Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 22:57

Apple schreef:
Daar gaat mn romantische beeld van de hongerige wolf :') :))

Wat jij omschrijft klinkt heel plausibel Snowdon :j
Tegenwoordig heb je meer dan genoeg wilde dieren die gewend zijn aan de aanwezigheid van mensen. Hier in de omgeving leven vossen in de duinen die er ook niet voor terug deinzen om kattenvoer te halen uit schuurtjes danwel direct voedsel aan te pakken van mensen.
Kan me zo voorstellen dat dit voor wolven ook zo gaat werken.

Het was het proberen waard :')

Het klinkt voor mij ook logisch inderdaad.

snowdon

Re: Eerste wolf in Nederland aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:11

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:16

Deze zien er ook goed doorvoed uit.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 23:43

Huertecilla schreef:
De NL schapenhouders hier op deze draad maken helaas geen betere indruk.

Oh je kreeg die indruk, op grond van wat je hier leest van een paar opgewonden bokt dames in deze draad(natuurlijk zeer representatief voor de mening van de gemiddelde schapenhouder :roll: ) .
Blijft teleurstellend HC, ik had je voor rationeler gehouden.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 09:41

hihi net even hier bijgelezen.. mediageile wolf.. Dat zie je echt verkeerd.. Nieuw programma.

wolf zoekt Roodkapje _O-

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 12:28

Interessant dit! Ik trek geen enkele conclusie over wel of niet wild, dat mogen de experts uitzoeken. Enige wat ik daar over wil zeggen: ook wilde dieren die gewend zijn aan bevolkte gebieden kunnen minder schuw zijn. De reeen hier zijn bijna vervelend joh, lopen doodleuk door de voortuin op een meter van het huis af.

Ik vraag me wel af (zoals veel mensen doen) of ons dichtbevolkte landje wel geschikt territorium is. Van mij mogen ze komen hoor, mits ze dus een geschikt territorium vinden. En dat mag ook gerust mijn achtertuin zijn! Zullen mn schaapjes wel minder leuk vinden denk ik... Net zoals de nijntjes, die uiteraard achter flink sterk gaas zitten aangezien er hier ook vossen e.d. lopen. Een roofdier meer of minder maakt mij dus niet uit, hoort erbij als je buitenaf woont! En ja, dat zal ik net zo hard zeggen als ze mn schaapjes pakken, alhoewel ik dat natuurlijk wel vreselijk erg zou vinden en als de donder mn omheining ga aanpassen zodat het niet weer gebeurd.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:25

Ik heb dezelfde insteek als jou, Zwerte. Of ons land geschikt is, stel ik ook mijn vraagtekens bij... maar laten we het een kans geven als ze zelf komen.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 13:26

En hij is in groningen zal zo ons land wel verlate

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 14:26

om 12 uur gesignaleerd in hoogezand,midden in een woonwijk.
ze bekijken de mogelijkheid om hem te verdoven en te verplaatsen.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:06

@inowa, daar had mijn buurvrouw het ook al over !

Zei had gehoord dat ie door een winkelcentrum liep, en dat ze m wouden verdoven.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:28

Als fervente wolvenliefhebber alles in media en op dit topic van a tot z gevolgd. Ik heb een ruime meter wolvenboeken staan (géén sprookjes, hahaha) en heb een hele verzameling wolvenbeeldjes.

Geweldige dieren waarover buitengewoon veel misverstanden bestaan, zoals ook in dit topic weer blijkt.

Hij (?) gaan we vooralsnog vanuit, is het laatste hier in de buurt gesignaleerd.

Persoonlijk geef ik die wolf geen SCHIJN van kans in Nederland...de hysterie, onwetendheid en sensatiebelustheid is dermate groot, dat men niet zal aflaten hem eerst mentaal,dmv van onzinverhalen, zoals dat hij hondsdol zou zijn (quod non, allemaal smoesjes om hem te kunnen afschieten) en vervolgens daadwerkelijk te vervolgen.

Als het dier niet binnen afzienbare tijd wordt doodgereden in het verkeer, gaat een of andere interessant willen doende gemeente of instantie er wel mee aan de haal om zich op de borst te kunnen kloppen, of wordt er handjeklap gespeeld om het dier "voor onderzoeksdoeleinden" te kunnen bemachtigen.
Zo gaat het immers altijd met de "natuur" in Nederland, laat staan met een eenzame nieuwkomer.

Er is hier geen ruimte en geen mentaliteit voor wolven. (Schapen)boeren, schietgeile jagers, interessantdoenerige gemeentes die zogenaamd hun inwoners "tegen incidenten willen beschermen", musea, natuur"beschermende" instanties, roodkapjes-volk....die wolf heeft meer vijanden dan hij in z'n eentje ooit in zijn leven zal kunnen zijn. Die kan beter zo snel mogelijk ons burgerlijke overbevolkte landje weer héél snel uitlopen om zich zo het vege lijf te redden.

