Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:08

xxStitchxx schreef:
Goh waarom krijg ik het idee dat sommige mensen zich aangesproken voelen?

Ieder zijn eigen ding maar geef mij maar puur natuur :Y)

Omdat je hier feitelijk zegt. Ik heb er over nagedacht en jij niet want je ent.
Daar stoor ik me bijzonder aan.

Dat jij, in mijn ogen, onaanvaardbare risico's neemt voor je kinderen moet je zelf weten.

Maar noem mij(of heel veel andere) niet onnadenkend.

Tuurlijk zijn wij kuddedieren,...dat is wat ons mensen tot het meest succesvolle zoogdier op deze planeet heeft gemaakt. Het redt meestal ons leven.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:12

Huertecilla schreef:
chanicha schreef:
Terecht! Ik vind dat iedere ouder die kiest om zijn kind niet in te enten ook de verantwoordelijkheid moet nemen daarvoor, dus niet naar een kdv brengen en andere kinderen ziek maken.

Euh, enten beschermt kinderen niet?
Zijn de gevaccineerde kindjes nu meer of minder beschermd/kasplantjes.

Het is dezelfde drogredenering als op wedstrijden met paarden.

De dictatuiur van de, domme, massa slaat weer toe.

De pharma vaart er wel bij. Verder niemand.

Enten zorgt voor -afhankelijk van welke enting en tegen welke aandoening- een bescherming van tussen de ~90 - 95%. Misschien dat sommige vaccinaties daar nog iets onder of boven zitten, maar voor de werking van een vaccinatieprogramma doet dat er niet zo toe.

Want als iedereen (dus ook diegene die eigenlijk niet zo goed voor zichzelf kunnen denken) zou vaccineren, dan is de spreidingskans 0. Mocht er al iemand -bijvoorbeeld op vakantie- besmet raken, dan is er in de omgeving te weinig te besmetten om een epidemie te veroorzaken. Het zal dan bij één of enkele gevallen blijven.

Tot je een stel mafketels in de buurt hebt die vinden dat vaccineren tegen de wil van god is, of dat je er acute superaids van krijgt ofzo. En dan ben je het hele voordeel van het vaccinatieprogramma voor een deel weer kwijt.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:20

xxStitchxx schreef:
Magrathea, je mag best lachen hoor, maar iets chemisch in laten spuiten zonder te weten wat de gevolgen op lange termijn zijn is net als Russisch roulette spelen in mijn ogen.

Vraag maar eens op het consultatiebureau of ze weten wat erin zit, niemand die het weet namelijk.
Krijg je ook een lijstje mee met wat er in zit? nee... beetje vreemd niet?
eigenlijk kunnen ze doen wat ze willen en iedereen zal als makke schapen zich laten inenten alleen omdat de overheid zegt dat het goed is, en dat vindt ik erg naïef.

Ik zeg niet dat alles per definitie slecht is maar ik geloof zeker niet alles wat ze roepen.
Zolang ik niet eker weet dat het veilig is laat ik mij of mijn kinderen niet inenten.

Kinderen deze tijd krijgen een hoop chemische troep te verwerken, snoep, E nummer, GMO eten, te veel vetten, enz.
dit helpt het natuurlijke afweer systeem naar de knoppen. Op lange termijn is het lichaam zo uitgeput van het vechten tegen deze stoffen dat kanker, onvruchtbaarheid en andere ziekte de overhand nemen.
En als dit generaties doorgaat dan helpen we ons zelf met het uitroeien van de mens.

Ik probeer zo natuurlijk mogelijk te eten en alle troep buiten de deur te houden, ik voel me een stuk beter en ik merk dat ik mij steeds beter ga voelen.

Citaat:
Wat bevat Boostrix Polio

Welke stoffen zitten er in dit middel?
- De werkzame stoffen in dit middel zijn:
Difterietoxoïd1
niet minder dan 2 Internationale eenheden (IE) (2,5 Lf)
Tetanustoxoïd1
niet minder dan 20 Internationale eenheden (IE) (5 Lf)

Bordetella pertussis antigenen
Pertussistoxoïd1 8 microgram
Filamenteus Hemagglutinine1 8 microgram
Pertactine1 2,5 microgram

Geïnactiveerd poliovirus
type 1 (Mahoney stam)2 40 D-antigeen eenheden
type 2 (MEF-1 stam)2
8 D-antigeen eenheden
type 3 (Saukett stam)2 32 D-antigeen eenheden

1
geadsorbeerd aan gehydrateerd aluminiumhydroxide (Al(OH)3) 0,3 milligram Al3+

en aluminiumfosfaat (AlPO4) 0,2 milligram Al3+

2 gekweekt in VERO-cellen

Aluminiumhydroxide en aluminiumfosfaat zijn aan dit vaccin toegevoegd als adjuvantia. Adjuvantia zijn
bestanddelen die aan sommige vaccins worden toegevoegd om de beschermende werking te versnellen,
verbeteren en/of verlengen.

