De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:06

Yonker schreef:
Dus omdat jij al langer werkt dan ik mag ik mijn mening niet geven?

Maar een paard is en blijft luxe die je "weg" kan doen, zelfde als een auto. Sorry maar ik vind het klagen als je een paard hebt altijd zo... tja. Er zijn genoeg mensen die het slechter hebben, je hebt destijds zelf voor een paard gekozen.
En ja er is altijd een groep de dupe, maar er moet gewoon bezuinigd worden of wil je soms dat je kinderen straks geen verzorgingsstaat meer hebben. Mensen moeten eens nadenken hoe goed wij het in NL hebben, dat wij altijd zorg hebben, dat de staat voor ons "zorgt" als we zonder baan zitten. Maarja dat vergeten veel mensen.

Ja je mag je mening geven, maar het is duidelijk dat je niet weet wat werken voor je centen is en dan geplukt te worden en door een snotneus de les gelezen te worden.

Die auto kan niet weg, lees dan.

mijn kinderen, kinderen zijn te duur, heb ik niet.

De staat die voor ons zorgt, wordt eens chronisch ziek en zeg dat nog eens met droge ogen?
Doe dat met dat koophuis, dan mag je je eerst je eigen huis opeten als je in de WW komt en omdat je ouder bent geen baan meer kunt vinden. De poort is erg lekker!

Je bent te nat achter de oortjes en hebt een mening die geen werkelijkheid is.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:07

russel schreef:
Proef een duidelijke generatiekloof....

Dus...even recapituleren, 30 jaar werken, geld opzij leggen voor een ietsje luxe, ja paard aan huis ong 100 euro per maand, daarbij staat geen vakantie, mooie kleren of de kroeg, roken etc.....dat valt onder de norm luxe...volkomen mee eens...

Dat je dat kwijt gaat raken aan een generatie die nog niet die 30 jaar heeft gepresteerd, dat mag? Dan ben je een zeur, want je heb dat paard nog, ga die ook maar kwijt raken en dan mag je zeuren?

Ok andere fiets, 13e maand en overwerk en dan je salarisstrookje zien.....tranen in de ogen.....nog niet eens de helft blijft over, maar bruto mag je mee praten?? Want je hebt het zo goed....

Ik hoor het ook hoor....jullie hebben een paard wat zeur je nou?? Roept die ene met duurdere auto en voor de 2e keer op vakantie...

En zo denken helaas velen...ook bokkers, lees ik...

Zo dacht ik vroeger ook, maar als ik dan zie dat er steeds minder over blijft oer maand en mijn man een bere zware baan heeft en het leven echt niet luxer is dan de zogenaamde armere groep in huurhuisje...

Langzamerhand lijkt het wel of de jaloezie het wint, als je koop woont en ook nog een paard hebt, ben je een groep die uitgekleed mag worden en beschimpt..want jij hebt nog wat, shame on you! Dat jullie daar al 30 jaar hard voor werken, mag niet genoemd worden...

Ik vind het schande.....lijkt wel een communistische gedachtegang...

Nu wil ik even 1 ding duidelijk maken.
Ik ben het volkomen met jullie eens hoor. Ik klaag zelf net zo hard mee. Maar met mijn studie/stages zit ik vooral in de wereld van de WMO en de schuldhulpverlening en zolang je dat nooit zult meemaken vind ik sommige reacties echt belachelijk. Iedereen mag wel klagen en voel je ook niet als persoon aangesproken. Als je alleen een paard hebt en verder geen enkele luxe om je grote vriend te kunnen behouden en je klaagt hierover snap ik dat prima.

Klagen kan altijd, maar mensen, denk ook eens aan wat je wel hebt. Waarschijnlijk een leuk gezin, sommige mensen hier de grote vriendschap van een paard. Je kan dan wel niet op vakantie, maar kom op.. Veel mensen die jouw leven graag zouden overnemen. Dus wees daar eens blij mee.

Bezuinigen moet nou eenmaal gebeuren. De oudere generatie die hun hele leven hard hebben gewerkt gaan er pas aan onderdoor.

