De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:32

NeverGiveUp schreef:
tallie1979

Wat heeft dat met oostblokkers te maken? Vreselijke vent dat hij achter het stuur ging zitten, daar niet van. Maar dat doen er een hoop helaas. Denk niet dat Oostblokkers dat persé meer doen.

Ik woon direct achter de haven, het stikt hier van de Polen, Bulgaren en Tsjechen en met alcohol controles worden ze er gelukkig altijd uitgehaald.

De ervaring leert dat de mensen uit het Oostblok het niet zo nauw nemen met de wet en regelgeving als het aankomt op de verkeerswet en alcohol in het verkeer.

Ik ken ook een pool die met 3 flessen sterke drank in zijn kraag gewoon achter het stuur kroop.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:33

secricible schreef:
Caesario, ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Ik vind het te ver gaan dat we hem vergelijken met iemand die miljoenen mensen vermoord heeft. Hitler heeft zulke walgelijke dingen gedaan, daar mag je niemand mee veegelijken in mijn ogen. Ook al zijn er overeenkomsten, die vergelijking vind ik echt too much.

We hoeve hem niet met Hitler te vergelijken..
Met de Assadhaat kom je er dichter bij..(Dus wat Assad doet)
En dat wordt wel geaccepteerd.
Laatst bijgewerkt door ceasario op 15-03-14 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:33

Ik heb het hele topic doorgelezen, en ik heb me toch wel over een paar dingen verbaasd. ;)

Zo vind ik dat écht alle buitenlanders dit land per direct mogen verlaten zodra ze zich niet naar ons land zetten. Nederlands spreken? Het allerbelangrijkste!

Helaas heeft een vriendin afgelopen week een ongelukje gehad met een asielzoekster. Haar telefoon (wel een dure trouwens!) heeft ze daarbij laten vallen, hoppa scherm kapot. Nou, wij willen dat natuurlijk wel voor haar verzekeren, naast dat we willen checken of alles goed met haar is. Wij hebben alles geprobeerd (wat we konden spreken, maar ook een heleboel gebaren.) Engels, Frans en Duits. Wat bleek? Ze kon alleen maar Mongools, en een beetje Spaans spreken. Ja, dan houd het toch eigenlijk wel op. Wat kun je dan nog doen? Eigenlijk niets. En daarom vind ik het zo belangrijk dat die mensen Nederlands spreken als je hier woont, op zijn minst Engels, Frans of Duits. (Uiteindelijk nog wel gelukt met hulp, maar daar ga ik even niet verder op in.) :)

Verder vind ik dat als je hier bent opgegroeid en de cultuur hebt, je ernaar gedraagt en je inzet voor Nederland (dus door gewoon te werken) je mag blijven. Prima, daar heb ik absoluut geen moeite mee. Dan hoeft niemand van mij weg. (Eigen geloof mag je natuurlijk ook houden! Zo lang het niet ten koste van andere is.).

Maar, zodra je gaat profiteren van wat wij, Nederlanders, voor je betalen? Je geen baan zoekt en maar op je luie reet zit? Ga dan alsjeblieft weg. Ons zuurverdiende geld willen we graag houden. Veel mensen in Nederland zijn werkeloos. Als het ware 'stelen' de (bijv.) Polen onze banen. Mocht je ontslagen worden en je kan niets vinden, dus je gaat opzoek naar een baantje als bijv. schoonmaakster, echt niet dat je daaraan komt! Je bent 1. Te hoog opgeleid. 2. Te duur. Voor wie kiezen ze dan? Juist, de goedkope buitenlanders. Terwijl iedereen prima voor dat geld wil werken. :)

Ik moet wel zeggen eigenlijk dat buitenlanders me meer intimideren. Dat kan natuurlijk liggen aan mij, maar ik vind ze sneller boos en agressief overkomen. Zeker als ze dan nog in hun eigen taaltje tegen elkaar gaan praten.

