Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:23

Steef schreef:
Pieteritus1 schreef:
Het idee dat je wéét dat je neer gaat storten en het niet zal overleven, lijkt me zo vreselijk.....

Ik zou persoonlijk denk niet toe kunnen geven aan het feit dat ik dood zal gaan. Ik heb hier zondagavond over nagedacht in het vliegtuig terug uit Barcelona :+ Had beetje naar gevoel over de vlucht en dacht toen ook wat als we nu zouden gaan. Ik zou echt tegen mezelf blijven zeggen dat ik niet dood ga. Zou het denk niet kunnen erkennen, hoe stom dat ook klinkt..
Precies dit. :j
Ik zou mezelf denk ik overtuigen dat ik droom en elk moment wakker kan worden en het maar een nachtmerrie was.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:23

LadyMadonna schreef:
Kan het zijn dat als de luchtdruk wegvalt, de piloten "out" zijn gegaan en dat het vliegtuig dan zelf daalt?

Dit is een keer gebeurt, is ook een air crash investigation van: ghost plane als ik het goed heb.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:26

SophieFT schreef:
LadyMadonna schreef:
Kan het zijn dat als de luchtdruk wegvalt, de piloten "out" zijn gegaan en dat het vliegtuig dan zelf daalt?

Dit is een keer gebeurt, is ook een air crash investigation van: ghost plane als ik het goed heb.

Brrr dat lijkt me ook naar zeg.

Ik bedenk met net dat ik in oktober weer -sinds jaren- ga vliegen. Naar London weliswaard dus da's een kippenstukje. Maar toch. Vind het wel spannend, ondanks dat ik al meerdere malen heb gevlogen.

Anoniem

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:28

Klopt die straaljager vloog ernaast en 1 steward was nog bij kennis of die liep in de cockpit?

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:31

Rebecca schreef:
Klopt die straaljager vloog ernaast en 1 steward was nog bij kennis of die liep in de cockpit?

Ja klopt, één steward was nog bij kennis. Enkele minuten (of seconden?) later stortte het vliegtuig neer.
Het was een hele, héle stomme fout en deze ramp had voorkomen kunnen worden.
Laatst bijgewerkt door Fira op 24-03-15 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:34

Ja die steward probeerde zelfs nog het vliegtuig te redden....

Getver lees ik net op NOS Teletekst, zat een klas van een Duitse middelbare school aan boord. Allemaal jongeren op de terugweg van een uitwisseling.
Het vliegtuig stond gisteren zelfs nog uren aan de grond i.v.m. technische problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:38

Lous schreef:
Ja die steward probeerde zelfs nog het vliegtuig te redden....

Getver lees ik net op NOS Teletekst, zat een klas van een Duitse middelbare school aan boord. Allemaal jongeren op de terugweg van een uitwisseling.
Het vliegtuig stond gisteren zelfs nog uren aan de grond i.v.m. technische problemen.

Waarom laten ze het vliegtuig dan in vredesnaam al de dag erna vliegen? Zo'n oud vliegtuig? -O-

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:41

Een vliegtuig uit 1990 wordt niet als 'oud' vliegtuig gezien. :D
Ben benieuwd of de technische problemen van gisteren gelinkt kunnen worden aan de ramp.
Het is namelijk niet ongewoon dat een vliegtuig vertraging oploopt wegens technische problemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:41

Hij had idd nog een beurt gehad de dag ervoor , ik weet niet hoe het zit met vliegtuigen kwa vlieguren die hij hebben kan.

Heteluchtballonen vind ik normaal wat interessanter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:42

Oh, hier een leek wat betreft vliegtuigen. :') Maar goed, ik vind 25 jaar toch al vrij oud.. Techniek is in de tussentijd (vast) een heel stuk verbetert.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:44

Fira schreef:
Rebecca schreef:

Ja klopt, één steward was nog bij kennis. Enkele minuten (of seconden?) later stortte het vliegtuig neer.
Het was een hele, héle stomme fout en deze ramp had voorkomen kunnen worden.

