen doorzettingsvermogen heb. Ik ben tenslotte zo'n dik persoon. Ik denk dan direct dat hij een domme, oppervlakkige zak is. Om dus direct erna te bedenken dat hij ook zo zn 'beperkingen' heeft en dit soort uitspraken ook een achtergrond en diepere reden hebben. Daar kan ik dus niet zo makkelijk over oordelen en dat doe ik alleen maar om terug te slaan omdat zo'n opmerking me kan kwetsen. Ik vind zn uitspraken wel degelijk oppervlakkig, kortzichtig en kwetsend, maar ik kan niks zeggen over hem als persoon, ik ken hem tenslotte helemaal niet. En DAAR gaat imo zo'n uitspraak ook fout. Je kan gewoon geen karaktereigenschappen bepalen adhv oppervlakkigheden. Vermoedens hooguit. Je kan prima niet van dikke vrouwen houden, zo val ik niet op gladde types, ieder zo zn voorkeur. Maar die groep afschieten omdat je karakter bepaalt door zulke oppervlakkige zaken? tja, dan ben je imo fout bezig en ga je echt wel verder dan een simpele 'ik vind dat zo' situatie. Hoe kan je nou vinden dat persoon A geen doorzettingsvermogen heeft als je diegene helemaal niet kent? Je kan het dus vermoeden, je kan het denken....maar vinden dat die persoon zo IS? Dat is geen mening, dat is veroordelen zonder reden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:16

Shadow0 schreef:
De huidige trend van beledigen en kwetsen is geoefend. Het wordt door de media steeds weer herhaald. Maar een respectvolle manier van omgaan met elkaar, en het niet gedachteloos herhalen van allerlei negatieve stereotypen kun je ook oefenen.

Om heel eerlijk te zijn: ik zie juist een huidige trend van het beledigd voelen. Tegenwoordig voelt iedereen zich beledigd en gediscrimineerd. Het lijkt een soort mode om jezelf tot een 'zwakke' doelgroep te betitelen.
Imo is dat óók niet goed. Als iedereen zich maar zielig, beledigt en gediscrimineerd gaat zitten voelen is dat ook niet goed voor het samenleven in één land. Uiteindelijk krijg je daar juist meer mensen van die beledigt worden, omdat werkelijkwaar álles een belediging is.

En hier betreft het niet alleen dikke mensen! En ik wil ook zeker niet voorbij gaan aan échte beledigingen en discriminatie, maar het gaat echt te ver met de 'ik ben zielig' mentaliteit in Nederland.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:31

Palmera schreef:
Shadow0 schreef:

Om heel eerlijk te zijn: ik zie juist een huidige trend van het beledigd voelen. Tegenwoordig voelt iedereen zich beledigd en gediscrimineerd. Het lijkt een soort mode om jezelf tot een 'zwakke' doelgroep te betitelen.
Imo is dat óók niet goed. Als iedereen zich maar zielig, beledigt en gediscrimineerd gaat zitten voelen is dat ook niet goed voor het samenleven in één land. Uiteindelijk krijg je daar juist meer mensen van die beledigt worden, omdat werkelijkwaar álles een belediging is.

En hier betreft het niet alleen dikke mensen! En ik wil ook zeker niet voorbij gaan aan échte beledigingen en discriminatie, maar het gaat echt te ver met de 'ik ben zielig' mentaliteit in Nederland.

Ik zie beide gebeuren. Mensen kunnen zich vreselijk snel beledigd voelen maar ook het oordelen word veel harder geuit onder het mom 'ik mag dat vinden en zeggen'. Zelfs al zouden mensen zich beledigd voelen om iets kleins en simpels wat niet nodig is, maakt dat dan meteen dat je maar niet meer moet stilstaan bij wat je zegt en hoe dat overkomt? Is dat een vrijbrief om maar klakkeloos dingen te roepen?
Heb je trouwens door dat je hier ook indirect beledigt? Je impliceert dat de veroordelingen richting dikke mensen geen echte beledigingen zijn namelijk. Dat zijn het wel degelijk, ook als jij het onzin vind. Iemand veroordelen op karakter, puur gebaseerd op oppervlakkige zaken, is imo altijd verkeerd. Ongeacht hoe gevoelig of overdreven anderen daarop reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:34

Kortom: gewoon niks meer zeggen... :x
Vind dat Palmera wel een punt heeft, al kan ik me in de argumenten van Shadow ook wel vinden. Ik zoek nog even naar de balans in mijn weegschaal! Letterlijk en figuurlijk: en nee ben niet (te) dik. :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:39

Ik denk dat veel mensen zich al vaker beledigd voelden maar dat niet konden uiten. Daarnaast is de maatschappij meer onder druk komen te staan: meer onzekerheid op gebied van werk en inkomen, wonen, gezondheid etc. Dat uit zich (en wordt opzettelijk aangejaagd) in een verharding van tegenstellingen. In plaats van begrip te hebben voor elkaar worden we uit elkaar gespeeld, en reageren we onze frustratie af. En meestal komen die frustraties dan terecht bij de groepen die toch al een wat lagere status hebben...

Het is wat dat betreft eigenlijk dezelfde dynamiek als in een klas waar gepest wordt.
In een klas met een goede leerkracht, goede sfeer, duidelijke regels en een gezond emotioneel klimaat wordt over het algemeen niet gepest. Als er door omstandigheden stress en chaos ontstaat kan zo'n groep makkelijk uit elkaar vallen. Dat geeft meer ruzie en meer gepest - maar dat komt niet allemaal gelijkelijk bij iedereen terecht. De sterkste personen zullen die stress en chaos van zich afduwen, de kwetsbaardere personen zullen vaker aan het kortste eind trekken.

