Lente schreef:Ik geloof absoluut dat het hondje erg geleden heeft. Ik weet overigens niet of verdrinking ook bij dieren een van de ergste doodsoorzaken is, omdat dieren niet hun adem zullen inhouden omdat ze geen besef van dood hebben maar dat is een ander punt denk ik...
Het punt dat ik wil maken is dat het uiteindelijk voor het hondje 'afgelopen' is en voor het meisje waarschijnlijk ook ooit 'afloopt'.
Het jongetje heeft daar minder kans op en als hij er wél ooit vanaf komt zal dat zeer lang duren.
Dat vind ik nogal een gevaarlijke aanname!!
Dat meisje is zojuist haar vader verloren, is op straat van haar hondje beroofd en is voor haar ogen verdronken. Ik heb minder heftige dingen meegemaakt in mijn jeugd waar ik helaas nog steeds last van heb. (Lees: ik ben flink gepest en in regelmatig elkaar geslagen toen ik op de basisschool zat, door een groepje getinte jongetjes die ook op mijn school zaten.)
Ik kan er boos van worden als dat soort ettertjes de hand boven het hoofd gehouden en dat de schade van het slachtoffer altijd maar gebagatelliseerd wordt.