Ennuh... 'Leg uit'? 'Wil je dat even uitleggen alsjeblieft'.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ik denk dat het beter is de problemen op te lossen in hun eigen land...dat los je dus niet op om ze hier heen te halen.
Dani schreef:geerke schreef:ik denk dat het beter is de problemen op te lossen in hun eigen land...dat los je dus niet op om ze hier heen te halen.
Dat zou ideaal zijn maar is vaak niet mogelijk. Je kan niet zomaar elk land binnenvallen en het regime omver gooien. Daarvoor ontbreekt het aan geld en mankracht, en erg verstandig zou het ook niet zijn omdat de grens tussen 'anders' en 'verkeerd' soms flinterdun is, en enorm subjectief. En dan kan je natuurlijk alle asielzoekers weigeren en terugsturen, wetende dat ze gemarteld of vermoord worden. Tsja, hun probleem, niet het onze. Zolang wij maar niet onze handen vuil hoeven te maken. Ik vind dat buitengewoon wreed, helemaal in de wetenschap dat wij, als Westerse wereld, voor een aanzienlijk deel verantwoordelijkheid dragen voor het ontstaan van de problemen. Daarnaast vind ik dat je gewoon de plicht hebt om voor elkaar te zorgen en niet weg te kijken terwijl mensen in onmenselijk wrede situaties zitten.
Asielzoekers zijn niet alleen maar asielzoekers, het zijn ook mensen. Ze hebben vaardigheden en kennis, en zouden die stukken beter kunnen benutten als wij wat beter met ze om zouden gaan. Dan kunnen ze veel sneller een bijdrage leveren aan het land en dat lijkt me een veel betere oplossing dan ze botweg terugsturen.
Fiffill schreef:Nederland druk? Ja, waar ik woon in de randstad miss redelijk, maar op het platteland valt dat toch echt reuze mee hoor. Dan ben je nog nooit in een echt drukke wereldstad geweest
geerke schreef:Natuurlijk zijn asielzoekers ook mensen maar onze bejaarden zijn ook mensen...
Je kunt niet de hele wereld helpen jammergenoeg.
(Ik heb ook liefst 40 herplaatshonden,maar dat gaat niet.)
geerke schreef:dan moeten de linkse mensen maar gewoon eens wat asielzoekers in huis nemen....als ze het allemaal zo zielig vinden.
ceasario schreef:geerke schreef:dan moeten de linkse mensen maar gewoon eens wat asielzoekers in huis nemen....als ze het allemaal zo zielig vinden.
Je piept over een jaar wel anders vanuit Frankrijk.
http://www.liveleak.com/view?i=199_1403025493
dblijham schreef:Ik werk op een locatie waar asielzoekers verblijven tot ze hun procedure doorlopen hebben en ik zie vrij duidelijk wie er echt asiel komen zoeken en wie er alleen komen om zoveel mogelijk economisch voordeel te scoren. De Eritrese mensen die nu komen hebben het echt niet makkelijk gehad en een hoop ervan zijn nog zo vreselijk jong.
@Nikass, die kindertjes zijn zo leuk dat je ze bijna niets kunt weigeren.