Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 10:45

Soraya10 schreef:
Zo iemand heeft dus wat mij betreft geen recht meer op een leven die heeft die verspeelt toen die aan kinderen zat. Zelfs als diegene zelf het een en ander heeft meegemaakt. Het is een keuze die je maakt er zijn genoeg mishandelde misbruikte mensen die wel wat van hun leven maken zonder andere daarbij te beschadigen, maar goed verval in herhaling dus ik laat het hier verder maar bij.

Ja - de meeste slachtoffers herstellen, vooral als je vrouw bent.
Niet alle mannelijke slachtoffers krijgen goede hulp en bij SOMMIGEN gaat het dan mis.

Maar de doodstraf invoeren; omdat je geen goede therapie hebt gehad de doodstraf uitvoeren - ik vind het nogal wat.

En nog iets: "het is een keuze die je maakt" dat geldt nou nadrukkelijk niet voor heel veel zedenmisdrijven. Dusdat maakt het ook lastig.
Dat is geen gemakkelijke waarheid en misschien heb ik het als incestvrouw wel makkelijker dan een ander met deze ongemakkelijke waarheid.....

Soraya10

Re: Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:20

Nou dan rest mij 1 ding te zeggen...... laat ze dan maar mensen als Benno L bij de mensen zoals jou in de wijk zetten die blijkbaar wel empathie kunnnen voelen voor pedofielen en hopelijk blijft het hun kinderen bespaart. En chemische castratie mag van mij ook ipv 2 meter onder de grond.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:27

Soraya10 schreef:
Nou dan rest mij 1 ding te zeggen...... laat ze dan maar mensen als Benno L bij de mensen zoals jou in de wijk zetten die blijkbaar wel empathie kunnnen voelen voor pedofielen en hopelijk blijft het hun kinderen bespaart. En chemische castratie mag van mij ook ipv 2 meter onder de grond.

Het zou handig zijn wanneer je het verschil tussen pedofiel en pedoseksueel voor de discussie kunt onderscheiden, there's a difference.

Ik kan inderdaad empathie voelen voor pedofielen. Je lijkt mijn posts straal te negeren, prima, jouw keuze. Maar daarin heb ik al meerdere keren uitgelegd hoe je je zou kunnen verplaatsen in wat een pedofiel moet voelen en dan kan het niet anders dan dat je een vorm van medelijden hebt met zo iemand.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:34

_San87_ schreef:
Soraya10 schreef:

Het zou handig zijn wanneer je het verschil tussen pedofiel en pedoseksueel voor de discussie kunt onderscheiden, there's a difference.

Ik kan inderdaad empathie voelen voor pedofielen. Je lijkt mijn posts straal te negeren, prima, jouw keuze. Maar daarin heb ik al meerdere keren uitgelegd hoe je je zou kunnen verplaatsen in wat een pedofiel moet voelen en dan kan het niet anders dan dat je een vorm van medelijden hebt met zo iemand.
\

Ik zou mij niet kunnen verplaatsen in zo iemand, want ik vind het zo verwerpelijk dat het mijn verstand te boven gaat en ik kan er geen medelijden hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 11:51

Deze mensen kunnen er NIKS aan doen dat ze zich zo voelen :'). Zij kiezen echt niet voor die gevoelens, die gevoelens zijn ze opgelegd. Kan je je echt niet voorstellen hoe zwaar dat moet zijn?

En dan heb ik het over pedofielen. De pedofielen die iedere dag vechten tegen hun gevoelens, tegen hun behoeften, die deze negeren ten behoeve van de kinderen, omdat ze wéten dat het verkeerd is (volgens huidige westerse normen en waarden, dan). Ik heb het niet over pedoseksuelen, hoewel het voor hun net zo goed een enorm gevecht kan zijn.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:18

Soraya: wat als één van de slachtoffers van Robert M. of Benno L. pedofiel wordt? Ook geen greintje medelijden? Ook geen medelijden met de homo's in Uganda? Als pedofilie een keuze is dan is homofilie dat toch ook? Of is dat ineens 'anders'? En als het geen keuze is, hoe kan je dan iemand afrekenen op iets waar ze zelf niks aan kunnen doen?

xSlvna schreef:
Nu vind ik zoenen persoonlijk niet zo een big deal (als je je bedenkt dat genoeg 12 jarige seksueel actief zijn), maar als iemand bij het zoenen al tegenstribbelt (maar gewoon geen kans maakt) en je gaat verder, mag diegene van mij direct 'verdwijnen'.

