overvallers juwelier doodgeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:26

Demonstratie, die gasten zijn echt niet slim. Op deze manier zetten ze zich zelf in nog slechter daglicht. Ik hoop dat die juweliers geen straf krijgen, of anders flink straf vermindering. Want ze zijn al meer dan genoeg gestraft door zo drama.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 21:35

Fjorj schreef:
Demonstratie, die gasten zijn echt niet slim. Op deze manier zetten ze zich zelf in nog slechter daglicht. Ik hoop dat die juweliers geen straf krijgen, of anders flink straf vermindering. Want ze zijn al meer dan genoeg gestraft door zo drama.

Dat snap ik dus ook niet hoe dom dat volk wel niet is.
Koren op de molen van Geert Wilders die nu kan zeggen, zie je wel die Marokkanen.
Waar zit hun verstand wel?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:04

Tiepfoudt schreef:
@ Suelza: Letterlijk een lintje gaat misschien wat ver. Maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat de juwelier en zijn vrouw de grootste verliezers zijn en wel wat steun kunnen gebruiken. Zij moeten hun hele leven nog maar verder met deze traumatische gebeurtenissen op hun netvlies. Ik vind het echt te zot voor woorden dat je met de dood wordt bedreigd (daar ga ik vanuit bij een gewapende overval), je dan toch echt liever die twee overvallers dood ziet dan jezelf en je man, je daar vervolgens ook naar handelt en dan loop je nog het risico dat je vervolgd gaat worden voor moord of doodslag op die twee halve gare snotneuzen die jouw wellicht overhoop hadden geschoten als je nog drie seconden had gewacht met schieten.

Wat mij betreft heeft iedere medewerker in een "risicovolle zaak" zoals een juwelier, tankstation, etc. een vuurwapen binnen handbereik (uiteraard met de nodige instructies hoe om te gaan met het wapen), hangt het er helemaal vol met bewakingscamera's die echt een duidelijk beeld geven wat er precies is gebeurd (dus niet van de twee pixel cameraatjes met de bewegingssnelheid van een slak) en mogen zij iedere gewapende overvaller met een goed gemikt schot uitschakelen i.p.v. ze vriendelijk te moeten verzoeken het pand te verlaten.

Maar helaas is dat toch geen realistische oplossing, dat vind ik dan weer jammer :)

Jaaa handig, een vuurwapen in een tankstation :+
Het probleem met wapens is dst ze ook tegen je gebruikt kunnen worden. Geweld lokt geweld uit. En denk nou niet dat die twee dode daders anderen tegen houden om een overval te plegen. Zo werkt dat niet, dan zou je in de us geen criminaliteit meer hebben.
Het is ontzettend triest voor alle betrokkenen. Ik veroordeel de juwelier niet; ik stond niet in zijn of haar schoenen. Wel vind ik dat er een rechter uitspraak moet doen in deze zaak, zodat er duidelijkheid komt.
Dat mensen blij zijn met twee doden vind ik ook diep treurig. Je kent die jongens niet en hun familie. Ben benieuwd hoe de mensen die dit zeggen reageren als het hun eigen kind betreft.

Nies_

Re: overvallers juwelier doodgeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:06

Volgens mij staat niemand op straat te juichen dat er twee dood zijn, of wel? :) Blij ben ik er niet mee, maar kan er ook geen moment medelijden mee hebben.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:16

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:30

Zwartje07 schreef:
Natuurlijk word het een chaos als iedereen voor eigen rechter gaat spelen. Maar zolang de politie z'n werk niet altijd serieus neemt en z'n werk niet gaat doen zullen mensen steeds meer het recht in eigen hand gaan nemen. Nu kunnen inbrekers en overvallers heel makkelijk hun gang gaan niemand die ze voor de voeten loopt.

Ohja de politie krijgt weer de schuld -O-
Weet je wel wst voor een zwaar ondergewaardeerde hondenbaan dat is?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:34

@ Nikass:

Ik vind het treurig dat deze twee jongens hun leven zo hebben weten te vergallen en dat hun familie hiermee verder moet leven, dát vind ik treurig. Rouwig om hun dood kan ik echter niet zijn. Twee levensgevaarlijke ongeleide projectielen minder. Wat als mevrouw ze niet had doodgeschoten? Dan waren er nu misschien wel twee onschuldige burgers vermoord. En misschien was van de daders geen enkel spoor meer te vinden. Dat zou ik het meest treurige scenario vinden en helaas zijn zulke gevallen al vaker voorgekomen. Nu is het eens andersom en ik ben er echt oprecht blij om, ja.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:35

yentl2010 schreef:
Willen we meer of minder ? Minder minder Mooi gaan we dat regelen:)

Sjapoo voor deze dame +:)+

:~ 8)7 ongelooflijk oliedom :O

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:43

Nies_ schreef:
Volgens mij staat niemand op straat te juichen dat er twee dood zijn, of wel? :) Blij ben ik er niet mee, maar kan er ook geen moment medelijden mee hebben.

