LesleyxLinn schreef:[Als je mij wil beschuldigen van vooroordelen, zoek dan eerst uit waar ik mijn mening op baseer.
Want dat komt zeker niet alleen van het journaal. Ik ben trouwens zelf gedoopt en heb de communie gedaan, alleen ik doe er verder niks mee.
Ik ken meerdere homostellen die niet worden geaccepteerd door zowel de islam als het christendom. En nee, niet alleen door buitenstaanders, gewoon door directe familie. En dat zijn nette mensen, vaak ouderen.
En inderdaad, de reden van het topic, ik ben ook tegen halal slachten. Mocht het tegenwoordig nog echt officieel halal geslacht zijn is het al beter, maar vaak hebben ze echt geen goed leven achter de rug.
Ook via mijn opleiding maatschappelijke dienstverlening en juridische dienstverlening ben ik veel tegen zaken tegen gekomen. Maar dat is inderdaad vaak het uitschot. Neemt niet weg dat het vaker gebeurd dan je denkt.
Het zou inderdaad andersom moeten zijn. Maar helaas is niet zo.
Dar mensen die op de islam afgeven vaak niet gelovigen zijn zou zo maar kunnen. De gelovigen begrijpen sneller dat ze regels na willen leven. En dat begrijp ik als niet gelovige dus juist niet. Ik kan mij niet voorstellen dat - als er een god bestaat - hij zou willen dat er zulke regels worden nageleefd.
En het ergste vind ik nog dat veel moslims alleen de - voor mij - negatieve regels naleven.
Zo is een vrouw heilig, maar ze worden flink onderdrukt.