Rowdine schreef:purny schreef:Ik heb zelf ook een uitkering omdat ik niet meer verder kon op mijn werk en dus ontslagen ben. Ik mis nu elke maand ongeveer 250 euro netto aan loon. Dus de mededeling dat mensen zonder werk makkelijk hun handje op kunnen houden is niet waar. Het is onwijs moeilijk om elke maand rond te komen en keuzes te moeten maken.
Wat verkies ik? Ik moet eigenlijk naar de mondhygiënist maar kan het niet betalen omdat ik maar een deel vergoed krijg. Dat moet dan maar wachten. Ik ben wel blij dat mijn tandarts vergoed word met controle, maar dan moet ik weer een aanvullende polis erbij nemen waarbij ik meer kwijt ben aan mijn verzekering.
Ik moet eigenlijk mijn kat na laten kijken bij de Dierenarts, maar dat moet ik achterwege laten omdat ik mijn ziekenfondspremie moet betalen en omdat mijn auto er ineens tussenkwam. (En die auto heb ik wegens familieomstandigheden nodig).
Maar wat ik nog erger vind is dat je door het CVZ gepakt word als je je premie niet kan betalen. Dat je dus meer kwijt bent terwijl je het al niet hebt...
Kijk en dit vind ik nu zo'n vreselijke reactie. En maar zeuren en zeuren, maar ondertussen wel een vakantie naar Amerika boeken. Gadverdarrie zeg.
Het zou toch prettig zijn als mensen eens realistisch naar de situatie zouden kijken en luxe van noodzaak zouden onderscheiden.
Mag ik je even mededelen dat ik die vakantie al langer in de planning had staan? Over vooroordelen gesproken zeg, ik word steeds misselijker van dit topic.