Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:13

Babsiej schreef:
Als iemand naast je staat en doet of ie wil zitten lijkt het me duidelijk ? ;)

Of als iemand zegt "ik wil hier zitten"

Dan is er toch communicatie voor nodig om aanspraak te maken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:14

Babsiej schreef:
Jij kan daar gelukkig niet over oordelen, maar wellicht is dat jouw beperking door te denken dat wel te kunnen. Geeft ook verder niet ;) Het openbaar vervoer, het zegt het al, is openbaar. Als je dat niet kan handelen dan is openbaar vervoer niet de geschikte manier van vervoer voor jou.

Mensen die stoelen bezet houden etc dat is onnodig kwellen van je medemens.. Blijkbaar moet je eerst de aandacht vragen, dan vriendelijk vragen of ze hun zooi bij zich kunnen houden ( ondertussen rijdt de bus alweer en lig je bijna ondersteboven :+ )

Als iedereen gewoon spullen bij zich houden, stoelen vrijhouden voor datgeen waar ze voor bedoeld zijn, maakt het allemaal een stuk makkelijker.

1. Dat kan ik wel en dat doe ik ook. Ik bouw zelfs de mogelijkheid in dat je wel weet hoe zwaar die mensen het hebben en geef daarover mijn mening dat ik dat nog erger zou vinden.
2. Ik zou willen dat dat mijn 'beperking' was, zou het leven een stuk makkelijker maken. :D
3. Dat is het ook niet, daarom dat ik een auto heb. :+
4. STEL JE VOOR!!! Dat je eerst enige vorm van basisbeleefdheid moet eruit persen in de communicatie met je medemens... :oo Welke idioot heeft dat nu weer uit gevonden?! :oo

Beetje rekening met elkaar houden zou het inderdaad allemaal een stuk makkelijker maken. Moet wel van twee kanten komen maar goed. :) Ik hoop dat je nooit de verkeerde tegen komt. :D (en dat hoop ik oprecht, dit is niet sarcastisch)

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:19

Laatst bijgewerkt door j1988 op 25-11-14 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:19

Ayasha schreef:
Babsiej schreef:
Dan zet je het onder je stoel, voor je stoel en op schoot...

Dit is toch gewoon puur asociaal om zo te zitten, doen alsof je niets ziet of hoort.. Zodat andere mensen moeten vragen wat jij je onterecht toe eigent...

Jij hebt niet meer recht op die stoel als die persoon. Verbeter de wereld begin bij jezelf en het probleem is opgelost; jij eigent je niks toe waar je geen recht op hebt en degene met veel koffers kan lekker blijven zitten zonder geplet te worden onder zijn of haar eigen spullen. :D

Jammer dan dan bel je maar een taxi of een verhuisbedrijf een stoel is bedoeld voor personen niet voor spullen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:21

FNews schreef:
Babsiej schreef:

Dat kan ook van de andere kant.
Jij ziet iemand in een volle bus stappen, dan kijk je naar die persoon en haal je de spullen van de stoel dat communiceer je ook non verbaal

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:22

Gillbo schreef:
Jammer dan dan bel je maar een taxi of een verhuisbedrijf een stoel is bedoeld voor personen niet voor spullen

In de regels van de OV staat dat handbagage gewoon op een stoel mogen staan.
Totdat een andere passagier daar aanspraak op maakt.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:23

Brainless schreef:
Gillbo schreef:

Plus het feit dat het nergens op slaat om een taxi of verhuisbedrijf te bellen.
Niet iedereen is zo'n rijke tata dat hij dagelijks met de taxi naar school kan worden gebracht.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:23

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:24

Ayasha schreef:
Babsiej schreef:
Jij kan daar gelukkig niet over oordelen, maar wellicht is dat jouw beperking door te denken dat wel te kunnen. Geeft ook verder niet ;) Het openbaar vervoer, het zegt het al, is openbaar. Als je dat niet kan handelen dan is openbaar vervoer niet de geschikte manier van vervoer voor jou.

