Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ravellie schreef:Precies, niet iedere situatie is hetzelfde.
Ik vind het geval van rouwverwerking ook iets heel anders.
Maar ik kan mij zo ergeren aan de - ik noem ze maar even 'de-moeders-met-draagdoeken-clan ( die een kind van drie nog in een draagdoek met zich mee vervoeren)
Alles moet vanuit het kind komen, er moet naar het kind gekeken worden, het kind wordt niet begrepen en aan alles moet een uitleg hangen.
Respect voor iedereen, maar zo blij dat ik het anders zie.
In mijn ogen hebben kinderen grenzen nodig en structuur.
Natuurlijk achteraf wel alles bepraten,
Maar vaak is 'Nee' gewoon 'nee'.
Ik kan mij wel vinden in Jo Frost
ravellie schreef:Precies, niet iedere situatie is hetzelfde.
Ik vind het geval van rouwverwerking ook iets heel anders.
Maar ik kan mij zo ergeren aan de - ik noem ze maar even 'de-moeders-met-draagdoeken-clan ( die een kind van drie nog in een draagdoek met zich mee vervoeren)
Alles moet vanuit het kind komen, er moet naar het kind gekeken worden, het kind wordt niet begrepen en aan alles moet een uitleg hangen.
Respect voor iedereen, maar zo blij dat ik het anders zie.
In mijn ogen hebben kinderen grenzen nodig en structuur.
Natuurlijk achteraf wel alles bepraten,
Maar vaak is 'Nee' gewoon 'nee'.
Ik kan mij wel vinden in Jo Frost
Muppett schreef:Herkenbaar stuk! Ik zie om me heen een hele hoop kleine, potentiële narcistjes opgroeien...
Vjestagirl schreef:Wat ik wel mooi vind is een kennis van me. Ze heeft een dochter van een jaar. Ze postte laatst uitgebreid op facebook hoe ze nooit nee zullen zeggen tegen hun dochter maar haar altijd zachtjes een andere kant op zullen begeleiden of haar andere keuzes bieden. Dat ze haar nooit straf zullen geven maar altijd uitleg en overleg. Hoe ze haar nooit zullen dwingen om dingen te eten of zullen dreigen dat ze geen toetje krijgt als ze haar groentes niet eet. Ik ben ontzettend benieuwd wat er gebeurd als madame dus echt flink de (peuter)pubertijd in gaat...
Onali schreef:Waar ik gisteren tegenaan liep was het continue optillen van de kids.
En bij dat allerlaatste van het naar bed brengen, waar was papa? Aicha deed weer alles zelf en alleen AnneRoos bleef er steeds uitkomen.
Maar de interactie van Jo en papa Alex (volgens mij niet de biologische vader van Emma, ze zei mama en Alex en niet papa) was hilarisch. Die vette knipoog van Jo
djinnie schreef:Sammie schreef:Het gaat er niet om dat een kind van 2 niet aan de borst mag. Het gaat erom dat als dat problemen oplevert voor moeders (en kind) dat je dan moet stoppen. Als jij (maar vooral jullie, je man moet hier ook content mee wezen) geen problemen hebt met het in bed slapen met je kind van 3,5 moet je dat vooral blijven doen. Maar wil je het eigenlijk niet en blijf je het maar doen uit angst dat je kind anders gaat jengelen en krijsen dan wordt het hoog tijd om daar wel wat aan te doen.
De situatie van gisteravond was imo horror ja.. Die moeder (het halve gezin) werd om het uur wakker gemaakt omdat kind eventjes wou sabbelen. Met z'n vieren in een bed liggen is niet bevoordelijk voor je nachtrust. Moeders was kapot.. Dat zag je aan alles. Dat is de situatie die doorbroken moest worden. En opeens ging het een stuk beter voor alle partijen.
Oh, maar daar ben ik het ook mee eens, Sammie. Maar de reacties in dit topic zijn voor mij minder uitnodigend om te reageren, dat bedoelde ik er meer mee. Zodra 1 van de 'deelnemende' partijen van de borstvoeding (mijn inziens voornamelijk moeder en kind) eraan 'onderdoor' gaat, dan moet er iets gedaan worden. Dat kan zijn 'pats boem' stoppen, het kan ook zijn dat je uitlegt aan het kind dat het dan en dan niet meer kan drinken. Vindt kind beide niet leuk, maar ik zeg niet dat alles leuk moet zijn.
meggiemeg schreef:Oké dan een vraag aan alle moeders die het lastig vinden om voet bij stuk te houden aan hun manier van opvoeden, die een kind/kids hebben die juist hun grenzen opzoeken in bijvoorbeeld een winkel.
