Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:24

Sammie schreef:
In kos wil het gross naar Duitsland. Werk voor iedereen, gratis geld en het weer is er beter..

Sorry, ik lees nu jouw berichtje pas.. :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:40

chanicha schreef:
Maar als ik zo lees zijn ze voor allen die ik dat stadion zitten papieren in orde aan het maken zodat ze verder Europa in kunnen. Denk dat we onze borst nat kunnen maken.

Ik weet niet hoe dat werkt. Eerst hadden ze het over papieren voor Athene en vanochtend over het Europese vasteland...

Maar aangezien ze nu al of nog steeds steggelen over lampedousa en zuid Italië.. vraag ik mij of deze weer netjes verdeeld gaan worden.Nederland zit nu al overvol.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:16

Ik vraag me af hoe lang dit allemaal nog gepikt gaat worden.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:30

Ik kwam deze tegen op internet:

IK BEGRIJP HET NIET MEER ! ! !

Ze zijn niet gelukkig in Marokko.

Ze zijn niet gelukkig in Turkije.

Ze zijn niet gelukkg in Egypte.

Ze zijn niet gelukkig in Libië.

Ze zijn niet gelukkig in Iran.

Ze zijn niet gelukkig in Gaza.

Ze zijn niet gelukkig in Irak.

Ze zijn niet gelukkig in Afghanistan.

Ze zijn niet gelukkig in Jemen.

Ze zijn niet gelukkig in Syrië.

Ze zijn niet gelukkig in Libanon.

Ze zijn niet gelukkig in Pakistan.

En waar zijn ze dan wel gelukkig ?

Ze zijn gelukkig in Engeland.

Ze zijn gelukkig in Frankrijk.

Ze zijn gelukkig in Italië.

Ze zijn gelukkig in Duitsland.

Ze zijn gelukkig in Zweden.

Ze zijn gelukkig in de Verenigde Staten.

Ze zijn gelukkig in België.

Ze zijn gelukkig in Noorwegen.

Ze zijn gelukkig in Nederland.

Ze zijn kennelijk gelukkig in elk land dat een niet-moslimland is.

En wie geven ze de schuld?

Niet de islam.
Niet hun leiders.
Niet zichzelf.
Nee, ze verwijten het de bevolking van de landen waar ze wel
gelukkig zijn.

En dan willen ze juist DEZE LANDEN zo veranderen dat ze precies worden
als de landen waar ze ontevreden over zijn.

Begrijp jij het nog ????

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:33

chanicha schreef:
Ik vraag me af hoe lang dit allemaal nog gepikt gaat worden.

ik denk dat het volk een keer boos gaat worden....wanneer weet ik niet.De Nederlander pikt vrij veel.(behalve als het om zwarte piet gaat)
Er word overal op bezuinigt,vooral de ouderenzorg..maar wel veel mensen binnenhalen.Ik begrijp dat niet.
In AZC word gewoon iedere dag gedouched,''onze'' ouderen 1x per week.Hoelang gaan we dit nog pikken?

Zag laatst een filmpje van een AZC in duisland.Daar werd alles gemold.De stoelen kapot gemaakt.Tja,daar gaan je zuurverdiende belastingcenten :7

Dimple@Het is nog waar ook :7

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:39

Dimple _O- het is wel zo!

Inderdaad Geerke dat vind ik nou ook. Ik weet wel dat deze regering van angstige onderdanige hondjes dit land helemaal naar de kl*te helpen maar zolang ze er zelf geen last van hebben zullen ze er weinig aan doen en mochten ze dat ooit wel doen dan is het al te laat vrees ik.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 09:51

Je hebt wel gelijk Geerke..............hier in dit land hebben ze een grote bak, maar actie ondernemen hó maar!

Die lui tegen zwarte piet staan tenminste te protesteren, maar waar staan wij om te protesteren vóór zwarte piet? Nee, we delen alles op Facebook en jutten elkaar dan op :')

Ik ben bang dat de pleures goed uitbreekt en dat dan het einde zoek is..........

