Kindvrije horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:48

elenaMM77 schreef:
om heel eerlijk te zijn..

op campings erger ik mij eerder aan de jeugd dan aan de kinderen..

een gillend kind vind ik nog relatief ok.. is deels de leeftijd, ze weten nog niet altijd hoe ze iets kunnen uiten.. en gewoon hopen dat de ouders ingrijpen..

maar het grove taalgebruik en de negatieve instelling van menig tiener dat tot diep in de nacht door kankert/fiets en de rest van de nacht elkaar wel terusten brult, vind ik ergerlijker dan een vijf jarigen..

om maar niet te spreken van tieners die voor het eerst alleen op vakantie zijn.

beter dan om dat soort plaatsen en horeca gelijk maar op 25+ te zetten.

---

dit om even te schetsen, dat iedereen zich wel ergens aan ergert...
kinderen die gillen en krijsen of etters zijn, heb je in alle leeftijden tot 55+ aan toe.
specifiek kinderen weren, ik weet het niet. je straft feitelijk een hele grote groep af, voor het gedrag van enkelen.

En wat doe je dan met kinderen die serieus geinteresseerd zijn in goed eten? de kleine kokjes in dop? smaakpalletjes verpesten met troep en dan hopen dat ze met hun 16e de ervaringen nog kunnen inhalen?

Kan me helemaal in deze reactie vinden, van het begin tot het eind.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:51

JunkDeLuxe schreef:
truus1970 schreef:
wij gaan best te vaak uit eten, met onze kinderen. Waarvan 1 met adhd pdd nos en 1 met klassiek autisme. De kids vinden het fantastisch om uit eten te gaan. Zullen zich niet gaan misdragen omdat ze het te leuk vinden en voor de moeilijke momenten, lang leve de technologie, een tablet. Maar ze doen het beide keurig en zit ik trots te wezen. Ik kan me groen en blauw ergeren aan die I T R kinderen. We doen ons best wat van onze jongens te maken. Moet zeggen, het lukt aardig.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je lekker uit wil zonder I T R kinderen in de buurt.

Moet even terug denken aan een filmpje op Facebook, waarbij een kind steeds tegen de benen van de man voor hem botste en moeders deed niks. Die man goot zo een pak melk leg over het kind. Had eigenlijk de moeder moeten hebben, maar vondt hem geniaal.

Dat filmpje heb ik ook gezien, ik vond hem ook geweldig!
Hij had de melk van mij ook over de moeder mogen gieten, maar op deze manier maakte hij wel héél duidelijk dat uiteindelijk het kind de dupe is van een verkeerde opvoeding, en vroeg of laat met zijn gedrag de verkeerde gaat tegen komen. Hopelijk snapte die moeder dat naderhand ook.

Dat filmpje is in scene gezet :+ dat verhaal doet al decennia de ronde; pre internet hoax :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:51

JunkDeLuxe schreef:
truus1970 schreef:
wij gaan best te vaak uit eten, met onze kinderen. Waarvan 1 met adhd pdd nos en 1 met klassiek autisme. De kids vinden het fantastisch om uit eten te gaan. Zullen zich niet gaan misdragen omdat ze het te leuk vinden en voor de moeilijke momenten, lang leve de technologie, een tablet. Maar ze doen het beide keurig en zit ik trots te wezen. Ik kan me groen en blauw ergeren aan die I T R kinderen. We doen ons best wat van onze jongens te maken. Moet zeggen, het lukt aardig.

Maar ik kan me ook voorstellen dat je lekker uit wil zonder I T R kinderen in de buurt.

Moet even terug denken aan een filmpje op Facebook, waarbij een kind steeds tegen de benen van de man voor hem botste en moeders deed niks. Die man goot zo een pak melk leg over het kind. Had eigenlijk de moeder moeten hebben, maar vondt hem geniaal.

Dat filmpje heb ik ook gezien, ik vond hem ook geweldig!
Hij had de melk van mij ook over de moeder mogen gieten, maar op deze manier maakte hij wel héél duidelijk dat uiteindelijk het kind de dupe is van een verkeerde opvoeding, en vroeg of laat met zijn gedrag de verkeerde gaat tegen komen. Hopelijk snapte die moeder dat naderhand ook.

