Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:45

'Die paar jaar' - bijna 20 jaar. 'Heel wat meer' - nauwelijks meer dan een miljoen in 20 jaar is niet veel. 1996: 15.53 miljoen. 2010: 16.6 miljoen En dan ook nog denken dat dat allemaal aan de asielzoekers ligt. Sure... Nee, dan weet je niet waar je over praat.

Ennuh... 'Leg uit'? 'Wil je dat even uitleggen alsjeblieft'. :')

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:51

geerke schreef:
ik denk dat het beter is de problemen op te lossen in hun eigen land...dat los je dus niet op om ze hier heen te halen.

Dat zou ideaal zijn maar is vaak niet mogelijk. Je kan niet zomaar elk land binnenvallen en het regime omver gooien. Daarvoor ontbreekt het aan geld en mankracht, en erg verstandig zou het ook niet zijn omdat de grens tussen 'anders' en 'verkeerd' soms flinterdun is, en enorm subjectief. En dan kan je natuurlijk alle asielzoekers weigeren en terugsturen, wetende dat ze gemarteld of vermoord worden. Tsja, hun probleem, niet het onze. Zolang wij maar niet onze handen vuil hoeven te maken. Ik vind dat buitengewoon wreed, helemaal in de wetenschap dat wij, als Westerse wereld, voor een aanzienlijk deel verantwoordelijkheid dragen voor het ontstaan van de problemen. Daarnaast vind ik dat je gewoon de plicht hebt om voor elkaar te zorgen en niet weg te kijken terwijl mensen in onmenselijk wrede situaties zitten.

Asielzoekers zijn niet alleen maar asielzoekers, het zijn ook mensen. Ze hebben vaardigheden en kennis, en zouden die stukken beter kunnen benutten als wij wat beter met ze om zouden gaan. Dan kunnen ze veel sneller een bijdrage leveren aan het land en dat lijkt me een veel betere oplossing dan ze botweg terugsturen.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:52

Nee, het zit heel wat ingewikkelder in elkaar dan alleen de komst van asielzoekers. Daar ga ik ook niet op in. Ik geef alleen aan dat er erg veel mensen gemiddeld op de vierkante meter wonen en in 20 jaar is 1 miljoen in zo'n klein landje wel degelijk veel. Het CBS verwacht ook dat het nog verder zal gaan groeien in de toekomst.
Laatst bijgewerkt door JessicaG op 30-05-14 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:53

Natuurlijk zijn asielzoekers ook mensen maar onze bejaarden zijn ook mensen...
Je kunt niet de hele wereld helpen jammergenoeg.
(Ik heb ook liefst 40 herplaatshonden,maar dat gaat niet.)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 21:55

Dani schreef:
geerke schreef:
ik denk dat het beter is de problemen op te lossen in hun eigen land...dat los je dus niet op om ze hier heen te halen.

Dat zou ideaal zijn maar is vaak niet mogelijk. Je kan niet zomaar elk land binnenvallen en het regime omver gooien. Daarvoor ontbreekt het aan geld en mankracht, en erg verstandig zou het ook niet zijn omdat de grens tussen 'anders' en 'verkeerd' soms flinterdun is, en enorm subjectief. En dan kan je natuurlijk alle asielzoekers weigeren en terugsturen, wetende dat ze gemarteld of vermoord worden. Tsja, hun probleem, niet het onze. Zolang wij maar niet onze handen vuil hoeven te maken. Ik vind dat buitengewoon wreed, helemaal in de wetenschap dat wij, als Westerse wereld, voor een aanzienlijk deel verantwoordelijkheid dragen voor het ontstaan van de problemen. Daarnaast vind ik dat je gewoon de plicht hebt om voor elkaar te zorgen en niet weg te kijken terwijl mensen in onmenselijk wrede situaties zitten.

Asielzoekers zijn niet alleen maar asielzoekers, het zijn ook mensen. Ze hebben vaardigheden en kennis, en zouden die stukken beter kunnen benutten als wij wat beter met ze om zouden gaan. Dan kunnen ze veel sneller een bijdrage leveren aan het land en dat lijkt me een veel betere oplossing dan ze botweg terugsturen.