Waarschijnlijk vergeet ik nu dingen te zeggen, daar mag je me prima op wijzen, een respectvolle discussie wil ik wel aangaan. Anders? Nee, neem de moeite niet. :Y)

Urbanus

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:35

Ik neem de moeite niet, maar om hele andere redenen.

franka75

Ik stem sp die vent kan je nog een ingestort huis verkopen, wilders dus, daarom gelooft men hem zo snel.

secricible

Ceasario: Ik ga daar verder niet op in, omdat ik daar simpelweg neits zinnigs over kan zeggen en mijn kennis daar totaal niet voldoende over is. Ik kan zelfs niet inschatten of je nou voor of tegen de vergelijking met assad bent :o

Wat betreft de post hierboven: een asielzoeker kan prima pas net in nederland zijn. Als ik niet zeker wist dat ik in een land zou mogen blijven zou ik me ook niet vol spitsen op het leren van de nederlandse taal. Het is nou niet zo dat die mensen eerst thuis eens uitgebreid kunnen bekijken naar welk land ze toe zullen gaan en evene en taalcursusje kunnen regelen. Volgens mij heb je in eerste instantie genoeg zooi aan je hiofd. De hoeveelheid buitenlanders die hier al jaren woont en nog geen woord nederlands spreekt, daar erger ik me meer aan.
Laatst bijgewerkt door secricible op 15-03-14 00:38, in het totaal 2 keer bewerkt

ceasario

Deetjeeuh schreef:
Ik moet wel zeggen eigenlijk dat buitenlanders me meer intimideren. Dat kan natuurlijk liggen aan mij, maar ik vind ze sneller boos en agressief overkomen. Zeker als ze dan nog in hun eigen taaltje tegen elkaar gaan praten.

Heb je het nu over de Groningers ?? Wel on-topic blijven. :D
Laatst bijgewerkt door ceasario op 15-03-14 00:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexandra_

Deetjeeuh schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen, en ik heb me toch wel over een paar dingen verbaasd. ;)

Zo vind ik dat écht alle buitenlanders dit land per direct mogen verlaten zodra ze zich niet naar ons land zetten. Nederlands spreken? Het allerbelangrijkste!

Helaas heeft een vriendin afgelopen week een ongelukje gehad met een asielzoekster. Haar telefoon (wel een dure trouwens!) heeft ze daarbij laten vallen, hoppa scherm kapot. Nou, wij willen dat natuurlijk wel voor haar verzekeren, naast dat we willen checken of alles goed met haar is. Wij hebben alles geprobeerd (wat we konden spreken, maar ook een heleboel gebaren.) Engels, Frans en Duits. Wat bleek? Ze kon alleen maar Mongools, en een beetje Spaans spreken. Ja, dan houd het toch eigenlijk wel op. Wat kun je dan nog doen? Eigenlijk niets. En daarom vind ik het zo belangrijk dat die mensen Nederlands spreken als je hier woont, op zijn minst Engels, Frans of Duits. (Uiteindelijk nog wel gelukt met hulp, maar daar ga ik even niet verder op in.) :)

Verder vind ik dat als je hier bent opgegroeid en de cultuur hebt, je ernaar gedraagt en je inzet voor Nederland (dus door gewoon te werken) je mag blijven. Prima, daar heb ik absoluut geen moeite mee. Dan hoeft niemand van mij weg. (Eigen geloof mag je natuurlijk ook houden! Zo lang het niet ten koste van andere is.).

Maar, zodra je gaat profiteren van wat wij, Nederlanders, voor je betalen? Je geen baan zoekt en maar op je luie reet zit? Ga dan alsjeblieft weg. Ons zuurverdiende geld willen we graag houden. Veel mensen in Nederland zijn werkeloos. Als het ware 'stelen' de (bijv.) Polen onze banen. Mocht je ontslagen worden en je kan niets vinden, dus je gaat opzoek naar een baantje als bijv. schoonmaakster, echt niet dat je daaraan komt! Je bent 1. Te hoog opgeleid. 2. Te duur. Voor wie kiezen ze dan? Juist, de goedkope buitenlanders. Terwijl iedereen prima voor dat geld wil werken. :)

Waarschijnlijk vergeet ik nu dingen te zeggen, daar mag je me prima op wijzen, een respectvolle discussie wil ik wel aangaan. Anders? Nee, neem de moeite niet. :Y)

Eens :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:37

ceasario schreef:
Deetjeeuh schreef:

Heb je het nu over de Groningers ?? Wel on-topic blijven. :D

Ik ben prima on-topic. Wilders wil toch alle Marokkanen en Turken (etc.) het land uit hebben? Of mis ik nu wat? :')

Het is al best laat op de avond, kan ergens overheen hebben gelezen. :Y)

