Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:19

En wat is nou het doel van het topic? :?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:21

Dat vroeg ik me dus ook af...

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:31

Ik vind TS wel wat hebben hoor. Het lijkt soms wel alsof je niet meer 'gewoon slank' mag zijn (laat staan mager), want dan moet je weer rondingen hebben, anders ben je geen echte vrouw. Ik word er weleens moe van, hoeveel opmerkingen ik soms krijg, ook al mankeert er helemaal niets aan m'n gewicht (als ik mezelf zou moeten omschrijven dan ben ik slank, neigend naar wat aan de magere kant, maar daar zit ik ook graag, omdat ik veel sport, en even ter info, ik ben 63 kg bij 170, lijkt me normaal dus).

Als ik bijvoorbeeld géén gebakje neem, terwijl er iemand jarig is, gewoon omdat ik er geen zin in heb óf ook wel omdat ik die dag al iets anders zoets gehad heb en ik wil niet teveel zoete rommel eten, dan krijg ik steevast een aantal opmerkingen van 'oh maar JIJ kunt het toch wel hebben, JIJ wordt toch niet/nooit dik, JIJ ....'. Alsof het dan maar zo moet zijn dat ik omdat ik slank ben, dan maar vette en zoete spullen moet gaan eten. En ik heb ook zelfs weleens opmerkingen gehad (van een man), dat ik veel te mager ben en 'te plat' (nou, bedankt).

Er is dus wel degelijk nog steeds een schoonheidsideaal en dat neigt tegenwoordig denk ik toch wel naar een steviger model. En opnieuw is het zo, dat als je niet aan dat ideaal voldoet (ik nu blijkbaar), je opmerkingen krijgt.

Maar ik denk eerlijk gezegd, dat het andersom nog steeds geldt. Dat, als je wat molliger bent, je ook tegenwoordig nog steeds opmerkingen krijgt, zoals het zuinige 'zou jij dat nu wel doen?', als je een gebakje neemt. Dat lijkt me ook strontvervelend hoor ....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:35

HannahFrouk schreef:
Ik vind TS wel wat hebben hoor. Het lijkt soms wel alsof je niet meer 'gewoon slank' mag zijn (laat staan mager), want dan moet je weer rondingen hebben, anders ben je geen echte vrouw. Ik word er weleens moe van, hoeveel opmerkingen ik soms krijg, ook al mankeert er helemaal niets aan m'n gewicht (als ik mezelf zou moeten omschrijven dan ben ik slank, neigend naar wat aan de magere kant, maar daar zit ik ook graag, omdat ik veel sport, en even ter info, ik ben 63 kg bij 170, lijkt me normaal dus).

Als ik bijvoorbeeld géén gebakje neem, terwijl er iemand jarig is, gewoon omdat ik er geen zin in heb óf ook wel omdat ik die dag al iets anders zoets gehad heb en ik wil niet teveel zoete rommel eten, dan krijg ik steevast een aantal opmerkingen van 'oh maar JIJ kunt het toch wel hebben, JIJ wordt toch niet/nooit dik, JIJ ....'. Alsof het dan maar zo moet zijn dat ik omdat ik slank ben, dan maar vette en zoete spullen moet gaan eten. En ik heb ook zelfs weleens opmerkingen gehad (van een man), dat ik veel te mager ben en 'te plat' (nou, bedankt).

Er is dus wel degelijk nog steeds een schoonheidsideaal en dat neigt tegenwoordig denk ik toch wel naar een steviger model. En opnieuw is het zo, dat als je niet aan dat ideaal voldoet (ik nu blijkbaar), je opmerkingen krijgt.

Maar ik denk eerlijk gezegd, dat het andersom nog steeds geldt. Dat, als je wat molliger bent, je ook tegenwoordig nog steeds opmerkingen krijgt, zoals het zuinige 'zou jij dat nu wel doen?', als je een gebakje neemt. Dat lijkt me ook strontvervelend hoor ....

idd dat laatste

mensen hebben altijd wel wat te zeiken. Ik ben ook tegen overgewicht niet vanwege het 'lelijk' zijn maar vanwege de gezondheid
als je mij ziet, ik ben toch echt wat voller dan een dove dame, maar ik train me de riepmiep,ben continu in gevecht met mijzelf op het eetvlak en ik zit praktisch op gezond gewicht. Praat hier over 1,5 kg (en door gaan doen we)

maar nee, ach laten we lekker een plaatje nemen van internet,zonder daadwerkelijk iets van de dames hun gewicht of gezondheid af te weten en daar volop ons kritiek op botvieren.

