Wat vinden jullie nou van de satire van Charlie Hebdo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:05

LadyMadonna schreef:
Dat je ergens niet achter staat zegt toch niet gelijk dat het verboden moet worden? T gaat echt nergens meer over hier.

Ik vind Roy donders huisoakken te ver gaan. Ver over the top.... Verbieden maar dan? 8)7

Ik mis in de vergelijking met de huispakken van Donders de link naar het massaal belachelijk maken van een bevolkingsgroep. Appels met peren vergelijken.

Maar oké, als jij erop tegen bent dat een bevolkingsgroep belachelijk wordt gemaakt maar niet voor een verbod op het verdergaan met het publiceren van satirische afbeeldingen bent dan is dat prima. Ik vind het alleen een vreemde gedachtegang: "Ik ben tegen, maar ga vooral zo door! :Y) .

Maar goed wie ben ik?

Anoeska

Re: Wat vinden jullie nou van de satire van Charlie Hebdo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:17

En dat is dus ook vrijheid van meningsuiting. Dat ik de satire van Charlie Hebdo niks vind, wil niet zeggen dat ik vind dat het maar verboden moet worden.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:23

Anoeska schreef:
En dat is dus ook vrijheid van meningsuiting. Dat ik de satire van Charlie Hebdo niks vind, wil niet zeggen dat ik vind dat het maar verboden moet worden.

Vetgedrukte ben ik zeker met je eens. Ik begrijp alleen de logica achter de tweede zin niet, kun je mij die misschien duidelijk maken? Ik wil hier niet diegene zijn met de oogkleppen op :+

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:29

Waarom zou alles dat ik niet leuk of prettig vind verboden moeten worden. Mijn mening is er toch ook maar eentje.

Ik ben ook geen vvd stemmer, kijk nooit naar sbs6, maar ik vind het prima dat dezen bestaan.

Voot mij betekent dat ik ergens 'niet voor' ben, niet direct dat ik ' tegen' ben. Ik hoef geen partij te kiezen, alleen mijn mening te geven.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 22-01-15 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 18:52

Anoeska schreef:
Waarom zou alles dat ik niet leuk of prettig vind verboden moeten worden. Mijn mening is er toch ook maar eentje.

Ik ben ook geen vvd stemmer, kijk nooit naar sbs6, maar ik vind het prima dat dezen bestaan.

Voot mij betekent dat ik ergens 'niet voor' ben, niet direct dat ik ' tegen' ben. Ik jord o geen partij te kiezen, alleen mijn mening te geven.

Ik meende ergens gelezen te hebben dat je tegen de satire (en dus het kwetsen van een bevolkingsgroep?) bent, maar dan zal ik dan wel fout hebben. In dat geval is het me nu in ieder geval een beetje duidelijker.

Nu ben ik ook wel een echte zwart/wit-denker. Voor is voor en tegen is tegen, volgens mij ben ik kleurenblind wat grijs betreft :o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 19:07

Tiepfoudt schreef:
Sammie schreef:
Wel ja.. Belgenmoppen.. Alsof ze die in België niet over de Nederlanders/Duitsers hebben.. :=

En in de Islamitische wereld zeggen ze geen kwaad woord over het kapitalistische westen?
.

Juist, dus wat is het probleem? Grapjes of uitvergrotingen van een bepaalde eigenschap moet dus kunnen.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:43

Sammie schreef:
Juist, dus wat is het probleem? Grapjes of uitvergrotingen van een bepaalde eigenschap moet dus kunnen.

Het probleem lijkt mij vrij duidelijk in deze? :Y)