Ik ken het filmpje niet, maar als ik het zo lees lijkt het op wat een vroegere buurman heeft gedaan. Een kindje was steeds met de winkelwagen tegen zijn benen aan het duwen. Hij vroeg het kind om ermee op te houden. Kind hield niet op, dus vroeg hij aan de moeder om er wat van te zeggen. Moeder antwoordde: "Mijn kind heeft een vrije opvoeding", waarop mijn vroegere buurman (ook) een pak melk pakte, deze leeggoot over het hoofd van het kind en de moeder vroeg waar dat in hemelsnaam voor nodig was. Mijn buurman antwoordde heel droog: "Ik heb ook een vrije opvoeding gehad". Alle mensen om hun heen lagen in een deuk en de vrouw, met kind, vertrok subiet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:58

Shenavallie, leuk dat jullie in de grap van de buurman zijn getrapt :D dat verhaal doet echt al decennia de ronde en is gewoon een prachtig voorbeeld van een broodje aap verhaal! Die zelfs verfilmd is :')

Hetzelfde idee als het verhaal van de ouders die tijdens vakantie op een schip de naam US NAVY zagen en het zo'n mooie naam vonden dat hun kind zo heet. Is een prachtig verhaal maar heel mooi verzonnen en wordt zelfs wereldwijd verteld :')

Zo blijven broodje aap verhalen wel bestaan want genoeg mensen die het herhalen en mensen die het geloven:D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:04

Dat verhaal kwam mijn vriend jááááren geleden idd mee op de proppen.

Toen was het nog en pak yohurt :D

vuurneon

Re: Kindvrije horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:06

Toch mooi dat mensen er nog steeds in trappen :D is ook zonde als dergelijke broodje aap verhalen verloren gaan! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:10

Ik heb zelf geen kinderen, ook geen kinderwens. Ben niet anti-kinderen an sich, wel tegen de 'alles moet maar kunnen' cultuur die tegenwoordig heerst. Als ik uit eten ben, dan wil ik gewoon een gezellige avond hebben. Daar mogen best kinderen bij :j Maar als diezelfde kinderen alleen maar kunnen gillen, de aandacht van íedereen willen hebben en het ook nog eens 'nodig hebben' om rond te hollen, ongeacht of dat kan of niet, dan schiet dat snel in mijn irritatiezone. Wij gingen vroeger ook mee uit eten, maar dan bleven we wél aan tafel. En als we al van tafel mochten, dan gingen we spelen daar waar het mocht. Zonder eindeloos gegil, je kunt je ook vermaken zonder gegil :D

Kinderen hoeven van mij geen robot te zijn, en mogen heus wel lachen of wat. Doe ik ook :+ Maar je hebt als ouders imo wel de verantwoording dat jouw kids niet de avond van anderen blijven verstoren. Op welke manier dan ook.

Ik eet overigens overal, van de lokale pizzeria tot aan de Librije. En overal geldt: zorg dat íedereen een leuke avond heeft. Dus kids, ouders én mensen zonder kinderen. Dat moet toch te doen zijn, met een beetje goede wil...

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:12

Dimple schreef:
Dat verhaal kwam mijn vriend jááááren geleden idd mee op de proppen.

Toen was het nog en pak yohurt :D

In de Australische variant schudt een punker een pak tomatensap over het hoofd van het kind. Als de moeder van het kind uitflipt zegt de punker ook iets in de zin van: ik heb een vrije opvoeding gehad en dit kwam in mij op.....

Zie ook: http://www.broodjeaap.nl/
een bonte verzameling urban legends.....

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:14

Aha. Dus omdat sommige mensen hun kinderen niet kunnen opvoeden en sommige kinderen gedwongen worden naar een restaurant te gaan, terwijl ze dat niet kunnen of willen, moeten alle kinderen maar geweerd worden? Mensen, kom op...is de volgende stap bejaarde mensen verbieden naar een restaurant te gaan omdat ze niet meer zo netjes als vroeger kunnen eten omdat hun handen mega trillen? Of weer terug naar het tijdperk van het weren van verstandelijk beperkten in een restaurant, omdat zij anders zijn dan de rest?

Nee, ik denk dat er eens iets moet worden gedaan aan de opvoeding van de kinderen, zodat ze weten hoe ze zich horen te gedragen in een restaurant en dat ouders een ander restaurant kiezen als ze weten dat de kids het saai vinden en niet lang stil kunnen zitten...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:16

Waar leg je ook de leeftijdsgrens? Een 11 jarige vind ik ook nog steeds kind. Dus dan 18+ en iedereen maar id laten zien :+

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:17

Hoho, niet overal hoeven alle kinderen geweerd te worden.

De horeca hoeft niet volledig kindvrij, zoals met roken ofzoiets.

Maar dat bepaalde restaurants ervoor kiezen om kindvrij te zijn, vind ik meer dan prima.

Het gaat waarschijnlijk maar om een heel klein percentage restaurants dat dit uberhaupt wil.