Ik weet ook niet waar precies die lijn getrokken moet worden, maar wel weet ik dat in veel gevallen heel duidelijk is dat diegene gewoon ziek is en (naar mijn mening) geen recht heeft om te bestaan.

Ik vind het nogal gemakzuchtig om te roepen dat 'ze' dood moeten of opgesloten en vervolgens niet na te denken over de haalbaarheid van zo'n plan. Dat maakt de discussie ook vrij lastig. Het hele probleem met zo'n voorstel is nu net dat er geen duidelijke grens te trekken valt.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:42

Ik heb geen medelijden met Pedofielen in welk opzicht dan ook. Geen greintje. Ik vind het nogmaals verwerpelijk. Homo's met pedofielen vergelijken is appels met peren vergelijken. Tenzij het een homofiele pedofiel is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:48

Dan kan je denk ik beter deze discussie links laten liggen :). Als je niet eens bereid bent iets verder te kijken, dan heb je hier imo niks te zoeken want het levert alleen maar ergernis op uiteindelijk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:50

Ik denk dat een pedofiel idd niks aan zijn gevoel kan doen, in die zin kan ik iets van mee voelen met ze. Dat is wel moeilijk, wellicht omdat ik zelf kinderen heb en er niet aan moet denken dat ze wat overkomt.
De discussie gaat hier echter over een veroordeelde pedoseksueel, niet over een pedofiel die nog niets misdaan heeft. En daar kan ik echt geen medelijden voor op brengen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:51

_San87_ schreef:
Dan kan je denk ik beter deze discussie links laten liggen :). Als je niet eens bereid bent iets verder te kijken, dan heb je hier imo niks te zoeken want het levert alleen maar ergernis op uiteindelijk.

Nouja, dat is wel wat vreemd. Als ze er een andere mening op nahoudt mag ze niet meer mee discussiëren?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:53

Diablo schreef:
_San87_ schreef:

Nouja, dat is wel wat vreemd. Als ze er een andere mening op nahoudt mag ze niet meer mee discussiëren?

Nee, niet om de andere mening. Het standvastig vasthouden aan een mening en niet na willen denken over de psyche van een persoon, niet iets verder willen kijken. Dat werkt niet in een discussie.

Neem bijvoorbeeld jouw bericht over pedofielen, dat is meedoen aan een discussie, open staan voor argumenten van een ander, daar op reageren, verder kijken dus, de mening hoeft niet te veranderen. Kan of wil je dat niet, sja...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:58

Een andere mening heb ik geen enkel probleem mee. Wel met een mening die haaks op de feiten staat. Feiten zoals dat homofilie (een seksuele voorkeur voor mannen) vergelijkbaar is met pedofilie (een seksuele voorkeur voor kinderen). Dat is ook iets heel anders dan de vergelijking tussen een homoseksueel (man die seks heeft met mannen) en een pedoseksueel (man die seks heeft met kinderen). Díe vergelijking gaat mank omdat een pedoseksueel nooit een gelijkwaardige relatie met een kind kan hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:03

Dani schreef:
Een andere mening heb ik geen enkel probleem mee. Wel met een mening die haaks op de feiten staat. Feiten zoals dat homofilie (een seksuele voorkeur voor mannen) vergelijkbaar is met pedofilie (een seksuele voorkeur voor kinderen). Dat is ook iets heel anders dan de vergelijking tussen een homoseksueel (man die seks heeft met mannen) en een pedoseksueel (man die seks heeft met kinderen). Díe vergelijking gaat mank omdat een pedoseksueel nooit een gelijkwaardige relatie met een kind kan hebben.