Mensen die stoelen bezet houden etc dat is onnodig kwellen van je medemens.. Blijkbaar moet je eerst de aandacht vragen, dan vriendelijk vragen of ze hun zooi bij zich kunnen houden ( ondertussen rijdt de bus alweer en lig je bijna ondersteboven :+ )

Als iedereen gewoon spullen bij zich houden, stoelen vrijhouden voor datgeen waar ze voor bedoeld zijn, maakt het allemaal een stuk makkelijker.

1. Dat kan ik wel en dat doe ik ook. Ik bouw zelfs de mogelijkheid in dat je wel weet hoe zwaar die mensen het hebben en geef daarover mijn mening dat ik dat nog erger zou vinden.
2. Ik zou willen dat dat mijn 'beperking' was, zou het leven een stuk makkelijker maken. :D
3. Dat is het ook niet, daarom dat ik een auto heb. :+
4. STEL JE VOOR!!! Dat je eerst enige vorm van basisbeleefdheid moet eruit persen in de communicatie met je medemens... :oo Welke idioot heeft dat nu weer uit gevonden?! :oo

Beetje rekening met elkaar houden zou het inderdaad allemaal een stuk makkelijker maken. Moet wel van twee kanten komen maar goed. :) Ik hoop dat je nooit de verkeerde tegen komt. :D (en dat hoop ik oprecht, dit is niet sarcastisch)

Nee jij kan niet over mijn oordelen, alleen het feit dat je denkt dat te kunnen maakt dat ik verder geen tijd in jou ga stoppen. Ik hoef jou namelijk niet te overtuigen van mijn mening.

Het is blijkbaar een beperking, wat je verder nog mankeert, geen idee en boeit me ook niet.

Wat is het probleem dan ?

Inderdaad enige beleefdheid kan niet meer. Gewoon je zooi opruimen zodat iemand kan zitten... Dat is teveel beleefdheid tegenwoordig -O-

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:25

Brainless schreef:
Gillbo schreef:

En dat doe ik dus maar al te graag ... Wellicht niet op de manier die de "stoelbezetters" zouden willen, maar dan moet je maar rekening houden met je medepassagiers :+

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:29

Brainless schreef:
Gillbo schreef:

En die aanspraak maakt iemand op het moment dat die dus bus instapt, dan heb je het recht om te zitten al je dat wil en er is nog plek. Dus dan moet de tassenbezitter de tas weghalen

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:30

Brainless schreef:
Gillbo schreef:

Dus je bent verplicht als iemand je verzoekt je spullen weg te halen dat ook te doen.

Het valt me idd ook op dat veel mensen de bus als een luxe limo beginnen te zien.. Waar je alles in kan maken want je hebt toch betaald?..

Dat dat de regels van het OV zijn wil niet zeggen dat het goede normen en waarden zijn dat iemand eerst bij jou moet komen smeken of jij je spulletjes alsjeblieft bij je wilt houden.
Andersom vinden wij het toch ook fijner als je kan gaan zitten zonder te moeten vragen om een plekje. Waarom is het dan zo moeilijk om je tas vast weg te pakken op het moment dat je ziet dat er behoefte nijgt naar meer zitplaatsen..

Het lijkt wel een macht spelletje zeg.. Nog even en ze beginnen met "mensen die vragen worden overgeslagen" :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:31

En een beetje normaal vragen aan iemand die in gedachten verzonken is of je mag zitten is dat blijkbaar ook. Iets met pot en ketel...... ;)

En again; dat kan ik wel. Als ik het niet kón zou ik het nl niet doen. En nog erger; ik MAG het zelfs. ~~}> Heb wettelijk recht op een eigen mening en het uiten daarvan! En dat jij dat irritant vindt, nou dat kan me niet schelen. Als ik nu jou was zou ik je zelfs blijven op zoeken met mijn mening omdat ik weet dat je dat irritant vindt want joh, daar heb ik geen boodschap aan, als je daar niet tegen kan moet je maar niet op bokt komen! :D
-maar wellicht ga je dit laatste stukje niet interpreteren hoe het bedoelt is maar goed, dat risico neem ik dan maar. -
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-11-14 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:31

j1988 schreef:
Ladybird schreef:
http://qbuzz.nl/GD/files/9514/0957/1363 ... 4_def..pdf

hoofdstuk 4.7

Een tas op de stoel is dus niks mis mee :)