En dat is prima wat mij betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:31

SandraVerl schreef:
amoj schreef:
Lijkt mij een goed idee. Ook ik heb absoluut geen hekel aan kinderen, maar als ik uit eten ben en de hele tijd gekrijs en gejank moet horen, nee, is voor mij de sfeer verpest.
Kinderen die zich wel gedragen; heb ik geen last van.
Maar t lijkt me een prima idee om bv 25% vd horeca kindvrij te houden.
Ook huisdieren meenemen uit eten vind ik een no go. Dat mogen ze van mij wel helemaal verbieden, of alleen buiten.

Wij nemen onze honden mee op reis, waar moeten we die dan laten?

Jongens toch, overdrijven we nu niet een beetje? Ik heb geen kinderen, hou van rust, maar stoor me totaal niet aan de aanwezigheid van kindjes op restaurant of in een hotel.

Vind het jammer dat mijn zusje dan niet gewoon kan eten... Zij is allergisch en hoeft alleen maar met een dier in dezelfde ruimte te zijn om het benauwd te krijgen.
Bovendien meerdere keren mee gemaakt dat men de honden gewoon door het restaurant laat lopen en de hond de kop bij mij op schoot legt of mn handen gaat aflikken.
Vind honden heel leuk maar niet als ik lekker aan het eten ben.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:31

Ik vind een deel van de horeca kindvrij helemaal prima. Als je op die manier een keuze hebt, is dat alleen maar mooi meegenomen (maar serieus, kindvrije vliegtuigen en treinen en dergelijke? Dat gaat wel ver zeg). Het valt me echter wel op dat sommigen erg onverdraagzaam zijn. Wat een termen 'vliegen' er over de tafel heen... amai. Over asociaal gesproken zeg...

Ik heb van die kinderen die niet een hele maaltijd aan tafel blijven zitten. Zijn ze veel te speels en hupserig voor. Ik vind dat normaal. Dat heeft echter wel tot gevolg dat we heel bewust een keuze voor bepaalde restaurants maken. Een pannenkoekenrestaurant die helemaal is ingericht op kinderen (met een piratenthema en een flinke (buiten)speeltuin bijvoorbeeld) of een wokrestaurant met een flinke ruimte waar de kids kunnen spelen. Ik wijs ze wel op lopen ipv rennen door het restaurant, maar ze hoeven van mij echt niet de hele maaltijd te blijven zitten. Bij anderen aan tafel staan doen ze niet.

In een restaurant waar ze niet ingericht zijn op kinderen (en ik denk dat je die overduidelijke kinderrestaurants wel mijdt als je geen kinderen om je heen wilt), ga ik dus met de kinderen nog niet naar toe.

Waarom de MacDonalds steeds wordt genoemd als het over kinderen en uit eten gaan gaat, begrijp ik niet. Die valt wat mij betreft onder de plaatselijke cafetaria's en dat noem ik niet uit eten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:35

StalNollie schreef:
emmaa omdat jij het kan wil inderdaad niet zeggen dat iedereen met ADHD dit wel kan, er zijn daarin zoveel vormen. wij zijn (al zeg ik het zelf) net opgevoede mensen en hebben een zoon met ADHD en wij vermijden juist deze restaurants omdat onze zoon gewoon weg geen seconde stil kan zitten.

En ja natuurlijk proberen we het weleens (niet in restaurants) maar nee het is zeker niet opvoeding maar ADHD en karakter spelen daar een rol in.

dus let op met wat je oordeelt.

ik vind het in ieder geval dubbel zoals eerder genoemd wat dan met bijv volwassene met down? die zich dus gedragen als kind zijnde ook maar verbieden? daar krijg ik een naar onderbuik gevoel van

Oh ik bedoelde het ook zeker niet op die manier hoor! Ik weet hoe erg ADHD kan zijn, ik heb het namelijk op andere vlakken heel heftig en daar kan ik ook lang niet altijd iets aan doen. Waar ik meer op doelde is dat je de laatste tijd steeds vaker 'hij heeft ADHD hoor' hoort om een slechte opvoeding of weinig gezag als ouder te verbloemen. En daarmee doel ik dan ook weer niet op jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:39

Ik ben voor een dikke mensen vrij restaurant.
Heb er altijd erg veel last van als van die vieze vette mensen eten naar binnen te lopen duwen terwijl hun vet over de broekband blubbert.

brrrrr

Oh en ik wil ook een hondenvrij restaurant want honden stinken en draaien hun riem om je stoelpoten.

En ik heb een bloedhekel aan domme mensen. Kunnen we ook een restaurant hebben voor mensen met een IQ hoger dan 120.

Oftewel ..... pfffffffffffff wat een gezeur.