snap het doel dus nog steeds niet :=

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:36

Deed me aan dit plaatje denken.
Afbeelding

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:41

Ojajoh schreef:

Dit vraag ik me ook af, wat is nu het discussiepunt?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:50

Dat het toch krom is dat er plaatjes op facebook staan met vaak flink gevulde mensen, die vaak een steek onder water lijken te zijn naar de maat 36/38.
Ik pas tegenwoordig ineens in maat 36 trouwens, terwijl ik voorheen altijd 38 had..

Ik weeg 58 kilo en ben 1.67, ik ben absoluut niet te mager maar als mensen mij zien denken ze standaard dat ik dood ga ofzo, en dat ik meer moet eten.
Dan denk ik echt even heel eerlijk dat de rest van de maatschappij gewoon steeds dikker word.
Bij mij komt het ook niet aanwaaien trouwens hoor, alleen ik volg een gluten en melkvrij dieet, soja arm en geen varkensvlees, dus veel snaaidingen mag ik niet.
Verder eet ik geen brood, en drink ik geen of weinig suikerrijke drankjes.
Dus het is niet altijd gewoon dat het simpel is om op gewicht te blijven.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:53

Ojajoh schreef:

Vertellen dat dikke mensen luilakken zonder discipline zijn?

Ik snap er iig geen donder van. Kunnen we elkaar niet eens gewoon gaan accepteren om wie we zijn ipv hoeveel spek er rond iemand zit? Al dat jaloerse gedoe. Als dikkere vrouw mag je niet zelfverzekerd zijn en als magere blijkbaar ook niet. Ik word er zo gruwelijk moe van.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:02

Ieder mens en lichaam is anders....
En zolang je je eigen maar goed/gelukkig voelt met welke maat of je gewicht ook hebt!!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:02

amazone77 schreef:
Ieder mens en lichaam is anders....
En zolang je je eigen maar goed/gelukkig voelt met welke maat of je gewicht ook hebt!!

Nou daarom. Men moet eens niet zoveel vinden van een ander :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:06

Suzanne F. schreef:
Kikka schreef:
Ik zie op bovenstaande plaatjes niemand met overgewicht :?

Eens. Ik zie op de plaatjes mooie gezonde vrouwen met gezonde lichamen.
Ik zie geen geblubber en rollen en drillend vet en waggelende lijven.

Dus ja, echte vrouwen hebben rondingen. :)
Maar geen rollen en overgewicht.

Eens. Wat ik niet begrijp is dat het kennelijk normaal is geworden dat modellen 'slank' moeten zijn. Waarom wordt dit dan wel geaccepteerd? Is dit dan wel een goede ontwikkeling geweest toentertijd? 'Vroegah' waren 'volle' vrouwen gewild omdat deze als rijk en welvarend werden gezien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:12

Suzanne F. schreef:
Dus ja, echte vrouwen hebben rondingen. :)
Maar geen rollen en overgewicht.

oliebol, dus al die vrouwen met overgewicht of vetrollen zijn geen echte vrouwen? Wat zijn het dan, stiekem mannen? -O- ?
Volgens mij zijn 'echte vrouwen' gewoon vrouwen, met al hun heupbotten, buikspieren, vetrollen of veertien onderkinnen. En zou het een stuk leuker zijn als die elkaar eens zouden respecteren in plaats van te generaliseren en elkaar gebaseerd op een getalletje onderuit te halen of als 'te dun' of 'te dik' te omschrijven.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:16

Volgens mij zijn er al eerder soortgelijke topics geweest en zie er totaal het nut niet van in..Al die oordelen altijd.Kijk eens wat verder dan het uiterlijk,het gaat er om hoe je van de binnenkant bent..Dit soort topics worden naar mijn idee altijd gestart door mensen die obsessief met hun uiterlijk bezig zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:24

Body shaming. Denk dat dat het is waar TS het over heeft.
Die eeuwige kritiek op het lijf van een ander. Dammed if you do, dammed if you don't. Het is gewoon nooit goed.