Lieveli, vertel je redenen eens? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:40

secricible schreef:
Ceasario: Ik ga daar verder niet op in, omdat ik daar simpelweg neits zinnigs over kan zeggen en mijn kennis daar totaal niet voldoende over is. Ik kan zelfs niet inschatten of je nou voor of tegen de vergelijking met assad bent :o

Wat betreft de post hierboven: een asielzoeker kan prima pas net in nederland zijn. Als ik niet zeker wist dat ik in een land zou mogen blijven zou ik me ook niet vol spitsen op het leren van de nederlandse taal. Het is nou niet zo dat die mensen eerst thuis eens uitgebreid kunnen bekijken naar welk land ze toe zullen gaan en evene en taalcursusje kunnen regelen. Volgens mij heb je in eerste instantie genoeg zooi aan je hiofd. De hoeveelheid buitenlanders die hier al jaren woont en nog geen woord nederlands spreekt, daar erger ik me meer aan.

Nou, prima dat je pas in Nederland bent. Maar ga dan niet met je telefoon en je kind het verkeer in. Sorry, maar ze begreep niets. Geen eens een duim omhoog of omlaag, naast dat ze er niet eens de moeite voor deed om ons te begrijpen. Dan ben ik het na een tijdje ook wel zat. We hebben daar anderhalf uur gestaan, hoeveel verder zijn we nu? Nauwelijks iets.

Daarnaast had ze een telefoon van €300,-. Op dat moment denk ik echt, waarom? Neem een goedkopere! Leer de taal kennen, leer Engels! Leer Frans of Duits, dat wijkt niet eens heel veel af van het spaans. ;)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:41

Electra63 schreef:
Ach, ik vind de nationaliteit of geloof niet zo boeiend.
Er zijn veel grotere problemen in Nederland. Grote werkeloosheid, kwakkelende economie, de huizenmarkt, bezuinigingen op de gezondheid, enz.
Daar wil ik Geert over horen. Maar dan wel met oplossingen komen die volgens de internationale wetten en verdragen mogelijk zijn. :D

Nou dan ben je zeer gefocust op een programma item van hem. De zorg, is juist door pvv in de kamer aan de kaak gesteld. 8 debatten over de wijze waarop de ouderen in Nederland wegkwijlen omdat ze onvoldoende zorg ontvangen.
Het is een van de weinige partijen die zich hard maakt.
En nee dat komt nu weer niet in de media.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:41

Deetjeeuh schreef:
secricible schreef:

Nou, prima dat je pas in Nederland bent. Maar ga dan niet met je telefoon en je kind het verkeer in. Sorry, maar ze begreep niets. Geen eens een duim omhoog of omlaag, naast dat ze er niet eens de moeite voor deed om ons te begrijpen. Dan ben ik het na een tijdje ook wel zat. We hebben daar anderhalf uur gestaan, hoeveel verder zijn we nu? Nauwelijks iets.

Daarnaast had ze een telefoon van €300,-. Op dat moment denk ik echt, waarom? Neem een goedkopere! Leer de taal kennen, leer Engels! Leer Frans of Duits, dat wijkt niet eens heel veel af van het spaans. ;)

Sorry, maar hier ga ik niet eens op in. Laten we het even houden op je leeftijd, maar dit slaat gewoon helemaal nergens op..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:42

Deetjeeuh schreef:
[
Ik ben prima on-topic. Wilders wil toch alle Marokkanen en Turken (etc.) het land uit hebben? Of mis ik nu wat? :')

Nee dat klopt..

En ik vind dat die dit beamen..maar met Wilders in Israel moeten gaan wonen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:47

secricible schreef:
Deetjeeuh schreef:

Sorry, maar hier ga ik niet eens op in. Laten we het even houden op je leeftijd, maar dit slaat gewoon helemaal nergens op..

Discrimeneren we nu opeens op leeftijd? :Y)

Nee, het klinkt banketstaaf. Dat ben ik met je eens en zo bedoel ik het niet. Maar ik vind wel dat je moeite kan doen als andere ook de moeite ervoor doen. Dat is het enige punt wat ik probeer duidelijk te maken. :) Wij probeerde met haar te communiceren, op elke manier te regelen dat wij de schade die zij had konden vergoeden. Maar ze reageerde nergens op. ;)

Ceasario,
Ik heb nergens gezegd dat ik ze het land uit wil hebben? Alleen diegene die profiteren van alles. Met hardwerkende mensen die iets proberen te bereiken heb ik geen moeite. :)