Het is nogal onterecht om dan te doen alsof ze zich zielig voelen. (Daarnaast... denk bij dat soort dingen aan brandwonden. Een normale huid kan aanraking, zon, warmte, allemaal prima opvangen. Maar als je eenmaal verbrand bent, dan kan dat niet meer. Dan is de lichtste aanraking of het minste beetje warmte al daadwerkelijk pijnlijk. Dat is geen aanstellerij, dat is een logische reactie van je lichaam op een beschadiging.
En de oplossing is over het algemeen om te zorgen dat je niet zo erg verbrandt.

Wellicht dat we die richting ook moeten kiezen voor wat jij emotionele overgevoeligheid vindt: zorgen dat mensen minder te verduren krijgen en meer aftersun kunnen krijgen in de vorm van begrip en medestand, en weer een nieuwe vorm van evenwicht.)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:40

[quote="Zwerte"
Heb je trouwens door dat je hier ook indirect beledigt? [/quote]
En dít is precies wat ik bedoel. :) Ik schreef mijn post zónder ook maar één enkele vorm van belediging (dacht ik) en het is me tóch gelukt.
Imo is dit een prachtig voorbeeld van hoe snel men klaarblijkelijk kan beledigen. En hoe snel een ander zich dus beledigt kan voelen.

Als de wereld op deze manier verder gaat kan en mag er beter niets meer gezegd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:41

Eens! Je kan het mooi beschrijven ook Shadow!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:47

Palmera schreef:
Zwerte schreef:
Heb je trouwens door dat je hier ook indirect beledigt?

En dít is precies wat ik bedoel. :) Ik schreef mijn post zónder ook maar één enkele vorm van belediging (dacht ik) en het is me tóch gelukt.
Imo is dit een prachtig voorbeeld van hoe snel men klaarblijkelijk kan beledigen. En hoe snel een ander zich dus beledigt kan voelen.

Als de wereld op deze manier verder gaat kan en mag er beter niets meer gezegd worden.

Inderdaad zeg, misschien moeten mensen iets meer huid kweken en niet constant zitten graven en zoeken naar wat iemand eventueel misschien als belediging kan bedoelen. Kom op zeg wat een gemiep.

Ga gewoon aan jezelf werken en leer van jezelf houden.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:53

Tja, moeilijk he, die spiegel bekijken?

Edit: van jezelf houden is idd de basis om je niet beledigd te voelen. Ik help mensen daar graag in mee door mn best te doen om niet zo te veroordelen maar begrip te tonen. Jullie kiezen er blijkbaar liever voor om vast te houden aan de mening dat de ander gewoon te gevoelig is en zich niet moet aanstellen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:12

Ja natuurlijk. Maar dat is iets wat je voor jezelf doet. Je best doen om vriendelijk te zijn en niet onnodig te kwetsen. Dat kan je anderen niet opleggen, je kan alleen zelf bepalen hoeveel macht je andere mensen geeft om jou te beledigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:20

En daar heeft NeverGiveUp dus ook een goed punt, niet dat dit altijd even gemakkelijk is om jezelf voor te houden natuurlijk, maar dat is een proces wat nooit stopt denk ik.

Ik vind het wel 2 kanten opwerken eigenlijk; Want de mensen die altijd maar die harde woorden er uit blaten en maar roepen en vinden dat ze die eigen mening mogen hebben (wat ook mag natuurlijk!), zetten zichzelf door dit gedrag toch ook regelmatig buitenspel in het leven.

Ik neem zo een persoon eigenlijk al nergens meer serieus in en ik denk dat veel meer mensen dat doen.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:43

waar maken mensen zich druk om...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:49

@shadow, we hebben het hier niet over stevige discussies voeren, ik vind dat die altijd correct moeten kunnen verlopen, maar over een opmerking in een flutinterviewtje dat toevallig enorm is uitvergroot.
Men kan ook gewoon denken "wat een zak, wat weet hij er nou van". Klaar.

In plaats daarvan moet 1 zinnetje, waarvan ze weten dat het best een bommetje kan zijn, lekker uitgemolken als kop boven diverse artikelen in media en ontstaat er een soort heksenjacht alsof Giel een partij tegen dikke vrouwen is begonnen.

En nogmaals, ik vind dat de eindverantwoording zelfs bij het blad lag. Als die het niet gemeld had, had niemand het geweten, maar ze vonden het nodig om het wel te melden. Sterker nog, om het de kop van het interview te maken.
Het is ook nog de vraag hoe ze die opmerkingen aan hem ontlokt hebben.

Ik heb niet zo´n moeite met spontane eerlijke antwoorden ook al ben ik het er niet mee eens.
We hoeven niet allemaal hetzelfde over dingen te denken.
Hij is geen vertegenwoordiger van het een of ander, het is gewoon een huiskamer interviewtje met een DJ.

Ik wil trouwens wel melden dat ik het in beginsel best mee eens ben dat mensen niet bewust moeten kwetsen en ook niet alles maar kunnen roepen, maar ik vind wel dat een en ander in de juiste context moet blijven. En in dit geval ging het om een hypotetische persoonlijke situatie waar hij notabene ook gewoon spontaan eerst "ja" op zei en later bezwaren voor kon bedenken.