Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:26

Nikass schreef:
Je hebt gelijk, maar toch. .. "de consument" ik voel me niet aangesproken. Ik vraag nergens om.

Tsja, als jij de "foute" producten vermijd, dan valt jou natuurlijk niks te verwijten. Maar het overgrote deel van de gemeenschap die koopt wel dat goedkope vlees. Die komt wel op die kiloknaller af en de gaat wel voor dat gratis tweede pakje kipfilet.

Urielle

Re: Kritiek op bedrijfsvoering Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:30

Ik dus maar ik koop nooit bij de Jumbo dus ik neem in deze niet mijn verantwoordelijkheid :P Ik ben wel mede de schuldige bij de Appie ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:31

Urielle schreef:
Ik dus maar ik koop nooit bij de Jumbo dus ik neem in deze niet mijn verantwoordelijkheid :P Ik ben wel mede de schuldige bij de Appie ;)

Dat komt in mijn ogen echt op hetzelfde neer. Bij de ene winkel wel de kiloknaller halen maar de andere winkel niet inlopen. Denk je dat dat uiteindelijk verschil maakt dan?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 19:32

Marjoow schreef:
Nikass schreef:
Je hebt gelijk, maar toch. .. "de consument" ik voel me niet aangesproken. Ik vraag nergens om.

Tsja, als jij de "foute" producten vermijd, dan valt jou natuurlijk niks te verwijten. Maar het overgrote deel van de gemeenschap die koopt wel dat goedkope vlees. Die komt wel op die kiloknaller af en de gaat wel voor dat gratis tweede pakje kipfilet.

Precies. Dus als de Jumbo het niet meer verkoopt kan de consument er ook niet meer om vragen. Want de consument gaat echt geen kwartier rijden naar de volgende supermarkt terwijl de (goede) kip maar 20 cent duurder is bij de Jumbo.

Ik voel me trouwens net als Nikass niet aangesproken ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:34

Marjoow schreef:
Urielle schreef:

Dat komt in mijn ogen echt op hetzelfde neer. Bij de ene winkel wel de kiloknaller halen maar de andere winkel niet inlopen. Denk je dat dat uiteindelijk verschil maakt dan?

Nee hoor, maar jij zegt even terug dat niemand zich verantwoordelijk voelt. Terwijl er al diverse mensen gereageerd hebben in dit topic die gewoon zeggen idd voor het goedkoopste te gaan.
En weet je, dit topic zorgt ook echt niet dat ik dat niet meer doe hoor. Wat zin zou hebben is subsidies van de overheid waardoor de prijs van verantwoord vlees onder de plofkip/kistkalveren etc. kan komen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:57

Urielle schreef:
Marjoow schreef:

Nee hoor, maar jij zegt even terug dat niemand zich verantwoordelijk voelt. Terwijl er al diverse mensen gereageerd hebben in dit topic die gewoon zeggen idd voor het goedkoopste te gaan.
En weet je, dit topic zorgt ook echt niet dat ik dat niet meer doe hoor. Wat zin zou hebben is subsidies van de overheid waardoor de prijs van verantwoord vlees onder de plofkip/kistkalveren etc. kan komen.

Dus we moeten meer belasting gaan betalen om goedkoper vlees te kunnen kopen? :?
Lijkt mij een kromme redenering.

Ik heb vorig jaar voor mijn opleiding een enquete gehouden met een hoop respondenten waaruit kwam dat de meeste echt wel meer willen gaan betalen voor hun stukje vlees, mits ze dan ook zeker weten dat het dier een beter leven heeft gehad.

Dat hier op Bokt niemand zich aangesproken voelt verbaast me niks. Ik hoop alleen dat het gegrond is, en dat er gekozen word voor scharrel en/of biologisch of vlees met beter leven kenmerk (zoals het varkensvlees bij de AH). Maar stop met anderen de schuld te geven en ga zélf actie ondernemen. Volg geen hersenloze instanties als Wakker Dier die ongefundeerde statements de lucht in gooien. Ga zelf op onderzoek en zorg er voor dat jij weet waar je vlees vandaan komt...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:04

Of ze halen een stukje subsidie weg bij andere posten, als het zo'n hot item is.
Ik ga echt geen cent meer betalen, mijn prioriteit ligt bij het leven van het gezin. Zolang de koopkracht zo beroerd ligt met de huidige lonen en de huidige prijzen, ga ik echt geen cent teveel uitgeven aan mijn boodschappen. Sorry voor de kippies.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:07

Magrathea schreef:
Precies. Dus als de Jumbo het niet meer verkoopt kan de consument er ook niet meer om vragen. Want de consument gaat echt geen kwartier rijden naar de volgende supermarkt terwijl de (goede) kip maar 20 cent duurder is bij de Jumbo.

Als je een kwartier moet rijden van supermarkt naar supermarkt... Maar hier zitten er 3 op een winkelcentrum. In de stad is het toch anders dan ;)

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:33

Urielle schreef:
Of ze halen een stukje subsidie weg bij andere posten, als het zo'n hot item is.
Ik ga echt geen cent meer betalen, mijn prioriteit ligt bij het leven van het gezin. Zolang de koopkracht zo beroerd ligt met de huidige lonen en de huidige prijzen, ga ik echt geen cent teveel uitgeven aan mijn boodschappen. Sorry voor de kippies.

ben ik ook helemaal mee eens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:39

Blue_Eyes schreef:
Magrathea schreef:

Als je een kwartier moet rijden van supermarkt naar supermarkt... Maar hier zitten er 3 op een winkelcentrum. In de stad is het toch anders dan ;)

Maar als die supermarkten dus allemaal geen plofkip meer zouden verkopen maar alleen nog maar 20ct duurdere "goede" kip, ga jij dan helemaal naar de Aldi een kwartier verderop voor die goedkope kip?