Ik heb ook geen zin in rennende kinderen, in Nederland los je dat op door wat later te gaan eten ( itt Zuid Europa) en persoonlijk los ik het ook nog eens op door of m'n kind zich keurig te laten gedragen als hij mee is, of naar een restaurant te gaan dat heel erg op kinderen gericht is. ( daar mogen wel gewoon mensen zonder kinderen komen hoor :) )

Ik snap het prima dat je geen zin hebt in rennende gillende kinderen, ik ook niet. Maar kindvrije horeca is er genoeg zonder dat officieel te maken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-15 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:39

Tsjeez, t' is maar net waar je je aan irriteert. :=

Ik heb eingelijk nooit last van kinderen in resteaurants, maargoed, als jij in een net resteaurant eet, niet om 5 uur gaat eten etc. Zul je daar vast geen last van hebben..

Van mij hoeft het niet, is net als dat 50 plussers niet meer in de snackbar mogen komen, jah ik vind het absurd...

Eens met de post hierboven van @mariekeB

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:43

emma dat klopt tegenwoordig lijkt wel of ieder kind adhd heeft, dat is dan weer jammer voor de kids die het wel echt hebben.

Ik vind het erg dubbel wat dan idd met de ouderen en gehandicapten. bedoel die eten ook niet altijd even netjes. Ik zou het eerder op de ouders gooien. gebruik je verstand en weet je dat het niks gaat worden ga dan niet. En ga zeker voor etenstijd al! kinderen met honger moet je niet 3 kwartier aan tafel moeten willen laten wachten die worden sowieso vervelend. wat logisch is. ik word ook chaggie als ik honger heb }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:45

StalNollie schreef:
[naam] dat klopt tegenwoordig lijkt wel of ieder kind adhd heeft, dat is dan weer jammer voor de kids die het wel echt hebben.

Absoluut. Bij mij is de diagnose pas in mijn tienerjaren gekregen omdat mijn docenten altijd zeiden dat ik geen ADHD kon hebben, ik stuiterde immers niet tegen de muren op. Dat heeft me echt tegengewerkt, terwijl als ik nu om me heen kijk heel veel mensen de diagnose ADHD gehad hebben die er nu helemaal niks meer van merkte.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:48

Ja! Een iq test afnemen voordat je gaat eten :D minimaal iq van 125 hoor, wil alleen eten met gelijkgestemden uiteraard!

Discriminatie lijkt mij geen wenselijke ontwikkeling...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:50

Niemand heeft het hier imo over discriminatie van kinderen of gezinnen met kinderen.. Ik denk dat het er meer om gaat dat er ouders zijn die de capaciteit van hun kinderen niet zo goed kunnen inschatten. Want ja, er zijn wel degelijk ouders die met hun kinderen bij een sterrenrestaurant gaan zitten en dan verwachten dat het allemaal goed gaat, ook al tafel je daar over het algemeen een stuk langer dan in een beren-restaurant of een van der Valk. En daar mag je als restauranteigenaar op een gegeven moment best een stokje voor steken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:51

Nee? Mensen weigeren op basis van leeftijd is geen discriminatie?? Zie toch veel die voor mogelijkheid zijn voor discriminatie :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 19-08-15 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:52

Jawel, daarom zeg ik ook dat weigeren misschien niet helemaal de goede manier is :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:52

Adviesleeftijd invoeren haha

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:53

Brainless schreef:
pmarena schreef:
Lijkt mij prima als iedere ondernemer gewoon zelf bepaalt wie die wel of niet in zijn zaak toe wil laten :j

Al was het in dit geval maar voor de ouders die oppas voor hun kind(eren) hebben geregeld zodat ze zelf eens lekker uit eten kunnen zonder aandacht vragend kroost....en dan nog naar het gejank en gejengel van andermans gespuis mogen gaan zitten luisteren... -O-

En als ik met mijn vriendinnen uit ben zonder aanhang, heb ik ook geen zin in het gewauwel van dronken/schreeuwende mannen.
:+

Kunnen ze die er toch ook uit gooien :j

Of vervelende giebelende vrouwen.... :P Lijkt mij niet meer dan normaal dat een ondernemer zelf mag bepalen wat voor type klanten die wel of niet in zijn zaak wil hebben :)

Van mijn part alleen mensen met grijze ogen, moet 'ie zelf weten dat hij dan nog maar weinig klanten binnen zal krijgen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 12:53

Bijvoorbeeld, of tot een bepaald tijdstip kinderen met open armen verwelkomen maar vanaf een uurtje of 8 verwachten dat de kinderen in ieder geval aan tafel kunnen blijven zitten.