verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:46

Joolien schreef:
Persoonlijk geloof ik er helemnaal geen klap van dat iemand om een paar implantaten zijn gezin zo in gevaar brengt.

Tuurlijk niet, dit werd als voorbeeld genoemd maar de reden dat ze op zo'n bootje gaan zitten ligt veel dieper dan tandimplantaten willen het gaat om het totaal plaatje.

purny

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 17:59

Nou als de gemiddelde huiszoeker ongeveer 10 jaar op de wachtlijst staat kan je wel zeggen dat ons land vol is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:02

purny schreef:
Nou als de gemiddelde huiszoeker ongeveer 10 jaar op de wachtlijst staat kan je wel zeggen dat ons land vol is.

Omdat veel ook wensen hebben :) Die willen perse in een bepaalde stad wonen bv

Kan zo genoeg appartementen geven waarbij je gewoon nog huurtoeslag kan krijgen, maar ja... Als je niet op een flatje wil zitten in dat gat houd het op.

Als mensen die ingeschreven staan op woningnet willekeurig gaat plaatsen zonder rekening te houden met hun voorkeur (dus ook geen woonplaats), is de wachtlijst overal een stuk korter.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-09-15 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:03

purny schreef:

nee hoor...verkeerd beleid.Grondprijs is te hoog.Door projectontwikkelaars.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:05

KimD schreef:
Heel eerlijk? Het doet me helemaal niks, ik ben geen mensenmens en kan hier dus ook zonder emotie heen kijken.

Ik ben overigens ook zo'n racist die tegen vluchtelingen is. Niet zozeer dat ik die mensen geen beter leven gun / wil bieden, maar ik vind wel dat geholpen moet worden op de plek waar het knelt, in hun eigen land.

Deze mening had ik vroeger niet, maar is flink bijgesteld toen er een Syrische vluchtiling bij mijn moeder is het flatgebouw introk. Deze jonge vent hebben we veel geholpen met vanalles en nog wat en heeft sinds vorig jaar November zijn vrouw ook hier, en is sinds gisteren vader.

Maar als ik zie wat deze kerel (even oud als ik), allemaal krijgt en allemaal klaar speelt dan vind ik dat we bij hún moeten helpen.

Edit: Ik vind het uiteraard wel erg voor doe vader die alleen achterblijft, die in een klap zijn vrouw en twee kinderen is verloren.

Deze mening deel ik ook helemaal. Voel me er eigenlijk meer rot over dat de foto me niks doet. Las laatst een mooie reactie op FB "de vluchtelingen kunnen wel wegvluchten uit hun land, maar de wereld niet voor hen". Zolang de problemen in hun land van herkomst niet aangepakt worden is het dweilen met de kraan open, we kúnnen ze niet blijven opvangen, in België zitten de asielcentra allang overvol, we kunnen ze niet meer onderdak bieden dan we hebben. En de mensen verplichten om ze in huis te nemen zie ik niet gebeuren.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:07

ik ben ook geen mensenmens,heb zelf ook geen kinderen...maar die foto vind ik vreselijk hoor |(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:16

Snollygoster schreef:
Deze mening deel ik ook helemaal. Voel me er eigenlijk meer rot over dat de foto me niks doet. Las laatst een mooie reactie op FB "de vluchtelingen kunnen wel wegvluchten uit hun land, maar de wereld niet voor hen". Zolang de problemen in hun land van herkomst niet aangepakt worden is het dweilen met de kraan open, we kúnnen ze niet blijven opvangen, in België zitten de asielcentra allang overvol, we kunnen ze niet meer onderdak bieden dan we hebben. En de mensen verplichten om ze in huis te nemen zie ik niet gebeuren.

Check je feiten....
http://fedasil.be/nl/figures

http://fedasil.be/sites/5042.fedimbo.be ... kers_0.pdf

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:19

papagroom schreef:
Wie heeft hem niet gezien,,,,de foto van het verdronken jochie Aylan,,,,nat en levenloos op dat Turkse strand,in zijn rode shirtje en blauwe broekje.
Je kunt het geen eens een vluchteling noemen....mee met papa en mama en de grote zus,op weg naar een betere toekomst....
Ik heb zelf kinderen weliswaar ouder,maar toch zie ik mijn eigen kind daar liggen...mijn maag speelt op,mijn hart begint te bonzen,,,ik kan het niet aanzien,en klik de afbeelding weg.
En dan de schaamte,,,ik kan het niet aanzien en klik de afbeelding weg...verstop het leed van mijn medemensen met simpel weg een muisklik,,,walging,,,,altijd een grote mond over menslievendheid,solidariteid,etc,etc,en wat doe ik....ik klik het weg...wat een vreselijke kerel ben ik.

hoe gaan jullie hier mee om?

Niets, hoe ermee om te gaan, want wat kunnen wij eraan doen?

En weet je wat er zo raar aan is? de vader gaat terug naar waar hij vandaan komt en de tante uit Canada ook om deze 2 kinderen en moeder er te gaan begraven..........dus valt denk ik wel mee met hoe het er aan toe gaat, lijkt mij dat het gelukzoekers zijn, want anders ga je er toch niet terug om je vrouw en 2 kinderen te begraven?????

