Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
purny schreef:Wat niet meer dan logisch is. Als ik in de supermarkt met vakantie wil krijg ik geen doorbetaalde uren. Maar het loon is daar ook hoger
verootjoo schreef:wendyenbram schreef:Ik heb ik de zorg maar 4 weken vakantie. waarvan ik 3 in de zomer op MOET nemen, en 1 in het voorjaar. dan heb ik idd nog PBL uren, die vrij opneembaar zijn. zijn ze niet opgenomen? dan moet je die VOOR december opnemen. Dus ja vrij zat? maar niet vrij inzetbaar. En de vakanties die je aanvraagt moeten al heel vroeg aangevraagd worden. (15 december zomer, 15 oktober voorjaar en vrije dagen.) En 15 december aangevraagd = pas 15 februari weten of het is goedgekeurd.
PLB uren zijn 5 jaar geldig volgens cao vvt! Dus kijk goed dat ze je er niet bij naaien, want dat proberen ze bij ons ooktuurlijk is het voor je werkgever prettig dat ze opgenomen worden in hetzelfde jaar maar het kan je niet verplicht worden
silmitan schreef:Gisteravond een reportage op tv gezien over een nieuw medicijn wat mensen met Hepatitus C in drie weken kan genezen. Sinds het op de markt brengen zijn inmiddels alle kosten reeds terugverdiend.
Kosten om het te produceren zijn nu 100 euro per potje (medicatie voor 1 week) Minister Schippers heeft bepaald dat dit alleen gebruikt mag worden voor de hele zieken (mensen in de laatste fase, als de lever al gaat verschrompelen.) De farmacie rekent nl. 15.000 euro per week. 3- wekelijkse kuur komt dus op 45.000 euro.
Terwijl berekend is dat wanneer een driewekelijkse kuur 4500 kost, er gewoon ruimschoots winst op wordt gemaakt. Te meer omdat de kosten van research en ontwikkelen reeds terug zijn verdiend.
Het enige wat ik hierbij denk, dit kan niet waar zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik begrijp dat de farmacie de kosten voor research en ontwikkeling moet kunnen dekken. Maar zodra het goedkoper kan en voor meer mensen bereikbaar is, beperk je ook op een andere manier de zorgkosten. Maar helaas, wordt er alleen aan de eigen portemonnee gedacht. Misdadig. Er waren geluiden dat ze naar de rechter willen stappen omdat er inmiddels meer van dit soort voorbeelden zijn.
Claudia1993_ schreef:purny schreef:Misschien schop ik nu veel mensen tegen het verkeerde been maar als je paarden hebt moet je ook niet zeuren dat je je zorgverzekering niet kan betalen.
Aan de de ene kant wel want een paard is een luxe dus als je je vaste lasten niet kunt betalen,
is het dan wel zo slim om een paard te hebben die ook heel duur kan uitvallen als je pech hebt?
Maar aan de andere kant; financiële situaties kunnen veranderen, moet je dan meteen je
paard weg doen als het even niet zo goed gaat?
Ik was gek op mijn pony, maar toen ik hem niet meer kon betalen heb ik hem toch echt weggedaan.
Beetje off-topic misschien, maar wilde er even op reageren.
Ja, zorg is duur, dat weet iedereen maar het feit dat de zorgverzekeraars zoveel winst maken
betekent toch ergens dat de premie/eigen risico best iets omlaag kan? Of in ieder geval niet elk
jaar omhoog...
wendyenbram schreef:Ik heb ik de zorg maar 4 weken vakantie. waarvan ik 3 in de zomer op MOET nemen, en 1 in het voorjaar. dan heb ik idd nog PBL uren, die vrij opneembaar zijn. zijn ze niet opgenomen? dan moet je die VOOR december opnemen. Dus ja vrij zat? maar niet vrij inzetbaar. En de vakanties die je aanvraagt moeten al heel vroeg aangevraagd worden. (15 december zomer, 15 oktober voorjaar en vrije dagen.) En 15 december aangevraagd = pas 15 februari weten of het is goedgekeurd.