Jehova filmpje tegen LGBTQ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:22

Lusitana schreef:
Lente schreef:
Maar alles goed en wel... Dat afgeven op Christenen/Joden/Moslims/JG is gewoon niet nodig.

Wat gij niet wil dat u geschiedt... Zoiets :)

Wat valt bij jou onder afgeven?

Ik vind het eerlijk noemen van negatieve aspecten of feiten aanhalen nou niet meteen "afgeven op".

Hoe jij anders alle christenen over een kam scheert met dat ze gewoon kunnen gaan biechten voor al hun zonden, vind ik persoonlijk erg in de richting van 'afgeven'...
Maar je vroeg het aan Lente... dus ik ben ook wel benieuwd naar haar antwoord...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:31

Sammie schreef:
Ai.. protestanten hebben ook gewoon een 'kerk'

Een kerk wel uiteraard, talloze 'een kerken' zelfs, maar niet een 'de kerk', want daar zijn ze allemaal op enig moment van afgevallen.
Laatst bijgewerkt door oomens op 10-05-16 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:34

Fem schreef:
Hoe jij anders alle christenen over een kam scheert met dat ze gewoon kunnen gaan biechten voor al hun zonden, vind ik persoonlijk erg in de richting van 'afgeven'...
Maar je vroeg het aan Lente... dus ik ben ook wel benieuwd naar haar antwoord...

Als je denkt dat ik alle christenen over een kam scheer dan heb ik me of niet duidelijk uitgedrukt of er is niet goed gelezen, want ik heb het toch vaak genoeg over verschillende stromingen en bepaalde aspecten.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:41

Ik schrik echt van sommige reacties hier. Ik had verwacht dat de gemiddelde bokker super acceptabel was (dat is waarschijnlijk ook zo maar zo te zien heb je altijd rotte appels)

Ik snap gewoon niet hoe je je mede mens niet kan accepteren alleen maar omdat zij iemand van het zelfde geslacht liefhebben. Ik vind dit eigenlijk het zelfde als zeggen "Jij komt uit China dus jou keuze is verkeerd." Terwijl die persoon daar niks aan kan doen, dat is hier toch ook gewoon zo.

Ik heb zat vrienden die een gedeelte zijn van de LGBTQ+ community en het zijn zulke leuke lieve mensen. Ik snap niet hoe je dat niet kan accepteren. Ik vind het hele "het staat in de bijbel" verhaal ook onzin trouwens, echt kun je zelf geen mening hebben.

Anoniem

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:43

Afgeven vind ik dingen zoals bovenstaande reactie; ik begrijp jou niet dus ik keur jou af en beledig en passant ook nog je intellect.

Dit is een voorbeeld, niet speciaal op mie123gie gericht. Meerdere mensen reageren zo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:46

oomens schreef:
Sammie schreef:
Ai.. protestanten hebben ook gewoon een 'kerk'

Een kerk wel uiteraard, talloze 'een kerken' zelfs, maar niet een 'de kerk', want daar zijn ze allemaal op enig moment van afgevallen.

De kerk bestaat dan ook niet. :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:46

mie123gie schreef:
Ik schrik echt van sommige reacties hier. Ik had verwacht dat de gemiddelde bokker super acceptabel was (dat is waarschijnlijk ook zo maar zo te zien heb je altijd rotte appels)

Ik snap gewoon niet hoe je je mede mens niet kan accepteren alleen maar omdat zij iemand van het zelfde geslacht liefhebben. Ik vind dit eigenlijk het zelfde als zeggen "Jij komt uit China dus jou keuze is verkeerd." Terwijl die persoon daar niks aan kan doen, dat is hier toch ook gewoon zo.

Ik heb zat vrienden die een gedeelte zijn van de LGBTQ+ community en het zijn zulke leuke lieve mensen. Ik snap niet hoe je dat niet kan accepteren. Ik vind het hele "het staat in de bijbel" verhaal ook onzin trouwens, echt kun je zelf geen mening hebben.