Het land waar ze vandaan komen heeft niet veel aan mensen met kennis die dat in Nederland gaan benutten.Trekt het land van oorsprong nog erger het slop in.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:06

Nederland druk? Ja, waar ik woon in de randstad miss redelijk, maar op het platteland valt dat toch echt reuze mee hoor. Dan ben je nog nooit in een echt drukke wereldstad geweest :=

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:10

geerke schreef:

Inderdaad. We kunnen niet als klein landje alle mensen in oorlogsgebied asiel aanbieden. Onbetaalbaar en oneerlijk. Problemen moeten in eigen gebied worden opgelost.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:11

Fiffill schreef:
Nederland druk? Ja, waar ik woon in de randstad miss redelijk, maar op het platteland valt dat toch echt reuze mee hoor. Dan ben je nog nooit in een echt drukke wereldstad geweest :=

Nederland is wel degelijk druk. Als je met het vliegtuig over Nederland vliegt zie je hoe volgebouwd Nederland al is. Laat het weinige platteland dat er is dan platteland blijven. Nederland is voor 20 procent volgebouwd, dat is al veel. In de VS is dat bijvoorbeeld iets van 2%.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:16

Kromme vergelijking, dan zou je eerder Amerika vs Europa moeten nemen. Ziet er al heel anders uit :)

Ik zeg ook niet dat er weinig mensen wonen, maar hutje mutje vind ik overdreven.

kimberley12

Re: Nederland moet direct de grenzen sluiten voor asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:35

Laat ze eerst de boel hier in het eigen land maar eens op orde maken, dus geen bezuinigingen meer in de zorg, en geen miljarden meer naar het buitenland! Je kunt de problemen niet oplossen door ze allemaal hierheen te halen....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:49

Het is niet dat NL actief asielzoekers naar Nederland haalt, of zo :D. En de budgetten voor zorg hebben helaas niks te maken met de budgetten voor ontwikkelingshulp (welke vrij klein is).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 08:51

Van mij mogen ze miljoenen besteden aan asielzoekers,en miljoenen aan het buitenland geven.
Maar niet ten koste van ons eigen landje.Niet ten koste van mensen die uit hun huis gezet worden,die leven van de voedselbank,van de kledingbank,bejaarden die het nog slechter hebben dan gevangenen.
Je kán niet anderen helpen ten koste van! dat kan je niet maken.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:30

Het is een beetje zuur dat er mensen zijn die al zo lang moeten wachten of ze mogen blijven. Laten we eerst lopende zaken bekijken en er is nu al woning tekort.
Dat alles duurder wordt, dat mensen die hier al 6 jaar zijn terug gestuurd worden.
Oma's die weg kwijnen en wachten of de thuiszorg nog komt.
Of zoals ik met mijn stief dochter heb meegemaakt, om 16.00 al in bed wordt gelegd want er is niet meer tijd/geld. Van mij mogen de grenzen dicht, eigen land eerst. En tot ons land (voordat iemand mij ongelofelijk rechts vind) behoren al onze inwoners. Ik weet nog dat er jaren geleden een Turks gezin was die een naai atelier waren begonnen, de kids naar school, iedereen sprak goed Nederlands en ze betaalden belasting. Ze werden terug gestuurd.
Als alles weer op orde is kunnen we altijd verder kijken.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 09:35

Hier in de buurt zijn er ik weet niet hoeveel in een kazerne gezet, vlakbij zat al een opvang in een oude fabriek. De asielzoekers zijn er nu ruim een week, de ellende en overlast beginnen nu al….
Ik denk vooral omdat het een klein dorpje is (Budel), er zijn nu haast meer asielzoekers dan oorspronkelijke inwoners…
Het grootste probleem zit em denk ik in het beleid hier in Nederland, ze mogen en kunnen niks en natuurlijk ga je je dan vervelen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 10:16

Waarom denken jullie steeds dat er een verband is tussen de hoeveelheid binnenkomende asielzoekers en het geld wat wordt besteed aan de zorg of pensioenen? De zorgkosten in 2012 bedroegen een totaal bedrag van 92,7 miljard. In 2008 (recentere cijfers kan ik zo snel even niet vinden) werd er 26 miljard besteed aan pensioenen.