Even vergelijken met hier: in het centrum van Delft zit een Jumbo en twee Appie's. Een eindje uit het centrum nog een Ap en een Aldi, maar dichtbij die Aldi zit ook weer een Jumbo. Ik heb zomaar het vermoeden dat de gemiddelde inwoner van het centrum écht niet dat hele stuk naar de Aldi gaat fietsen als de kip daar goedkoper is (is misschien 5 minuten vanuit het centrum overigens :') ) Dus wat Delft betreft kunnen ze echt wel de plofkip schrappen zonder klanten te verliezen :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:44

Believe me, dat is hier niet aan de orde. :') Winkelcentrum hier direct om de hoek: Jumbo, AH, Aldi, Lidl. Dat 2 km verderop: Jumbo, AH, Lidl. Winkelcentrum bij mijn ouders: Jumbo, AH, Lidl, C1000. Dus neuh :')
Maar voor mij is het sowieso niet im Frage. Ik bestel al mijn vlees via okvlees.nl.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:11

Over dat het niet duurder is... Ga morgen tomaten soep maken, dus moest balletjes hebben.
Balletjes AH normaal: 2,50
Balletjes biologisch: 2,83

Dus tja....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 21:12

LadyMadonna schreef:
Over dat het niet duurder is... Ga morgen tomaten soep maken, dus moest balletjes hebben.

Dus tja....

Dus tja... Als je die 30 cent niet overhebt voor een dier dat een beter leven heeft gehad, dan moet je maar vooral het te goedkope vlees halen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:15

Sammy_xxs schreef:
Urielle schreef:

ben ik ook helemaal mee eens.

Maar als je er zo naartoe kijkt, moet je dus ook niet zeuren over het slechte leven van die dieren he.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:24

Ik zeur daar ook niet over, en eerlijk gezegd intresseert mij dat vrij weinig. Die dieren worden er voor gefokt, helaas heel sneu maar het is niet anders.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:29

Ik vraag me altijd af als er nu ineens een bedrijf in nederland opent die honden gaat fokken voor vlees, lekker mals puppy vlees, hoe nederland dan reageert?
Bedrijf zet de puppies met zijn 10en op een vierkante meter zet en lekker dik , vet en ranzig laat worden.
De pups zitten onder hun eigen poep en kunnen op hun eind niet meer lopen omdat ze zo dik zijn geworden.
De puppies hebben nog nooit echt honden gedrag kunnen hebben , een balletje kunnen vangen of een aai over de bol gehad.

Wat zou nederland dan doen?
Ik denk dat we dan met 10000 duizenden tegelijk op het malieveld staan.
Terwijl de rest van de bio industrie dieren de pot op kunnen, jullie zijn er nou eenmaal voor gefokt.
Pech onderweg
Laatst bijgewerkt door Wendybrian op 06-03-14 21:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:33

Wendybrian schreef:
Ik vraag me altijd af als er nu ineens een bedrijf in nederland opent die honden gaat fokken voor vlees, lekker mals puppy vlees!
En de puppies met zijn 10en op een vierkante meter zet en lekker dik , vet en ranzig laat worden.
De pups zitten onder hun eigen poep en kunnen op hun eind niet meer lopen omdat ze zo dik zijn geworden.
De puppies hebben nog nooit echt honden gedrag kunnen hebben , een balletje kunnen vangen of een aai over de bol gehad.

Terwijl de rest van de bio industrie dieren de pot op kunnen, jullie zijn er nou eenmaal voor gefokt.
Pech onderweg

Goeie vergelijking want zo is het wel.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:38

Marjoow schreef:
Maar als je er zo naartoe kijkt, moet je dus ook niet zeuren over het slechte leven van die dieren he.

Doe ik ook niet, dat doen anderen in dit topic :o

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:54

Nee dan is het goed :P :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:03

Magrathea schreef:
LadyMadonna schreef:

Dus tja....

Dus tja... Als je die 30 cent niet overhebt voor een dier dat een beter leven heeft gehad, dan moet je maar vooral het te goedkope vlees halen.

Als het alleen die 30 cent is.... Maar ik kan niet leven op 1 pakje soepballetjes hoor ;)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:54

Wendybrian schreef:
Ik vraag me altijd af als er nu ineens een bedrijf in nederland opent die honden gaat fokken voor vlees, lekker mals puppy vlees, hoe nederland dan reageert?
Bedrijf zet de puppies met zijn 10en op een vierkante meter zet en lekker dik , vet en ranzig laat worden.

Pech onderweg

Sorry maar ik heb niet zo veel met een kip (al heb ik er hier 20 lopen) als met een hond.

Biologisch in blik geloof ik echt niet in , eigenlijk geloof ik er helemaal niet in bij een supermarkt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 23:40

@Ladymadonna, maar ik mag hopen dat je soep niet alleen maar uit vlees bestaat ;)

Kost je minder dan een tientje per maand, en dan kan je dus al je vlees vervangen door diervriendelijke producten :) mooi toch? En dan reken ik nog wanneer je elke dag vlees eet, wat je niet nodig hebt dus. (Nee, ook niet als je graag de voedingsstoffen die in vlees zitten uit vlees wilt halen)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:56

Biologisch is niet alleen vlees he...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:02

LadyMadonna schreef:

Dus tja....

Gewoon die rotzooi niet kopen, maar zelf soepballetjes maken van gehakt. Is meestal nog goedkoper ook, als ik die prijzen zo lees.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:04

Urielle schreef:

Als je niet bereid bent om een eerlijke prijs voor je eten te betalen/daar te weinig geld voor over houdt... betekent dat niet gewoon dat je op te grote voet leeft?