Dus... Dat je andermans keuzes niet begrijpt betekent gelijk dat je ze niet accepteert?? Heb nieuws voor je; ik heb in mijn vriendengroep ook homo en lesbische stellen :j
Ik accepteer juist iedereen, ook al maken zij andere keuzes dan wat ik doe. De hele wereld hoeft het niet met mijn keuzes eens te zijn en ik hoef het niet met andermans keuzes eens te zijn. Dat recht heb je namelijk gewoon gelukkig in NL, en dat staat compleet los van het feit of je mensen wel of niet accepteert.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:48

verootjoo schreef:
mie123gie schreef:

Dus... Dat je andermans keuzes niet begrijpt betekent gelijk dat je ze niet accepteert?? Heb nieuws voor je; ik heb in mijn vriendengroep ook homo en lesbische stellen :j
Ik accepteer juist iedereen, ook al maken zij andere keuzes dan wat ik doe. De hele wereld hoeft het niet met mijn keuzes eens te zijn en ik hoef het niet met andermans keuzes eens te zijn. Dat recht heb je namelijk gewoon gelukkig in NL, en dat staat compleet los van het feit of je mensen wel of niet accepteert.

Het probleem is alleen dat het hier om kinderen gaat, erger nog... Als een homoseksueel kind opgroeit in een Jehova's gezin, ander soort streng christelijk gezin of islamitisch gezin, dan lijdt dat kind eronder. De ene meer dan de ander, maar dan is het dus geen kwestie van leven en laten leven meer.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:53

verootjoo schreef:
mie123gie schreef:

Maar je kan toch niet ontkennen dat veel religieuze ouders hun kinderen op de één of andere manier afkeuren en/ of verstoten als blijkt dat hun zoon/dochter op hetzelfde geslacht valt?
Het wel accepteren op zich maar het niet mogen een relatie aangaan is ook een vorm van verstoten/ afkeuren.
En wat is er nu nog erger dan door je eigen ouders afgekeurd/ verstoten worden om iets waar je mee geboren wordt?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:54

@ theses: Ja, maar wat wil je daar aan doen? Iedereen heeft de keuze hoe je je kind opvoedt. Een kind in een willekeurig ander problematisch gezin lijdt daar ook onder. Je kunt niet stellen dat alle JG kinderen getraumatiseerde volwassenen worden.
Ik ken meerdere JG kinderen die later probleemloos ervoor gekozen hebben niet bij de JG te willen horen, maar bij een andere kerk of helemaal geen geloof meer aan te hangen. Ik ken ook meerdere Ger gem kinderen die later andere keuzes maken en dit gaat ook probleemloos.

Er wordt hier gedaan alsof de JG of de Ger gem je compleet kapot maakt, maar ik woon midden op de bible belt en zie idd wel dingen waarvan ik denk dat ik ze als christen anders had aangepakt, maar over het algemeen gaat het ook heel erg vaak wel gewoon goed. Iedereen voedt zijn kind op zoals hij denkt dat het beste is. Of het wel of niet fout gaat in de opvoeding is mi niet geloofsafhankelijk.

Het is ook veel homohaat onder niet-gelovigen. En volgens mij zijn dat juist degenen die homo's geweld aandoen. Heb iig nog nooit gezien dat een JG of een Ger gem een homo in elkaar gaat slaan. Alleen dat ze het misschien afkeuren. Het gedrag wordt afgekeurd, maar als mens over het algemeen niet.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 10-05-16 17:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:56

Dat is natuurlijk heel naar maar laten we niet vergeten dat het echt niet alleen religieuze gronden zijn waarop homoseksuele kinderen worden afgewezen.

En laten we óók niet vergeten dat elke ouder zijn kind een bepaalde set normen en waarden meegeeft die wellicht niet aansluiten bij het kind zelf.

Edit: wat Vero zei dus
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-16 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:57

Lente schreef:
Dat is natuurlijk heel naar maar laten we niet vergeten dat het echt niet alleen religieuze gronden zijn waarop homoseksuele kinderen worden afgewezen.