En aan asielzoekers?
Nou, in 2011 was dat het wereldschokkende bedrag van 701,1 miljoen. Daarvan 440 miljoen overheidsuitgaven. En de afgelopen jaren is daar al op bezuinigd ook. Nog geen miljard kosten ze. Denk je echt dat je met één miljard de zorg kan veranderen als 93 miljard niet voldoende is? De zorg verbeteren doe je niet met meer geld maar met beter beleid. En dat beleid kan prima bestaan náást goede opvang voor asielzoekers.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:33

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:10

Pfhoe... Wat een boel "rechtse" praatjes zeg... Doe eens een dagje vrijwilligerswerk bij Stichting Vluchtelingenwerk, dan piep je wel anders... Rotte appels heb je overal maar geloof me je zit niet voor je plezier in een AZC...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 22:12

dan moeten de linkse mensen maar gewoon eens wat asielzoekers in huis nemen....als ze het allemaal zo zielig vinden.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 23:36

geerke schreef:
dan moeten de linkse mensen maar gewoon eens wat asielzoekers in huis nemen....als ze het allemaal zo zielig vinden.

Je piept over een jaar wel anders vanuit Frankrijk.

http://www.liveleak.com/view?i=199_1403025493

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 10:35

ceasario schreef:
geerke schreef:

Je piept over een jaar wel anders vanuit Frankrijk.

http://www.liveleak.com/view?i=199_1403025493

:o? wat mag dat met asielzoekers te maken hebben in nederland?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:42

Ik heb met moeite de eerste vier pagina's van dit topic doorgeworsteld. Het egoisme, de onwetendheid en het gebrek aan empathie is stuitend! Wat een verwende reacties van wij hebben alles (waarvan het meeste ook maar gejat) en wij willen daar niets van delen. Laat een ander die minder geluk heeft gehad in zijn leven maar kreperen. Echt schandalig! Gelukkig hoor ik dan wat tegengas van Shadow, Dani en ElineS bijvoorbeeld. Dank je wel voor jullie goede bijdragen die getuigen van kennis van zaken, gezond verstand en menslievendheid. Fijn dat er ook nog zulke mensen zijn.
Overigens ben ik benieuwd welke bokker hier, die zo voor het sluiten van de grenzen is, het lef en de kilheid zou hebben om zelf een kind de toegang tot ons land te weigeren. Onmenselijk.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:56

Ik werk op een locatie waar asielzoekers verblijven tot ze hun procedure doorlopen hebben en ik zie vrij duidelijk wie er echt asiel komen zoeken en wie er alleen komen om zoveel mogelijk economisch voordeel te scoren. De Eritrese mensen die nu komen hebben het echt niet makkelijk gehad en een hoop ervan zijn nog zo vreselijk jong.
@Nikass, die kindertjes zijn zo leuk dat je ze bijna niets kunt weigeren.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:49

dblijham schreef:
Ik werk op een locatie waar asielzoekers verblijven tot ze hun procedure doorlopen hebben en ik zie vrij duidelijk wie er echt asiel komen zoeken en wie er alleen komen om zoveel mogelijk economisch voordeel te scoren. De Eritrese mensen die nu komen hebben het echt niet makkelijk gehad en een hoop ervan zijn nog zo vreselijk jong.
@Nikass, die kindertjes zijn zo leuk dat je ze bijna niets kunt weigeren.

Klopt, heb er ook ervaring mee.
De 'echte' haal je er goed uit.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:27

Vannacht flink 'bal' geweest in Overloon.
Collega's hebben een zware nacht gehad,
alles nu weer redelijk rustig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:28

Ik zeg terugsturen die lui.