En dat is dus wat ik bedoel met iets verder kijken... Het verschil tussen pedofilie en pedoseksueel begrijpen en ook onderkennen. Want er is een verschil.

Als je dat al niet wilt, wat heb je in zo'n zware discussie dan te zoeken? Ik wil niemand wegjagen, hoor, echt niet. Maar de discussie verloopt zo netjes, het zou erg jammer zijn wanneer er ergernissen ontstaan en dat daardoor de boel escaleert. Want die kant zie ik het wel op gaan (ervaring genoeg mee...).

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:08

_San87_ schreef:

Het was volgens mij een vraagstelling. Wat vind je van de protesten tegen Benno L? Daar heb ik mijn mening op gegeven. Vervolgens haken andere erop in. Ik geef mijn antwoord daar weer op. Ik zeg 3x dat ik mij niet in kan leven in dat soort mensen en toch willen er nog mensen op deze topic mij anders proberen doen inzien. Ik kan het niet. Ik wil het niet en nee dat verandert nooit. Dus idd de discussie is wat mij betreft hierbij af , want 1 ding geef ik je gelijk in ik erger mij hier aan het feit dat er uberhaupt mensen bestaan die ze nog durven ter verdedigen. Dat is mijn antwoord en hier moet je het mee doen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:21

Dat jij je niet in kan leven in die mensen is helemaal prima. Dat hoeft ook niet. Waar ik problemen mee heb is jouw opmerking dat homofilie en pedofilie 'appels met peren vergelijken is.' Daarnaast kan ik me moeilijk voorstellen hoe je iemand verwerpelijk kan vinden uitsluitend omdat ze bepaalde gevoelens hebben, dus probeer ik inderdaad door te vragen - niet om je van mening te doen veranderen, maar omdat ik het niet goed begrijp begrijp. Ik vind trouwens het feit dat er aan mijn bestaansrecht wordt getwijfeld omdat ik in staat ben verder te kijken dan mijn eigen onderbuik ook wel wat kwalijk, eerlijk gezegd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:24

Soraya10 schreef:
_San87_ schreef:

Het was volgens mij een vraagstelling. Wat vind je van de protesten tegen Benno L? Daar heb ik mijn mening op gegeven. Vervolgens haken andere erop in. Ik geef mijn antwoord daar weer op. Ik zeg 3x dat ik mij niet in kan leven in dat soort mensen en toch willen er nog mensen op deze topic mij anders proberen doen inzien. Ik kan het niet. Ik wil het niet en nee dat verandert nooit. Dus idd de discussie is wat mij betreft hierbij af , want 1 ding geef ik je gelijk in ik erger mij hier aan het feit dat er uberhaupt mensen bestaan die ze nog durven ter verdedigen. Dat is mijn antwoord en hier moet je het mee doen.

Oh, fijn dat je je aan mijn bestaan ergert :D. Dit is dus exact wat ik bedoel met escaleren. Erg fijn dat mijn vermoeden weer wordt bevestigd.

Ik hoop dat dit je laatste bericht is in deze vorm, want anders moet ik toch gaan temmen. En dat doe ik niet graag.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 13:48

je doet maar. succes ermee. :(:)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:10

Alsof je bij je geboorte kiest om homo-/pedofiel te zijn. >;)

"Hey laat ik kleine kindertjes eens hartstikke opwindend vinden", zo, vrijwillig, uit het niets. :roll:

Neen, pedofilie is niks anders dan je aangetrokken voelen door iets anders dan anderen, maar hier is toch niks mis mee zolang diegene met zijn vingers van die kinderen af blijft?

Wát vind jij precies zo erg aan een pedofiel, Soraya? Gewoon dat die denkt aan kinderen?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:09

_San87_ schreef:
Ik hoop dat dit je laatste bericht is in deze vorm, want anders moet ik toch gaan temmen. En dat doe ik niet graag.