En laten we óók niet vergeten dat elke ouder zijn kind een bepaalde set normen en waarden meegeeft die wellicht niet aansluiten bij het kind zelf.

Ik lees steeds mee, maar wil wel even wat melden.
Als het om een religieuze reden gaat, mag je dan wel lekker mensen zitten afwijzen? Nah, nee. ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:58

xniieeenke schreef:
Lente schreef:

Ik lees steeds mee, maar wil wel even wat melden.
Als het om een religieuze reden gaat, mag je dan wel lekker mensen zitten afwijzen? Nah, nee. ;)

Nope, maar waarom dan wel zo enorm afgeven op gelovigen ;) zij zijn over het algemeen niet degenen die homo's in elkaar slaan met hun bijbels ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:58

Uiteraard niet. Maar er wordt nu gesproken alsof het puur een religieus probleem is, het niet accepteren van homoseksualiteit. En dat is gewoon niet zo.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 17:59

Maar omdat er ook kinderen in andere problematische gezinnen lijden onder hun opvoeding, mag je niks zeggen over de opvoeding in JG gezinnen :? Dat lijkt me eerlijk gezegd compleet irrelevant.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:01

Eulogy schreef:
Maar omdat er ook kinderen in andere problematische gezinnen lijden onder hun opvoeding, mag je niks zeggen over de opvoeding in JG gezinnen :? Dat lijkt me eerlijk gezegd compleet irrelevant.

De opvoeding van JG ouders is ook niet in elk JG gezin hetzelfde, dus ik vind inderdaad niet dat je deze opvoeding over een kam mag scheren. Ik denk echt dat het daar niet vaker fout gaat en getraumatiseerde kids oplevert dan niet JG gezinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:03

Ohjee komen mijn posts zo over? Dat bedoel ik in elk geval niet zo. :)

Wat ik probeer te zeggen is dat homo-acceptatie geen strikt religieus probleem is.

Zoals ik eerder al benoemde heb ik ook hele mooie gesprekken gehad met JG die me helemaal niet probeerden te overtuigen mijn geaardheid aan de wilgen te hangen. Wellicht zal dit anders zijn bij hun kinderen. Dat weet ik niet.

Maar ik ken ook Christelijke mensen die prima accepterend zijn. En een boel mensen die niet religieus zijn maar wel heel negatief over homo's.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:04

Ja, dat begrijp ik ook niet.
Het is niet omdat een ander iets doet, dat het ok is dat je het zelf ook doet.

Ik heb ook niets gezegd over homo's die in elkaar worden geslagen, ik heb het over het afekeuren, verstoten van je eigen kind. Denk dat dat een immens mentale tik is die je krijgt als zelfs je eigen ouders je "zijn" afkeuren.

Tuurlijk gaat het niet over alle gezinnen, maar elke afwijzing/ verstoting is te veel.

verootjoo

Re: Jehova filmpje tegen LGBTQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:13

Ik heb ook gezegd dat IK verstoten een niet-christelijke gedachte vind. Maar als iemand anders vindt dat hij dat moet doen... Tja. Daar kan ik ook niks aan veranderen. Maar ik moet ook wel zeggen dat ik ook niet JG mensen ken die hun familie verstoten... En zo is er niemand zonder zonde. JG's zijn net mensen ;)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:18

Lente schreef:
Ohjee komen mijn posts zo over? Dat bedoel ik in elk geval niet zo. :)

Wat ik probeer te zeggen is dat homo-acceptatie geen strikt religieus probleem is.

Zoals ik eerder al benoemde heb ik ook hele mooie gesprekken gehad met JG die me helemaal niet probeerden te overtuigen mijn geaardheid aan de wilgen te hangen. Wellicht zal dit anders zijn bij hun kinderen. Dat weet ik niet.

Maar ik ken ook Christelijke mensen die prima accepterend zijn. En een boel mensen die niet religieus zijn maar wel heel negatief over homo's.