Anoniem

Re: Problemen in Calais, zou het nog stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 10:53

Dimple wat een ongelofelijk simpel en kortzichtig bericht. De armoede van noord Afrika heeft niks te maken met het feit dat het voornamelijk islamitische landen zijn

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:03

Dit is misschien ook wel simpel gedacht, maar als het ooit in Syrië en al die landen weer rustig is, zullen die mensen toch wel weer terug willen?
Of zouden ze allemaal voorgoed in Europa willen blijven?
Alhoewel, daar in het midden oosten in het eigenlijk nooit helemaal rustig, altijd zijn er wel ergens van die fanatieke terreur organisaties en oorlogen.
Waar ligt dat nou toch aan, aan de islam, aan de aard van de mensen daar, ik zou het niet weten eigenlijk.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:21

Sommige zullen terug gaan maar zeker niet alle. Als ze hier met kinderen zijn is die kans nog kleiner

Dat lijstje is leuk om ff te lachen maar als je doorkijkt en leest klopt er niks van. Er worden een hoop 'ze's' door elkaar gehaald en nog t een en ander op een stapel gegooid

En waar t aan ligt? Ik denk niet aan t geloof. . Dat is te makkelijk. . Ze missen een leider en het zijn een hoop groepen en stammen die vinden dat hun kijk op de wereld de beste is en dat hun belangen niet vergeten moeten worden... tel daarbij op dat ze totaal niet gewend zijn aan democratie. . Maar laten we niet de illusie hebben dat wij het voor 'elkaar' hebben. Inzekere zin hebben we dat t nu, maar als we kijken naar onze geschiedenis van voor de middeleeuwen was t ook hier wie t hardst kon slaan en leiderschap had was de baas. T gekke is wel dat ze ook in die streken een zeer bloeiende en rijke cultuur hadden. Toen in Europa t vuur net hadden uitgevonden (bij wijze van) was t midden oosten een plek van wijsheid, prachtige cultuur etc. Die landen hebben zo'n mooie geschiedenis. . Echt zonde!

Economische voorspoed doet al een hoop. Die economie moet op gang komen voor de hele bevolking, dan is het pakken naar wapens hopelijk een stuk minder interessant.

Lastig lastig

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:22

Barbet schreef:
Dit is misschien ook wel simpel gedacht, maar als het ooit in Syrië en al die landen weer rustig is, zullen die mensen toch wel weer terug willen?
Alhoewel, daar in het midden oosten in het eigenlijk nooit helemaal rustig, altijd zijn er wel ergens van die fanatieke terreur organisaties en oorlogen.
Waar ligt dat nou toch aan, aan de islam, aan de aard van de mensen daar, ik zou het niet weten eigenlijk.

de salarissen blijven veel hoger in het westen,dat zal altijd zo blijven.Dus dan kunnen ze een gedeelte daarvan naar de familie sturen.Met 50 euro hebben ze een maand ruim te eten daar.

De armoede van Afrika komt eigelijk door het westen.Wij importeren bijna niets daar vandaan.Behalve rozen door Nederlanders gekweekt(zuiden)
In het Nederland kiezen we ervoor om ons eigen vlees te produceren en het niet uit Afrika te halen.Als we dat wel zouden doen dan hebben de mensen daar tenminste inkomen.We beschermen onze eigen markt en kiezen ervoor om ontwikkelingsgeld te sturen...tja...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:23

Sammie schreef:
Sommige zullen terug gaan maar zeker niet alle. Als ze hier met kinderen zijn is die kans nog kleiner

Dat lijstje is leuk om ff te lachen maar als je doorkijkt en leest klopt er niks van. Er worden een hoop 'ze's' door elkaar gehaald en nog t een en ander op een stapel gegooid

En waar t aan ligt? Ik denk niet aan t geloof. . Dat is te makkelijk. . Ze missen een leider en het zijn een hoop groepen en stammen die vinden dat hun kijk op de wereld de beste is en dat hun belangen niet vergeten moeten worden... tel daarbij op dat ze totaal niet gewend zijn aan democratie. . Maar laten we niet de illusie hebben dat wij het voor 'elkaar' hebben. Inzekere zin hebben we dat t nu, maar als we kijken naar onze geschiedenis van voor de middeleeuwen was t ook hier wie t hardst kon slaan en leiderschap had was de baas. T gekke is wel dat ze ook in die streken een zeer bloeiende en rijke cultuur hadden. Toen in Europa t vuur net hadden uitgevonden (bij wijze van) was t midden oosten een plek van wijsheid, prachtige cultuur etc. Die landen hebben zo'n mooie geschiedenis. . Echt zonde!

