Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:maar het beeld van dat je dun moet zijn helpt er niet echt aan mee
Sizzle schreef:Ik doe ook zelden strakke kleding aan hoor, doe er standaard iets met een vestje of zo bij aan anders kan ik ook wachten op commentaar.
Ik heb ook geen voorgevel dus dan gaan mensen er helemaal vanuit dat je ongezond bent.
Een voormalig collega draagt maat xxs, haar tweeling zusje ook. Zij moet bijna dagelijks aanhoren dat ze er niet uit ziet en dat het niet goed zo komen met haar zwangerschap als niet eens normaal zou gaan eten (wat ze dus gewoon doet).
Aangezien ze daarvoor een zs heeft moeten afbreken ivm fout bij kind komt dit echt vernietigend binnen.
Ayasha schreef:Mja geen voorgevel hoort vaak gewoon ook bij die bouw. Ik heb ook amper voorgevel.
Poiuytrewq; het is gewoon irritant om elk feestje opnieuw afkeurend "joh je bent afgevallen he? en je was al zo mager" (ja, dankjewel, nee, ik ben niet afgevallen maar jij bent wel nog dikker geworden zo te zien en je zat al op het randje, en jij maar dat zeg ik dan niet uit goed fatsoen. Nee, IK niet.)
en als ik gewoon geen zin heb in dessert "ben je bang dat je dikker gaat worden?" (nee, graag zelfs) of "aan het diëeten zeker?" (nee, als ik al zou dieeten was het om bij te komen) of "jij kan dat wel hebben" (ja maar ik heb er geen zin in.) en dan liefst in volle "zaal" want iedereen moet natuurlijk horen hoe die persoon mijn figuur af keurt.
Dat is echt heel leuk! Iemand die je zo voorkomen zo luid en zonder enige terughoudendheid af keurt.Dat zou met jou natuurlijk niks doen!
ik ben een heel zelfstandige jongedame en ik ben in wezen van het principe "staat het je niet aan kijk je maar de andere kant op" (en als ik in een slechte bui ben wil ik dat ook wel eens antwoorden.) maar leuk is het niet. Zeker niet als het keer op keer is. Je komt binnen/gaat er heen en je weet het al zo, wat je ook aan doet, hoe je ook uit ziet, het wordt niet "joh je ziet er goed uit" maar "ben je af gevallen?" met dat typische toontje...
Het zijn vaak ook dezelfden! een paar keer kreeg ik "je ziet er goed uit". Toen ik vol gestopt werd met cortisonen en dus zo opgeblazen was als maar kan.Maar dát is dus niet mijn natuurlijke "figuur" (ze bejubelden dan vooral dat mooie volle gezichtje. Ja dat heb ik van nature niet. Kan toch moeilijk pingpongballetjes in mijn wangen gaan steken.)
Waarom moet dat?
ja, ik ben een periode erg mager geweest door mijn ziekte. Waarom moet dat er dan nog eens in gewreven worden? Waarom vindt men dat normaal?
Dit model is altijd zo geweest, waarom is het blijkbaar voor veel mensen "normaal" dat ze zulke vreselijke dingen zeggen over haar? Ze is een persoon, met gevoelens...
Nee, over zwaardere mensen is men ook niet altijd fatsoenlijk. Zeker niet. Maar dat is OOK niet juist! Geen van beide hoort. Je hoort mensen niet te kwetsen met hun uiterlijk. Men maakt zichzelf niet.
Poiuytrewq schreef:Ja ik snap het ook wel.
Alleen het is zo zonde dat mensen zich anders gaan kleden omdat die opmerkingen maar blijven komen. Dan ben je ook niet 100% jezelf, tenminste zo zie ik dat een beetje. Als je je bij wijze van je lievelings kleding op offert.
Zou zelf een opmerking terug gooien, ik hoef me niet te laten vernederen in het openbaar. Maar goed als het echt zo erg is houd je dat ook niet vol. Het slaat gewoon nergens op allemaal. Ik haat het als mensen zich zo hypocriet gedragen.
Ayasha schreef:Poiuytrewq schreef:Ja ik snap het ook wel.
Alleen het is zo zonde dat mensen zich anders gaan kleden omdat die opmerkingen maar blijven komen. Dan ben je ook niet 100% jezelf, tenminste zo zie ik dat een beetje. Als je je bij wijze van je lievelings kleding op offert.
Zou zelf een opmerking terug gooien, ik hoef me niet te laten vernederen in het openbaar. Maar goed als het echt zo erg is houd je dat ook niet vol. Het slaat gewoon nergens op allemaal. Ik haat het als mensen zich zo hypocriet gedragen.
Klopt. En in het begin deed ik dat ook en nu soms nog wel... Maar er zijn van die dagen 'dat je er geen zin in hebt' . Ken je dat?
En dan dus maar lange rokken gezien het vooral op mijn smalle heupen en bijhorende benen op valt (ik heb gespierde maar smalle benen, kan ook niet anders bij smalle heupen.zou gek zijn anders.)
Ayasha schreef:Dat zei ik ook al in een van mijn berichten, ik ben slank, niet mager, maar blijkbaar val ik onder (te) mager voor de omgeving gezien de ( of is het 'het?') commentaar. Met periodes zit ik op het randje maar das door ziekte. Daar kan ik op dat moment werkelijk niks aan doen. Maar de eerste foto in mijn profiel, op dat feest kreeg ik dus ook commentaar over mijn te slanke (in hun mening) figuur.
geerke schreef:Ayasha schreef:Dat zei ik ook al in een van mijn berichten, ik ben slank, niet mager, maar blijkbaar val ik onder (te) mager voor de omgeving gezien de ( of is het 'het?') commentaar. Met periodes zit ik op het randje maar das door ziekte. Daar kan ik op dat moment werkelijk niks aan doen. Maar de eerste foto in mijn profiel, op dat feest kreeg ik dus ook commentaar over mijn te slanke (in hun mening) figuur.
je bent gewoon prima...lekker laten praten.Dat model uit de OP is mager.
Gewoon een soort van paarden bodyscore er op loslaten.