Ziektenkosten verzekering wanneer is de grens bereikt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:52

Rowdine schreef:
purny schreef:
Ik heb zelf ook een uitkering omdat ik niet meer verder kon op mijn werk en dus ontslagen ben. Ik mis nu elke maand ongeveer 250 euro netto aan loon. Dus de mededeling dat mensen zonder werk makkelijk hun handje op kunnen houden is niet waar. Het is onwijs moeilijk om elke maand rond te komen en keuzes te moeten maken.
Wat verkies ik? Ik moet eigenlijk naar de mondhygiënist maar kan het niet betalen omdat ik maar een deel vergoed krijg. Dat moet dan maar wachten. Ik ben wel blij dat mijn tandarts vergoed word met controle, maar dan moet ik weer een aanvullende polis erbij nemen waarbij ik meer kwijt ben aan mijn verzekering.
Ik moet eigenlijk mijn kat na laten kijken bij de Dierenarts, maar dat moet ik achterwege laten omdat ik mijn ziekenfondspremie moet betalen en omdat mijn auto er ineens tussenkwam. (En die auto heb ik wegens familieomstandigheden nodig).

Maar wat ik nog erger vind is dat je door het CVZ gepakt word als je je premie niet kan betalen. Dat je dus meer kwijt bent terwijl je het al niet hebt...

Kijk en dit vind ik nu zo'n vreselijke reactie. En maar zeuren en zeuren, maar ondertussen wel een vakantie naar Amerika boeken. Gadverdarrie zeg.

Het zou toch prettig zijn als mensen eens realistisch naar de situatie zouden kijken en luxe van noodzaak zouden onderscheiden.

Mag ik je even mededelen dat ik die vakantie al langer in de planning had staan? Over vooroordelen gesproken zeg, ik word steeds misselijker van dit topic.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:55

mijn excuses voor mijn aanname wat betreft het lezen van berichtengeschiedenis

maar ik blijf wel bij dat ik het naar vind dat ze blijkbaar niet naar Amerika mag omdat ze het financieel krap heeft zonder te weten waarvan ze het doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 09:57

Annemiek80 schreef:
mijn excuses voor mijn aanname wat betreft het lezen van berichtengeschiedenis

maar ik blijf wel bij dat ik het naar vind dat ze blijkbaar niet naar Amerika mag omdat ze het financieel krap heeft zonder te weten waarvan ze het doet

Mij maakt het niks uit dat ze naar Amerika gaat. Maar vakantie is een luxe. Naar Amerika gaan al helemaal. Dus kom hier dan niet je beklag doen over het niet kunnen betalen van de dierenarts. Hetgeen eigenlijk ook een luxe is.

Het lijkt of noodzaak niet meer van luxe kan worden onderscheden terwijl er een evident verschil is dat men uit het oog lijkt te verliezen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:01

Ach ja schijnbaar willen bepaalde mensen dat je je hele bankboekje openslaat hier.

@Rowdine: Wat maakt het jou uit hoe ik mijn vakantie betaald heb? Misschien heeft mijn schuur wel met lege flessen bezaaid gelegen. Maar goed ik ben jou geen uitleg schuldig over hoe ik mijn vakantie betaald heb. Schijnbaar mag je dan niks meer inbrengen want ik ga een luxe trip doen. Ik vind het alleen niet leuk dat je schijnbaar in mijn berichten heb zitten zoeken om iets te vinden en dat mij ook ten onrechte onder mijn neus en die van de andere bokkers gaat zitten wrijven.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:04

purny schreef:
Ach ja schijnbaar willen bepaalde mensen dat je je hele bankboekje openslaat hier.

@Rowdine: Wat maakt het jou uit hoe ik mijn vakantie betaald heb? Misschien heeft mijn schuur wel met lege flessen bezaaid gelegen. Maar goed ik ben jou geen uitleg schuldig over hoe ik mijn vakantie betaald heb. Schijnbaar mag je dan niks meer inbrengen want ik ga een luxe trip doen. Ik vind het alleen niet leuk dat je schijnbaar in mijn berichten heb zitten zoeken om iets te vinden en dat mij ook ten onrechte onder mijn neus en die van de andere bokkers gaat zitten wrijven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik jou niet helemaal snap.. Je kiest er zelf voor een heel persoonlijk bericht te typen in dit topic.. Dus als mensen daar weer persoonlijk op reageren is dat niet zo raar.

