Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
HannahFrouk schreef:Ik vind TS wel wat hebben hoor. Het lijkt soms wel alsof je niet meer 'gewoon slank' mag zijn (laat staan mager), want dan moet je weer rondingen hebben, anders ben je geen echte vrouw. Ik word er weleens moe van, hoeveel opmerkingen ik soms krijg, ook al mankeert er helemaal niets aan m'n gewicht (als ik mezelf zou moeten omschrijven dan ben ik slank, neigend naar wat aan de magere kant, maar daar zit ik ook graag, omdat ik veel sport, en even ter info, ik ben 63 kg bij 170, lijkt me normaal dus).
Als ik bijvoorbeeld géén gebakje neem, terwijl er iemand jarig is, gewoon omdat ik er geen zin in heb óf ook wel omdat ik die dag al iets anders zoets gehad heb en ik wil niet teveel zoete rommel eten, dan krijg ik steevast een aantal opmerkingen van 'oh maar JIJ kunt het toch wel hebben, JIJ wordt toch niet/nooit dik, JIJ ....'. Alsof het dan maar zo moet zijn dat ik omdat ik slank ben, dan maar vette en zoete spullen moet gaan eten. En ik heb ook zelfs weleens opmerkingen gehad (van een man), dat ik veel te mager ben en 'te plat' (nou, bedankt).
Er is dus wel degelijk nog steeds een schoonheidsideaal en dat neigt tegenwoordig denk ik toch wel naar een steviger model. En opnieuw is het zo, dat als je niet aan dat ideaal voldoet (ik nu blijkbaar), je opmerkingen krijgt.
Maar ik denk eerlijk gezegd, dat het andersom nog steeds geldt. Dat, als je wat molliger bent, je ook tegenwoordig nog steeds opmerkingen krijgt, zoals het zuinige 'zou jij dat nu wel doen?', als je een gebakje neemt. Dat lijkt me ook strontvervelend hoor ....
Ojajoh schreef:En wat is nou het doel van het topic?
Suzanne F. schreef:Kikka schreef:Ik zie op bovenstaande plaatjes niemand met overgewicht
Eens. Ik zie op de plaatjes mooie gezonde vrouwen met gezonde lichamen.
Ik zie geen geblubber en rollen en drillend vet en waggelende lijven.
Dus ja, echte vrouwen hebben rondingen.
Maar geen rollen en overgewicht.
Suzanne F. schreef:Dus ja, echte vrouwen hebben rondingen.
Maar geen rollen en overgewicht.
renee16 schreef:Orthos schreef:
Volgens mij is dit het doel van jet topic! Krachtig plaatje!
Nessah schreef:Ongelofelijk dat jullie na 12 pagina's nog steeds onaardig reageren op elkaar, dat het jullie nog steeds wringt dat ik heb gezegd dat ik de Dove dames net iets te dik vind ( daarbij ook duidelijk heb gezegd dat ik ze super mooi vindt en dat het maar een mening is), dat jullie mijn woorden totaal verdraaien ( vorige pagina staat dat ik het als stelling zie dat de Dove dames te dik waren terwijl ik wel 10000x heb gezegd dat het maar een mening is), dat hier mensen half elkaar in de nek haren vliegen..
Jeetje.. Wat brengt een topic met het woord dik toch een gezelligheid met zich mee.
Wat het doel was van dit topic? Nou niet dit, totaal niet dit. Elk geval niet dat ik elke zin 100x moet uitleggen en herhalen en genuanceerder moet brengen omdat mensen zich compleet opwinden om een zin. Elk geval niet dat mensen boos worden en persoonlijk worden naar elkaar en al helemaal niet om mensen met licht overgewicht ( ik vermijd het woord dik maar) worden afgestempeld als mindere.
Waar het mij om ging was dat ik een bepaalde ontwikkeling zag, met plaatjes en soms reclames waarin het lijkt dat overgewicht gepromoot wordt ( en dan doelde ik voornamelijk op de plaatjes, dat het hier alleen maar over dat ene plaatje/uitspraak over Dove gaat kan ik ook niks aan doen, begrijpend lezen wordt helaas niet echt gedaan).
En wéééérr ( sorry hoor, dit is echt niet leuk, ik blijf herhalen) gaat het over het feit dat ik zei maat 40-42 is iets te dik en laten mensen foto's zien met hun maten.. Nogmaals... Ik had het over de dames van Dove, ik verwees naar hun maat wat ik van de site van Dove had gehaald niet naar iedereen met die maat.. *zucht* . Ik heb ook nergens gezegd dat die van Dove te dik zijn! Ik heb gezegd dat ik ze iets te dik vind. En waarom zou ik dat niet mogen vinden? Ik vind al snel iemand te dik, dat is mijn referentiekader. Ik vind iemand niet te dik als de buik helemaal plat is ( zoals die voorbeeld foto die op vorige pagina terug kwam), maar ik weet heus wel dat een gezond gewicht niet betekend een platte buik, maar nogmaals ik vínd iemand niet zo maar dun, daar bedoel ik verder helemaal níets mee maar ik heb daar gewoon een andere kijk op en dat mag toch? Ik vind ook niet iemand zo maar klein, ik vind een vrouw pas klein wanneer zij onder de 1.60 is en weet je waarom? Omdat ik zelf 1.65 ben en dus mijn referentie kader anders is.. terwijl een ander vind mij al heel klein. Pfff waarom is het woord dik zo zwaar beladen in dit topic? Terwijl ik nergens iets banketstaaf oid heb gezegd, integendeel zelfs.
En iemand zei dat ik een topic open en mij zo opwind dus dat ik zelf misschien wel onzeker wasSorry hoor, sinds wanneer als je een topic opent wind je je gelijk op? Ik zie alleen een ontwikkeling die ik niet fijn vind en vroeg mij af of Bokkers dit herkende. Waar ik mij wél over opwind zijn mensen die mijn woorden verdraaien en veranderen en mij continu hetzelfde laten herhalen.. Dat vind ik wel écht vermoeiend.