Er was dus geen direct levensgevaar en/ of hoge nood om direct te moeten gaan vluchten en alle kansen te moeten gaan grijpen om er weg te kunnen gaan met met veel risico's zoals een kleine rubberbootje in de wilde zee.

Dus ik heb zo mijn vraagtekens.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:51

dat hebben we een paar pagina's terug ook al besproken :o

Uit emotie kan je veel zeggen, maar hoe helder ben je als je net je gezin verloren bent?.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:53

ravellie schreef:

Uit emotie kan je veel zeggen, maar hoe helder ben je als je net je gezin verloren bent?.

Ik heb niet de rest van de topic gelezen, alleen de eerste post dat ik gequote heb van TS en daar reageerde ik op.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:55

@Ragdollkat
Misschien eens Syrië googlen of wat vaker nieuws kijken. Er is daar een burgeroorlog en de dreiging van IS.
Zou jij daar blijven wonen ?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 18:59

Dan moet die tante uit Canada en deze man er niet teruggaan voor geen enkele gebeurtenis, maar er lekker wegblijven.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:20

Ragdollcat schreef:
Dan moet die tante uit Canada en deze man er niet teruggaan voor geen enkele gebeurtenis, maar er lekker wegblijven.

Die man heeft niks meer te verliezen aangezen zijn gezin al is omgekomen...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:22

Voor deze man is het verschrikkelijk inderdaad. Maar dan is alles voor niks geweest...........hij moet doorgaan.........

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:27

Ragdollcat schreef:
Voor deze man is het verschrikkelijk inderdaad. Maar dan is alles voor niks geweest...........hij moet doorgaan.........

Van wie moet dat?
Misschien neemt hij morgen een bijl in de hand en gaat als een dolle wraak nemen in zijn eigen land.
Er is immers niemand meer die hem zal missen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:28

Ik geloof niet dat het hem nog iets kan schelen of het voor niets is geweest. Zijn reden om te leven is weg. Zou jij je hele gezin begraven in een land waarvan je niet weet of je er mag blijven? Ik zou dat ook niet willen...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:29

zou dat verhaal van dat hij zijn tanden wilde laten doen niet gewoon verzonnen zijn door een of andere rechtse idioot? Zo één van de,, PVV aanhangers,, om maar even een voorbeeld te noemen?
Mijn god wat een idioten die daar op die FB pagina reageren!!! je schaamt je dood als je die reacties daar leest.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:29

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:37

Eerlijk het boeit me niet en laat ze alsjeblieft daar blijven en pak het probleem daar aan.

Zolang ze nog geld kunnen betalen voor de overtocht hebben ze ook geld om het anders te doen. Kijk bijvoorbeeld maar naar het echte verhaal achter de arme jongen. Die hadden het goed maar nee ze willen meer en meer en beter.

En noem me maar een racist egoïst of wat dan ook maar we hebben problemen genoeg hier. Vang alleen de vluchtelingen op die hier echt lopend heen zijn gekomen op. Niet de gelukszoekers. Eerst het eigen land voordat we weer is een keer ontelbare vluchtelingen helpen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:44

MiniMouse schreef:
ravellie schreef:

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... amily.html

Zo, die zijn snel terug :(
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat je met gevaar voor je eigen leven en dat van je gezin in een opblaasboot de zee over wil steken.
Dan moet het daar verschrikkelijk zijn.
En dan ondanks alles toch terug te durven naar die hel.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:49

Kan mij een interview herinneren waarin 1 vluchteling zei: ja, ik weet hoe groot het risico op sterven is op zee, maar ik neem liever het risico dat ik sterf in vrijheid dan in de onvrijheid te blijven leven.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:50

Daks schreef:
Eerlijk het boeit me niet en laat ze alsjeblieft daar blijven en pak het probleem daar aan.

Zolang ze nog geld kunnen betalen voor de overtocht hebben ze ook geld om het anders te doen. Kijk bijvoorbeeld maar naar het echte verhaal achter de arme jongen. Die hadden het goed maar nee ze willen meer en meer en beter.

En noem me maar een racist egoïst of wat dan ook maar we hebben problemen genoeg hier. Vang alleen de vluchtelingen op die hier echt lopend heen zijn gekomen op. Niet de gelukszoekers. Eerst het eigen land voordat we weer is een keer ontelbare vluchtelingen helpen.

Op loopafstand heb je geen oorlog, beetje rare toelatingseis.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:52

En wat wil je dan precies dat ze met het geld doen?
Kogelvrije harnassen kopen of zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:54

Onbegrijpelijk dat er zoveel mensen hier zijn die blijkbaar geen benul hebben waarom die mensen vluchten. Echt te lelijk voor woorden...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 19:55

Electra63 schreef:
Daks schreef:

Op loopafstand heb je geen oorlog, beetje rare toelatingseis.

Niet, dacht het wel.
Jaren geleden was er in kosovo ook oorlog en een vriend van ons is toen LOPEND daar vandaan gekomen. Dus het kan wel als je maar wilt.