Op straat wert ik niet, maar in dit topic heb ik al heel wat mensen horen juichen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:46

Tiepfoudt schreef:
@ Nikass:

Ik vind het treurig dat deze twee jongens hun leven zo hebben weten te vergallen en dat hun familie hiermee verder moet leven, dát vind ik treurig. Rouwig om hun dood kan ik echter niet zijn. Twee levensgevaarlijke ongeleide projectielen minder. Wat als mevrouw ze niet had doodgeschoten? Dan waren er nu misschien wel twee onschuldige burgers vermoord. En misschien was van de daders geen enkel spoor meer te vinden. Dat zou ik het meest treurige scenario vinden en helaas zijn zulke gevallen al vaker voorgekomen. Nu is het eens andersom en ik ben er echt oprecht blij om, ja.

Maar als je hen had gekend was het misschien een heel ander verhaal voor je geweest. Ik vind het wel treurig dat een kind van 20 zover is ontspoort. Die wilde toen hij vijf jaar was ook gewoon timmerman worden. Daarmee praat ik zijn daad niet goed, zeer zeker niet, maar treurig is het wel.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 22:55

@ Nikass:

Dat ben ik zeker met je eens. Ik moet er niet aan denken dat bijvoorbeeld mijn broer tot zoiets in staat zou zijn. Wat mij echter zo tegen staat is dat sommigen de rollen perfect om weten te draaien. Voor mij blijven de overvallers toch echt de daders, hoe triest het ook is. Liever de daders dood, dan de slachtoffers.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:00

Voor mij geen kwestie van "liever". Maar natuurlijk zijn de juweliers de slachtoffers. En ik vind zo'n democratie ook ontzettend irritant. Bescheidenheid zou hen sieren op zo'n moment. Verdriet kun je ook hebben zonder provocatie.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 23:10

Ik vind het voor de vrouw in kwestie enorm erg! Hoe groot is de straf om er heel je verdere leven een last bij je te moeten dragen dat je twee mensen hebt ''vermoord'' of het nu uit zelfverdediging is of niet..
Dit zal haar ALTIJD bij blijven, en dan heb ik nog niet gesproken over alle commotie die we nu hier in Deurne hebben rondom het voorval, je wordt er gek van. Dus,, je hebt net zoiets heftigs meegemaakt en wordt er echt constant mee geconfronteerd... Ik denk dat die ''straf'' groot genoeg is.
Er wordt veel gezegd, IK ZOU HETZELFDE HEBBEN GEDAAN, ik weet het niet... ik heb nog nooit in zo'n benarde positie gestaan. Ik zou dichtklappen denk ik.

Ik vind dat deze vrouw juist heeft gehandeld, puur uit zelfverdediging, hiermee is niet iedereen het eens, maar voor mij is dan is ook de vraag ''wanneer voel je jezelf bedreigd''? Wanneer ga je jezelf verdedigen?

Ik vind haar zeker geen moordenaar! Ik kan nu ook niet zeggen dat ik respect heb voor het gevolg van haar daad, maar het is achteraf makkelijk zeggen: Had toch in een been geschoten? Zoals bovenstaand, de meest hebben nog nooit in een dergelijk vergelijkbare situatie gestaan...

Ik hoop van harte dat deze vrouw en man straks gezellig en lachend zonder angst en trauwma's verder kunnen samen.

hertogaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 01:08

We hebben het hier over slachtoffers en daders maar ik kan maar aan 1 ding denken. Stel je ziet dat je vrouw ,man moeder of vader met zijn/leven bedreigd wordt wat gaat er dan door je heen? Dit is geen bescherming van goed of waar deze vrouw heeft in doodsangst gezeten en niet voor haar zelf maar voor haar geliefde. Kan egt geen enkel medelijden kweken voor de overvallers. Ik wil niet vooruit lopen op de rechter en het onderzoek maar neig naar een lintje voor deze juweliers familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 06:09

Suelza schreef:
Laptopmuis schreef:
Gisterenavond nog op het nieuws gehoord dat de vrouw thuis was en ze op de bewakingscamera's heeft gezien dat haar man dus onder schot werd gehouden en dat hij ook neergeschoten was. Ze toen haar wapen gepakt thuis en is naar de winkel gegaan en heeft ze toen ze binnenkwam neergeschoten toen ze op haar begonnen te schieten. Daarna is de vrouw weer in paniek weggegaan en is ze haar dochter nog gaan zoeken (of die thuis was ofzoiets).