Nou ja, laten we het erop houden dat ik het knap vind dat hij zijn mening durft te uiten. Dat gebeurt niet altijd op een handige manier, maar goed. Wie wil zich tegenwoordig nog in dit soort discussies mengen? Iedereen heeft vooroordelen over je. Dan is het over je geloof, dat je vanuit daar handelt, dan is het weer leeftijdsgebonden. Je zult het met delen eens zijn wat Wilders zegt, en met andere dingen ben je het oneens. Nou, weeg de voordelen en nadelen tegen elkaar op. ;) Denk eens anders en heb minder voordelen. Zulke discussies zullen meer succes hebben. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-03-14 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:47

Voordat Hitler aan de macht kwam heeft hij heel precies in Mein Kampf aangegeven wat zijn ideeën waren over Joden en communisten... etc. Mensen wisten dus heel goed wat zijn intenties waren, maar namen hem niet altijd serieus. Dankzij zijn verkiezingsoverwinning in 1933 en de steun van de conservatieven (die dachten dat ze hem wel in de hand konden houden) kon Hitler zijn programma uitvoeren. Er is 1 punt waarop Hitler heel duidelijk afwijkt van Wilders en dat is dat Wilders absoluut niet antisemitisch is. Sterker nog Wilders is sterk pro Israël.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:49

secricible schreef:

Amen.... En ook ik ben niet gelovig *\o/*

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:50

Willl65 schreef:
Electra63 schreef:
Ach, ik vind de nationaliteit of geloof niet zo boeiend.
Er zijn veel grotere problemen in Nederland. Grote werkeloosheid, kwakkelende economie, de huizenmarkt, bezuinigingen op de gezondheid, enz.
Daar wil ik Geert over horen. Maar dan wel met oplossingen komen die volgens de internationale wetten en verdragen mogelijk zijn. :D

Nou dan ben je zeer gefocust op een programma item van hem. De zorg, is juist door pvv in de kamer aan de kaak gesteld. 8 debatten over de wijze waarop de ouderen in Nederland wegkwijlen omdat ze onvoldoende zorg ontvangen.
Het is een van de weinige partijen die zich hard maakt.
En nee dat komt nu weer niet in de media.

Dat stelt hij inderdaad aan de kaak. Maar ik wil graag oplossingen horen, die financieel en wettelijk mogelijk zijn.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:54

Ik heb niet alles gelezen, maar het valt me op dat sommige mensen een mond vol vooroordelen hebben.
Buitenlanders dit, buitenlanders dat. Maar van Beatrix, Maxima en Alex houden we wel, en ook van de kinderen natuurlijk.
Beste mensen, ik zal jullie er even aan herinneren dat Alex nog altijd half Duits is, en Maxima is ook niet al te Nederlands :')

Mijn moeder is 100% Frans en is hier een jaar of 20 geleden komen wonen.
Ze heeft een goede baan, spreekt Nederlands en is niemand tot last.
Zo werkt dat dus ook met Marokkanen. Sommige Marokkanen zijn vervelend, maargoed, ook een heleboel Marokkanen zijn heel netjes en beleefd, en doen hun best om zich te integreren.
Óf ze wonen hier al generaties lang. Moeten ze dan ook weg?

Ik zat laatst met mijn moeder bij mcDonalds. Er kwamen 4 Marokkaanse jongens aan.
2 jongere jongens en een oudere. Mijn moeder en ik hadden eigenlijk verwacht dat ze alle rommel neer zouden laten. En dan niet alleen om het feit dat ze Marokkaans waren, maar om hun manier van doen en hun uitstraling.
Na afloop wilde het jongste jongetje weglopen, maar de oudere hield hem tegen: 'Je moet het nog even opruimen' zei hij.
Toen het jongste jongetje het niet deed, is de oudere zelf teruggegaan om het allemaal netjes op te ruimen.

Je nationaliteit zegt niets over je gedrag en of je een plaats in de maatschappij verdient.
Mensen die zich misdragen mogen daarvoor gestraft worden, maar ik vind het uiterst belachelijk dat een man die zo actief is in de politiek, dit soort uitspraken doet.
Verschrikkelijk kinderachtig en dom klinkt het.
Nog erger is dat hij blijkbaar vindt dat hij het recht heeft om mensen te beledigen.
Als politici hoor je geen opmerkingen te maken over een schone trui.
Dat doet me denken aan groep 3 van de basisschool.