Wat jammer. Ik vind het erg 'als je nou niet ophoudt vertel ik het aan mama' klinken, beetje kinderachtig. Als men niet reageert zoals jij graag ziet, negeer die persoon dan verder. Dan kan de discussie verder gaan zonder ergernissen en tussenkomst van een mod. Het zou jammer zijn als het topic gesloten wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:19

Diablo schreef:
_San87_ schreef:

Wat jammer. Ik vind het erg 'als je nou niet ophoudt vertel ik het aan mama' klinken, beetje kinderachtig. Als men niet reageert zoals jij graag ziet, negeer die persoon dan verder. Dan kan de discussie verder gaan zonder ergernissen en tussenkomst van een mod. Het zou jammer zijn als het topic gesloten wordt.

Dus jij vindt dat ik het over m'n kant moet laten gaan dat iemand persoonlijk wordt in een discussie door te zeggen dat het ergerlijk is dat er mensen bestaan die empathie kunnen opbrengen voor pedofielen? Dat er aan iemands bestaansrecht wordt getwijfeld omdat iemand verder kan kijken? Ik niet namelijk, daarom zeg ik dat als ze op die persoonlijke toon doorgaat, ik ga temmen. De enige juiste optie in mijn geval. Iets wat ik oprecht niet leuk vind, want iedere discussie zonder moderatie, is een goede discussie.

Terug ontopic.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:38

Ik zou in ieder geval niet iemand er bij halen, nee, ik ben een grote meid en kan prima voor mezelf opkomen, heb ik geen mod voor nodig. De discussie is dan nl meestal snel afgelopen en dat zou ik echt jammer vinden.
Als ik vind dat iemand niet op niveau kan discussiëren of mij persoonlijk aan gaat vallen, discussieer ik gewoon niet meer met die persoon en praat ik verder met mensen waarvan ik vind dat ik er mee kan praten.

En nú mag het weer on topic ;) .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:43

Ik kan ook prima voor mezelf opkomen. Echter zou dat in dit geval niet de juiste keuze zijn, niet voor mij, niet voor het topic.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:53

Ik zie het vooral als zwaktebod, zo'n opmerking. En als beperking van een persoon - niet in staat zijn om gevoel en ratio te scheiden. Niet snappen dat er een wereld van verschil zit tussen het verdedigen van universele mensenrechten en het steunen van kindermisbruik. Dat vind ik ook van opmerkingen als 'wacht maar tot het jou of je kind betreft, dan praat je wel anders!' Alsof er maar één waarheid is. Niet begrijpen dat er mensen zijn die gewoon een andere mening hebben. En ook niet in staat zijn die mening te respecteren.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:54

Groot gelijk Dani, maar om dan te temmen. Meid heeft een andere mening, prima toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 15:57

Dani schreef:
Ik zie het vooral als zwaktebod, zo'n opmerking. En als beperking van een persoon - niet in staat zijn om gevoel en ratio te scheiden. Niet snappen dat er een wereld van verschil zit tussen het verdedigen van universele mensenrechten en het steunen van kindermisbruik. Dat vind ik ook van opmerkingen als 'wacht maar tot het jou of je kind betreft, dan praat je wel anders!' Alsof er maar één waarheid is. Niet begrijpen dat er mensen zijn die gewoon een andere mening hebben. En ook niet in staat zijn die mening te respecteren.

Ik ben het even kwijt, heb je het nu over mij of over Soraya10?

xSlvna schreef:
Groot gelijk Dani, maar om dan te temmen. Meid heeft een andere mening, prima toch?

Ho ho, ik heb niet getemd. Ik heb gezegd dat ik ga temmen als het persoonlijk blijft. Dat is wat anders. Persoonlijk worden is namelijk niet nodig en ik word gedwongen persoonlijk te worden als iemand tegenover mij persoonlijk wordt, en dát komt het topic helemaal niet ten goede.