12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:48

Trots? Paniek?

Nutter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:52

Ongelofelijk dat er zelfs hier mensen zijn die zeggen "sja, moet je maar geen tekeningen maken".
En mensen uit de polotiek die stellen dat het wel een actie zal zijn van Le Pen om stemmen te winnen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 09:53

Dat is net wat ze ook verlangen, ze hadden gemakkelijk 15 andere onschuldige mensen kunnen kiezen.
Maar hier gaan mensen nog zeggen dat deze personen ook geprovoceerd hebben.
En het is ze ook gelukt, erg jammer...

Deze zelfde mensen plegen verschrikkelijke daden in Syrië en andere landen (ik ga er vanuit dat het ex strijders zijn sinds ze enorm worden toegejuicht van die kant).

En dat geviseerd worden vind ik persoonlijk echt onzin, vertel mij welke situatie in België/Nederland zo uitzichtloos is dat je Jihadist wordt?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:15

Het zijn inderdaad teruggekeerde syrie strijders.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:20

F_Orumster schreef:
Trots? Paniek?

Waarschijnlijk paniek want hij ik las net dat hij zijn naam zag staan tussen de media als mogelijke verdachte.
Misschien dacht hij als ik mezelf aangeef krijg ik minder straf, vinden doen ze me toch wel?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:21

Suzanne F. schreef:
F_Orumster schreef:
Opmerkelijk, het identiteitsbewijs in de vluchtauto...

Zat ik ook aan te denken. Ligt er wel dik bovenop.
Maar 1 man van 18 heeft zichzelf gemeld. Waarom zou hij dat dan doen? Om de echte daders te beschermen?

.. een vals spoor creëren..
Die jongen van 18 zat gewoon in de klas, op school, ten tijde van de aanslag. Hoe duidelijk wil je het hebben.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:23

Zojuist een nieuwe schietpartij in Parijs. 2 agenten zijn doodgeschoten

WillBokkers

F_Orumster schreef:
Die jongen van 18 zat gewoon in de klas, op school, ten tijde van de aanslag. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Maar waarom zou je dan een id van familie er in leggen? Kan je toch beter doen van iemand die je niet mag :+ of ligt dat aan mij?

WillBokkers

poetser schreef:

Weer van dezelfde mensen?
Wat erg zeg... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:24

Zo laag omdat je het van een pen niet kan winnen je naar wapens grijpt. Geeft duidelijk aan het niveau
bedroevend is.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:25

WillBokkers schreef:
poetser schreef:

Weer van dezelfde mensen?
Wat erg zeg... ;(

Dat weet ik niet. Zou wel weer met satire te maken hebben

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:29

Het motief is toch nog totaal onduidelijk?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:30

Weet je, als een meisje met kort rokje en naveltruitje met flink decolleté lastig gevallen wordt, en je zegt: daar vroeg ze om door er zo bij te lopen, dan wordt je nog net niet gelynched op bokt.
Nu komen er mensen die het begrijpen, "maar ik wil het niet goed praten", die het bijna eigen schuld noemen... Natuurlijk mag dat hun mening zijn, maar ik snap het niet.
Voor een dergelijke daad, door mensen in koele bloede af te maken alsof je achteloos een steentje weg schopt.... Daar is imo toch geen enkel excuus voor?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:31

WillBokkers schreef:
F_Orumster schreef:

Maar waarom zou je dan een id van familie er in leggen? Kan je toch beter doen van iemand die je niet mag :+ of ligt dat aan mij?

De quote is van mij, niet F Orumster. Never mind, vergissing. Maar eh.. familie? Hoe zo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:32

WillBokkers schreef:
F_Orumster schreef:

Waarom zouden ze zich beperken tot een ID erin leggen van 'iemand die ze niet mogen' als ze dus duidelijk ook het vermogen hebben om ergens naar binnen te wandelen met kalasjnikovs en de boel overhoop te knallen? Die zijn tot een stuk meer in staat dan alleen een ID van een vervelend iemand ergens neer te leggen :+

Vind het echt te bizar voor woorden.. En dit had inderdaad met iedere geloofsovertuiging kunnen gebeuren en heeft niks te maken met een goed of slecht geloof aanhangen, maar wel met het verkeerd interpreteren van het geloof... Morganlefay; wat een mooie uitspraak; als je het van een pen niet kan winnen grijp je naar wapens. Zo is het inderdaad nu wel het geval; schandalig :(

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:34

Jannepauli schreef:
De quote is van mij, niet F Orumster. Never mind, vergissing. Maar eh.. familie? Hoe zo?