Dat is ook een beetje wat er door mijn hoofd speelde bij de laatste pagina's van dit topic..
Ondanks dat er wordt gesproken over een NL die verdraagzaam is naar homo's, is mijn mening dat dit nog altijd niet het geval is.
Nee, je wordt niet bij wet ter dood veroordeeld of in de gevangenis geworpen, maar er zijn nog altijd vele mensen die homo's niet accepteren en vele van die mensen zijn niet eens religieus.

Ik denk dat ik best mag zeggen dat ik erg accepterend ben, ik ben ook praktiserend christen en ik probeer eigenlijk altijd iedereen te accepteren zoals hij of zij is..
En ook zie in mijn kerkgemeenschap dat er helaas mensen zijn die erg bekrompen zijn en ik ken ook helaas de verhalen van ouders die hun kind niet meer wilde zien of spreken door bepaalde keuzes die ze hadden gemaakt.
Maar als je het mij vraagt dan snappen die mensen werkelijk niets van het christendom, daar waar naastenliefde zo enorm centraal zou moeten staan.
In mijn geval kan ik met alle zekerheid zeggen, dat wanneer ik bepaalde keuzes zou maken die mijn ouders liever niet zouden zien, ze alsnog onvoorwaardelijk van mij zouden houden en mij zouden steunen in het pad wat ik bewandel.
En ik streef er naar om ook zo in het leven te staan.. :j

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:20

chanel1985 schreef:
Ja, dat begrijp ik ook niet.
Het is niet omdat een ander iets doet, dat het ok is dat je het zelf ook doet.

Ik heb ook niets gezegd over homo's die in elkaar worden geslagen, ik heb het over het afekeuren, verstoten van je eigen kind. Denk dat dat een immens mentale tik is die je krijgt als zelfs je eigen ouders je "zijn" afkeuren.

Tuurlijk gaat het niet over alle gezinnen, maar elke afwijzing/ verstoting is te veel.

Dat denk ik ook..
Je wilt als kind toch eigenlijk altijd de genegenheid, goedkeuring en liefde van je ouders...

Overigens heb ik ook verstoting gezien buiten religieuze kringen..
Dus ik denk niet dat het alleen iets is binnen religie...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:26

verootjoo schreef:
Ik heb ook gezegd dat IK verstoten een niet-christelijke gedachte vind. Maar als iemand anders vindt dat hij dat moet doen... Tja. Daar kan ik ook niks aan veranderen.

We kunnen natuurlijk wel gewoon blijven herhalen dat dat echt redelijk ondubbelzinnig kwetsend is. Op een bepaald moment is afzijdig en oordeelloos blijven gewoon wegkijken. Dat werkt pesten en discriminatie in de hand en daar kunnen we natuurlijk best tegen zijn.

Ik heb niet zoveel op met dat minachtende 'sprookjesboek' of 'denkbeeldige vriendje' - in die zin kan ik geloof echt een stuk meer respecteren dan dat. Maar het lijkt me ook noodzakelijk dat als we homoseksualiteit echt willen accepteren als maatschappij, we ook moeten aangeven dat daadwerkelijke afwijzing ervan, ook met religieuze achtergrond, toch afwijzing blijft, en kwetsend. En dat we dat als maatschappij niet willen en niet aanvaardbaar vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 18:39

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Ik heb ook gezegd dat IK verstoten een niet-christelijke gedachte vind. Maar als iemand anders vindt dat hij dat moet doen... Tja. Daar kan ik ook niks aan veranderen.

We kunnen natuurlijk wel gewoon blijven herhalen dat dat echt redelijk ondubbelzinnig kwetsend is. Op een bepaald moment is afzijdig en oordeelloos blijven gewoon wegkijken. Dat werkt pesten en discriminatie in de hand en daar kunnen we natuurlijk best tegen zijn.