Welke ramp gaat dit over?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:46

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:46

Wat heftig! ik zat net even beelden te bekijken, eerder geen tijd voor gehad, nou niet veel van over zag ik:( jeetje het lijkt wel een gevallen glas waarvan overal kleine stukjes liggen. Ik moet zeggen dat ik ervan opkijk dat het zo uit elkaar is "gevallen".
Hoop mensen weer ineens zomaar weg.....ik wens de nabestaanden heel veel sterkte

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:49

Lous schreef:
Jolien87 schreef:

Welke ramp gaat dit over?

https://www.youtube.com/watch?v=1JRoozoz6Zk

Die ja, ik had die aflevering gezien en ik verbaasde me erover hoe zo'n stomme fout tot zo iets groots heeft kunnen leiden en hoe de piloten het niet eerder opgevallen was.
Het blijven natuurlijk allemaal mensen ...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:50

Vliegtuigen gaan gemiddeld zo'n 20 jaar mee dus deze was al wat ouder. Geloof me, ze laten een toestel echt niet de lucht in gaan als ze twijfelen aan de veiligheid.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:51

Tenzij er misschien geld en bezuinigingen mee gemoeid zijn...
Daar heb ik wel ooit eens een voorbeeld van voorbij zien komen.

Maar dat komt verder niet meer voor, ga ik dan van uit.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:53

Captain schreef:
Vliegtuigen gaan gemiddeld zo'n 20 jaar mee dus deze was al wat ouder. Geloof me, ze laten een toestel echt niet de lucht in gaan als ze twijfelen aan de veiligheid.

Oh ik dacht dat het niet als een oud vliegtuig bestempeld zou worden eigenlijk.
Ooit ergens (maar waar?) gelezen dat vliegtuigen echt heel erg lang mee kunnen gaan, mits ze goed onderhouden zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:54

Ben wel benieuwd naar je voorbeeld dan.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:56

Captain schreef:
Ben wel benieuwd naar je voorbeeld dan.

Alaska Airlines, vlucht 261.
Januari 2000.
Onderdeel dat gemaakt moest worden werd uit het onderhoudsboek geschrapt.

Onderdeel zat in de staart, ging kapot tijdens de vlucht. Vliegtuig was onbestuurbaar en stortte ondersteboven in de zee.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 22:57

Ik ga morgen even kijken, moet morgen weer vroeg op Schiphol zijn dus de wekker gaat ook vroeg. :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:08

Fira schreef:
Lous schreef:

Die ja, ik had die aflevering gezien en ik verbaasde me erover hoe zo'n stomme fout tot zo iets groots heeft kunnen leiden en hoe de piloten het niet eerder opgevallen was.
Het blijven natuurlijk allemaal mensen ...

Sowieso bizar hoe sommige dingen gebeuren.. Herinner me ook vaag een aflevering waarbij een vliegtuig werd overgedragen op een andere luchtverkeersleider, maar niet werd doorgegeven dat het toestel bijna zonder brandstof zat (het vliegtuig wachtte om te landen), en daarom gewoon achterin de rij werd gezet door diegene.. Weet niet precies hoe en wat het verder zat, heb die aflevering heel lang geleden gezien, maar vond dat ook zo apart.. Zoiets kleins en banketstaaf met zulke gevolgen..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:11

Dat is met de meeste vliegrampen. Hele kleine dingen kunnen de grootste gevolgen hebben. Het blijft ook vaak een aaneenschakeling van fouten die dan een ramp veroorzaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:15

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. En deze fouten hebben idd grote gevolgen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:16

Kijk ook eens naar die ramp van Tenerife. Dat was ook zoiets ongelooflijk stoms met één van de grootste vliegtuigrampen als gevolg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 23:17

Klopt Tenerife heb ik vanmiddag even bekeken , zoveel slachtoffers maar die waren ook zo verbrand omdat de vliegtuigen vol zaten met kerosine , alles rook naar kerosine. Tragisch