Wel moet ik ook eerlijk zeggen dat ik niet snap dat je niet naar een dierenarts gaat terwijl je aangeeft dat je kat eigenlijk wel zou moeten. Ik meen het als ik zeg, dan maar in de schuldsanering of afstand van mij dier, maar hij zou bij mij hoe dan ook naar een dierenarts gaan.. Op wat voor manier dan ook.

purny

Re: Ziektenkosten verzekering wanneer is de grens bereikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:13

Rowdine kwam ermee dat ik een vakantie geboekt had naar de VS en dat ik dus eigenlijk niet mocht mee discussieren. Verder heb ik het eerst opgelost met mijn kat, het gaat nu een stuk beterder met haar. Mijn bedoeling ervan was om te laten zien dat je als werkloze echt geen vetpot krijgt en dat je gewoon keuzes moest maken. Maar ik trek me terug, ik heb geen zin meer om in dit topic mijzelf te gaan verdedigen. Iedereen leeft zijn leven op zijn of haar manier en dat zullen we maar zo houden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 10:39

Rowdine heeft niet gezegd dat je niet mee mag discussieren hoor.Ze zegt dat je klaagt.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 11:09

purny schreef:
Rowdine kwam ermee dat ik een vakantie geboekt had naar de VS en dat ik dus eigenlijk niet mocht mee discussieren. Verder heb ik het eerst opgelost met mijn kat, het gaat nu een stuk beterder met haar. Mijn bedoeling ervan was om te laten zien dat je als werkloze echt geen vetpot krijgt en dat je gewoon keuzes moest maken. Maar ik trek me terug, ik heb geen zin meer om in dit topic mijzelf te gaan verdedigen. Iedereen leeft zijn leven op zijn of haar manier en dat zullen we maar zo houden.

Sorry to say, maar 'geen vetpot' en 'een vakantie naar de VS boeken' staan wat mij betreft lijnrecht tegenover elkaar. Fijn dat je situatie na je post van gisteren om 18.30u zo aanzienlijk is verbeterd dat je kat niet meer nagekeken hoeft te worden bij de dierenarts.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:43

Je kunt een vakantie ook geboekt en betaald hebben voordat je ontslagen word. Maar nogmaals wat boeit het jullie hoe ik mijn vakantie bij elkaar gespaard heb? En waarom moet ik me hiervoor verantwoorden? Wat ik eigenlijk ook doe maar anders gaan jullie rare dingen denken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 12:51

Poiuytrewq schreef:
Nou ik ben allang blij dat ik weer zorgtoeslag krijg (had van de week maar eens gebeld, en ik kreeg het niet omdat ik volgens hun systeem niet verzekerd was).
Katsjing :P.

Ben gewend om elke maand de volle mep te betalen dus ik merk er niet zoveel dat het omhoog gaat. :P

Zit er overigens wel aan te denken om vrijwillig eigen risico te nemen.

Had een kennis gedaan.. die zat een korte tijd erna in ambulance/ziekenhuis.. dat was wel een dure rekening.
Kon het nog net betalen.

Je kan dat beter alleen doen als je ook ineens zon bedrag kan missen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 15:58

Veel mensen die zelf geen geldzorgen hebben vergeten vaak dat een bepaalde levensstandaard in Nederland ook een soort maatschappelijke druk is.
Als jij niet meer mee doet 'hoor je er niet meer bij' en dan kan je soms best in een bepaald isolement komen, of jezelf minder voelen dan een ander, omdat je niet mee kan praten over succesverhalen, vakanties, uitgaan of de nieuwste telefoon.
Of je kan niet meegaan met leuke dingen doen omdat je geen geld hebt.
Vooral mensen die zelf genoeg te besteden hebben, oordelen hierover als een luxeprobleem, is me opgevallen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:03

Ik denk dat het er ook aan ligt waar je woont.