Ha, oke sorry dat klopt dan niet.
Die 18-jarige is een neef? (de daders zijn zijn zwager) van de daders.
De 32- en 34- jarige daders die daar echt gingen schieten waren broers.
Maar die 18-jarige hoort dus ook bij die familie.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:36

Ik vind de illustraties en de krant verder gaan dan ''onschuldige satire of komiek'. Ik houd er overigens wel van om maatschappelijke kwesties sarcastich neer te zetten. Overigens werden andere geloven evengoed ten kak gezet en ook politieke kwesties. Maar, hoe grof of beledigend een tekening ook geinterpreteerd kán worden, ik vind het absoluut niet gerechtvaardigd om de tekenaars dan om te leggen.

Jannepauli schreef:
Suzanne F. schreef:

Zat ik ook aan te denken. Ligt er wel dik bovenop.
Maar 1 man van 18 heeft zichzelf gemeld. Waarom zou hij dat dan doen? Om de echte daders te beschermen?

Ah. Duidelijk. Verklaart ook het ''te duidelijke'' spoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:43

Vind de huidige tekeningen veels te lief. De spotprenten uit de 2e wereldoorlog :9
Weet het het wel de context ligt anders maar toch }>

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:44

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:44

Morganlefay schreef:
Vind de huidige tekeningen veels te lief. De spotprenten uit de 2e wereldoorlog :9

Ik vind dat lieve juist wel wat hebben.
Zo van: wij hoeven niet te zijn zoals jullie.
Ik weet niet, ik vind het goed zo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:51

WillBokkers schreef:
Morganlefay schreef:

Ik vind dat lieve juist wel wat hebben.
Zo van: wij hoeven niet te zijn zoals jullie.
Ik weet niet, ik vind het goed zo :)

Ja, ook een goede ingang.
Ben zelf meer van de directe, wel een eerlijke.
Bij het lieve is het contrast veel groter.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:56

Vond de toespraak van aboetaleb ook wel gewaagd.

Citaat:
Tegen Nederlanders die met de daders sympathiseren, zei Aboutaleb: "In hemelsnaam, pak je koffer en vertrek. Er is misschien een plek in de wereld waar je tot je recht kunt komen. Ga niet onschuldige journalisten ombrengen, dat is zo verachtelijk. Verdwijn als je in Nederland je plek niet kunt vinden."

nu kunnen zo ook aangifte doen tegen hem :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:00

Heb m ook langs horen komen. Vind m redelijk gewaagd, mede omdat "links" gedrag niet echt wordt gewaardeerd door gelovigen in het algemeen en onze hoofddoek en baarddragende medelanders in het byzonder.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:04

Nou hij spreekt in principe Nederlanders die sympathiseren aan in het algemeen. Dit kunnen ook blanken zijn of wie dan ook. Daarom is dit tegen niemand specifiek bedoeld, alleen tegen sympathisanten. Hierin wijkt ie af van Geert Wilders en zijn uitspraken, want die praat over de hele groep moslims en alle 'allochtone' mensen.

Oftewel, aboetalebs uitspraak is niet gericht tegen een specifieke bevolkingsgroep, en ik vind dat hij hierin gelijk heeft.

Ik ben wel ontzettend bang dat iedereen nu meteen gaat schreeuwen dat alle moslims kunnen opkrassen en het helemaal uit de hand gaat lopen. Alsof Nederlandse moslims deze gebeurtenis niet verschrikkelijk vinden...

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 11:08

Morganlefay schreef:
Heb m ook langs horen komen. Vind m redelijk gewaagd, mede omdat "links" gedrag niet echt wordt gewaardeerd door gelovigen in het algemeen en onze hoofddoek en baarddragende medelanders in het byzonder.

Bijna mijn hele dorp is gelovig, toch heb ik nog nooit iemand horen zeggen dat hij/zij dit goed vind.
En ik weet (en heb al verschillende mensen gehoord) waarbij zoiets dergelijks ook uit de mond is komen rollen.
Ik weet bijna zeker dat ook links mensen hier tegen zijn, want dit is geen geloven dit is moord.
Hoe ons hoofddoekdragende medelanders er over denken zou ik niet precies weten, maar daar zie je toch ook steeds meer mensen tussen die dit niet goed vinden.
Ik mag die uitspraak wel (ookal is hij gewaagd) :j
Laatst bijgewerkt door WillBokkers op 08-01-15 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt