Borstvoeding, het taboe.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:30

De opmerkingen over 'daar zijn ze voor' geven mij dan weer een melkkoe-gevoel, maar goed.

Ik heb geen kinderen en hoef ze ook niet. Krijg geen warme moedergevoelens bij het zien van kinderen. Vind jonge dieren die bij mama drinken net zo min bijzonder schattig als wanneer mn hond het vlees uit haar bak naar binnen werkt.

Echter heb ik werkelijk niets tegen op moeders die discreet voeden. Ik geloof ook niet dat iemand daar moeite mee heeft trouwens... Leven en laten leven en allemaal een beetje rekening houden met elkaar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:30

MarjoleinvdB schreef:
Ik heb de eerste 5 pagina's gelezen en heb wel soortgelijke dingen gezien, maar niemand kwam met de opmerking: WAAR ZIJN BORSTEN ANDERS VOOR BEDOELD?.

Dan heb je mijn post alleszins gemist :D

onpaard

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:32

Mijn man en mijn dochter hadden daar een hele andere mening over _O- _O- _O-

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:33

onpaard schreef:
oomens schreef:
Prima als mensen borstvoeding willen geven, maar dat hoeft echt niet altijd in het openbaar te gebeuren.

Dat hoeft niet altijd maar soms als je kind de borst wil en je bent onderweg dan kom je wel eens in een situatie dat je er niet aan ontkomt. Als ik vrouwen zie die hun kind de borst geven dan vind ik dat heel mooi. Ik weet hoe speciaal dat is voor moeder en kind.

Maar is dat dan alleen een kwestie van 'de borst willen'? Natuurlijk kun je wel eens heel lang onderweg zijn, maar op een beetje normale reis kun je toch ook best voor vertrek voeden en na aankomst weer? Als hij onderweg gaat huilen zijn er echt wel andere manieren om hem stil te krijgen dan er een borst in stoppen hoop ik. En als dat echt niet lukt, is het kind dan niet gewoon te jong om er zo lang mee te gaan reizen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 23:33

Ik ga ook slapen en kan morgenavond pas weer bijlezen, ik ben benieuwd! :j

Vind het tot nu toe in ieder geval heel prettig verlopen. Nog niemand is elkaar in de haren gevlogen en we hebben nog geen modjes om dringende hulp moeten vragen! +:)+

Anoeska27

Re: Borstvoeding, het taboe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:35

Tja, dan moet ik zeker ook maar een dekentje aanschaffen om mijn merrie te bedekken. Het veulen pakt steeds de achterste tepel, dus de voorste is ook open en bloot zichtbaar...
Afbeelding

@Oomens, reageer jij op die quotes? Want dan snap ik je antwoord niet, het gaat toch helemaal niet over reizen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:37

KimD schreef:
loez schreef:
Als eerste, heb ik geloof ik al een paar jaar geen voedende mama's gezien in mijn omgeving, of het valt me totaal niet op :').

Ten tweede, ik heb nog geen kids, maar ondanks mijn borstvergroting heb ik de mogelijkheid om borstvoeding te kunnen geven! Ook heb ik altijd gezegd, als ik het prettig vind om bv. te geven dan zal ik dit doen, de natuurlijkste manier denk ik!

Tuurlijk is uit de fles handiger Maargoed.

Maar nu punt 3, thuis zal ik best bv. durven geven, maar openbaar?? Ik ben zo preuts als wat :') ik denk niet eens dat ik dit durf!

Mocht ik het wel durven, dan zal ik dat ook doen. Inderdaad voor mezelf en anderen afdekken als dat nodig is en ik zou er ook voor kiezen om wat van de rest af te zitten! Verder vind ik het niet raar om mensen te zien voeden, maar ik hoef niet de complete melkopslag op tafel te zien :D

Mij is gezegd dat als je moet bevallen je alle schaamte in een klap kwijt bent. :')

Dat zegt mijn moeder ook steeds maar ik geloof haar nog niet helemaal :')

onpaard

@oomens Ik voedde op verzoek. Dat betekend dat je je kind de borst geeft als ze trek hebben. Verder heb ik er geen probleem mee om mijn kind in het openbaar te voeden. Als een ander daar last van heeft is dat zijn/haar probleem. Het is een van de normaalste zaken van de wereld.

Brainless

@Anoeska27
Dieren zijn niet vergelijken met mensen.
Mijn kinderen kijken ook wel een toe als er een hond/schaap/koe/paard gedekt wordt, maar ze zijn niet welkom in onze slaapkamer hoor.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:40

Brainless schreef:
@Anoeska27
Mijn kinderen kijken ook wel een toe als er een hond/schaap/koe/paard gedekt wordt, maar ze zijn niet welkom in onze slaapkamer hoor.

Waarom is moedermelk nu zoveel vreemder dan paardenmelk of koemelk?

En waarom nu weer de vergelijking met seks, dat heeft er toch totaal niets mee te maken?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:41

Afbeelding
Misschien moeten niet liefhebbers deze badge dragen.
Weten de moeders waar ze zeker niet moeten zitten. :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:42

Anoeska27 schreef:
@Oomens, reageer jij op die quotes? Want dan snap ik je antwoord niet, het gaat toch helemaal niet over reizen?
Ze zegt "Dat hoeft niet altijd maar soms als je kind de borst wil en je bent onderweg..." en dat interpreteerde ik wel als reizen.

Blue_Eyes

Of de mensen met die badge moeten niet in de buurt van een kinderwagen of maxi-cosi gaan zitten ;)
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 13-05-14 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska27

oomens schreef:
Anoeska27 schreef:
Ze zegt "Dat hoeft niet altijd maar soms als je kind de borst wil en je bent onderweg..." en dat interpreteerde ik wel als reizen.

Ok, ik niet. Ik dacht meer aan boodschappen doen, even op visite ergens, een ander kind op moeten halen/wegbrengen, etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:43

Anoeska27 schreef:
Brainless schreef:
@Anoeska27

Waarom is moedermelk nu zoveel vreemder dan paardenmelk of koemelk?

En waarom nu weer de vergelijking met seks, dat heeft er toch totaal niets mee te maken?

Het gaat niet om moedermelk maar om de borst.
Als iemand normaal (enigszins discreet) bv geeft is dat geen probleem, maar (in mijn ogen) overdreven de boel buitenboord hangen en zo gaan zitten dat iedereen het kan zien (want daar hebben ze recht op..) vind ik (persoonlijk) overdreven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:46

Brainless schreef:
Als iemand normaal (enigszins discreet) bv geeft is dat geen probleem, maar (in mijn ogen) overdreven de boel buitenboord hangen en zo gaan zitten dat iedereen het kan zien (want daar hebben ze recht op..) vind ik (persoonlijk) overdreven.

Dat ben ik met je eens, maar bij 99% van de voedende vrouwen die ik ken zie je niet eens dat ze aan het voeden zijn.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:46

Blue_Eyes schreef:
Of de mensen met die badge moeten niet in de buurt van een kinderwagen of maxi-cosi gaan zitten ;)

Inderdaad, ik vind het al vreemd dat er zo een badge bestaat. :=
Wist wel dat er een discussie was.. het is nu eenmaal een emotionele discussie en geen rationele.
Maar ik schrik ervan, dat er echt een verbod beweging is enz..

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:51

onpaard schreef:
@oomens Ik voedde op verzoek. Dat betekend dat je je kind de borst geeft als ze trek hebben. Verder heb ik er geen probleem mee om mijn kind in het openbaar te voeden. Als een ander daar last van heeft is dat zijn/haar probleem. Het is een van de normaalste zaken van de wereld.

Het mag misschien de normaalste zaak van de wereld zijn dat zoogdierjongen gevoed worden uit de tepels van hun moeder, maar dat wil niet zeggen dat dat bij mensen ook per se zichtbaar in het openbaar moet gebeuren. Zoals Brainless hierboven al aangaf, zijn er nog meer dingen 'de normaalste zaak van de wereld' die je beter iets discreter doet.
Het is vast een fantastisch gevoel om zo intiem de moeder-kindband te kunnen beleven, ofzo maar er zijn veel meer dingen die fantastisch voelen en die je toch niet zomaar open en bloot op straat doet. Er is niet voor niets kleding bedacht, en het is in onze maatschappij ook vrij normaal om die kleding op straat ook te dragen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:53

Anoeska27 schreef:
Brainless schreef:

Dat ben ik met je eens, maar bij 99% van de voedende vrouwen die ik ken zie je niet eens dat ze aan het voeden zijn.

