Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chillse schreef:Nou er is 'in hemelsnaam' niets mis met vertrekken naar de andere kant van de wereld, maar wel als je dat op deze manier en op dit moment van je leven doet. Ik vind het onbegrijpelijk dat je gaat, terwijl je weet dat je (ex)vriend op zijn sterfbed ligt. Het lijkt mij namelijk andersom verschrikkelijk om te weten dat zij daar zit, terwijl je haar het liefst naast je wilt hebben. Maar ik denk misschien teveel aan anderen. Het was toch zoveel 'mooier' geweest als ze die reis ná zijn overlijden had gemaakt? En nee, je weet niet wat er tussen hen is gebeurd. Ik weet wel dat er wel degelijk een andere kant aan het verhaal zit, maar het is jammer dat hij die ons niet meer kan vertellen.
Ik vind het gewoon een enorm zielig verhaal, waarin alleen maar verliezers zijn.
minikatje schreef:Happinez schreef:Ik vraag mij af of jij wel eens van zeer dicht bij een proces van ziekte hebt mee gemaakt ? Van iemand die terminaal was.
Weet jij wat medicatie en angst kunnen doen met een brain ?
Vraag het me af na het lezen van je reacties namelijk
o wauw, dit komt echt belerend en alwetend over.
niet te snel ervan uitgaan dat mensen niet weten waar ze over praten.
Dit is niet echt een onderwerp om daarmee te gaan pochen
StalNollie schreef:Weet jij wat het doet als je partner verslaafd is. Wat dat met de ander doet?.
Ik vind het knap dat ze voor zichzelf koos zeker in deze situatie is het voor haar ook niet makkelijk geweest om de relatie te beëindigenHappinez schreef:Ik vraag mij af of jij wel eens van zeer dicht bij een proces van ziekte hebt mee gemaakt ? Van iemand die terminaal was.
rapido schreef:of het nu o.k is of niet hoe zie vrouw het heeft aangepakt, ik blijf bij mijn mening ze beter eerst haar hele eigen leven weer op een rijtje kon hebben alvorens ze publiciteit ging zoeken. Had het een jaar gegeven, je emoties minder heftig zijn en je wat verstandiger bent in het denken. Wellicht het hele verhaal dan in een ander daglicht kwam te staan.
Happinez schreef:Ja helaas weet ik dat , net zoals ik weet wat kanker en gedragsveranderingen doet met nabestaanden.
Happinez schreef:Ik vraag mij af of jij wel eens van zeer dicht bij een proces van ziekte hebt mee gemaakt ? Van iemand die terminaal was.
Ayasha schreef:Happinez schreef:Ja helaas weet ik dat , net zoals ik weet wat kanker en gedragsveranderingen doet met nabestaanden.
Maar gedragsveranderingen maken je niet ineens dom. Daarvoor hoef je niet naar de drank te grijpen want je hebt nog steeds je verstand. Ziek zijn, zwaar ziek zijn en medicatie doet op heel veel gebieden heel veel met je manier van reageren. Maar hoe je het ook draait of keert, je blijft verantwoordelijk voor je eigen daden. Ook dan besef je echt nog wel dat gaan zuipen geen oplossing is.
hyppolyte schreef:@annelies, wat nou als zij het echt niet meer had getrokken en zo in de knoop was geraakt dat ze zelfmoord had gepleegd? Je weet niet hoe erg het met haar gesteld was mentaal gezien, ik weet wel dat een ziekte die zo lang aansleept echt heel veel van iemand vergt, het is al een mirakel dat ze het 7 jaar heeft volgehouden bij iemand die haar dus volledig heeft opgeëist en geïsoleerd, ik denk eerlijk gezegd dat de meesten die hier zo verschrikkelijk hun mening klaar hebben, het niet eens zouden kunnen opbrengen.
Het is echt verbazingwekkend hoe weinig inlevingsvermogen de mensen hier hebben.
russel schreef:Maar de familie woont toch nog niet 1 huis met hem? We weten niet wat voor man het was...en hoe hij is geworden tijdens zijn ziekte en juist omdat hij nog zijn familie had, heeft ze deze keuze gemaakt?
Ik heb het interview gezien en ze kwam niet erg sterk op mij over, ook niet erg empathisch-socaail, maar dat zijn er zo veel..Alleen verwachten we in dit soort gevallen dat men dat altijd zo is, maar IRL is dat maar een kleine groep mensen..de meesten zijn zo als zij is....nu alleen wordt dat onder de loep gelegd.
Kan heel goed zijn als hij geen kanker had gekregen dat zij toch wel uit elkaar waten gegaan...
russel schreef:Moeder is 1 e graad...partner is een andere binding.....zieke mensen kunnen door allerlei emoties, heel begrijpelijke emoties, een ander tot waanzin brengen...
In dit geval had die partner nog een moeder en vader en wat ik proefde uit haar reaktie, dat dat kontakt niet zo lekker was....wellicht had moeders graag alle touwtjes in handen om haar zoon bij te staan....dat zet je langzaam op een eilandje...
Happinez schreef:Ik heb meegemaakt dat een persoon soms ging hallucineren , helikopters zag landen in de achtertuin en soms zich agressief kon opstellen of bepaalde dingen die niet waar waren voor waarheid ging aannemen. Terwijl die persoon niet zo was.
Kan ik dat die persoon verwijten ?
kan je iemand door zo iets verwijten een fles drank te pakken ?
xSogno schreef:russel schreef:Moeder is 1 e graad...partner is een andere binding.....zieke mensen kunnen door allerlei emoties, heel begrijpelijke emoties, een ander tot waanzin brengen...
In dit geval had die partner nog een moeder en vader en wat ik proefde uit haar reaktie, dat dat kontakt niet zo lekker was....wellicht had moeders graag alle touwtjes in handen om haar zoon bij te staan....dat zet je langzaam op een eilandje...
Wat een aannames... De familie heeft gevraagd of ze terug wou komen, dus ze wilden haar er dus juist wel bij hebben, Lideweij is zelf naar een 'eiland' gegaan hoor.