Iedereen klaagt hier over mensen die hun huis worden uitgezet en ouderen die zo alleen zijn. Iedereen vind dat er niet op bezuinigd mag worden, maar er is ook niemand die een deel van hun loon wil afstaan om de mensen die echt wat te klagen hebben te helpen.. Nee want dan kan ik niet op vakantie, terwijl ik daar heel hard voor werk. Ja en de mensen die hun hele leven hebben gewerkt dan en hieraan onderdoor gaan..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:10

LesleyxLinn schreef:
Iedereen klaagt hier over mensen die hun huis worden uitgezet en ouderen die zo alleen zijn. Iedereen vind dat er niet op bezuinigd mag worden, maar er is ook niemand die een deel van hun loon wil afstaan om de mensen die echt wat te klagen hebben te helpen.. Nee want dan kan ik niet op vakantie, terwijl ik daar heel hard voor werk. Ja en de mensen die hun hele leven hebben gewerkt dan en hieraan onderdoor gaan..

Hoe meer je verdiend hoe meer je aan belasting betaald.
De hoogste groep moet zelfs 52% inleveren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:11

Er zitten mensen in de schuldhulpverlening die zich rijk hebben gerekend...dan is het zo dat je 3 jaar aflost en de rest wordt kwijtgescholden, hoe vaak komen ze er weer in terecht?

Lenen.nl zouden ze strafbaar moeten stellen!

Overigens als wij gedwongen moeten verkopen en dat zal na 2 maanden geen. Salaris al zijn omdat wij geen spaargeld hebben, houden we een ton schuld over...

Kan elke dag gebeuren......bedoel maar!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:13

Er wordt niet bezuinigd, de lasten worden verzwaard.

En ik weet wat ik heb en ben daar gelukkig mee. Heel gelukkig.
Maar ik blijf zeggen, mag dat niet omdat je goed oplet wat je doet? daardoor niet in de schuldsanering komt?

Ik zie mensen bij een voedselbank met sigaretten en een iphone.
Die hebben wij niet hoor.
Hier worden boodschappen bewust gedaan en als ik dan lees dat er zoveel eten wordt weggegooid denk ik ook ?? Hier gaat geen euro de kliko in.
We geen leningen afsluiten voor een luxe tv of vakanties of te dikke auto.
Omdat wij dus erg op de centjes letten worden we hier de mond gesnoerd en moet het paard maar weg?

Dat zijn uitspraken dat het maar goed is dat je aan de andere kant van een lijntje zit anders waste ik de oortjes letterlijk :+ :P

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:13

little_king schreef:
Wat jij eens moet gaan doen, werken! IPV studeren om mijn kosten, want ja die betaal ik mee voor jou.
Ik werk al langer dan jij oud bent, besef dat eens.
Schaam je!

Wij verdienen onder modaal, maar nu moet ik ook nog mijn mond houden omdat we goed met geld om kunnen gaan en we daardoor een paard kunnen onderhouden. We verder geen andere luxe er op na houden voor die ene hobbie?!
En nee met een koophuis krijg je geen geld voor een wasmachine, dat mag je je eigen boontjes doppen, hoe dat zoek je zelf maar uit.
En ja dat kan iedereen als hij niet lang leve de lol is, maar dat wil niet zeggen dat we niet mogen miepen omdat van hard werken te veel verdwijnt.

Ja aan jou studie onder andere, want met alleen die lening van jou ben je er niet hoor, het kost wel meer.

Nou wees blij dat ze binnen enkele jaren een sociaal leenstelsel invoeren..
Dat is pas belachelijk, want dan gaan alleen de rijkere studeren en dan komt er pas een kloof.. Weinig hoger opgeleiden, dus nog minder mensen die een modaal inkomen of hoger hebben. Waar gaan ze dan het geld vandaan halen? Het geld wat ik nu krijg, pomp ik straks dubbel zo hard weer terug naar de staat..

Daarnaast, zoals je vast al gelezen hebt, is er nergens werk te vinden, anders was ik allang en breed aan het werk.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:15

Brainless schreef:
LesleyxLinn schreef:

Dat het moet betekent niet dat iemand het wil, want iedereen klaagt er nu toch over?

