Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lusitana schreef:Ik maak bewust de keuze om het te doen, om aan te geven hoe het werkt.
Citaat:Dat iets niet altijd hoeft te kloppen met de waarheid, maar waar je gewoon vanuit gaat omdat het zo in je referentie kader altijd geweest is. Men moet toch gewoon voorbeelden kunnen gebruiken om te argumenteren?
Lusitana schreef:Ja hallo, maar we beginnen niet alemaal wijs in de wieg, he.
Citaat:En vind je nou echt dat alle mensen bezig moeten zijn met de hele dag maar voorzichtig brengen wat ze denken? Dat iedereen maar superschijnheilig of zwijgzaam moet worden?
Citaat:In het algemeen vind ik trouwens ook best dat we niet altijd alles kunnen zeggen en dat we niet bewust moeten kwetsen, maar aan de andere kant worden mensen niet weerbaarder als je ze overal voor afschermd.
Citaat:Waarom zou er waarde gehecht worden aan zijn mening over dikke mensen? Waarom zou een dik persoon aanstoot nemen aan iets wat zo´n man zegt?
oomens schreef:Hij heeft op zich wel een punt. Ik zal half bokt wel over mij heen krijgen, maar net zoals het meerendeel van de mensen die slecht spellen echt geen dyslect is, zo is het meerendeel van de te dikke mensen echt niet alleen slachtoffer van een zeldzame stofwisselingsziekte.
Shadow0 schreef:De huidige trend van beledigen en kwetsen is geoefend. Het wordt door de media steeds weer herhaald. Maar een respectvolle manier van omgaan met elkaar, en het niet gedachteloos herhalen van allerlei negatieve stereotypen kun je ook oefenen.
Palmera schreef:Shadow0 schreef:De huidige trend van beledigen en kwetsen is geoefend. Het wordt door de media steeds weer herhaald. Maar een respectvolle manier van omgaan met elkaar, en het niet gedachteloos herhalen van allerlei negatieve stereotypen kun je ook oefenen.
Om heel eerlijk te zijn: ik zie juist een huidige trend van het beledigd voelen. Tegenwoordig voelt iedereen zich beledigd en gediscrimineerd. Het lijkt een soort mode om jezelf tot een 'zwakke' doelgroep te betitelen.
Imo is dat óók niet goed. Als iedereen zich maar zielig, beledigt en gediscrimineerd gaat zitten voelen is dat ook niet goed voor het samenleven in één land. Uiteindelijk krijg je daar juist meer mensen van die beledigt worden, omdat werkelijkwaar álles een belediging is.
En hier betreft het niet alleen dikke mensen! En ik wil ook zeker niet voorbij gaan aan échte beledigingen en discriminatie, maar het gaat echt te ver met de 'ik ben zielig' mentaliteit in Nederland.
Palmera schreef:Zwerte schreef:Heb je trouwens door dat je hier ook indirect beledigt?
En dít is precies wat ik bedoel.Ik schreef mijn post zónder ook maar één enkele vorm van belediging (dacht ik) en het is me tóch gelukt.
Imo is dit een prachtig voorbeeld van hoe snel men klaarblijkelijk kan beledigen. En hoe snel een ander zich dus beledigt kan voelen.
Als de wereld op deze manier verder gaat kan en mag er beter niets meer gezegd worden.