Wat vinden jullie ervan dat een buitenstaander er wat van zegt of een dodelijke blik werpt waardoor het kind stopt met krijsen? Kunnen jullie dat wel hebben?
nelis schreef:meggiemeg schreef:Oké dan een vraag aan alle moeders die het lastig vinden om voet bij stuk te houden aan hun manier van opvoeden, die een kind/kids hebben die juist hun grenzen opzoeken in bijvoorbeeld een winkel.
Wat vinden jullie ervan dat een buitenstaander er wat van zegt of een dodelijke blik werpt waardoor het kind stopt met krijsen? Kunnen jullie dat wel hebben?
Ik vind het zelf niet lastig om voet bij stuk te houden , maar indien mijn kind zich misdraagt in het openbaar en ik ben op dat moment niet daar dan mag een ander rustig mijn kind aanspreken op zijn gedrag.
meggiemeg schreef:Oké dan een vraag aan alle moeders die het lastig vinden om voet bij stuk te houden aan hun manier van opvoeden, die een kind/kids hebben die juist hun grenzen opzoeken in bijvoorbeeld een winkel.
meggiemeg schreef:StalNollie schreef:meggie, ik vind het brutaal als je er iets van zou zeggen
Ook in de situatie zoals ik eerder schetste van de Xenos?
meggiemeg schreef:Wat vinden jullie ervan dat een buitenstaander er wat van zegt of een dodelijke blik werpt waardoor het kind stopt met krijsen? Kunnen jullie dat wel hebben?
Mars schreef:Gisteren gezien bij Editie NL, ouders die in opstand komen tegen Jo Frost en haar programma Nanny on tour, zie ook:Citaat:Persbericht Actie #StopJoFrost: “Wij zijn een grote groep ouders, opvoeddeskundigen en pedagogen die een alternatief bieden voor de opvoedmethode van Jo Frost in het RTL4 programma ‘Nanny on Tour’. Wij denken dat de methode van Jo Frost te eenzijdig is en zelfs schadelijk kan zijn voor kinderen en ouders. Dit met name door het gebrek aan aandacht voor de gevoelens van de kinderen en waar hun gedrag vandaan komt. Ook biedt Frosts opvoedmethode geen lange termijnoplossing. Het baart ons grote zorgen dat de opvoedmethode van Jo Frost door onzekere ouders in Nederland als de norm zal worden gezien.Tijdens uitzendingen twitteren wij met hashtag #stopjofrost. Hoewel wij onderling ook verschillen in opvoedstijl, zoals alle ouders vooral moeten doen wat bij hen en hun kinderen past, zijn we het over één ding eens: het is essentieel om te kijken waar gedrag vandaan komt, te luisteren naar je kinderen en te werken aan een sterke band. Dat geeft de grootste kans op structureel goed gedrag, maar vooral – en nog belangrijker- op een gelukkig kind. We vrezen dat Nederland (voor zover dat al niet gebeurd is na de Amerikaanse versie van het programma van Frost) nu massaal de stout-trap en stout-kruk overneemt zonder aandacht voor de achterliggende oorzaak van het gedrag van hun kind. Ook toont onderzoek aan dat als ouders denken dat hun kind hen expres tergt, dit een een risicofactor is voor kindermishandeling. In de laatste (en eerste) aflevering van Nanny On Tour werd duidelijk gesuggereerd dat het kind zijn moeder expres tergt.”
http://kroost.org/nieuws/mee-aan-actie-stopjofrost/
Zelf heb ik niks met kinderen en ook geen kinderwens, maar erger mij wel vreselijk aan de 'slappe' manier van opvoeden tegenwoordig. Zo werd ik als kind gewoon in de auto gezet als ik in de supermarkt liep te dreinen om snoep, tegenwoordig ben je uitleg verschuldigd aan je dreinende peuter over waarom er geen zakje snoep gekocht wordt. Ik vind het ook opvallend hoe luidruchtig, irritant en brutaal Nederlandse kinderen zijn. Op vakantie valt mij altijd op dat dit in het buitenland vaak heel anders toe gaat.
Jo Frost heb ik een paar keer gezien op tv en ik vind het nou niet zo vreselijk rampzalig om een kind even een time out te geven. Mensen lijken te vergeten dat zij te stellen krijgt met kinderen die wel even wat pittiger zijn dan de gemiddelde supermarkt-dreiner. Ik ben wel benieuwd wat bokt hier van vindt? Is het allemaal echt zo schadelijk of vinden jullie het ook overdreven?