Tytonidae schreef:Momenteel zit ik op een school waar ook redelijk wat moslims opzitten. Natuurlijk heb ik het over een jonge generatie maar ik ken een groepje meiden die ook actief proberen te bidden. Echter eisen zij geen gebedsruimte, maar gebruiken zij gewoon een studiehokje als gebedsruimte. Vaak nemen ze een koran mee om te kunnen bidden. Waar ik dan enigzins aan twijfel is waarom dit in een Walibi niet kan a la hoe de Efteling het aanpakt: Men vraagt ernaar en er wordt een restaurant of EHBO post toegewezen. Zo simpel is het. Overigens zag ik eerder in het topic iemand die zei dat ze dan een hele EHBO post innemen: Geloof me, de Efteling heeft echt wel genoeg EHBO posten om mensen te kunnen behandelen hoor, trust me, ze kunnen er echt wel eentje periodiek missenIk stoor me niet perse aan het feit dat er een gebedsruimte wordt gemaakt(mijn oude school had er ook een), ik vind echter de plek waar deze wordt geplaatst, een pretpark, nogal out of the ordinary. Het lijkt mij dat mensen, mochten ze echt nodig willen bidden, dit ook op de WC of een stille plek in het park kunnen doen. Ik zag eerder in het topic vertellen dat haar/zijn familie raar werd aangekeken toen ze in de open lucht aan het bidden waren, en dat mensen hun toen raar aankeken. Dat is natuurlijk niet fijn, maar ook niet geheel onbegrijpelijk met berichten van extremisme die constant de wereld ingeslingerd worden.
Edit: Oud verhaal schijnbaar maar mijn mening blijft hetzelfde![]()
Achja, dit zijn mijn '2 cents', please don't kill me now
Ik ben niet gelovig, maar: "amen"

Ik denk dat men tegenwoordig best een beetje huiverig wordt van al die extremen. En we krijgen de laatste tijd natuurlijk ook veel in het nieuws, dat voelt als "onze identiteit aanpassen". Zoals de Sinterklaas liedjes (ik hoorde van een collega, dat kerst en paas liedjes bij hun kids op school al veel eerder aangepast zijn, om ze multi culti te maken.). En moslims worden door de media wel een beetje "eng" gemaakt, tel daar de beelden van IS, Boko Haram etc bij op. Dan kunnen mensen denken: brrrr, oook nog een gebedsruimte in een pretpark...