Volgens de laatste berichten vindt de provincie Groningen zich nu weer de aangewezen instantie om het dier te verdoven en te vangen "om incidenten te voorkomen". Ja vast hoor, en zich naderhand op de borst kloppen dat ze hun burgers beschermd hebben. Ga toch weg, zal wel weer onderonsje zijn met een of andere natuurinstantie of museum die het dier graag wil hebben. Dood of levend. Zo gaat het in dit soort gevallen immers altijd.

Bovendien ben ik allerminst overtuigd van het feit of dit een écht wilde wolf betreft... die speren er al vandoor als ze maar een mens rúíken. Deze is veel te mensengewend, hij vreest ze niet, dat klopt niet. Ook is het vrij opvallend hoe goed hij verkeer weet te ontwijken, duidelijk is dat hij aan intensief verkeer gewénd is.... Wie weet hebben ze hem wel uitgezet, bijv. belanghebbende instanties, om gewoon es te kijken hoe er hier in Nederland op gereageerd wordt, aangezien de laatste tijd al steeds gelobbyed werd voor de terugkeer van de wolf in ons landje. En zo zouden die zich weer fijn in de kijkert spelen.

Hoe dan ook, ik vermoed dat het binnen enkele dagen wel gedaan is met de wolf, op welke wijze dan ook.
Het is overigens levensgevaarlijk om een écht wild dier zomaar met een verdoving te willen vangen, daar moet je echt een expert in zijn, anders doseer je verkeerd. met name van wolven is bekend dat verdoving zeer slecht verdragen wordt.

Ik heb zeer te doen met het arme dier.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 09-03-15 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:31

terpentijn schreef:
Als fervente wolvenliefhebber alles in media en op dit topic van a tot z gevolgd. Ik heb een ruime meter wolvenboeken staan (géén sprookjes, hahaha) en heb een hele verzameling wolvenbeeldjes.

Heb zelf wolven gevolgd met telemetrie en er 1 gevangen voor een zender-halsband.

Was RUIM voor digitale cameras:

Afbeelding

Citaat:
Ik heb zeer te doen met het arme dier.

Ik ook.
Schijnheilig land.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 09-03-15 17:33, in het totaal 2 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:32

Arm dier, opgejaagd door malloten.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 17:35

Tsjee, wat gaaf Huerticilla! Hoe heb je die gevangen, ook verdoofd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:07

In het winkelcentrum in Hoogezand? Echt waar? Dat is hier een paar meter vandaan en ik heb er nog niks over gehoord. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:08

Ik ben het trouwens voor het eerst (en ws. ook voor het laatst :+) eens met HC.
Heb zwaar medelijden met het dier.

http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=146196#
Deze foto's zijn gemaakt echt vlakbij onze paarden, als ik dat goed zie.
Maar geen haar op mijn hoofd die bang is dat hij ze iets aan zal doen, of zij.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:10

Broer vertelde mij net dat de wolf vanuit een auto gefilmd is in een "woonwijk" in Hoogezand, vanmorgen. Kan er nog geen bevestiging of filmpje van vinden. Even nieuws en mediaberichten nazoeken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:11

Ik zal Facebook eens aanzetten. :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:14

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:15

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:18

terpentijn schreef:
Broer vertelde mij net dat de wolf vanuit een auto gefilmd is in een "woonwijk" in Hoogezand, vanmorgen. Kan er nog geen bevestiging of filmpje van vinden. Even nieuws en mediaberichten nazoeken....

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... olf__.html

Hier is het filmpje.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:18

Ik hoop voor die wolf dat ie snel een rustiger plek vindt, (en dat ie geen enge ziekte heeft.).
In ieder geval zijn er genoeg muizen in Nederland om van te leven. Want normaal gesproken eten wolven muizen, aan grotere prooien wagen ze zich liever alleen als het niet anders kan. (Als er bijvoorbeeld een dik pak sneeuw ligt.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:20

En dan te bedenken dat ik al de hele dag met mijn voordeur open zit. _O-

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:27

En dat is dus GEEN echt wilde wolf.....no way, dat een wilde wolf zich zó gedraagt. je ziet ook dat-ie steeds die opritten opkijkt, maar er niet inschiet, ook al ziet-ie vanuit zijn andere ooghoek dat-ie gevolgd wordt door een auto.

Hier zit een luchtje aan...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 18:28

Dat het geen 'wilde' wolf is, was al bekend.
Hij is waarschijnlijk opgevoed/groot gebracht door mensen.