Sammie schreef:In kos wil het gross naar Duitsland. Werk voor iedereen, gratis geld en het weer is er beter..
Sorry, ik lees nu jouw berichtje pas..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Maar als ik zo lees zijn ze voor allen die ik dat stadion zitten papieren in orde aan het maken zodat ze verder Europa in kunnen. Denk dat we onze borst nat kunnen maken.
chanicha schreef:Ik vraag me af hoe lang dit allemaal nog gepikt gaat worden.
Barbet schreef:Dit is misschien ook wel simpel gedacht, maar als het ooit in Syrië en al die landen weer rustig is, zullen die mensen toch wel weer terug willen?
Of zouden ze allemaal voorgoed in Europa willen blijven?
Alhoewel, daar in het midden oosten in het eigenlijk nooit helemaal rustig, altijd zijn er wel ergens van die fanatieke terreur organisaties en oorlogen.
Waar ligt dat nou toch aan, aan de islam, aan de aard van de mensen daar, ik zou het niet weten eigenlijk.
Sammie schreef:Sommige zullen terug gaan maar zeker niet alle. Als ze hier met kinderen zijn is die kans nog kleiner
Dat lijstje is leuk om ff te lachen maar als je doorkijkt en leest klopt er niks van. Er worden een hoop 'ze's' door elkaar gehaald en nog t een en ander op een stapel gegooid
En waar t aan ligt? Ik denk niet aan t geloof. . Dat is te makkelijk. . Ze missen een leider en het zijn een hoop groepen en stammen die vinden dat hun kijk op de wereld de beste is en dat hun belangen niet vergeten moeten worden... tel daarbij op dat ze totaal niet gewend zijn aan democratie. . Maar laten we niet de illusie hebben dat wij het voor 'elkaar' hebben. Inzekere zin hebben we dat t nu, maar als we kijken naar onze geschiedenis van voor de middeleeuwen was t ook hier wie t hardst kon slaan en leiderschap had was de baas. T gekke is wel dat ze ook in die streken een zeer bloeiende en rijke cultuur hadden. Toen in Europa t vuur net hadden uitgevonden (bij wijze van) was t midden oosten een plek van wijsheid, prachtige cultuur etc. Die landen hebben zo'n mooie geschiedenis. . Echt zonde!
Economische voorspoed doet al een hoop. Die economie moet op gang komen voor de hele bevolking, dan is het pakken naar wapens hopelijk een stuk minder interessant.
Lastig lastig
Dimple schreef:Ik kwam deze tegen op internet:
IK BEGRIJP HET NIET MEER ! ! !
Ze zijn niet gelukkig in Marokko.
Ze zijn niet gelukkig in Turkije.
Ze zijn niet gelukkg in Egypte.
Ze zijn niet gelukkig in Libië.
Ze zijn niet gelukkig in Iran.
Ze zijn niet gelukkig in Gaza.
Ze zijn niet gelukkig in Irak.
Ze zijn niet gelukkig in Afghanistan.
Ze zijn niet gelukkig in Jemen.
Ze zijn niet gelukkig in Syrië.
Ze zijn niet gelukkig in Libanon.
Ze zijn niet gelukkig in Pakistan.
En waar zijn ze dan wel gelukkig ?
Ze zijn gelukkig in Engeland.
Ze zijn gelukkig in Frankrijk.
Ze zijn gelukkig in Italië.
Ze zijn gelukkig in Duitsland.
Ze zijn gelukkig in Zweden.
Ze zijn gelukkig in de Verenigde Staten.
Ze zijn gelukkig in België.
Ze zijn gelukkig in Noorwegen.
Ze zijn gelukkig in Nederland.
Ze zijn kennelijk gelukkig in elk land dat een niet-moslimland is.
En wie geven ze de schuld?
Niet de islam.
Niet hun leiders.
Niet zichzelf.
Nee, ze verwijten het de bevolking van de landen waar ze wel
gelukkig zijn.
En dan willen ze juist DEZE LANDEN zo veranderen dat ze precies worden
als de landen waar ze ontevreden over zijn.
Begrijp jij het nog ????
Barbet schreef:Dit is misschien ook wel simpel gedacht, maar als het ooit in Syrië en al die landen weer rustig is, zullen die mensen toch wel weer terug willen?
Alhoewel, daar in het midden oosten in het eigenlijk nooit helemaal rustig, altijd zijn er wel ergens van die fanatieke terreur organisaties en oorlogen.
Waar ligt dat nou toch aan, aan de islam, aan de aard van de mensen daar, ik zou het niet weten eigenlijk.
Shenavallie schreef:Barbet schreef:Dit is misschien ook wel simpel gedacht, maar als het ooit in Syrië en al die landen weer rustig is, zullen die mensen toch wel weer terug willen?
Met zulke salarissen hier vergeleken met de salarissen daar en alle uitkeringen hier... ik ben bang dat de meesten niet terug zullen keren...
chanicha schreef:Het zijn nou meestal ook niet de mensen met een goede opleiding die hierheen komen dus die mensen blijven geld kosten. Ik vind de toelatingseisen in Australie e.d. steeds meer aantrekkelijk maar ja, wij zitten in de fijne EU he.