Daarna is ze teruggegaan naar de winkel om te kijken hoe het met haar man was maar ze mocht niet binnen, ze is toen aan de zijkant gaan staan helemaal alleen totdat iemand haar ging halen en haar bij een café naar binnen haalde (waarschijnlijk iemand van de politie). Daar is ze in elkaar gezakt, was helemaal in shock blijkt.

Denk dat die vrouw geen idee heeft wat ze precies gedaan heeft, maar naar instinct heeft gehandeld. Daarna is ze in shock geraakt.

Ik mag het niet hardop zeggen, maar zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan...

Suelza, ik ben nog steeds benieuwd waarom je begrijpt waarom de hoofdOvJ al na 24 heeft gezegd dat het waarschijnlijk is dat de juwelier uit zelfverdediging heeft gehandeld. Er komt steeds meer kritiek op, en naar mijn idee terecht.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 06:58

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 07:46

Rowdine schreef:
linnie050 schreef:
Omdat het in nederland gewoon zo gaat...We wachten het af.

Wat een quatsch.

Wat is quatsch?

Hoorde inderdaad vandaag ook over een 3e overvaller :(

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:08

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:14

https://www.facebook.com/photo.php?v=79 ... =2&theater

Vreselijk dat bolle ventje dat accentje en dan zeggen hij was goeie jonge gaf jongetjes altijd geld om snoep te kunnen kopen .(.Crimineel geld ) Hij stond zeker altijd voorraan :)

En die reactie verder elke jongere heeft geldproblemen willen mooie dingen kopen ,je moet wat om iets bij te verdienen

Echt ongelovelijk Brr me nek haren gaan er van overeind staan

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:34

Wat mij opviel is dat de ene zei dat als het Nederlander was geweest iedereen op z'n kop had gestaan of iets in die richting. Daar geloof ik eigenlijk niets van heb niet het idee dat Nederland zo voor hun medelanders opkomt. En om dan een demonstratie te beginnen zie ik ze helemaal niet doen. Of ligt dat nu echt aan mij?
Ik heb het idee en dat is niet negatief bedoelt maar de cultuur van Marokkanen is heel erg sterk en dat merk je terug in zo iets als een demonstratie ik zie dat in Nederland stuk minder voor elkaar. Kan zijn hoor dat ik er een vertekend beeld van heb maar dat viel mij eigenlijk op.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:44

Al was het een blanke nederlander, surinamer, pool of chinees geweest. Dat zou voor mij geen verschil maken. "risico van het vak crimineel" is niet alleen voor marokkanen. Het boontje komt om zijn loontje gevoel stopt bij mij niet als het een nederlander was geweest.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:46

linnie050 schreef:
Rowdine schreef:

Wat een quatsch.

Wat is quatsch?

Hoorde inderdaad vandaag ook over een 3e overvaller :(

Dat betekend: wat een onzin.Is een Brabant's woord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:48

Zwartje07 schreef:
Wat mij opviel is dat de ene zei dat als het Nederlander was geweest iedereen op z'n kop had gestaan of iets in die richting. Daar geloof ik eigenlijk niets van heb niet het idee dat Nederland zo voor hun medelanders opkomt. En om dan een demonstratie te beginnen zie ik ze helemaal niet doen. Of ligt dat nu echt aan mij?
Ik heb het idee en dat is niet negatief bedoelt maar de cultuur van Marokkanen is heel erg sterk en dat merk je terug in zo iets als een demonstratie ik zie dat in Nederland stuk minder voor elkaar. Kan zijn hoor dat ik er een vertekend beeld van heb maar dat viel mij eigenlijk op.

Die cultuur is alleen sterk als ze hun stokpaardjes kunnen gebruiken..
Maar alles behalve sterk als ze elkaar een handje sociaal kunnen helpen, dan is het ieder voor zich en Allah voor hun elkaar...
Deze demonstraties is weer eens een uiting van raddraaien...want Marokkaanse advocaten, artsen, direkteuren lopen daar niet tussen hoor, die distancieren zich van dit tuig...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 08:59

gohya schreef:

Nee Duits.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 09:03

NatasjavE schreef:
gohya schreef:

Nee Duits.

In Eindhoven gebruikte we altijd dit woord. ;) miss.schreven we het anders? [kwats.]