Imo heb ik gewoon geen bal te maken met het lijf van een ander. Ik train 6x per week in de fitness. Ik wil een sixpack. En gespierd worden en strak. Daar werk ik hard voor. Dat maakt van mij geen kerel. Ik vind mijn lijf nu ook prima, en straks is het mooier imo. En gaat veel vrouwen daar niet van houden is niet mijn probleem. Ik doe het voor mijn eigen lol. Mijn lijf, my rules.

En dat geldt voor ieder ander ook, als je je lekker voelt in maat 44, mooi toch? Super, blij mee zijn. Jouw lijf, en van niemand anders. En als je van nature een 32 hebt, ook goed.

Een daarom snap ik TS best. Het is niet omdat iemand rondingen heeft, dat ze een echte vrouw is, het is ook niet omdat iemand ze niet heeft datze dat niet is.

Maar een ander onzeker maken over zijn of haar lijf is een rotstreek. Om welke reden je het dan ook maar doet.
Alleen als je te zwaar bent voor mijn paard en er toch op wilt krijg je commentaar van mij, en dat gaat dan niet om jou maar om mijn mooie meisje.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:26

Nou eerlijk is eerlijk ik zie toch liever de abercrombie & fitch modellen dan een wat lossere/vollere variant.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:27

Orthos schreef:
[ Afbeelding ]

Volgens mij is dit het doel van jet topic! Krachtig plaatje!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:28

@pleiada : _/-\o_ :j

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:52

Er is toch een discussie?
Dan is er ook een discussiePUNT (blijkbaar)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:59

renee16 schreef:
Orthos schreef:
[ Afbeelding ]

Volgens mij is dit het doel van jet topic! Krachtig plaatje!

Als dit plaatje/tekst het doel is van dit topic, kunnen we wel ophouden en is er geen discussie meer mogelijk. Even kort door de bocht geeft dit aan dat "dunne" mensen voortdurend verantwoording af moeten leggen. Echter is dit andersom ook het geval, want "dikke" mensen moeten ook verantwoording afleggen aan de maatschappij. Ieder pondje gaat immers door het mondje zegt men?

Soms is het verstandiger om tot 10 te tellen en wat we vinden en denken voor ons te houden. Want wie zijn wij om te bepalen wat "afwijkend" is? Nederland staat bekend als een tolerant land, waarom dan mensen in hokjes plaatsen en de grond in trappen? Een complimentje geven kost net zoveel, of zelfs minder moeite, en levert veel meer op!

Als maatschappelijk werker zie ik wekelijks mensen die niet weten hoe ze mee moeten draaien in onze maatschappij, waarin we aan een bepaald beeld moeten voldoen (uiterlijk is hier een onderdeel van). Het is ongelooflijk hoeveel mensen een laag zelfbeeld hebben, zichzelf niet de moeite waard vinden en daardoor op alle leefgebieden vastlopen. Persoonlijk vind ik dit erg verdrietig.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:04

Ik snap niet waarom sommige mensen elkaar niet in hun waarde laten.. Of je nu dik, dun, klein of lang bent iedereen is gelijk en we zijn allemaal mensen, het leven zou een stuk dragelijker zijn als iedereen gewoon elkaar in hun waarde laat.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:06

Dat is heel mooi omschreven xElisex..Iets om over na te denken mensen?

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:09

Misschien moeten dikke mensen ophouden met zich aangevallen voelen door dunne mensen en andersom.
lekker boeien dun dik lang kort laat iedereen in zijn waarde dan zijn deze topics niet nodig. Of plaatjes met boodschappen die dikke of dunne mensen uitschelden voor hypocriet en daarmee iedereen over 1 kam scheren.

er is genoeg haat en onvrede in de wereld. Laat elkaar toch gewoon eens

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 06:09

Ik zou eigenlijk iedereen aanraden vanaf dit bericht pas te reageren als je de dove site gelezen hebt en weet wat de missie en het doel van de reclames is. Het is niet zo zwart/wit als hier genoemd wordt namelijk.