Ik heb niet zoveel op met dat minachtende 'sprookjesboek' of 'denkbeeldige vriendje' - in die zin kan ik geloof echt een stuk meer respecteren dan dat. Maar het lijkt me ook noodzakelijk dat als we homoseksualiteit echt willen accepteren als maatschappij, we ook moeten aangeven dat daadwerkelijke afwijzing ervan, ook met religieuze achtergrond, toch afwijzing blijft, en kwetsend. En dat we dat als maatschappij niet willen en niet aanvaardbaar vinden.

En wat moet ik er dan persoonlijk aan doen dat sommige mensen hun kind verstoten? Wat echt niet typisch religieus is? Homohaat is sowieso niet typisch religieus....

Ik heb ook nergens gezegd dat ik het persoonlijk ok vind om mensen af te wijzen of moedwillig te kwetsen of anders te behandelen omdat ze homo zijn. Dat vind ik namelijk ook niet. Ik vind wel dat mensen het recht mogen hebben het niet eens te zijn met hoe anderen hun leven in vullen. Die vrijheid hebben we hier gewoon. Of je dat overal moet gaan lopen verkondigen, dat denk ik niet. Maar dat doe ik persoonlijk dan ook niet.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:07

Dat laatste is dus het hekelpunt.
Natuurlijk kun je het niet eens zijn met bepaalde dingen inclusief hoe mensen leven en wat ze met elkaar doen (al vind ik dat heel persoonlijk en een ander niks aangaan).
Maar om andere mensen te gaan waarschuwen tegen homo´s of te luid te gaan verkondigen dat ze slecht zijn is gewoon een stap te ver.

En waar een niet-gelovige vaker de schuldige is van schelden en in elkaar slaan, zijn gelovigen vaak de opruiers. Dat vooral anderen ook maar moeten vinden dat het slecht is want samen staan we sterk en ze verschuilen zich achter god. Ze zeggen niet "ik vind homosexualiteit niet okee" maar "god vind het niet okee".
Er zijn mensen die dat laffer vinden dan gewoon zeggen dat je ze niet moet.
Bovendien heeft het meer impact, en dat is wat ze willen, op gelovige LGBT´s om te horen dat god ze zal verstoten als ze niet veranderen, dan als een ander zegt "gore homo"....

Een ongelovige zal het worst wezen.

http://attitude.co.uk/gay-cyclist-passe ... -cheering/

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:24

verootjoo schreef:
Er wordt hier gedaan alsof de JG of de Ger gem je compleet kapot maakt

Nee. Het gaat niet om traumatiseren en het gaat niet om de keuze te maken om er niet meer bij te horen, wat inderdaad kan en ze accepteren ook gewoon niet gelovigen in hun midden, maar het gaat om het feit dat je, als je LGBT bent je van huis uit mee krijgt dat het slecht is en dat je je dan niet normaal vrij kunt ontwikkelen. Zelfs als ze op een gegeven moment zeggen van ik accepteer jou wel, krijgen ze er toch achteraan "zolang je maar niet praktiserend wordt."
Dit kan voor enorme gewetenswroeging zorgen als ze wel gaan praktiseren om het maar zo te zeggen, of ruzie tussen ouders en het kind, in elk geval is het niet geheel vrij om te doen wat het wil en hoewel ze voor het celibaat kunenn kiezen is dat dan toch het gevolg van hun opvoeding in die kring en niet omdat ze dat nou echt zo graag wilen.

Hoe ze met transgender mensen omgaan weet ik niet, maar ik verwacht er niet veel goeds van.

Ik weet niet of iemand hier Angela´s ashes en het vervolg daarvan heeft gelezen, maar daarin wordt ontzettend goed beschreven welke rol het geloof in het leven van een kind kan hebben en welke angst iemand kan hebben alleen al om masturberen, tot in zijn volwassen leeftijd aan toe.
Omdat, als je het maar vaak genoeg hoort en er ontvankelijk voor bent (wel een belangrijke factor) je dingen werkelijk gaat geloven en een aantal geloven zijn erg ingesteld op hemel en hel. Dat kan voor een angst zorgen die best je leven beheerst.