Babsiej schreef:Als iemand naast je staat en doet of ie wil zitten lijkt het me duidelijk ?![]()
Of als iemand zegt "ik wil hier zitten"
Dan is er toch communicatie voor nodig om aanspraak te maken?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Babsiej schreef:Jij kan daar gelukkig niet over oordelen, maar wellicht is dat jouw beperking door te denken dat wel te kunnen. Geeft ook verder nietHet openbaar vervoer, het zegt het al, is openbaar. Als je dat niet kan handelen dan is openbaar vervoer niet de geschikte manier van vervoer voor jou.
Mensen die stoelen bezet houden etc dat is onnodig kwellen van je medemens.. Blijkbaar moet je eerst de aandacht vragen, dan vriendelijk vragen of ze hun zooi bij zich kunnen houden ( ondertussen rijdt de bus alweer en lig je bijna ondersteboven)
Als iedereen gewoon spullen bij zich houden, stoelen vrijhouden voor datgeen waar ze voor bedoeld zijn, maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Ladybird schreef:http://qbuzz.nl/GD/files/9514/0957/1363 ... 4_def..pdf
hoofdstuk 4.7
Een tas op de stoel is dus niks mis mee
Ayasha schreef:Babsiej schreef:Dan zet je het onder je stoel, voor je stoel en op schoot...
Dit is toch gewoon puur asociaal om zo te zitten, doen alsof je niets ziet of hoort.. Zodat andere mensen moeten vragen wat jij je onterecht toe eigent...
Jij hebt niet meer recht op die stoel als die persoon. Verbeter de wereld begin bij jezelf en het probleem is opgelost; jij eigent je niks toe waar je geen recht op hebt en degene met veel koffers kan lekker blijven zitten zonder geplet te worden onder zijn of haar eigen spullen.
FNews schreef:Babsiej schreef:Als iemand naast je staat en doet of ie wil zitten lijkt het me duidelijk ?![]()
Brainless schreef:Gillbo schreef:Jammer dan dan bel je maar een taxi of een verhuisbedrijf een stoel is bedoeld voor personen niet voor spullen
In de regels van de OV staat dat handbagage gewoon op een stoel mogen staan.
Totdat een andere passagier daar aanspraak op maakt.
W_Empress schreef:http://www.sikkom.nl/op-pad-met-de-heel ... chauffeur/
Erg leuk stukje over het gedrag van mensen in de bus in Groningen en wat je als chauffeur allemaal te verduren krijgt
Ayasha schreef:Babsiej schreef:Jij kan daar gelukkig niet over oordelen, maar wellicht is dat jouw beperking door te denken dat wel te kunnen. Geeft ook verder nietHet openbaar vervoer, het zegt het al, is openbaar. Als je dat niet kan handelen dan is openbaar vervoer niet de geschikte manier van vervoer voor jou.
Mensen die stoelen bezet houden etc dat is onnodig kwellen van je medemens.. Blijkbaar moet je eerst de aandacht vragen, dan vriendelijk vragen of ze hun zooi bij zich kunnen houden ( ondertussen rijdt de bus alweer en lig je bijna ondersteboven)
Als iedereen gewoon spullen bij zich houden, stoelen vrijhouden voor datgeen waar ze voor bedoeld zijn, maakt het allemaal een stuk makkelijker.
1. Dat kan ik wel en dat doe ik ook. Ik bouw zelfs de mogelijkheid in dat je wel weet hoe zwaar die mensen het hebben en geef daarover mijn mening dat ik dat nog erger zou vinden.
2. Ik zou willen dat dat mijn 'beperking' was, zou het leven een stuk makkelijker maken.
3. Dat is het ook niet, daarom dat ik een auto heb.
4. STEL JE VOOR!!! Dat je eerst enige vorm van basisbeleefdheid moet eruit persen in de communicatie met je medemens...Welke idioot heeft dat nu weer uit gevonden?!
Beetje rekening met elkaar houden zou het inderdaad allemaal een stuk makkelijker maken. Moet wel van twee kanten komen maar goed.Ik hoop dat je nooit de verkeerde tegen komt.