Per vervoerder weer afhankelijk

Arriva Personenvervoer Nederland B.V., Heerenveen
Connexxion Openbaar Vervoer N.V., Hilversum
EBS Public Transportation B.V., Purmerend
GVB Exploitatie B.V., Amsterdam
Hermes openbaar vervoer B.V., Eindhoven (waaronder Breng, Nijmegen)
HTM Personenvervoer N.V., Den Haag
HTM Buzz B.V., Den Haag
Qbuzz B.V., Amersfoort (waaronder U-OV, Utrecht)
RET N.V., Rotterdam
Syntus B.V., Deventer
Veolia Transport Nederland Openbaar Vervoer B.V., Breda

Toch wel een heeeel groot deel van Nederland lijkt me zo :)

Bij NS: Zorg dat uw bagage andere reizigers niet hindert. Plaats bagage in de daarvoor bestemde rekken of onder uw stoel. maar goed, daar zijn ook bagagerekken :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:32

Sababber schreef:
Het lijkt wel een macht spelletje zeg.. Nog even en ze beginnen met "mensen die vragen worden overgeslagen" :+

_/-\o_

"mensen die zwijgen hebben kans om niets te krijgen -O- " :P

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:33

Gillbo schreef:
Babsiej schreef:

Dat kan ook van de andere kant.
Jij ziet iemand in een volle bus stappen, dan kijk je naar die persoon en haal je de spullen van de stoel dat communiceer je ook non verbaal[/quote]

En als die persoon wil staan, moet ik dan al op voorhand mijn tas van de stoel halen terwijl ik niet weet wat die persoon wil/gaat doen?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:33

Ayasha schreef:
En een beetje normaal vragen aan iemand die in gedachten verzonken is of je mag zitten is dat blijkbaar ook. Iets met pot en ketel...... ;)

En again; dat kan ik wel. Als ik het niet kón zou ik het nl niet doen. En nog erger; ik MAG het zelfs. ~~}> Heb wettelijk recht op een eigen mening en het uiten daarvan! En dat jij dat irritant vindt, nou dat kan me niet schelen. Als ik nu jou was zou ik je zelfs blijven op zoeken met mijn mening omdat ik weet dat je dat irritant vindt want joh, daar heb ik geen boodschap aan, als je daar niet tegen kan moet je maar niet op bokt komen! :D
-maar wellicht ga je dit laatste stukje niet interpreteren hoe het bedoelt is maar goed, dat risico neem ik dan maar. -

Jij mag je mening hebben hoor, geen enkel probleem, t klopt alleen niet.... Je kan het dus niet, mijns inziens.. En tsja... hebben we m weer ;)

Ik maak me niet zo snel druk om zulke dingen, kom lekker je mening verkondigen, wiebelen met je benen, chagrijnig kijken ... Echt geen first world problems.. maar fijn dat je dat zo kunt ervaren :D

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:35

HTM Buzz B.V., Den Haag
RET N.V., Rotterdam
Syntus B.V., Deventer

Bij NS: Zorg dat uw bagage andere reizigers niet hindert. Plaats bagage in de daarvoor bestemde rekken of onder uw stoel. maar goed, daar zijn ook bagagerekken :)[/quote]

Veilig met de bus
De bus is in de eerste plaats bedoeld voor mensen, en niet voor goederen. Maar natuurlijk is er ruimte voor buggy, koffer, rugzak, rollator, vouwfiets, boodschappentas. En wat u verder bij u heeft. Als het tenminste geen zitplaats inneemt, niet in de weg staat of kan gaan schuiven. Want dat is gevaarlijk. Om diezelfde reden mogen honden en kleine kinderen niet loslopen. Het kan geen kwaad op al dit soort zaken een beetje alert te zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:35