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:17

russel schreef:
Er zitten mensen in de schuldhulpverlening die zich rijk hebben gerekend...dan is het zo dat je 3 jaar aflost en de rest wordt kwijtgescholden, hoe vaak komen ze er weer in terecht?

Lenen.nl zouden ze strafbaar moeten stellen!

Overigens als wij gedwongen moeten verkopen en dat zal na 2 maanden geen. Salaris al zijn omdat wij geen spaargeld hebben, houden we een ton schuld over...

Kan elke dag gebeuren......bedoel maar!

Verdiep je maar eens wat beter in de mensen die in de schuldhulpverlening zitten.. Enkele waarbij het hun eigen schuld is..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:18

Lesley poets bedrijven zoeken altijd mensen.
En leenstelsel, prima.
Waarom moet iedereen betalen voor een ander.
Heb je dadelijk een goede studie heb je daar ook loon naar.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:18

En dan mogen wij mensen niet oordelen die een eigen paard hebben maar jij mag wel mensen beoordelen die in de schuldsanering zitten? Net of dat een pretje is.... Dan kan je geen paard houden hoor ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:19

LesleyxLinn schreef:
Dat is pas belachelijk, want dan gaan alleen de rijkere studeren en dan komt er pas een kloof.. Weinig hoger opgeleiden, dus nog minder mensen die een modaal inkomen of hoger hebben. Waar gaan ze dan het geld vandaan halen? Het geld wat ik nu krijg, pomp ik straks dubbel zo hard weer terug naar de staat..

Daarnaast, zoals je vast al gelezen hebt, is er nergens werk te vinden, anders was ik allang en breed aan het werk.

Tja en dan verdien je "veel", en heb je eindelijk wat over zodat je je wat "luxe" kunt permitteren.
En dan komt er weer iemand van 20 die zegt dat je dat maar moet gaan inleveren, omdat je geen recht van spreken hebt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:20

Yonker schreef:
En dan mogen wij mensen niet oordelen die een eigen paard hebben maar jij mag wel mensen beoordelen die in de schuldsanering zitten? Net of dat een pretje is.... Dan kan je geen paard houden hoor ;)

Dus moet je ook zorgen dat je daar uit probeert te blijven.
Niet dat dat altijd kan, maar vaak wel.
Geen dure sigaretten, geen nieuwe tv als de oude van 18 jaar het nog doet, geen iphone enz,

Omdat hier mensen proberen uit de oliebol te blijven krijgen we een grote bek en niet zeuren dat je geplukt wordt door onze regering.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:21

mijn ervaringen zijn met veel mensen die vinden dat ze in armoede leven, nog steeds een auto hebben, roken en een smartfoon met bundel, dat wordt tegenwoordig gezien als basisbehoeften van een mens.
Iedereen wil een huis helemaal voor zich,

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:21

Brainless schreef:
LesleyxLinn schreef:

52% van hun salaris? Dan moet je denk ik maar eens de belastingschijven nog eens doornemen. :')
Er wordt alleen 52% betaald over het LAATSTE deel, het deel boven de eerst 55.991 daar wordt echt geen 52% over gerekend hoor.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:22

Brainless schreef:
LesleyxLinn schreef:

Tja en dan verdien je "veel", en heb je eindelijk wat over zodat je je wat "luxe" kunt permitteren.
En dan komt er weer iemand van 20 die zegt dat je dat maar moet gaan inleveren, omdat je geen recht van spreken hebt.

Precies!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:22

little_king schreef:
Yonker schreef:

Geen dure sigaretten, geen nieuwe tv als de oude van 18 jaar het nog doet, geen iphone enz,

Omdat hier mensen proberen uit de oliebol te blijven krijgen we een grote bek en niet zeuren dat je geplukt wordt door onze regering.

Tja altijd maar dat geklaag, kijk eens wat je wle hebt ipv wat je niet hebt denk ik dan ;)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:23

little_king schreef:

Maar ik blijf zeggen, mag dat niet omdat je goed oplet wat je doet? daardoor niet in de schuldsanering komt?