Economische voorspoed doet al een hoop. Die economie moet op gang komen voor de hele bevolking, dan is het pakken naar wapens hopelijk een stuk minder interessant.

Lastig lastig

Die prachtige cultuur word regelmatig met de grond gelijk gemaakt door extremisten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:25

Ik denk dat er inderdaad een kans is dat een hele groep hier blijft, maar dat zullen vooral de mensen zijn die al verder ingeburgerd zijn en die al een relatief goede baan hebben. De mensen die hier moeite hebben om van de grond te komen zullen weer terug gaan naar een wat bekendere omgeving.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:33

Wat zou Europa kunnen importeren vanuit de Afrikaanse landen? En dan zeker weten dat er geen corruptie of soort van dictatuur of terreurorganisatie mee wordt gesteund? Ik kan werkelijk niks bedenken en dan laat ik is t veilig en voldoet het aan onze eisen even achterwege.

T westen is niet de veroorzaker van hun armoede. Dat doen ze zelf. Men is t kortzichtig bezig met eigen belangen. Want er zou genoeg geïmporteerd en verhandeld kunnen worden en dat gebeurt ook. Maar niet met alle landen of alle organisaties... wat ergens hypocriet is want IS is rijk door olie verkoop. Dat wordt via via gewoon verhandeld. Ben benieuwd of en wanneer dat geboycot wordt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:36

geerke schreef:
Die prachtige cultuur word regelmatig met de grond gelijk gemaakt door extremisten...

Dat klopt en dat is imo zonde. Maar dat was mijn punt niet. Ze hebben rijkdom gehad, ze weten hoe t kan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:46

Dimple schreef:
Ik kwam deze tegen op internet:

IK BEGRIJP HET NIET MEER ! ! !

Ze zijn niet gelukkig in Marokko.

Ze zijn niet gelukkig in Turkije.

Ze zijn niet gelukkg in Egypte.

Ze zijn niet gelukkig in Libië.

Ze zijn niet gelukkig in Iran.

Ze zijn niet gelukkig in Gaza.

Ze zijn niet gelukkig in Irak.

Ze zijn niet gelukkig in Afghanistan.

Ze zijn niet gelukkig in Jemen.

Ze zijn niet gelukkig in Syrië.

Ze zijn niet gelukkig in Libanon.

Ze zijn niet gelukkig in Pakistan.

En waar zijn ze dan wel gelukkig ?

Ze zijn gelukkig in Engeland.

Ze zijn gelukkig in Frankrijk.

Ze zijn gelukkig in Italië.

Ze zijn gelukkig in Duitsland.

Ze zijn gelukkig in Zweden.

Ze zijn gelukkig in de Verenigde Staten.

Ze zijn gelukkig in België.

Ze zijn gelukkig in Noorwegen.

Ze zijn gelukkig in Nederland.

Ze zijn kennelijk gelukkig in elk land dat een niet-moslimland is.

En wie geven ze de schuld?

Niet de islam.
Niet hun leiders.
Niet zichzelf.
Nee, ze verwijten het de bevolking van de landen waar ze wel
gelukkig zijn.

En dan willen ze juist DEZE LANDEN zo veranderen dat ze precies worden
als de landen waar ze ontevreden over zijn.

Begrijp jij het nog ????

+:)+

Was hem ook tegengekomen op FB. Vind hem wel goed, hoewel het wellicht hier en daar wat te gegeneraliseerd is.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 14-08-15 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 11:47

Barbet schreef:

Met zulke salarissen hier vergeleken met de salarissen daar en alle uitkeringen hier... ik ben bang dat de meesten niet terug zullen keren...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:16

Shenavallie schreef:
Barbet schreef:

Met zulke salarissen hier vergeleken met de salarissen daar en alle uitkeringen hier... ik ben bang dat de meesten niet terug zullen keren...

