russel schreef:Proef een duidelijke generatiekloof....
Dus...even recapituleren, 30 jaar werken, geld opzij leggen voor een ietsje luxe, ja paard aan huis ong 100 euro per maand, daarbij staat geen vakantie, mooie kleren of de kroeg, roken etc.....dat valt onder de norm luxe...volkomen mee eens...
Dat je dat kwijt gaat raken aan een generatie die nog niet die 30 jaar heeft gepresteerd, dat mag? Dan ben je een zeur, want je heb dat paard nog, ga die ook maar kwijt raken en dan mag je zeuren?
Ok andere fiets, 13e maand en overwerk en dan je salarisstrookje zien.....tranen in de ogen.....nog niet eens de helft blijft over, maar bruto mag je mee praten?? Want je hebt het zo goed....
Ik hoor het ook hoor....jullie hebben een paard wat zeur je nou?? Roept die ene met duurdere auto en voor de 2e keer op vakantie...
En zo denken helaas velen...ook bokkers, lees ik...
Zo dacht ik vroeger ook, maar als ik dan zie dat er steeds minder over blijft oer maand en mijn man een bere zware baan heeft en het leven echt niet luxer is dan de zogenaamde armere groep in huurhuisje...
Langzamerhand lijkt het wel of de jaloezie het wint, als je koop woont en ook nog een paard hebt, ben je een groep die uitgekleed mag worden en beschimpt..want jij hebt nog wat, shame on you! Dat jullie daar al 30 jaar hard voor werken, mag niet genoemd worden...
Ik vind het schande.....lijkt wel een communistische gedachtegang...
Nu wil ik even 1 ding duidelijk maken.
Ik ben het volkomen met jullie eens hoor. Ik klaag zelf net zo hard mee. Maar met mijn studie/stages zit ik vooral in de wereld van de WMO en de schuldhulpverlening en zolang je dat nooit zult meemaken vind ik sommige reacties echt belachelijk. Iedereen mag wel klagen en voel je ook niet als persoon aangesproken. Als je alleen een paard hebt en verder geen enkele luxe om je grote vriend te kunnen behouden en je klaagt hierover snap ik dat prima.
Klagen kan altijd, maar mensen, denk ook eens aan wat je wel hebt. Waarschijnlijk een leuk gezin, sommige mensen hier de grote vriendschap van een paard. Je kan dan wel niet op vakantie, maar kom op.. Veel mensen die jouw leven graag zouden overnemen. Dus wees daar eens blij mee.
Bezuinigen moet nou eenmaal gebeuren. De oudere generatie die hun hele leven hard hebben gewerkt gaan er pas aan onderdoor.
Iedereen klaagt hier over mensen die hun huis worden uitgezet en ouderen die zo alleen zijn. Iedereen vind dat er niet op bezuinigd mag worden, maar er is ook niemand die een deel van hun loon wil afstaan om de mensen die echt wat te klagen hebben te helpen.. Nee want dan kan ik niet op vakantie, terwijl ik daar heel hard voor werk. Ja en de mensen die hun hele leven hebben gewerkt dan en hieraan onderdoor gaan..