Geryon schreef:Nou nou Eline zo was het niet bedoeld hoor. Het staat er inderdaad wat gemeen en het duidelijk maken te samenvattend en daardoor denigrerend, mijn excuses daarvoor.
Ik ben het vrij eens met de rest van je post. Echter vind ik het dus wel hypocriet. Verschil maken in gelijke gebeurtenissen is gewoon oneerlijk voor alle partijen. En dan heb je nog de mensen die dat puur persoonlijke emotionele verschil maken in dingen die objectief gezien even erg zijn, en een ander veroordelen die dat niet doet of de emotie juist meer bij andere discriminatie heeft. Dat is als iemand veroordelen omdat diegene rood mooier vind dan jouw groen. Daar ging het mij in eerste instantie om. Mensen moeten zich daar bewust van zijn zodat ze meer begrip hebben voor elkaar.
Bedankt voor de excuses. Kusje erop en weer verder
. Natuurlijk is dat verschil maken oneerlijk. Ik heb ook nergens beweerd dat dit juist is. Maar ik ben het oneens met jouw stelling dat meneer de Boer te hard word aangepakt en dat dit niet juist is, want er zijn andere bedrijven die op andere vlakken discrimineren en die komen ermee weg, dus moet de Boer er ook mee wegkomen.
Nee, het moet andersom. De Boer moet hard worden aangepakt en al die andere bedrijven net zo.
Helaas gebeurd dat niet. Waarom? Want we leven niet in eenneerlijke wereld.
Jij vind het aanpakken van de Boer zielig. Ik denk juist, laten we aanpakken wie we aanpakken kunnen. Als dat dan meer zaken zijn met discriminatie van homoseksualiteit is dan andere dingen, omdat mensen hier meer boe of bah over zeggen en het erger vinden (dus de emotie waar jij veel over spreekt er aan koppelt) dan over Turk die word afgewezen omdat hij moslim is, omdat tegenwoordig een deel van de Nederlands vinden dat moslims terroristen zijn.. Dan is dat maar zo. Voor de wet is iedere overtreding net zo belangrijk als de andere overtreding. Voor de mens niet. De mens en vooral media koppelt dingen aan wat er nu speelt. Ik noemde net het moslim is gezien terrorist geval als minder belangrijk, maar juist op dit moment zou zo'n geval, discrimineren op geloof, aandacht kunnen krijgen, mocht het gebeuren en mochten bedrijven daar transpirant over zijn. Kans is klein. Bedrijven zijn meestal slimmer dan dat.
Kortom mijn mening samengevat.
Discriminatie bij sollicitaties gebeurd veel, maar mensen worden vaak afgewezen met een andere reden. Men vind afwijzen van homoseksuelen omdat ze homo zijn erger dan het afwijzen van een zwangere vrouw of moslim. Voor de mens is de ene discriminatie de ander niet. Voor de wet is elke vorm van discriminatie (behalve positieve discriminatie) verboden... Maar uit emotie hangen mensen er hun eigen labels aan en krijgt het 1 meer aandacht dan de ander. Dit betekend niet dat je het 1 ongestraft moet laten omdat je boos bent dat de anderen minder aandacht krijgen dan de 1. Ook dat is emotie.
Met straffen bedoel ik trouwens de rechter, mocht Bas besluiten die stap te nemen. Niet vandalisme of het neerhalen op sociale media, hoewel ik het wel oké vind als de naam in een normale post genoemd word of als mensen besluiten te boycotten. Zoals OsMo heel mooi zegt: Het is hypocriet als je de ene emotionele schade wel bekritiseerd en de andere goed praat omdat de man van Ath de Boer het er zelf naar heeft gemaakt. Maar niemand zegt volgends mij dat het niet goed is, ook niet liedje89=
En dit is waarschijnlijk het laatste wat ik er over zeg
.