Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 21:54

Quote:Denk je nou echt dat mensen voor hun LOL alles verkopen wat ze hebben om met gevaar voor eigen leven in een bootje stappen? Denk je echt dat mensen zoveel risico nemen?

Mijn antwoord hierop? JA daar nemen ze idd het risico voor. Iedereen neemt wel eens een groot risico,niet alleen dat grootste deel tuig en die paar echte vluchtelingen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:00

gohya schreef:
Quote:Denk je nou echt dat mensen voor hun LOL alles verkopen wat ze hebben om met gevaar voor eigen leven in een bootje stappen? Denk je echt dat mensen zoveel risico nemen?

Mijn antwoord hierop? JA daar nemen ze idd het risico voor. Iedereen neemt wel eens een groot risico,niet alleen dat grootste deel tuig en die paar echte vluchtelingen.

Oke... welke betrouwbare bron heb je hiervoor?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:04

EskeGirl schreef:
gohya schreef:

Oke... welke betrouwbare bron heb je hiervoor?

Mezelf en de t.v. zoals o.a. NPO 2.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:08

Zeeuwtje68 schreef:
http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -van-Allah lees dit maar eens door dan snap je het misschien wat we ons op de nek hebben gehaald!!

btw het is wettelijk verplicht als je een vluchteling bent in de omringende landen waar het veilig is je asiel aan te vragen en niet door te reizen naar bv Nederland omdat je daar alles gratis krijgt een huis voedsel ziekenfonds uitkering en noem het maar op waar wij als nederlanders hard voor moeten werken..

[ Video ]

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:11

gohya schreef:

Ik geloof niet dat jij je realiseert hoe het is, om je huis, je land, je vrienden en een deel van je familie achter te laten, zonder te weten of je ze ooit terug ziet.

ik vraag me ook af, welk risico je in Nedërland kan vergelijken met in een bootje stappen met de kans op verdrinken?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:12

Electra voor de zoveelste keer het zijn geen syriers, het zijn o.a afrikaanse moslims heb je me film en artikel wel gelezen? dan kan je misschien wakker worden..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:14

Ik vind dat niet bepaald de meest betrouwbare website.
Groot deel is echter wel Syriers, niet alles. Er zitten bijvoorbeeld ook mensen uit Eritrea tussen. We hebben een stagaur die is gevlucht uit Eritrea als kind... nette man die bijna perfect NL spreekt. Maar dat zal wel een gelukszoeker zijn :roll:
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 29-09-15 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:15

Nouja aangezien een vrouw er is om je kleren te wassen, niks waard is. Kinderen uitgehuwelijkt worden meen ik toch wel enigszins te bespeuren dat die liefde voor familie niet zo sterk is. En achterlaten... Dat is tijdelijk. Mannen gaan eerst, daarna word de rest ingevlogen.

Daarnaast ga jij ook niet naar het einde van de regenboog als je weet dat daar een pot met goud staat? En die pot goud wordt door families en vrienden doorgebeld. De oversteek is het risico maar daarna gouden bergen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:16

Zeeuwtje68 schreef:
Electra voor de zoveelste keer het zijn geen syriers, het zijn o.a afrikaanse moslims heb je me film en artikel wel gelezen? dan kan je misschien wakker worden..

Zelden zo'n slecht site vol vooroordelen en opruiende teksten gelezen.
Rechts-extremisme vind ik net zo eng als IS.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:18

Letterlijk gehoord van een zogenaamde vluchteling een vrouw is om te neuken en schoon te maken ik sla me vrouw als ik dat wil want ze is mijn bezit!!!

maar steek je kop maar in het zand hoor we gaan het allemaal wel merken!!
kwestie van tijd..
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 29-09-15 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:19

Zeeuwtje68 schreef:
Letterlijk gehoord van een zogenaamde vluchteling een vrouw is om te neuken en schoon te maken ik sla me vrouw als ik dat wil want ze is mijn bezit!!!

Dat is in bepaalde landen inderdaad de standaard. Maar dat betekend niet dat iedereen zo denkt of dat mensen niet kunnen veranderen in gedachte. Iets met over één kam scheren.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 29-09-15 22:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:23

Zeeuwtje68 schreef:

Ik vraag me dan af, waar heb jij die vluchteling ontmoet en hoe gaat dan zo'n gesprek? En dat in Zeeuws-Vlaanderen :D

Hoe lang hebben wij hier al Blijf-van-mijn-lijf-huizen? Omdat Nederlandse mannen nooit hun vrouw slaan.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 29-09-15 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:24

Van de FB-pagina Humans of New York:
Citaat:
My husband and I sold everything we had to afford the journey. We worked 15 hours a day in Turkey until we had enough money to leave. The smuggler put 152 of us on a boat. Once we saw the boat, many of us wanted to go back, but he told us that anyone who turned back would not get a refund. We had no choice. Both the lower compartment and the deck were filled with people. Waves began to come into the boat so the captain told everyone to throw their baggage into the sea. In the ocean we hit a rock, but the captain told us not to worry. Water began to come into the boat, but again he told us not to worry. We were in the lower compartment and it began to fill with water. It was too tight to move. Everyone began to scream. We were the last ones to get out alive. My husband pulled me out of the window. In the ocean, he took off his life jacket and gave it to a woman. We swam for as long as possible. After several hours he told me he that he was too tired to swim and that he was going to float on his back and rest. It was so dark we could not see. The waves were high. I could hear him calling me but he got further and further away. Eventually a boat found me. They never found my husband.” (Kos, Greece)

Een van de vele gelukszoekers?

