Explosies vliegveld Brussel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:28

Brainless schreef:
Casarell schreef:

Dat is waar.. maar als je de grenzen niet dicht zou gooien, kunnen er steeds meer van zulke terroristen binnen komen..
Grenzen dicht lost het probleem nu niet op, maar voorkomt in de toekomst wel veel meer problemen..

Nee helemaal niet.
Dat is schijnveiligheid.
Toekomstige terroristen kunnen gewoon het vliegtuig pakken en naar Nederland komen.
Hier leuk werken en hup een aanslag plegen.

Met grenzen dicht bedoel ik dus dat er net zo gecontroleerd moet worden als in Australië.. en daar kom je dus echt niet zomaar binnen.. :n

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:29

De MIVB heeft bevestigd dat er gewonden zijn in Metro Maalbeek, maar niet hoeveel:

Citaat:
Gewonden in Maalbeek

An Van Hamme, woordvoerster van de MIVB, bevestigt dat er vanochtend een explosie is geweest in het metrostation Maalbeek. "De explosie vond plaats in een metrostel dat stilstond in het station. Daarbij zijn met zekerheid gewonden gevallen, die op dit ogenblik geholpen worden door de hulpdiensten", zegt ze aan Radio 1.

De MIVB heeft beslist het hele metronet stil te leggen, net als het bus- en tramnet. "Onze aandacht gaat in eerste instantie naar het helpen van alle slachtoffers", aldus Van Hamme.

http://www.demorgen.be/binnenland/live- ... -b3ebfa93/

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:29

Pff.. 4 metrostations ontruimd..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:30

Marjoow schreef:
Welke andere reden kan erachter zitten zo kort na Abdeslam mensen? En na alle recente gebeurtenissen is het toch heel normaal dat er gelijk naar IS gewezen word? Stelletje moraalridders.

Doe maar even rustig, hoor. Natuurlijk wordt er naar IS gewezen, maar ik vind het walgelijk hoe dat een excuus is voor racisme en om alle mensen met een donkere huidskleur en alle moslims aan te zien voor terroristen.

Anoniem

Ik geef Moslims een knuffel, omdat er nu genoeg mensen zijn die al lopen te gillen dat Moslims de schuldigen zijn.

Anoniem

Het enige wat ik zie...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:31

Laurapalmer schreef:
ik begrijp het heel goed.ik heb zelf
een islamitische achtergrond. (Servisch)moslim knuffelen klinkt aardig rasistich.

vergeet niet:je kan niet aan alle moslims zien dat ze moslim zijn!

Het spijt me dat je dat zo ervaart. Ik ben echt het tegenovergestelde. Heb aardig wat vrienden die moslim zijn. Ook autochtone (kaaskop) Nederlanders die zich bekeerd hebben tot de Islam. Ik vind het een erg mooi geloof.

Misschien had ik het ook anders moeten zeggen... Ik heb de neiging om eenheid te bewerkstelligen. Mensen bij de hand te pakken... Een lint van liefde door Europa.

Yasmine

Casarell schreef:
Pff.. 4 metrostations ontruimd..

Dat heeft natuurlijk wel te maken met het feit dat het terreurdreigingsniveau nu op 4 staan. Deel daarvan is dat alle OV wordt stilgelegd. Hoeft niet per se te betekenen dat er een concrete aanslag op die stations dreigt.

BloemBloem

Marjoow schreef:
Welke andere reden kan erachter zitten zo kort na Abdeslam mensen? En na alle recente gebeurtenissen is het toch heel normaal dat er gelijk naar IS gewezen word? Stelletje moraalridders.

Eens! Gaan jullie maar masaal moslim knuffelen :+

Laurapalmer

Nee dat zegt niks over mij..want ken jij mij dan?jij kan je meer vinden in haar reactie,dat is alles wat het zegt.naastenliefde bestaat niet uit een reactie op het forum.maar uit daden in het gewone leven..

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:33

@lente

Meis het was helemaal niet zo vurig bedoeld..
emoties lopen in dit soort situaties gewoon hoog op..
ik neem aan dat je het goed bedoeld. :(:)

Ik reageerde verder terug op een persoon die mij dacht te kennen naar aaleiding van het berichtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:34

Is het nodig om zelfs hier bijna haatvol tegen elkaar te doen? :o
Kunnen we niet gewoon ook in dit topic naast elkaar staan en stil staan bij de mensen die nu vechten voor hun leven of in shock zitten af te wachten?
En verder gewoon afwachten wat voor nieuws er naar buiten wordt gebracht?
Meningsverschillen oke, maar laat de ander gewoon in zijn of haar waarde.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:35

Yasmine schreef:
De MIVB heeft bevestigd dat er gewonden zijn in Metro Maalbeek, maar niet hoeveel:

Citaat:
Gewonden in Maalbeek

An Van Hamme, woordvoerster van de MIVB, bevestigt dat er vanochtend een explosie is geweest in het metrostation Maalbeek. "De explosie vond plaats in een metrostel dat stilstond in het station. Daarbij zijn met zekerheid gewonden gevallen, die op dit ogenblik geholpen worden door de hulpdiensten", zegt ze aan Radio 1.

