Hij kon eenmaal niet ergens anders terecht, denk dat ze dat heus liever gehad hadden.
Misschien waren de geïnteresseerde dierentuinen qua welzijn niet goed genoeg, dan vind ik dit een betere keuze.
En hij is niet verspild. Happens everyday

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pearlx schreef:Dat lijkt me bij ieder kind toch verschillend. Zoals ik al eerder zei, je hebt kinderen die goed met de dood om kunnen gaan en bijvoorbeeld al een aantal keren een huisdier hebben verloren waarbij ze goed begeleid zijn door de ouders. In mijn geval werden er zelfs dieren geslacht bij ons thuis toen ik klein was en hielp ik daar ook in mee, terwijl mijn vriendinnetje al begon te huilen bij de christelijke liedjes op school ("oh hoofd vol bloed en wonden") omdat ze zich dat dan voorstelde.
Maar als je bijvoorbeeld een kind bent uit een huishouden zonder dieren en je dieren vooral kent van tv/boeken met een hoge knuffel factor of bijvoorbeeld uit een vegetarisch gezin komt en nog nooit een stuk rauw vlees van dichtbij hebt gezien, laat staan hoe dat van een dier wordt gehaald kan ik me goed voorstellen dat ze er iets aan over kunnen houden!
Yasmijntje schreef:Even, tussen haakjes:
(Waarom gaven ze hem niet weg, of beter nog, verkochten ze hem?
Ik weet niet hoor, maar die leeuwen hebben een stuk meer te verorberen als je @#$*@ €5000 hebt..
Of ligt het nu aan mij??)
Yasmijntje schreef:Toch vind ik het niet kunnen, dat ze dit zomaar onder ogen van kinderen hebben gedaan, je brengt niet alleen hen een hoop ellende -ze wilden tenslotte gewoon een leuk dierentuindagje?!- maar ook hun begeleiders, die zaten hier denkik niet op te wachten..
spekenham schreef:ik begrijp sommige reacties niet, het lijkt wel of dit zomaar "normaal'is wat hier gebeurt is.
Ibbel schreef:spekenham schreef:ik begrijp sommige reacties niet, het lijkt wel of dit zomaar "normaal'is wat hier gebeurt is.
Het ís normaal wat hier gebeurt. Álle dierentuinen werken op deze manier hun overbodige (vaak mannelijke) dieren weg. Het gebeurt alleen meestal in het geniep. Denenmarken heeft ervoor gekozen om het in het openbaar te doen. Ik vind dat een stuk netter dan stiekem achteraf, na sluitingstijd, precies hetzelfde doen (en dan bv de volgende dag liegen dat 'arme Marius' een poot had gebroken en daarom niet meer gezellig in de groep rondliep)
Waarbij je je nu opeens afvraagt of dit bericht wel klopt, en zo ja, of dit een gevalletje 'door de brand uit de brand' was: [VN] Vier maanden oude Przewalski hengst overleden in dierentuin
spekenham schreef:Ibbel schreef:Het ís normaal wat hier gebeurt. Álle dierentuinen werken op deze manier hun overbodige (vaak mannelijke) dieren weg. Het gebeurt alleen meestal in het geniep. Denenmarken heeft ervoor gekozen om het in het openbaar te doen. Ik vind dat een stuk netter dan stiekem achteraf, na sluitingstijd, precies hetzelfde doen (en dan bv de volgende dag liegen dat 'arme Marius' een poot had gebroken en daarom niet meer gezellig in de groep rondliep)
Waarbij je je nu opeens afvraagt of dit bericht wel klopt, en zo ja, of dit een gevalletje 'door de brand uit de brand' was: [VN] Vier maanden oude Przewalski hengst overleden in dierentuin
Moeten ze niet zo overbodig fokken dan is het ook niet nodig, nou vind het dus niet normaal, dierentuinen moeten dan maar beter fokbeleid toepassen.
speurneusc schreef:Het dier moet afgemaakt worden omdat zijn genen niet de voldoen, bij mijn gevoel komt dat omdat de genen van de ouders niet voldoen, hij heeft ze tenslotte van pa EN ma overgekregen? die worden toch ook niet afgemaakt om hun genen? Nee ze laten ze leven om nog meer giraffen te kunnen fokken met foute genen?
Citaat:Yorkshire Wildlife Park (YWP) was among several zoos that offered to rehouse Marius – a private individual apparently also offered to buy him for €50,000 (£41,000) – but received no response. In a statement, the park said without knowing the full details it would be inappropriate to comment further.
Copenhagen zoo's silence was more surprising because Yorkshire's head of hoofed animals is Danish, and the YWP has already taken a young male giraffe from the Danish zoo.
"YWP has a state-of-the-art giraffe house built in 2012 with a bachelor herd of four male giraffes and the capacity to take an extra male, subject to the agreement of the European stud book keeper. One of the YWP giraffes is Palle, who came from Copenhagen zoo in September 2012, when he was the same age as Marius," the statement said.