Het grootste probleem is dat men als driehoekje met een ideaalbeeld van een rondje nooit dat rondje kan worden en zichzelf kapotmaakt als men dat toch probeert. en andersom. dát is echter wel wat velen proberen, met name jonge meiden. dat levert een laag zelfbeeld en onzekerheid op. hoeveel van jullie hadden als jonge meid door dat er verschillende types bouw zijn die allemaal een ander beeld geven bij een slank postuur?

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 09:27

Ongelofelijk dat jullie na 12 pagina's nog steeds onaardig reageren op elkaar, dat het jullie nog steeds wringt dat ik heb gezegd dat ik de Dove dames net iets te dik vind ( daarbij ook duidelijk heb gezegd dat ik ze super mooi vindt en dat het maar een mening is), dat jullie mijn woorden totaal verdraaien ( vorige pagina staat dat ik het als stelling zie dat de Dove dames te dik waren terwijl ik wel 10000x heb gezegd dat het maar een mening is), dat hier mensen half elkaar in de nek haren vliegen..

Jeetje.. Wat brengt een topic met het woord dik toch een gezelligheid met zich mee.

Wat het doel was van dit topic? Nou niet dit, totaal niet dit. Elk geval niet dat ik elke zin 100x moet uitleggen en herhalen en genuanceerder moet brengen omdat mensen zich compleet opwinden om een zin. Elk geval niet dat mensen boos worden en persoonlijk worden naar elkaar en al helemaal niet om mensen met licht overgewicht ( ik vermijd het woord dik maar) worden afgestempeld als mindere.

Waar het mij om ging was dat ik een bepaalde ontwikkeling zag, met plaatjes en soms reclames waarin het lijkt dat overgewicht gepromoot wordt ( en dan doelde ik voornamelijk op de plaatjes, dat het hier alleen maar over dat ene plaatje/uitspraak over Dove gaat kan ik ook niks aan doen, begrijpend lezen wordt helaas niet echt gedaan).

En wéééérr ( sorry hoor, dit is echt niet leuk, ik blijf herhalen) gaat het over het feit dat ik zei maat 40-42 is iets te dik en laten mensen foto's zien met hun maten.. Nogmaals... Ik had het over de dames van Dove, ik verwees naar hun maat wat ik van de site van Dove had gehaald niet naar iedereen met die maat.. *zucht* . Ik heb ook nergens gezegd dat die van Dove te dik zijn! Ik heb gezegd dat ik ze iets te dik vind. En waarom zou ik dat niet mogen vinden? Ik vind al snel iemand te dik, dat is mijn referentiekader. Ik vind iemand niet te dik als de buik helemaal plat is ( zoals die voorbeeld foto die op vorige pagina terug kwam), maar ik weet heus wel dat een gezond gewicht niet betekend een platte buik, maar nogmaals ik vínd iemand niet zo maar dun, daar bedoel ik verder helemaal níets mee maar ik heb daar gewoon een andere kijk op en dat mag toch? Ik vind ook niet iemand zo maar klein, ik vind een vrouw pas klein wanneer zij onder de 1.60 is en weet je waarom? Omdat ik zelf 1.65 ben en dus mijn referentie kader anders is.. terwijl een ander vind mij al heel klein. Pfff waarom is het woord dik zo zwaar beladen in dit topic? Terwijl ik nergens iets banketstaaf oid heb gezegd, integendeel zelfs.

Dat jullie van het woord dik iets negatiefs maken, moeten jullie weten. Ik heb nergens gezegd dat wanneer ik iemand dik vind ik dat lelijk vind? Dik is voor mij niet lelijk,het is gewoon net als dun. Een lichaamsbouw, maar dat maakt het niet lelijk of mooi. Dat jullie het koppelen aan óh die vind zij dik dús lelijk, moeten jullie weten. Als je goed leest zie je dat ik een verloofde heb met overgewicht dus als jullie een beetje nadenken dan snappen jullie misschien dat ik dik of lelijk iets totaal anders vind. Heb ook gezegd dat de Dove dames knap zijn ;)

En iemand zei dat ik een topic open en mij zo opwind dus dat ik zelf misschien wel onzeker was :') Sorry hoor, sinds wanneer als je een topic opent wind je je gelijk op? Ik zie alleen een ontwikkeling die ik niet fijn vind en vroeg mij af of Bokkers dit herkende. Waar ik mij wél over opwind zijn mensen die mijn woorden verdraaien en veranderen en mij continu hetzelfde laten herhalen.. Dat vind ik wel écht vermoeiend.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:32