Ik zeg nergens dat ik het als een probleem ervaar. Dat is dan weer jouw misinterpretatie. :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:37

Ayasha schreef:
Jouw mening kan imo enkel het resultaat zijn van niet genoeg "moeilijke situaties" kennen. Wellicht heb je veel mee gemaakt maar niet "breed" genoeg. Als je werkelijk mensen kende met sociale angsten, fobieën, wist welke therapieën zij moeten ondergaan om te kunnen functioneren dan zou je er niet zo simpel over denken, tenminste, ik hoop dat je er dan niet zo simpel over zou denken want dat zou het enkel nog erger maken. Het is prachtig dat jij dit geen dingen vind om je druk om te maken, nog mooier dat je geest het dat met je eens is... Er zijn ook mensen wiens geest niet zo meewerkzaam is. En ook zij hebben niet altijd de keuze om niet met het openbaar vervoer te gaan.
Nee, je kan niet met alles rekening houden en vaak zie je het uiterlijk niet, maar mensen selecteren op "er uit zien alsof zij het het ergst zouden vinden" ... Dat is het andere uiterste en imo gewoon onnodig kwellen van je medemens.

Dat terwijl jij niet meer recht hebt op dat stoeltje als die persoon die daar zit.

Rowdine; je betaald voor de rit, niet voor een zitplaats.

Geen probleem ?

Dan vind je het leuk als mensen elkander onnodig kwellen ? :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:38

Nee dat vind ik niet leuk maar als jouw "geen probleem" daarop doelde heb je het erg verwarrend geschreven voor mij want zo had ik hem niet begrepen.
Maar zelfs al zou ik dat geen probleem vinden; wie ben jij dan om daar een opmerking over te maken? ;)
Beetje zoals een dief die een getuige aanspreekt na stelen omdat die getuigen er blijkbaar geen probleem mee had. :+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:39

Jij denkt dat je mij kunt "irriteren" met je mening, of wat dan ook .. Echt daar is meer voor nodig! ;)
Wat iedereen denkt, vindt of denkt te vinden... Het zal mij een zorg zijn. :+

Het leven kan zo simpel zijn...

Ik heb daar geen oordeel over, jij kwam daarmee... :+ Nogmaals, vind wat je vindt .. Of denkt te moeten vinden ... Het boeit mij niet :D
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 25-11-14 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:39

En wat heeft dat te maken met hetgeen je hierboven aan haalt? :?
Verder maak ik dat op uit het feit dat je niet meer op me wilde in gaan omwille van die mening.
Zo snel ik dit topic af sluit is dat echter al uit mijn hoofd hoor. :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-11-14 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:40

j1988 schreef:
Ladybird schreef:
HTM Buzz B.V., Den Haag
RET N.V., Rotterdam
Syntus B.V., Deventer

Bij NS: Zorg dat uw bagage andere reizigers niet hindert. Plaats bagage in de daarvoor bestemde rekken of onder uw stoel. maar goed, daar zijn ook bagagerekken :)

Veilig met de bus
De bus is in de eerste plaats bedoeld voor mensen, en niet voor goederen. Maar natuurlijk is er ruimte voor buggy, koffer, rugzak, rollator, vouwfiets, boodschappentas. En wat u verder bij u heeft. Als het tenminste geen zitplaats inneemt, niet in de weg staat of kan gaan schuiven. Want dat is gevaarlijk. Om diezelfde reden mogen honden en kleine kinderen niet loslopen. Het kan geen kwaad op al dit soort zaken een beetje alert te zijn.

Het zijn de huisregels en algemene regels va o.a Qbuzz die ik aanhaal waar dus duidelijk is staat dat het niet verboden is om je Tas op de stoel te hebben, totdat iemand vraagt of diegene er naast mag zitten. en dit geld niet alleen voor Qbuzz, maar voor de rest van de lijst ook die daar staan. Algemene regels dus. Veilig met de bus zijn adviezen volgens mij, en geen regels

j1988

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:41

Is maar net hoe een chauffeur ze interpreteert. Die is kapitein op het schip en kan vanwege zulke dingen alles stilzetten.