In mijn vorige woonplaats (in een hofje) was die "druk" groter.
Daar keek men raar op als mensen niet op vakantie konden en als je bv geen geld had om je auto te repareren.
Of dat je een oude auto reed of je kind een tweedehands fiets/jas had.

Hier gaat denk ik 50% niet op vakantie, zowel ivm geld maar ook omdat ze een boerenbedrijf hebben.
Ook leven er veel verschillende "types" door elkaar.
De 1 gaat elk jaar minimaal op wintersport, zomervakanties en zeker enkele weekendjes weg, terwijl de ander nooit gaat.
Zo ook met auto's, de 1 heeft altijd een nieuwe terwijl een ander er 1 heeft van 20 jaar oud.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:12

Hoe ieder met zijn/haar geld om gaat moeten ze maar zelf weten, ik hoef hun rekeningen immers niet te betalen. Al rookt Henkie zijn zorgtoeslag op, koopt Pietje een paard ervoor of wat dan ook. T is hun zaak wat ze ermee doen.

NIC; klopt, ik zie dat ook bij bepaalde mensen in mijn omgeving gebeuren; geen geld eigenlijk, maar wel die dure Audi. De schijn maar ophouden dat alles goed gaat, voor de buitenwereld. Dure kleding kopen, maar eigenlijk niet de hypotheek kunnen betalen; maar ja, als je er goed uit ziet, dan stelt niemand vragen. Ik heb net gehoord dat ik volgende week nog 3 dagen werk en dan opeens niet meer (of ik moet invallen uiteraard). Hele hap inkomsten is nu weg. Ik stel wel alle plannen bij, ben totaal niet gevoelig voor wat anderen zouden denken (zou zelf niet in een sociaal isolement raken gelukkig := in mijn omgeving woeden mensen er niet anders van als je niet op vakantie gaat of je hele inboedel via marktplaats hebt gekocht) . Maar als je daar wel gevoelig voor bent, is dat echt onwijs lastig. Helemaal als je ook echt daadwerkelijk wordt buitengesloten door je omgeving (en dat gebeurt helaas ook). Als je kiest voor luxe ipv noodzaak, dan vind ik wel dat je niet moet piepen dat de zorgverzekering dan niet betaald kan worden. Dat is óók een keuze.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:28

Christiene schreef:
Had een kennis gedaan.. die zat een korte tijd erna in ambulance/ziekenhuis.. dat was wel een dure rekening.
Kon het nog net betalen.

Je kan dat beter alleen doen als je ook ineens zon bedrag kan missen.

Hier ook ER op max. Gokje voor dit jaar, maar zien hoe ik het volgend jaar doe.

In ieder geval spaar ik doordat ik mijn ER op max heb per maand 35 euro uit. 35 x 12 = 420 euro.
Het verplichte ER is 360. 360 + 420 = 780. Max ER is 860. Mocht er dus iets gebeuren dan schiet ik er eigenlijk 'maar' 80 euro bij in. Gokje: Absoluut, maar mocht het goed gaan bespaar ik wel 420 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:35

vuurneon schreef:
Hoe ieder met zijn/haar geld om gaat moeten ze maar zelf weten, ik hoef hun rekeningen immers niet te betalen. Al rookt Henkie zijn zorgtoeslag op, koopt Pietje een paard ervoor of wat dan ook. T is hun zaak wat ze ermee doen.