Electra63

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:26

EskeGirl,

Dat is het risico van een gelukzoeker, volgens velen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:28

Electra63 schreef:
EskeGirl,

NEE jullie moeten goed lezen! we zeggen dat er zeker wel echte vluchtelingen bij zijn.
Maar het grootste deel zijn gelukszoekers ja,die elk risico hiervoor nemen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:29

Het feit dat ze haar man is verloren maakt haar niet direct geen gelukszoeker. Evenmin als dat je aan de hand van dit verhaal kan zeggen dat ze dat wel is. ;)

Dit soort sites zijn ook niet objectief in dit soort situaties.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:29

gohya schreef:
Electra63 schreef:
EskeGirl,

NEE jullie moeten goed lezen! we zeggen dat er zeker wel echte vluchtelingen bij zijn.

Waar is dan je bron? Schreeuwen dat iedereen een gelukszoeker is of een vage nieuwssite, zijn geen bronnen.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 29-09-15 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:30

neem jij ze maar in huis hoor, maar bij mij komen ze er niet in einde discussie
kwestie van tijd voor er hier oorlog uit gaat breken..

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:30

Electra63 schreef:
Zeeuwtje68 schreef:

Ik vraag me dan af, waar heb jij die vluchteling ontmoet en hoe gaat dan zo'n gesprek? En dat in Zeeuws-Vlaanderen :D

Hoe lang hebben wij hier al Blijf-van-mijn-lijf-huizen? Omdat Nederlandse mannen nooit hun vrouw slaan.

Je bedoelt dus eigenlijk, "ik geloof het niet"...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:31

Zeeuwtje68 schreef:
neem jij ze maar in huis hoor, maar bij mij komen ze er niet in einde discussie
kwestie van tijd voor er hier oorlog uit gaat breken..

Ik ben niet voor verblijven, ik ben voor opvang tot het daar beter gaat. En niet iedere vluchteling krijgt een huis en een uitkering als ze over de grens stappen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:33

EskeGirl schreef:
gohya schreef:

Waar is dan je bron? Schreeuwen dat iedereen een gelukszoeker is of een vage nieuwssite, zijn geen bronnen.

Dat heb ik net genoemd! het nieuws op tv op Nederland, België, Duitsland.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:36

Van de FB-pagina Humans of New York:
Citaat:
My husband and I sold everything we had to afford the journey. We worked 15 hours a day in Turkey until we had enough money to leave. The smuggler put 152 of us on a boat. Once we saw the boat, many of us wanted to go back, but he told us that anyone who turned back would not get a refund. We had no choice. Both the lower compartment and the deck were filled with people. Waves began to come into the boat so the captain told everyone to throw their baggage into the sea. In the ocean we hit a rock, but the captain told us not to worry. Water began to come into the boat, but again he told us not to worry. We were in the lower compartment and it began to fill with water. It was too tight to move. Everyone began to scream. We were the last ones to get out alive. My husband pulled me out of the window. In the ocean, he took off his life jacket and gave it to a woman. We swam for as long as possible. After several hours he told me he that he was too tired to swim and that he was going to float on his back and rest. It was so dark we could not see. The waves were high. I could hear him calling me but he got further and further away. Eventually a boat found me. They never found my husband.” (Kos, Greece)c

Stel dat dit een geschreven tekst is van iemand van de boot, of geschreven is alsof.

Laten we wel zijn, als al deze bootvluchtelingen van te voren weten dat het zo zou gaan, ging er niemand.

Misschien maar goed dat dit op FB komt, dan is de realiteit er ook..

Deze mensen konden nog verkopen....

En ik wil ook wel alles verkopen met het idee op een boot te kunnen stappen om daarna alles te krijgen..
Ze zeggen niet voor niets op marktplaats..."als het te mooi om waar te zijn lijkt, dan is het ook zo". En dat is helaas voor velen nu ook zo gebleken...zeer triest dat zeker..

De echte criminelen zijn nl de bloeiende handel die mensenhandel heet...
Laatst bijgewerkt door Indestal op 29-09-15 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:36

ok waarom komen er alleen mannen en duizenden jonge mannen bedoel ik, ons land binnen?
zou je niet eerst vrouwen en kinderen sturen de veilige haven in? verklaar dat is of zou je die ook achterlaten in een oorlogs gebied kom op zeg geloof je het nou zelf??

en als je een vluchteling bent ben je verplicht nogmaals in je veilige buurlanden asiel aan te vragen dus ja het zijn allemaal goudzoekers die alles gratis willen want ja in europa is alles veel beter dan in onze buurlanden.. en nu stop ik
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 29-09-15 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:39

Die vrouwen en kinderen zijn nu sexslavin geworden....in een streng moslimland kun je als vrouw alleen niet leven..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 22:41

Ik kan niet begrijpen dat, àls je dan vlucht voor oorlog en je bent dan in veilig gebied, je nog zoveel noten op je zang hebt! Dan dank je toch god op je blote knieen! Maar nee, deze lui zijn wars van onze normen en waarden en eisen van alles en nog wat, een enkeling daargelaten. In 40/45 werden er ook Joodse mensen opgevangen door Nederlanders en dat ging ook goed. Zelfs bij mijn oma op de boerderij zaten ze ondergedoken. Dit, wat er nu gebeurt, is een grote schande en ze moeten heel snel een enkeltje terug krijgen want dit loopt giga uit de klauwen. Vandaag is er een politieagent in zijn buik gestoken in Denemarken en dan de knokpartijen, verkrachtingen en aanrandingen erbij en nog hebben mensen hier een rose bril op want het zijn zielige mensen die alles achtergelaten hebben. Ik denk eerder dat ze denken hier alles dubbel en dwars weer te vinden en krijgen.