- De andere bestanddelen in dit middel zijn: medium 199 (als stabilisator met onder meer aminozuren,
mineraalzouten en vitaminen), natriumchloride en water voor injectie.

De samenstelling van een DKTP-enting.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:35

NatasjavE, prima als jij het zo ziet maar ik zie het anders.
Ik heb nergens gezegd dat je niet nadenkt, dat maak je er zelf van.
Wel vindt ik dat in het algemeen mensen snel maar aannemen dat alles wat de overheid goedkeurt ook goed is.

En ja we zijn succesvol, zo succesvol dat als we zo doorgaan de hele planeet en de mens kapot maken.
Wat denk je van alle dieren en planten die uitsterven, al die fabrieken die van alles produceren voor ons gemak (liever lui dan moe), al die fossiele brandstoffen die met enorme hoeveelheden gebruikt wordt en alle chemische middelen die mens en dier dagelijks binnen krijgt?
Dat zal vast onze redding worden...

Moeder natuur geeft ons alles wat we nodig hebben maar mensen zijn van nature snel hebzuchtig en egoïstisch waardoor we meer kapot dan beter maken.

En nee, ik zeg niet dat dat voor iedereen geld.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:37

xxStitchxx schreef:
Niemand kan mij wijs maken dat al die chemische troep in eten, medicijnen en inentingen zitten goed voor een mens is.

Jij gaat ook niet naar de dokter als je ziek bent?
Als je kind wel tetanus zou oplopen, dan laat je de natuur zijn gang gaan of zou je dan toch met hangende pootjes antistoffen laten inspuiten?

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:46

Sizzle schreef:
xxStitchxx schreef:
Niemand kan mij wijs maken dat al die chemische troep in eten, medicijnen en inentingen zitten goed voor een mens is.

Jij gaat ook niet naar de dokter als je ziek bent?
Als je kind wel tetanus zou oplopen, dan laat je de natuur zijn gang gaan of zou je dan toch met hangende pootjes antistoffen laten inspuiten?

Voor dit soort figuren kan zonder tussenkomst van rechter een ouder een aantal uren uit de ouderlijke macht ontzet worden. DKTP erin, klaar. Of, wat bij Jehova's nog al eens gebeurt, zakje bloed er aan, ouders 2 uur uit ouderlijke macht, bloed er weer af, klaar.

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:50

ik ga wel naar de dokter maar gebruik zelden tot nooit medicijnen.
ik zal ook nooit zeggen dat alles per definitie slecht is, er zijn ook medicijnen op natuurlijke basis zonder onnodige toevoegingen.

De westerse wereld gebruikt enorme hoeveelheden medicijnen, chemische middelen in ons eten en producten die ons leven makkelijker maken, maar dat is niet gelijk beter.

iedereen weet toch dat fruit eten, sporten, water drinken, minimaal gebruik van medicijnen beter is?
Waarom leven we dan zo onnatuurlijk? Een mens is toch een natuurlijk iets?

Ik dacht ook altijd dat alles wat goed gekeurd was en in de Nederlandse schappen ligt ook gezond was, maar dat is helaas niet zo.

en wat zijn de gevolgen van deze leefstijl op lange termijn? is de mensheid over 200 jaar onvruchtbaar, ziek en zwak?

xxStitchxx

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:00

LHO, jij bent ook wel kort door de bocht.
Respecteer ook de mening van een ander.

Een ouder uit de ouderlijke macht zetten omdat ze een andere kijk op het leven hebben gaat wel erg ver.
Ik leef ook niet naar het westerse systeem, tja verschil moet er zijn toch.

De westerse wereld wil in mijn ogen overal controle over hebben, over eten, ziekte, levensstijl, denkwijze...