Nessah schreef:
Ongelofelijk dat jullie na 12 pagina's nog steeds onaardig reageren op elkaar, dat het jullie nog steeds wringt dat ik heb gezegd dat ik de Dove dames net iets te dik vind ( daarbij ook duidelijk heb gezegd dat ik ze super mooi vindt en dat het maar een mening is), dat jullie mijn woorden totaal verdraaien ( vorige pagina staat dat ik het als stelling zie dat de Dove dames te dik waren terwijl ik wel 10000x heb gezegd dat het maar een mening is), dat hier mensen half elkaar in de nek haren vliegen..

Jeetje.. Wat brengt een topic met het woord dik toch een gezelligheid met zich mee.

Wat het doel was van dit topic? Nou niet dit, totaal niet dit. Elk geval niet dat ik elke zin 100x moet uitleggen en herhalen en genuanceerder moet brengen omdat mensen zich compleet opwinden om een zin. Elk geval niet dat mensen boos worden en persoonlijk worden naar elkaar en al helemaal niet om mensen met licht overgewicht ( ik vermijd het woord dik maar) worden afgestempeld als mindere.

Waar het mij om ging was dat ik een bepaalde ontwikkeling zag, met plaatjes en soms reclames waarin het lijkt dat overgewicht gepromoot wordt ( en dan doelde ik voornamelijk op de plaatjes, dat het hier alleen maar over dat ene plaatje/uitspraak over Dove gaat kan ik ook niks aan doen, begrijpend lezen wordt helaas niet echt gedaan).

En wéééérr ( sorry hoor, dit is echt niet leuk, ik blijf herhalen) gaat het over het feit dat ik zei maat 40-42 is iets te dik en laten mensen foto's zien met hun maten.. Nogmaals... Ik had het over de dames van Dove, ik verwees naar hun maat wat ik van de site van Dove had gehaald niet naar iedereen met die maat.. *zucht* . Ik heb ook nergens gezegd dat die van Dove te dik zijn! Ik heb gezegd dat ik ze iets te dik vind. En waarom zou ik dat niet mogen vinden? Ik vind al snel iemand te dik, dat is mijn referentiekader. Ik vind iemand niet te dik als de buik helemaal plat is ( zoals die voorbeeld foto die op vorige pagina terug kwam), maar ik weet heus wel dat een gezond gewicht niet betekend een platte buik, maar nogmaals ik vínd iemand niet zo maar dun, daar bedoel ik verder helemaal níets mee maar ik heb daar gewoon een andere kijk op en dat mag toch? Ik vind ook niet iemand zo maar klein, ik vind een vrouw pas klein wanneer zij onder de 1.60 is en weet je waarom? Omdat ik zelf 1.65 ben en dus mijn referentie kader anders is.. terwijl een ander vind mij al heel klein. Pfff waarom is het woord dik zo zwaar beladen in dit topic? Terwijl ik nergens iets banketstaaf oid heb gezegd, integendeel zelfs.

En iemand zei dat ik een topic open en mij zo opwind dus dat ik zelf misschien wel onzeker was :') Sorry hoor, sinds wanneer als je een topic opent wind je je gelijk op? Ik zie alleen een ontwikkeling die ik niet fijn vind en vroeg mij af of Bokkers dit herkende. Waar ik mij wél over opwind zijn mensen die mijn woorden verdraaien en veranderen en mij continu hetzelfde laten herhalen.. Dat vind ik wel écht vermoeiend.

Hahhaha, doe gewoon geen moeite ;)
Er zijn veel mensen die specifiek bij dit onderwerp licht ontvlambaar zijn(Waarschijnlijk omdat ze zich aangesproken voelen omdat het kortbij staat). Die lezen gewoon wat ze willen lezen. Dus voor de duidelijkheid, voor die mensen: ik zeg er zijn veel mensen, dus voel je niet meteen aangesproken als je niet zo reageert.

Ik heb nergens gezegd dat ik dik of dun lelijk vind, maar toch kreeg ik al commentaar over me heen dat ik iemand beoordeelde op zijn uiterlijk :')

Of dat mensen gewoon iets heel anders lezen dan dat er staat.

Geen moeite aan besteden :j