NIC; klopt, ik zie dat ook bij bepaalde mensen in mijn omgeving gebeuren; geen geld eigenlijk, maar wel die dure Audi. De schijn maar ophouden dat alles goed gaat, voor de buitenwereld. Dure kleding kopen, maar eigenlijk niet de hypotheek kunnen betalen; maar ja, als je er goed uit ziet, dan stelt niemand vragen. Ik heb net gehoord dat ik volgende week nog 3 dagen werk en dan opeens niet meer (of ik moet invallen uiteraard). Hele hap inkomsten is nu weg. Ik stel wel alle plannen bij, ben totaal niet gevoelig voor wat anderen zouden denken (zou zelf niet in een sociaal isolement raken gelukkig := in mijn omgeving woeden mensen er niet anders van als je niet op vakantie gaat of je hele inboedel via marktplaats hebt gekocht) . Maar als je daar wel gevoelig voor bent, is dat echt onwijs lastig. Helemaal als je ook echt daadwerkelijk wordt buitengesloten door je omgeving (en dat gebeurt helaas ook). Als je kiest voor luxe ipv noodzaak, dan vind ik wel dat je niet moet piepen dat de zorgverzekering dan niet betaald kan worden. Dat is óók een keuze.

Dan word je gewoon omgeven door de verkeerde mensen en kan je beter opzoek gaan naar nieuwe vrienden/kennissen.
Naar mijn idee zou bij iedereen de prioriteit moeten zijn: het noodzakelijke eerst. Alles wat er over blijft is luxe.
En daaronder valt ook vakantie. Ik ga al jaren niet op vakantie. Ik zeur daar ook niet over, want ik moet keuzes maken. Net als iedereen. Het groepje in Nederland dat geen keuzes hoeft te maken is heel select. Bijna niemand gaat zomaar in Amerika op vakantie. Bijna niemand heeft een paard, etcetera etcetera.
Dus je kan jezelf altijd blijven meten aan anderen, maar meet jezelf eens aan de 'onderkant' van de financiële samenleving en ga dan eens in je handjes knijpen (voor de meesten hier dan he).

Ik word echt een beetje moe van het ontevreden gevoel wat mensen in dit topic uitdragen. Wees toch blij dat je niet met 10.000€ op de proppen moet komen zetten als je een operatie nodig hebt. Wees blij dat we een relatief goede gezondheidszorg hebben. Want laten we eerlijk zijn: zonder goede gezondheid heb je ook niets aan luxe :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:38

Precies, vind ik ook :j ik wil op veel bezuinigen (doe de auto zo weg als het moet), maar op gezondheid bezuinig ik absoluut niet. Dat is funest voor de toekomst, terwijl die auto of vakantie wel weer kan komen als het beter gaat financieel. Maar ja, ik klaag ook niet echt over stijgende premies, baal er natuurlijk wel van :Y) maar aan het eind van de dag ben ik toch blij met de zorg :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-09-14 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:41

Tegenwoordig is het denk ik ook wat meer geaccepteerd om minder geld te hebben, maar ikzelf baal ook weleens dat mijn geld opgaat aan dingen waar ik helemaal niet om gevraagd heb om te hebben zoals een bril, bepaalde behandelingen of medicijnen.

Soms krijg ik een beetje het idee dat mensen die dat soort dingen hebben maar elke dag dankbaar moeten zijn, terwijl je zelf denkt: ja, nou, ik had het liever niet gehad eigenlijk.

vuurneon schreef:
(zou zelf niet in een sociaal isolement raken gelukkig := in mijn omgeving woeden mensen er niet anders van als je niet op vakantie gaat of je hele inboedel via marktplaats hebt gekocht)

Ja dat zeg je nu, maar als je straks én, én, én moet laten dan kan dat best een vervelend gevoel geven.

Wegens ziekte zit ik nu al een paar maanden aan huis gebonden en mensen hadden ook de grootste plannen om gezellig bij mij te komen ipv naar de kroeg te gaan wat we elke vrijdag deden, maar er is uiteindelijk helemaal niets van gekomen.
Op een gegeven moment heb ik ook niets meer te vertellen, want ik maak niks mee, en ik kan ook niet mee met afspraakjes of uit eten ofzo.