Als je leeft zonder controle te willen hebben, voor god te spelen en hebzucht dan heb je in mijn ogen veel meer rust.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:03

xxStitchxx schreef:
LHO, jij bent ook wel kort door de bocht.
Respecteer ook de mening van een ander.

Een ouder uit de ouderlijke macht zetten omdat ze een andere kijk op het leven hebben gaat wel erg ver.
Ik leef ook niet naar het westerse systeem, tja verschil moet er zijn toch.

De westerse wereld wil in mijn ogen overal controle over hebben, over eten, ziekte, levensstijl, denkwijze...

Als je leeft zonder controle te willen hebben, voor god te spelen en hebzucht dan heb je in mijn ogen veel meer rust.

Een ouder uit de ouderlijkemacht zetten omdat hun kind anders dood gaat, lijkt mij nog het minste. Als het aan mij lag, zouden dergelijke ouders wel wat langer uit de ouderlijke macht ontzet mogen worden.

Zelfde met vaccineren; het is géén kwestie van "lekker zelf weten", het is opzettelijk het in gevaar brengen van je eigen kind en het schaden van de volksgezondheid; je neemt dan als ouder, puur door verkeerd geinformeerd te zijn of door religie, het besluit de hele samenleving bloot te stellen aan mogelijke epidemieën. Ik zie niet in waarom ik daar maar enig respect voor zou hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:24

LHO schreef:
Polio wordt standaard aangeboden, maar kan geweigerd worden. Vandaar de massale uitbrak in Staphorst in de jaren '50.

Tip: kijk eens aan de zijkant van een post waar een Bokker zich bevindt ;)
Hier is polio WEL een verplichte enting, je moet voor het kind een polioattest inleveren op het gemeentehuis voor het 18 maanden is geworden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:29

Stitch, bij natuurlijk leven hoort ook natuurlijk dood gaan aan infectieziekten. Als je dat wilt, ga je gang. Ik respecteer die keuze maar dring het een kind niet op.

Niemand neemt voor de lol een medicijn.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 19:41

Stich, dus jij woont ook in een zelfgebouwd houten huisje? Heb je stroom thuis? Heb je internet? Een mobieltje? Da's ook behoorlijk onnatuurlijk toch... En we weten niet wat de werking op de lange termijn van al die elektromagnetische straling is, dus maak je borst maar nat!

En inderdaad, niemand neemt voor zijn lol medicijnen. Maar goed, stel jij jouw kinderen en hun vriendjes en vriendinnetjes maar fijn puur natuur bloot aan difterie, kinkhoest, tetanus polio, de bof, mazelen en rubella hoor. Niet mijn probleem, ik wil geen kinderen :) maar ik zou pislink worden als de kids van een vriendin (van wie ik leentante ben :Y) ) in het ziekenhuis terechtkomen omdat een ander lekker gezond mazelen heeft gekregen. Oh en mijn vriendin heeft trouwens ME en is ook vatbaarder voor dat soort zaken. Wordt feest :)

Ik lees trouwens net dat 2014 nu al een recordaantal is voor de mazelen. Nou. Goed bezig +:)+

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:03

Urielle schreef:
LHO schreef:
Polio wordt standaard aangeboden, maar kan geweigerd worden. Vandaar de massale uitbrak in Staphorst in de jaren '50.

Tip: kijk eens aan de zijkant van een post waar een Bokker zich bevindt ;)
Hier is polio WEL een verplichte enting, je moet voor het kind een polioattest inleveren op het gemeentehuis voor het 18 maanden is geworden.

Ah, mooi. Mogen ze wmb. hier ook doen. Liever gister dan vandaag. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:05

Eens. Volgens internet is er sinds 1970 geen polio meer geweest hier, keep my fingers crossed!

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 20:11

Oh en voor mensen die hun kinderen niet vaccineren omdat 'kinderziektes erbij horen'; http://www.geschiedenis24.nl/andere-tij ... horst.html

Wat kijkvoer. Kan je zien hoe volwassenen het doen, als ze zo'n fijne kinderziekte relatief goed (geen kasplant, geen dood) over gaat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:48

xxStitchxx schreef:
i

iedereen weet toch dat fruit eten, sporten, water drinken, minimaal gebruik van medicijnen beter is?
Waarom leven we dan zo onnatuurlijk? Een mens is toch een natuurlijk iets?

Wat ook iedereen weet is dat van alle westerse landen in Nederland zo ongeveer de minste medicijnen worden voorgeschreven.