Hier worden boodschappen bewust gedaan en als ik dan lees dat er zoveel eten wordt weggegooid denk ik ook ?? Hier gaat geen euro de kliko in.
Omdat wij dus erg op de centjes letten worden we hier de mond gesnoerd en moet het paard maar weg?

Dat zijn uitspraken dat het maar goed is dat je aan de andere kant van een lijntje zit anders waste ik de oortjes letterlijk :+ :P

Ik snoer niemand de mond en heb ook nooit gezegd dat het paard weg moet.. Ik zeg dat je eens blij moet zijn met de dingen die je wel hebt. Want sommige mensen hebben helemaal niks..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:24

We kunnen niet in de toekomst kijken, misschien hebben we over 20 jaar wel weer een nachtwakersstaat, of een oorlog? Dat kan je niet voorspellen.

Wil je dat dan een nachtwakersstaat? Dan hoef je inderdaad weinig in te leveren maar dan heb je wel een staat waar de zwakkeren van de samenleving feitelijk niks hebben. Vroeger waren dat soort mensen aangewezen tot kerkelijke instanties maar die hebben tegenwoordig ook geen geld meer (m.u.v het vaticaan etc)
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 23-01-14 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

MarlindeRooz schreef:
52% van hun salaris? Dan moet je denk ik maar eens de belastingschijven nog eens doornemen. :')
Er wordt alleen 52% betaald over het LAATSTE deel, het deel boven de eerst 55.991 daar wordt echt geen 52% over gerekend hoor.

Ja?
Dus als je meer verdient moet je meer van je salaris inleveren.

little_king

Yonker schreef:
Tja altijd maar dat geklaag, kijk eens wat je wle hebt ipv wat je niet hebt denk ik dan ;)

open een topic over wat je wel hebt en je zult mij anders zien reageren.
Maar dit topic gaat over de verzwaringen van ons kabinet. En ik ben het niet eens met wat ze doen.

En dan zeg ik, ik ben gelukkig met de beste vent ter wereld en mijn paard.
helaas geen goede gezondheid, maar het is verbeterd vergeleken met voorheen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:25

Brainless schreef:
MarlindeRooz schreef:

Ja?
Dus als je meer verdient moet je meer van je salaris inleveren.

Ja maar niet 52%, het is geen vlaktaks.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:25

little_king schreef:
Yonker schreef:

Nou nou nou, niet zo hypocriet! Jij wil ook niet aangesproken worden op de luxe van je paard, doe dat dan ook niet bij anderen. Want laten we eerlijk zijn, jij weet niet hoeveel zo'n iphone heeft gekost of wat iemand moet laten voor die sigaretten.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 15:26

LesleyxLinn schreef:
little_king schreef:

Ik snoer niemand de mond en heb ook nooit gezegd dat het paard weg moet.. Ik zeg dat je eens blij moet zijn met de dingen die je wel hebt. Want sommige mensen hebben helemaal niks..

Niemand heeft niks in nederland.
En als je hard werkt voor je centjes mag je ook wel iets meer hebben dan jou zogenaamde niks.
En dat iets is hier een paard, gekocht voordat we ontslagen werden, gekocht voordat de regering enorm ging plukken om braaf te zijn in de EU.

Brainless

MarlindeRooz schreef:
Ja maar niet 52%, het is geen vlaktaks.

Dat heb ik toch niet beweert?
De stelling was dat de meer verdieners niet meer van hun salaris wilde inleveren.
Ze willen misschien niet, maar je "moet" al wel meer inleveren als je meer verdient.

Patsab

little_king schreef:
Lesley poets bedrijven zoeken altijd mensen.
En leenstelsel, prima.
Waarom moet iedereen betalen voor een ander.
Heb je dadelijk een goede studie heb je daar ook loon naar.

Probeer daar tegenwoordig maar eens tussen te komen, er staat serieus op vele websites heel trots vermeld dat ze mensen met een buitenlandse naam ook aannemen.......wat er dus op neerkomt dat je met een buitenlandse achternaam eerder wordt aangenomen. En ik spreek uit ervaring!