Maar ze zijn hun cultuur kwijt, dat is toch ook niet niks.
Hoge salarissen en uitkeringen, dat valt ook wel tegen, zo makkelijk krijgen ze geen baan.
Hoeveel wonen er niet in akelige achteraf buurtjes of in 10 hoog achter in sombere buurten.
Waarom zouden die mensen daar willen blijven, dat is toch niet waar ze op gehoopt hadden toen ze Europa binnen kwamen.
Maar ja, ze zijn er wel veilig dus misschien nemen ze de rest maar voor lief, of zo.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:23

Cultuur kwijt? ? Sommige misschien... in bepaalde wijken in bepaalde steden is het inmiddels al gewoon klein irak, Turkije, marokko of vul maar in.
Kennis van ons is vanuit den Haag naar een kleiner dorp verhuisd. Zijn zoon was de enige blanke Nederlander op de basisschool.. Driemaal raden wie er gepest werd. En na de basisschool moeten de juffen het Nederlands weer aanleren.

Een gedeelte krijgt geld.. uitkering, hoeven ze niks voor te doen. Ze hebben een huis en krijgen geld! Zoveel geld dat ze het naar familie door kunnen sluizen. Dat is makkelijk leven zo.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 14-08-15 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:26

Ze zoeken elkaar gewoon weer op :j

(Logisch, in Canada heb je ook hele Nederlandse en zelfs Friese gemeenschappen nog, is mens eigen om herkenning op te zoeken)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:30

Klopt! Voor t integratieproces zou goed verdelen veel beter zijn, maar ja dat was ooit zielig. En nu zitten ze bij elkaar en de rest trekt daar ook naar toe. Immers mag men wel zelf bepalen waar men wil wonen.En dan kom je in ssituaties terecht waarbij nederlands leren niet echt hoeft.

T is gek hoor. In Amerika is er amper een probleem met zulke wijken. In Nederland wordt het echt vaak als hinderlijk ervaren.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:38

Het zijn nou meestal ook niet de mensen met een goede opleiding die hierheen komen dus die mensen blijven geld kosten. Ik vind de toelatingseisen in Australie e.d. steeds meer aantrekkelijk maar ja, wij zitten in de fijne EU he.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:38

Eigenlijk is het vanaf het begin al fout geweest om hele blokken vol met sociale huurwoningen neer te zetten. Merk nu ook in mijn eigen omgeving dat het nu gunstiger is dat ze die grote flats hebben afgebroken (want er woonden ook een hoop mensen die hun ellende meezeulden) en laagbouw hebben neergezet om de concentratie kleiner te maken en meer koopwoningen rondom. Sindsdien is het een stuk fijner wonen, want onderling hadden bepaalde groepen ook altijd mot.
in de Bijlmer zie je nu ook een ander beleid, geeft meer rust.

Óf zorg dan maar voor cultuur blokken en plaats daar niet zomaar mensen in die niet in die cultuur thuis horen maar alleen die er zelf voor willen kiezen. Anders kan dat gigantisch botsen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:42

chanicha schreef:
Het zijn nou meestal ook niet de mensen met een goede opleiding die hierheen komen dus die mensen blijven geld kosten. Ik vind de toelatingseisen in Australie e.d. steeds meer aantrekkelijk maar ja, wij zitten in de fijne EU he.

In de vs is het ook moeilijk om aan een green card te komen, echter maakt dat mensen niet uit en dan maar illegaal daar wonen en werken. Dus of dat écht de stroom tegen zal houden? Vrees van niet. Europa is nu eenmaal makkelijk te bereiken itt tot nieuw zeeland bv.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-08-15 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:42

Volgens mij zijn ze in Rotterdam ook tot dat inzicht gekomen en bij nieuwbouw proberen ze nu ook goed te mixen. Huur, koop etc. alles door elkaar. Het duurt alleen even voor je dat effect ziet. Ik denk zelfs een hele generatie en misschien zelfs wel twee ook.