Medicijnen zijn een noodzakelijk kwaad. Je gebruikt het alleen als het nodig is.

Overigens medicijnen op natuurlijke basis altijd beter??? Forget it!

Van Papaver en Vingerhoedskruid worden hele bekende medicijnen(nou vooruit,...de eerste is niet een medicijn) van gemaakt. Met alle bijwerkingen van dien...maar wel hartstikke natuurlijk.

LHO,...bedankt voor het artikel...vreselijk.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 21:54

Hier een blogje van een dokter die observeert dat de mazelen weer terugzijn in NY. Niet-gevaccineerde kinderen zijn niet welkom in haar praktijk.
In het linkje staat het artikel met een vrij groot lettertype, voor als je dat prettiger vindt lezen :)

Citaat:
http://www.thedailybeast.com/articles/2 ... n-nyc.html
Thanks, Anti-Vaxxers. You Just Brought Back Measles in NYC.
Measles was considered eliminated at the turn of the millennium. Now it’s back, thanks to the loons who refuse to vaccinate their children.
Of all the things to be nostalgic for, infectious diseases probably don’t make it onto many lists.

However, if you happen to pine for the good old days when measles was an active public health threat, I have good news for you. The anti-vaccine crowd is bringing it back.

There is currently an outbreak of measles in New York City. Considered eliminated in the United States in 2000, last year saw a record number of outbreaks around the country. It’s only three months into 2014, and not only is the nation’s largest city seeing cases in several boroughs, but other major metropolitan areas are warning of new cases as well.

This is not some inconvenience to be laughed off. Measles is a highly-contagious illness caused by a virus. It usually presents with a combination of rash, fevers, cough and runny nose, as well as characteristic spots in the mouth. Most patients recover after an unpleasant but relatively uneventful period of sickness. Unfortunately, about one patient in every 1,000 develops inflammation of the brain, and one to three cases per 1000 in the United States result in death.

Vaccine-deniers are responsible to the resurgence of once-eliminated illnesses. Their movement is responsible for sickening people. They are to blame for the word “outbreak” appearing in headlines from coast to coast.
Reports from New York note that several people have been hospitalized, and infected patients include infants too young to be vaccinated themselves. Because the American public hasn’t needed to worry much about this once-contained threat in quite some time, most people probably don’t know that measles can kill, or leave children permanently disabled.

We vaccinate people for a reason.

It is because I never want patients in my office to contract vaccine-preventable illnesses (like at least two unlucky people in the New York City outbreak, who got the disease from visiting their own doctors) that patients whose parents refuse to vaccinate them are not welcome in my practice. I cannot entirely eliminate the potential for disease exposure between children who come to see me, but I can do my best to mitigate it. I never want to know that a child was sickened or killed because I let the recklessness of a vaccine-refusing parent jeopardize their health.

But now, shoppers in Boston-area supermarkets get to worry that they may have been exposed when they stopped by for groceries. Commuters in the Bay Area now have to contend with the possibility that they or their children may contract the illness because they happened to get on the wrong train. Over a dozen people around Los Angeles have been diagnosed with measles already this year, nearly half of them intentionally unvaccinated.

This is sheer lunacy. Just over a dozen years ago this illness was considered eliminated in our country, and this year people are being hospitalized for it. All due to the hysteria about a safe, effective vaccine. All based on nothing.

There is no legitimate scientific controversy about whether or not vaccines are safe. The original study that started us down this insane path by linking the MMR vaccine to autism has been retracted outright. The evidence against administering the MMR vaccine to healthy individuals is utterly without merit.

But people continue to make the utterly baffling choice to refuse it anyway. Dispiriting new information seems to indicate that they are immune to persuasion when confronted with facts inconvenient to their worldview. Indeed, writers at prominent online media outlets chide us for “demeaning” vaccine-deniers, saying to do so “defies explanation.”

The explanation is simple, and is as accessible as the nightly news. Vaccine-deniers are responsible to the resurgence of once-eliminated illnesses. Their movement is responsible for sickening people. They are to blame for the word “outbreak” appearing in headlines from coast to coast.

The anti-vaccine crowd may think they’re only making a decision for their own family. In fact, they’re threatening to make the rest of us sick. Refusing to vaccinate your children means you are contributing to a worsening public health crisis. There is no denying it, and there is no point in sugar-coating it.