Als je in je leven een bepaalde kring mensen om je heen hebt gebouwd vanwege je levenswijze (werkvrienden, kroegvrienden, hobbyvrienden) en je doet niet meer mee omdat dat niet meer gaat, dan ben je vaak in één klap veel mensen kwijt.
Lekker makkelijk praten, om dan maar op zoek te gaan naar nieuwe vrienden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:42

Nic schreef:
Veel mensen die zelf geen geldzorgen hebben vergeten vaak dat een bepaalde levensstandaard in Nederland ook een soort maatschappelijke druk is.
Als jij niet meer mee doet 'hoor je er niet meer bij' en dan kan je soms best in een bepaald isolement komen, of jezelf minder voelen dan een ander, omdat je niet mee kan praten over succesverhalen, vakanties, uitgaan of de nieuwste telefoon.
Of je kan niet meegaan met leuke dingen doen omdat je geen geld hebt.
Vooral mensen die zelf genoeg te besteden hebben, oordelen hierover als een luxeprobleem, is me opgevallen.

Dat gezeur over maatschappelijke druk.
Naar mijn idee is je gezondheid je grootste goed en je grootste luxe. Dus als je daarin niet wil investeren, maar je wel voor de samenleving goed wil laten voorkomen door grote auto's te kopen en luxe vakanties te boeken, dan ben je gewoon dom. Pardon my French.
Ik weet zeker dan allen die ooit (ernstig) ziek zijn geweest geen reet geven om wat de maatschappij vindt of denkt. Zij geven wel om hun gezondheid. Dat is luxe voor hen. En daarin zou je moeten (willen) investeren als je het mij vraagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:44

Nic schreef:
Tegenwoordig is het denk ik ook wat meer geaccepteerd om minder geld te hebben, maar ikzelf baal ook weleens dat mijn geld opgaat aan dingen waar ik helemaal niet om gevraagd heb om te hebben zoals een bril, bepaalde behandelingen of medicijnen.

Soms krijg ik een beetje het idee dat mensen die dat soort dingen hebben maar elke dag dankbaar moeten zijn, terwijl je zelf denkt: ja, nou, ik had het liever niet gehad eigenlijk.

vuurneon schreef:
(zou zelf niet in een sociaal isolement raken gelukkig := in mijn omgeving woeden mensen er niet anders van als je niet op vakantie gaat of je hele inboedel via marktplaats hebt gekocht)

Ja dat zeg je nu, maar als je straks én, én, én moet laten dan kan dat best een vervelend gevoel geven.

Wegens ziekte zit ik nu al een paar maanden aan huis gebonden en mensen hadden ook de grootste plannen om gezellig bij mij te komen ipv naar de kroeg te gaan wat we elke vrijdag deden, maar er is uiteindelijk helemaal niets van gekomen.
Op een gegeven moment heb ik ook niets meer te vertellen, want ik maak niks mee, en ik kan ook niet mee met afspraakjes of uit eten ofzo.

Als je in je leven een bepaalde kring mensen om je heen hebt gebouwd vanwege je levenswijze (werkvrienden, kroegvrienden, hobbyvrienden) en je doet niet meer mee omdat dat niet meer gaat, dan ben je vaak in één klap veel mensen kwijt.
Lekker makkelijk praten, om dan maar op zoek te gaan naar nieuwe vrienden.

Ja ik baal daar ook wel eens van. Maarja, dat blijft de rest van mijn leven zo, en dus wil ik niet blijven balen en probeer er het beste van te maken.
Iedereen betrekt het altijd op zijn eigen ik. Misschien logisch, maar ik probeer altijd maar alles in perspectief te zien.
Mijn tante is heel erg ziek, en wordt ook niet meer beter. Voor haar is iedere dag een zegen. Dus dan ga ik een beetje zitten zeuren over een hoge premie, het feit dat ik bril heb, een chronische aandoening etc etc? Nee. Ik ben allang blij dat ik mag leven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-14 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:46