(en dat hoop ik oprecht, dit is niet sarcastisch)
Brainless schreef:Gillbo schreef:Jammer dan dan bel je maar een taxi of een verhuisbedrijf een stoel is bedoeld voor personen niet voor spullen
j1988 schreef:Ladybird schreef:http://qbuzz.nl/GD/files/9514/0957/1363 ... 4_def..pdf
hoofdstuk 4.7
Een tas op de stoel is dus niks mis mee
Per vervoerder weer afhankelijk
Gillbo schreef:Babsiej schreef:Als iemand naast je staat en doet of ie wil zitten lijkt het me duidelijk ?![]()
Ayasha schreef:En een beetje normaal vragen aan iemand die in gedachten verzonken is of je mag zitten is dat blijkbaar ook. Iets met pot en ketel......![]()
En again; dat kan ik wel. Als ik het niet kón zou ik het nl niet doen. En nog erger; ik MAG het zelfs.Heb wettelijk recht op een eigen mening en het uiten daarvan! En dat jij dat irritant vindt, nou dat kan me niet schelen. Als ik nu jou was zou ik je zelfs blijven op zoeken met mijn mening omdat ik weet dat je dat irritant vindt want joh, daar heb ik geen boodschap aan, als je daar niet tegen kan moet je maar niet op bokt komen!
-maar wellicht ga je dit laatste stukje niet interpreteren hoe het bedoelt is maar goed, dat risico neem ik dan maar. -
Ayasha schreef:Jouw mening kan imo enkel het resultaat zijn van niet genoeg "moeilijke situaties" kennen. Wellicht heb je veel mee gemaakt maar niet "breed" genoeg. Als je werkelijk mensen kende met sociale angsten, fobieën, wist welke therapieën zij moeten ondergaan om te kunnen functioneren dan zou je er niet zo simpel over denken, tenminste, ik hoop dat je er dan niet zo simpel over zou denken want dat zou het enkel nog erger maken. Het is prachtig dat jij dit geen dingen vind om je druk om te maken, nog mooier dat je geest het dat met je eens is... Er zijn ook mensen wiens geest niet zo meewerkzaam is. En ook zij hebben niet altijd de keuze om niet met het openbaar vervoer te gaan.
Nee, je kan niet met alles rekening houden en vaak zie je het uiterlijk niet, maar mensen selecteren op "er uit zien alsof zij het het ergst zouden vinden" ... Dat is het andere uiterste en imo gewoon onnodig kwellen van je medemens.
Dat terwijl jij niet meer recht hebt op dat stoeltje als die persoon die daar zit.
Rowdine; je betaald voor de rit, niet voor een zitplaats.
j1988 schreef:Ladybird schreef:Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen
Connexxion Openbaar Vervoer N.V., Hilversum
EBS Public Transportation B.V., Purmerend
GVB Exploitatie B.V., Amsterdam
Hermes openbaar vervoer B.V., Eindhoven (waaronder Breng, Nijmegen)
HTM Personenvervoer N.V., Den Haag
HTM Buzz B.V., Den Haag
Qbuzz B.V., Amersfoort (waaronder U-OV, Utrecht)
RET N.V., Rotterdam
Syntus B.V., Deventer
Veolia Transport Nederland Openbaar Vervoer B.V., Breda
Toch wel een heeeel groot deel van Nederland lijkt me zo![]()
Bij NS: Zorg dat uw bagage andere reizigers niet hindert. Plaats bagage in de daarvoor bestemde rekken of onder uw stoel. maar goed, daar zijn ook bagagerekken
Veilig met de bus
De bus is in de eerste plaats bedoeld voor mensen, en niet voor goederen. Maar natuurlijk is er ruimte voor buggy, koffer, rugzak, rollator, vouwfiets, boodschappentas. En wat u verder bij u heeft. Als het tenminste geen zitplaats inneemt, niet in de weg staat of kan gaan schuiven. Want dat is gevaarlijk. Om diezelfde reden mogen honden en kleine kinderen niet loslopen. Het kan geen kwaad op al dit soort zaken een beetje alert te zijn.