Edit: Ik moet overigens wel zeggen, ik had vroeger op de basisschool een Surinaamse vriendin, waarvan de moeder zich als alleenstaand had geregistreerd.
Beide ouders met uitkering, geen baan, en vader woonde gewoon bij ze, maar ook in zijn andere huis, een sociale woning.
En dan krijgen je buren een meid in huis met 2 lieve dochters van 2 en 5.
Op straat gegooid door de man, maar já, er staat een wachtlijst van 3 jaar voor een sociale woning.
Hoe kan dát nou? Dat soort mensen mogen inderdaad wel terug.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:57

Ook daar is hij meer dan eens mee gekomen. Zelfs met vooraf onderzoek. Allemaal van tafel geschoven door de kamer.

Hij heeft meer dan eens onafhankelijk laten uitrekenen wat zijn ideeën zouden betekenen alleen ligt zijn prio bij bezuinigingen die bv minder grote overheidsapparaat, minder geld afdragen aan Brussel, minder ontwikkelingsgeld en ga maar door.

Je vraagt je af waarom ik toch niet kies voor zijn partij?

Omdat ik partij van de dieren meer bij mij vind horen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:58

Electra63 schreef:
Dat stelt hij inderdaad aan de kaak. Maar ik wil graag oplossingen horen, die financieel en wettelijk mogelijk zijn.

Dat is nu niet echt de sterke kant van de fractie Geert Wilders.

Het zou mij al een goed idee lijken als hij eerst begint met zijn partij democratisch te maken dan ook werkelijk oplossing gericht aan de slag gaat. Het zou ook fijn zijn als hij eens notie zou nemen van oer-hollandse spreekwoorden als:
*lange tenen hebben
*wie kaatst kan de bal verwachten
* wat gij niet wil wat u geschied, doe dat ook een ander niet

Hij kan enorm goed knuppels in hoenderhokken gooien, adrem reageren en de opinie bespelen. die credits verdient hij! Maar of hij ook daadwerkelijk problemen kan aanpakken en ergens het verschil kan maken betwijfel ik. Tot nu toe is het m.i. veel gebler en weinig wol.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 00:59

Arc_En_Ciel schreef:
Ik heb niet alles gelezen, maar het valt me op dat sommige mensen een mond vol vooroordelen hebben.
Buitenlanders dit, buitenlanders dat. Maar van Beatrix, Maxima en Alex houden we wel, en ook van de kinderen natuurlijk.
Beste mensen, ik zal jullie er even aan herinneren dat Alex nog altijd half Duits is, en Maxima is ook niet al te Nederlands :')

Waar maken we ons druk over. Ten eerste zingen we braaf dat Willem van Nassau van Duitse bloed is en ten tweede zijn de koningshuizen van Engeland, België, Luxemburg en jawel ook Nederland, van oorsprong van Duitse afkomst.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:00

Ik zie Wilders op dit moment als iemand die de boel voldoende opruit om de politiek niet in slaap te laten sussen. Problemen aan de kaak te stellen enzo. Iemand die met oplossingen komt zie ik er ook nog niet in

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:01

Beb_bokt schreef:
Arc_En_Ciel schreef:

Waar maken we ons druk over. Ten eerste zingen we braaf dat Willem van Nassau van Duitse bloed is en ten tweede zijn de koningshuizen van Engeland, België, Luxemburg en jawel ook Nederland, van oorsprong van Duitse afkomst.

Daarom. Dus dat gedoe over buitenlanders is onzin.

Geryon

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:14

Typisch dat het ook in dit topic weer zo persoonlijk wordt :+

Vooroordelen worden niet zomaar verzonnen. Of dat nou vooroordelen zijn over buitenlanders, kampers, boeren..

Onze vrienden en kennissen komen voornamelijk uit nette steden zoals heemstede en eromheen, en zijn wat betreft dit zo links als de pest. Als ze wat vaker hier geweest zijn gaan ze zowat voor Wilders stemmen _O-

Voor Wilders stemmen, zou ik denk ik niet doen. Maar god wat ben ik blij dat er tenminste iemand is die de problemen inziet!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 01:18

Ik vind het ook zo overdreven af en toe. Wat is er nou precies mis met een vooroordeel/generalisatie? Vrouwen kunnen geen auto rijden en nederlanders zijn gierig. In de meeste gevallen klopt dat toch gewoon :')