Nic, ik ben net mijn uren kwijtgeraakt ;) en ik leef sowieso vrij zuinig; ik vond voor die tijd al naar de bios gaan of de kroeg zonde van mijn geld, ook al was dat geld gewoon beschikbaar := maar goed, mijn vrienden zijn ook niet zo, ja de een 1 geeft makkelijker uit dan de ander maar de vrienden zijn niet om een bepaalde levensstandaard heen gebouwd gelukkig nu. Die vinden gewoon met z'n allen een wandeling maken of een stuk fietsen en daarna thuis bij iemand zitten evengoed ontspanning en top.
T is ook maar net wat je zelf belangrijk vindt; ik vond dat soort dingen al niet belangrijk toen het geld er wel ruimschoots was. Mijn vrienden komen ook als ik wel aan huis ben gebonden gelukkig :) (en dat ben ik ook zeker een jaar geweest namelijk door ernstige ziekte, ook toen bleef het contact. )
Kan ook anders, maar elk mens is ook anders natuurlijk. Ik heb er geen moeite mee om geld te investeren in mijn eigen gezondheid. Ja, ik baal heus wel als ik in januari weer gelijk het volledige bedrag eigen risico op mag hoesten...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-09-14 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:50

vuurneon schreef:
Nic, ik ben net mijn uren kwijtgeraakt ;) en ik leef sowieso vrij zuinig; ik vond voor die tijd al naar de bios gaan of de kroeg zonde van mijn geld, ook al was dat geld gewoon beschikbaar := maar goed, mijn vrienden zijn ook niet zo, ja de een 1 geeft makkelijker uit dan de ander maar de vrienden zijn niet om een bepaalde levensstandaard heen gebouwd gelukkig nu. Die vinden gewoon met z'n allen een wandeling maken of een stuk fietsen en daarna thuis bij iemand zitten evengoed ontspanning en top.
T is ook maar net wat je zelf belangrijk vindt; ik vond dat soort dingen al niet belangrijk toen het geld er wel ruimschoots was. Mijn vrienden komen ook als ik wel aan huis ben gebonden gelukkig :) (en dat ben ik ook zeker een jaar geweest namelijk door ernstige ziekte, ook toen bleef het contact)

Daar zijn het toch ook vrienden voor!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:20

Ik zit tegen het punt aan dat ik de tandarts- en aanvullende verzekeringen moet gaan laten vallen.
Ik betaal nu iets van €162,50 per maand aan ziektekostenpremie en betaal daarnaast in de eerste 4-5 maanden vh jaar ook de volledige eigen risico van €360,- en dat is dan nog gunstig want vaker dat ik er in februari/maart al doorheen ben.
Nu krijg ik nog iets van €70,- aan zorgtoeslag, maar zoals ik begreep valt dat weg dus zal ik keuzes moeten maken.
Desondanks hoor je mij zelden klagen over het systeem zoals dat nu is, met het systeem zoals er in de VS is had ik nl niet zo gezond kunnen zijn als nu.
Nu kan ik gewoon elke 6 maanden op controle (incl bloedprikken, scans etc), kan ik straks de eetstoornisbehandeling gaan doen en worden mijn medicijnen grotendeels vergoed.

Ik leef overigens van een uitkering, ontvang maandelijks ong €900,- netto en heb een huurwoning van €650,- inc g/w/e, krijg daar ook huurtoeslag voor maar er is van alles mis gegaan bij de instanties waardoor ik vanaf half mei heb moeten zien rondkomen van €450,- per maand en daardoor dus een huurachterstand heb opgelopen. -O-
Die is inmiddels afgelost door een bekende van me, maar ik heb dus wel nog 4x650= €2600,- schuld staan nu die ik moet gaan aflossen. :\
Gelukkig krijg ik de huurtoeslag straks met terugwerkende kracht terug en het teveel wat is ingehouden door het CAK ook waardoor ik een hoop in 1x kan aflossen.
Maar als er nu iets gebeurd met 1 van mijn katten heb ik een groot probleem want dat kan ik dan niet betalen.
Vandaar ook het besluit om vanaf komende maand, wanneer ik weer iets ruimer zit 1 kat in de verzekering te doen en verder weer te gaan sparen zodra ik alles heb afgelost.
Op vakantie gaan doe ik niet, hooguit eens een paar dagen naar m'n familie maar dat kost me dan €25,- reiskosten plus evt boodschappengeld en gebeurd maximaal 8x per jaar dus daar valt nog wat voor te 'sparen' (lees: alles wat overblijft aan boodschappengeld opzij houden).