I hope the anti-vaccine movement somehow loses steam. Perhaps America will take note of the return of long-gone illnesses and will stop treating vaccine denialism as a viewpoint worth considering. Perhaps vaccine-refusing parents will consider whether it’s worth the anxiety of knowing that a person who coughed in their grocery store two hours earlier could infect their kids as they do the week’s shopping together, and will reconsider their choices.

There is no good reason for there to be a measles outbreak in New York. Or Boston. Or LA. But there they are. If you missed measles and are glad it’s back, thank a vaccine-denier.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:00

Ach ik snap wel dat je probeert zo natuurlijk mogelijk te eten en geen ongezonde stoffen binnen te krijgen. Ze heeft wel gelijk dat er tegenwoordig zoveel zooi in eten zit, ook in de lucht die je inademt en alle apparaten waarmee je in aanraking komt.
Maar om dan te zeggen, ik 'bezuinig' daarin op die paar entingen die mijn kind beschermt tegen ernstige ziekte's, nee, dat vind ik dan weer wat vergaan.
Neem daarbij dan het zekere voor het onzekere (imo schieten wij nogal tekort in kennis om hier echt het fijne van te weten, ookal heb je je erin verdiept) en leef op alle andere punten gezond.
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 02-04-14 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:09

anneliesdj schreef:
Ach ik snap wel dat je probeert zo natuurlijk mogelijk te eten en geen ongezonde stoffen binnen te krijgen. Ze heeft wel gelijk dat er tegenwoordig zoveel zooi in eten zit, ook in de lucht die je inademt en alle apparaten waarmee je in aanraking komt.
Maar om dan te zeggen, ik 'bezuinig' daarin op die [aar entingen die mijn kind beschermt tegen ernstige ziekte's, nee, dat vind ik dan weer wat vergaan.
Neem daarbij dan het zekere voor het onzekere (imo schieten wij nogal tekort in kennis om hier echt het fijne van te weten, ookal heb je je erin verdiept) en leef op alle andere punten gezond.

Maar bedoel je nou dat je juist wel of niet moet vaccineren? :P

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 22:36

Ik denk dat het verstandiger is om wel te enten.
Relatief gezien zijn het maar een paar spuitjes en de voordelen zijn bewezen, dan zou ik me liever druk willen maken om dingen waar mijn kind dagelijks of wekelijks aan blootgesteld wordt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:03

Precies! :j

Ik heb het filmpje gekeken trouwens. Wel heavy hoor.

Is het jullie trouwens ook opgevallen dat zowel de burgemeester als de Staphorst-meneer zitten te roken tijdens het interview :') Goeie ouwe tijd.

Maar er komen me een paar dingen voorbij, jee... Die dominee, je gaat toch niet tegen een 11-jarig meisje zeggen dat ze aan het boeten is voor de zonden van de mensheid? Als hij zo'n goede Christen is, laat hem dan boeten...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:14

O serieus? Ik heb daar gewoond dus ben nu wel nieuwsgierig :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:16

anneliesdj schreef:
O serieus? Ik heb daar gewoond dus ben nu wel nieuwsgierig :P

:oo echt? Ja zeker doen dan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 23:58

Sjonge heftig hoor.
Tjah wat moet je ervan zeggen, het is voor mij heel dubbel omdat ik christelijk ben opgevoed en daar een tijd heb gewoond, dus ik weet hoe het daar speelt en vanuit welke overtuiging ze het doen.
Vind trouwens die krantenkoppen ook wel erg respectloos: Staphorst verlamd van schrik door polio :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 00:42

Mijn dochter kreeg diabetes na de BMR. In de amerikaanse bijsluiter van het BMR vaccin staat het ook als bijwerking.
Het BMR vaccin werkt niet en dat is ook bewezen in een rechtzaak (hier in nederland spuiten ze het vaccin van Merck, MMRvaxpro, de europese licentie van de MMRII die de amerikaanse licentie heeft).

http://childhealthsafety.files.wordpres ... s-ocrd.pdf

Kinderen die gevaccineerd zijn zijn de eerste maand na vaccinatie besmettelijk (zie bijsluiters BMR) ... worden die dan ook geweerd? Krijgen die dan ook een herkenningsteken zodat ik weet welk kind besmettelijk is zodat mijn baby die nog niet gevaccineerd mag worden (en ook nooit gevaccineerd zal worden) geen gevaar zal lopen omdat ik die besmettelijke gevaccineerde kinderen dan uit de weg zal kunnen gaan?