De MIVB heeft beslist het hele metronet stil te leggen, net als het bus- en tramnet. "Onze aandacht gaat in eerste instantie naar het helpen van alle slachtoffers", aldus Van Hamme.

http://www.demorgen.be/binnenland/live- ... -b3ebfa93/

Citaat:
Nieuwe dodentol: 13 doden in Zaventem, 10 doden in Maelbeek

De politie heeft een nieuwe officiële balans gegeven van het aantal slachtoffers bij de aanslagen in Brussel. Bij de explosies in Zaventem zijn 13 mensen om het leven gekomen, in metrostation Maelbeek vallen 10 doden te betreuren.

xniieeenke

Dat plaatje hierboven idd.
Ik volg alles nog mee en geef een dikke knuf aan nabestaanden en mensen in de buurt die bang zijn. <3

Tineke: amen.

Jellybeans

KoudbloedKim schreef:
Is het nodig om zelfs hier bijna haatvol tegen elkaar te doen? :o
Kunnen we niet gewoon ook in dit topic naast elkaar staan en stil staan bij de mensen die nu vechten voor hun leven of in shock zitten af te wachten?
En verder gewoon afwachten wat voor nieuws er naar buiten wordt gebracht?
Meningsverschillen oke, maar laat de ander gewoon in zijn of haar waarde.

_/-\o_

Fem

Laurapalmer schreef:
Nee dat zegt niks over mij..want ken jij mij dan?jij kan je meer vinden in haar reactie,dat is alles wat het zegt.naastenliefde bestaat niet uit een reactie op het forum.maar uit daden in het gewone leven..

Maar dat is juist wat ze toch ook zegt?
Dat ze het graag zou willen doen?
Dat zijn toch daden?

Anyway..
Geschreven woord zorgt er vaak voor dat mensen elkaar niet goed begrijpen..
Laten we allemaal van het beste uitgaan..
Ik proef in ieder geval geen enkele vorm van racisme in Lente haar berichtje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:36

Bij ons op school is net een Turkse jongen door het lint gegaan omdat hier gelijk vol aandacht voor is en voor de aanslagen in Turkije veel minder...

De wereld gaat kapot.

Kaatastrof

Echt ongeloofelijk dit. Om met zo'n nieuws op te staan, brr. Mijn moeder zit in Brussel nu, maar is gelukkig wel oké. Mijn vader zal waarschijnlijk opgeroepen worden om naar Brussel te gaan. Ben echt niet op mijn gemak. 'Gelukkig' zijn mijn broer en ik thuis, maar de televisie gaat vandaag echt niet uit.

Het enge is dat ik daar, op die plek aan de luchthaven stond enkele dagen geleden.. Ergens had ik het wel verwacht, dat de aanhouding van Salah niet zonder gevolgen zou verlopen.

Anoniem

Nu is heel het land in lock down.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:37

Laurapalmer schreef:
@lente

Meis het was helemaal niet zo vurig bedoeld..
emoties lopen in dit soort situaties gewoon hoog op..
ik neem aan dat je het goed bedoeld. :(:)

Ik reageerde verder terug op een persoon die mij dacht te kennen naar aaleiding van het berichtje.

Geen enkel probleem! :+:
En... Als ik mijn kleine tweejarige nichtje hier niet had stond ik nu op straat... Geen idee wat ik zou doen. Ik wil een statement maken.
Misschien zou ik een bord omhangen met erop een mooie tekst van liefde...

The_Cat

Re: Explosies vliegveld Brussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:38

Ondertussen ook CNN gebouw ontruimd naast Noord Station

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:39

Net een paar berichte gehad. Mijn vrienden zijn gelukkig veilig. Heel moeilijk berichten binnen te krijgen. Alles ligt plat in en rond brussel/zaventem

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:40

Jeetje, gaan we weer.. Morgen vlieg ik naar Schiphol om met het paasweekend thuis te zijn, hopelijk kom ik er! -O-

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:40

Luna2006 schreef:
Net een paar berichte gehad. Mijn vrienden zijn gelukkig veilig. Heel moeilijk berichten binnen te krijgen. Alles ligt plat in en rond brussel/zaventem

Daarom wordt gevraagd om niet te bellen of smsen, maar sociale media/3G internet te gebruiken.

Laurapalmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:41

@fem ik ga het niet weer benoemen.

@koudbloedkim je hebt gelijk.

@lente Een lint van liefde om de wereld klinkt fantastisch..

Mijn gedachten gaan uiteraard uit naar de nabestaande,gewonde,hulpverleners