Wel ben ik van mening dat er best wat lagen/mensen tussenuit kunnen bij diverse instanties.
Voorheen vroeg je wat aan en was het binnen een week, hooguit 2 weken, geregeld (of afgewezen), nu vraag je het aan en moet het langs allerlei personen en dan ook via dezelfde weg weer terug waardoor je zo minimaal 6 weken verder bent voor je toestemming hebt en dan moet de boel nog geregeld worden. 8)7
Kost een hoop tijd, maar ook veel geld dat makkelijk bespaard kan worden door dus wat mensen ertussen uit te halen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:32

Het is toch nog niet zeker dat de zorgtoeslag verdwijnt? Hij word minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:36

lor1_1984 schreef:
Ik zit tegen het punt aan dat ik de tandarts- en aanvullende verzekeringen moet gaan laten vallen.
Ik betaal nu iets van €162,50 per maand aan ziektekostenpremie en betaal daarnaast in de eerste 4-5 maanden vh jaar ook de volledige eigen risico van €360,- en dat is dan nog gunstig want vaker dat ik er in februari/maart al doorheen ben.
Nu krijg ik nog iets van €70,- aan zorgtoeslag, maar zoals ik begreep valt dat weg dus zal ik keuzes moeten maken.
Desondanks hoor je mij zelden klagen over het systeem zoals dat nu is, met het systeem zoals er in de VS is had ik nl niet zo gezond kunnen zijn als nu.
Nu kan ik gewoon elke 6 maanden op controle (incl bloedprikken, scans etc), kan ik straks de eetstoornisbehandeling gaan doen en worden mijn medicijnen grotendeels vergoed.

Ik leef overigens van een uitkering, ontvang maandelijks ong €900,- netto en heb een huurwoning van €650,- inc g/w/e, krijg daar ook huurtoeslag voor maar er is van alles mis gegaan bij de instanties waardoor ik vanaf half mei heb moeten zien rondkomen van €450,- per maand en daardoor dus een huurachterstand heb opgelopen. -O-
Die is inmiddels afgelost door een bekende van me, maar ik heb dus wel nog 4x650= €2600,- schuld staan nu die ik moet gaan aflossen. :\
Gelukkig krijg ik de huurtoeslag straks met terugwerkende kracht terug en het teveel wat is ingehouden door het CAK ook waardoor ik een hoop in 1x kan aflossen.
Maar als er nu iets gebeurd met 1 van mijn katten heb ik een groot probleem want dat kan ik dan niet betalen.
Vandaar ook het besluit om vanaf komende maand, wanneer ik weer iets ruimer zit 1 kat in de verzekering te doen en verder weer te gaan sparen zodra ik alles heb afgelost.
Op vakantie gaan doe ik niet, hooguit eens een paar dagen naar m'n familie maar dat kost me dan €25,- reiskosten plus evt boodschappengeld en gebeurd maximaal 8x per jaar dus daar valt nog wat voor te 'sparen' (lees: alles wat overblijft aan boodschappengeld opzij houden).

Wel ben ik van mening dat er best wat lagen/mensen tussenuit kunnen bij diverse instanties.
Voorheen vroeg je wat aan en was het binnen een week, hooguit 2 weken, geregeld (of afgewezen), nu vraag je het aan en moet het langs allerlei personen en dan ook via dezelfde weg weer terug waardoor je zo minimaal 6 weken verder bent voor je toestemming hebt en dan moet de boel nog geregeld worden. 8)7
Kost een hoop tijd, maar ook veel geld dat makkelijk bespaard kan worden door dus wat mensen ertussen uit te halen.

DSW is een goede en niet dure verzekeraar die ook nog eens het ER met je premies mee laat lopen.
Zit zelf op 126,25 ex ER.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:38

Maar DSW vergoed minder dan andere polissen