Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fjorj schreef:Demonstratie, die gasten zijn echt niet slim. Op deze manier zetten ze zich zelf in nog slechter daglicht. Ik hoop dat die juweliers geen straf krijgen, of anders flink straf vermindering. Want ze zijn al meer dan genoeg gestraft door zo drama.
Tiepfoudt schreef:@ Suelza: Letterlijk een lintje gaat misschien wat ver. Maar wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat de juwelier en zijn vrouw de grootste verliezers zijn en wel wat steun kunnen gebruiken. Zij moeten hun hele leven nog maar verder met deze traumatische gebeurtenissen op hun netvlies. Ik vind het echt te zot voor woorden dat je met de dood wordt bedreigd (daar ga ik vanuit bij een gewapende overval), je dan toch echt liever die twee overvallers dood ziet dan jezelf en je man, je daar vervolgens ook naar handelt en dan loop je nog het risico dat je vervolgd gaat worden voor moord of doodslag op die twee halve gare snotneuzen die jouw wellicht overhoop hadden geschoten als je nog drie seconden had gewacht met schieten.
Wat mij betreft heeft iedere medewerker in een "risicovolle zaak" zoals een juwelier, tankstation, etc. een vuurwapen binnen handbereik (uiteraard met de nodige instructies hoe om te gaan met het wapen), hangt het er helemaal vol met bewakingscamera's die echt een duidelijk beeld geven wat er precies is gebeurd (dus niet van de twee pixel cameraatjes met de bewegingssnelheid van een slak) en mogen zij iedere gewapende overvaller met een goed gemikt schot uitschakelen i.p.v. ze vriendelijk te moeten verzoeken het pand te verlaten.
Maar helaas is dat toch geen realistische oplossing, dat vind ik dan weer jammer
Zwartje07 schreef:Natuurlijk word het een chaos als iedereen voor eigen rechter gaat spelen. Maar zolang de politie z'n werk niet altijd serieus neemt en z'n werk niet gaat doen zullen mensen steeds meer het recht in eigen hand gaan nemen. Nu kunnen inbrekers en overvallers heel makkelijk hun gang gaan niemand die ze voor de voeten loopt.
Tiepfoudt schreef:@ Nikass:
Ik vind het treurig dat deze twee jongens hun leven zo hebben weten te vergallen en dat hun familie hiermee verder moet leven, dát vind ik treurig. Rouwig om hun dood kan ik echter niet zijn. Twee levensgevaarlijke ongeleide projectielen minder. Wat als mevrouw ze niet had doodgeschoten? Dan waren er nu misschien wel twee onschuldige burgers vermoord. En misschien was van de daders geen enkel spoor meer te vinden. Dat zou ik het meest treurige scenario vinden en helaas zijn zulke gevallen al vaker voorgekomen. Nu is het eens andersom en ik ben er echt oprecht blij om, ja.
Suelza schreef:Laptopmuis schreef:Gisterenavond nog op het nieuws gehoord dat de vrouw thuis was en ze op de bewakingscamera's heeft gezien dat haar man dus onder schot werd gehouden en dat hij ook neergeschoten was. Ze toen haar wapen gepakt thuis en is naar de winkel gegaan en heeft ze toen ze binnenkwam neergeschoten toen ze op haar begonnen te schieten. Daarna is de vrouw weer in paniek weggegaan en is ze haar dochter nog gaan zoeken (of die thuis was ofzoiets).
Daarna is ze teruggegaan naar de winkel om te kijken hoe het met haar man was maar ze mocht niet binnen, ze is toen aan de zijkant gaan staan helemaal alleen totdat iemand haar ging halen en haar bij een café naar binnen haalde (waarschijnlijk iemand van de politie). Daar is ze in elkaar gezakt, was helemaal in shock blijkt.
Denk dat die vrouw geen idee heeft wat ze precies gedaan heeft, maar naar instinct heeft gehandeld. Daarna is ze in shock geraakt.
Ik mag het niet hardop zeggen, maar zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan...
Zwartje07 schreef:Wat mij opviel is dat de ene zei dat als het Nederlander was geweest iedereen op z'n kop had gestaan of iets in die richting. Daar geloof ik eigenlijk niets van heb niet het idee dat Nederland zo voor hun medelanders opkomt. En om dan een demonstratie te beginnen zie ik ze helemaal niet doen. Of ligt dat nu echt aan mij?
Ik heb het idee en dat is niet negatief bedoelt maar de cultuur van Marokkanen is heel erg sterk en dat merk je terug in zo iets als een demonstratie ik zie dat in Nederland stuk minder voor elkaar. Kan zijn hoor dat ik er een vertekend beeld van heb maar dat viel mij eigenlijk op.