Ik werk in de horeca en kom helaas wel andere dingen tegen.
Als vrouwen gewoon zitten en normaal voeden zie je er vaak niets van.
Maar helaas zijn er vrouwen (en die groep wordt steeds groter) die op een of andere manier toch willen provoceren (of een discussie willen uitlokken) en heel overdreven zichtbaar (met de hele borst eruit) het liefst omgedraaid zodat iedereen het kan zien, BV gaan geven.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:55

Ahh een man zie ik in je profiel.

Prima dat jij er zo over denkt maar ik deel je mening niet. Ik hoop dat er veel aanstaande moeders zijn die de steun en acceptatie krijgen om hun kinderen heel lang borstvoeding te geven. Want je kind is het waard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:57

onpaard schreef:
Ahh een man zie ik in je profiel.

Prima dat jij er zo over denkt maar ik deel je mening niet. Ik hoop dat er veel aanstaande moeders zijn die de steun en acceptatie krijgen om hun kinderen heel lang borstvoeding te geven. Want je kind is het waard.

Ik ken ook genoeg vrouwen (met kinderen, die BV hebben gehad) die er zo over denken.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:59

oomens schreef:
Het is vast een fantastisch gevoel om zo intiem de moeder-kindband te kunnen beleven, ofzo maar er zijn veel meer dingen die fantastisch voelen en die je toch niet zomaar open en bloot op straat doet.

Intiem en fantastisch? Het is gewoon voeden hoor, net zoals voor ons eten ook de gewoonste zaak van de wereld is.

Overigens wel apart voor iemand met jouw beroep om er zo'n aversie tegen te hebben. Dat ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:00

Anoeska27 schreef:
oomens schreef:
Het is vast een fantastisch gevoel om zo intiem de moeder-kindband te kunnen beleven, ofzo maar er zijn veel meer dingen die fantastisch voelen en die je toch niet zomaar open en bloot op straat doet.

Intiem en fantastisch? Het is gewoon voeden hoor, net zoals voor ons eten ook de gewoonste zaak van de wereld is.

Overigens wel apart voor iemand met jouw beroep om er zo'n aversie tegen te hebben. Dat ben ik nog niet eerder tegen gekomen.

*proest*
Zelfs mijn VK voedde haar kind niet zo in het openbaar (alleen als het niet anders kon onder een doek), omdat ze dat niet vond kunnen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:01

Brainless schreef:
Ik werk in de horeca en kom helaas wel andere dingen tegen.
Als vrouwen gewoon zitten en normaal voeden zie je er vaak niets van.
Maar helaas zijn er vrouwen (en die groep wordt steeds groter) die op een of andere manier toch willen provoceren (of een discussie willen uitlokken) en heel overdreven zichtbaar (met de hele borst eruit) het liefst omgedraaid zodat iedereen het kan zien, BV gaan geven.

Maar het is wel heel vervelend dat door die ervaringen alle bv-moeders over 1 kam geschoren worden. Die moeders zijn meer bezig met provoceren dan met hetgeen waar bv voor bedoeld is, namelijk het voeden van je kind. Niets meer, niets minder.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 00:02

onpaard schreef:
Ik hoop dat er veel aanstaande moeders zijn die de steun en acceptatie krijgen om hun kinderen heel lang borstvoeding te geven. Want je kind is het waard.

Die steun en acceptatie krijgen ze en dat ze hun kind maar fijn heel veel borstvoeding geven, maar dat is ook helemaal niet mijn punt.
Mijn punt is dat ze dat dan discreet doen en niet open en bloot in het openbaar. Een beetje zoals ik voor iets heel natuurlijks als het legen van mijn blaas (waarvan ik van harte hoop dat aanstaande moeders en hun kinderen dat naar hartelust doen, want het lucht echt op) liever achter een boom ga staan dan midden op een druk wandelpad.*

*Dit alles natuurlijk buiten de bebouwde kom, want anders valt het onder wildplassen.